Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att nästa steg är 1440p och HDMI 1.3 har nog med bandbredd för det. Så PS3 behöver bara en liten uppdatering så kan vi spela arkadspel och annat sådant i den upplösningen. Förutsatt att TVn klarar av det så klart.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
1. Vet inte faktiskt.
2. Ja, tror det faktiskt. Det är inte meningen att man ska ha ett US-konto om man bor i Sverige :P.

Andreax: den sägs iof vara c:a 30% i de flesta sammanhang, men det ska inte vi diskutera i denna tråd...

Tack för hjälpen.

En högre upplösning än 1080p är redan under utveckling. Det är 1280p eller något sånt.

Köp en tv som stödjer 720p/1080i för kanske 8 000 kronor. Jag tycker det inte är värt att köpa en 1080p i den storleken. Alltså, man ska ha 42" eller högre om man ska ha 1080p och då är du över 15 000 kronor.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Inte bra för Blu Ray o PS3 detta; http://www.engadget.com/2007/06/16/blu-ray-disc-coatings-star...

Det där var ju inte bra nyheter =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Det där var ju inte bra nyheter =/

Om det kan hända med alla Blu Ray skivor är PS3 iprincip slut som konsol:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Nu har jag gått igenom allt igen bara för att se om jag missat något.

Fungerar ej. Varken jag eller min sambo har ens rört någonting bakom tv´, ps3 eller recivern

Ljudet slutade fungera efter uppdateringen

Allt annat fungerar som det ska iaf

så du har inte råkat ta mute eller nåt på fjärren då?
funkar allt annat ljud?
vad kör du med för koppling för ljudet. optisk?
pröva att testa att koppla ljudet på olika sätt för att se om du får ordning på det. annars får det väl bli att kontakta sony om saken

edit: angående problemet med br skivor så verkar det vara isolerat till filmen The prestige och är väl sannolikt något fel i tillverkningen i en batch av dom skivorna.

problemet verkar vara att det förekommer oxidation mellan lagren i duallayer skivan som filmen ligger på. det lär inte drabba singlelayer skivor

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox

edit: angående problemet med br skivor så verkar det vara isolerat till filmen The prestige och är väl sannolikt något fel i tillverkningen i en batch av dom skivorna.

problemet verkar vara att det förekommer oxidation mellan lagren i duallayer skivan som filmen ligger på. det lär inte drabba singlelayer skivor

Mm, Ja läste det med. Men det skulle ju kunna hända dom andra Duel Layer Br dvderna med, Vilket inte alls skulle vara bra för Sony

Permalänk

45 min och uppdateringen har laddat till 70%.
det måste vara en gigantisk uppdatering eller så är servern vääääldigt seg idag.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Sötast

Tog väl 2-3 min igårnatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
45 min och uppdateringen har laddat till 70%.
det måste vara en gigantisk uppdatering eller så är servern vääääldigt seg idag.

Är det 1.8.1 du syftar på eller? Isf måste dom bara vara sega idag för hos mig gick det på bara någon minut eller två. Det var iofs för ett par dagar sedan.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier

Andreax: den sägs iof vara c:a 30% i de flesta sammanhang, men det ska inte vi diskutera i denna tråd...

ok. (men vi får la se hur länge det dröjer innan boxen dras upp nästa gång..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Mm, Ja läste det med. Men det skulle ju kunna hända dom andra Duel Layer Br dvderna med, Vilket inte alls skulle vara bra för Sony

detta är inget nytt, samma sak var vanligt på CD-skivor på åttiotalet. och ju mer spårdetaljer i skivorna desto känsligare blir de för detta problem.

(guld istället som material skulle ju fixa saken iof..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men jag har en begagnad ps3 och gammla ägarens inloggning upg är kvar hur får jag bort dom så jag kan rega mig själv?

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Längst till vänster i MXB finns det accounts du bara skappar ett nytt account med dina uppgifter sedan går du till PSN loggan näst/längst till höger och loggar in då vill den att ud ska rega dig etc....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Går segt som fan att ladda ner nya 1.81 till PS3 iallafall och min PS3 är kopplad med nätverkskabel och har tankat uppdateringar innan väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Om det kan hända med alla Blu Ray skivor är PS3 iprincip slut som konsol:(

The Prestigare, Blu-ray verkar vara påverkad.

Har hört att det kan hända med alla slags skivor, DVD, HD-DVD, laserdisc you name it. Så ingen fara på taket ännu. Det kan ha varit fuktigt där just den batchen av The Prestige tillverkades.

För er som är intresserade utav upplösningar över 1080p kanske detta är intressant:
http://www.engadgethd.com/2006/10/17/cmo-to-ship-47-inch-quad...

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

The Prestige har en ny form av DRM, för att skydda konsumenten från att se skiten två gånger!

Men det är nog för tidigt att måla undergång för att en batch av en film får problem. Då har DVD klarat ut mycket värre fadäser. BD är imponerande hållbart och tåligt mot repor, och verkar stabilare överlag vad gäller läsning. Dubbeldiskarna kanske har barnsjukdommar, men det fixar dem i ett nafs. Förmodligen bara den pressningen som hade fått in fukt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

att det är begränsat till bara 1 film tyder ju på att det endast är en batch som är drabbad.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Nine-to-Five

Don't let the nine-to-five eat you alive: Fight back in this interactive sitcom in which you are the star. Kiss the boss's butt to avoid the chopping block. Pretend to laugh at the mailroom flunky's bad jokes. Make a move on a dreamy colleague. Every workday is a new adventure. With a nod to Dilbert and The Office, Nine-to-Five delivers top-shelf humor, outrageous storylines, and hilarious gameplay.
Features

  • 4 over-the-top episodes introduce you to MegaCorp, a misanthropic multinational corporation

  • Each episode is approximately 3 hours with sitcom storylines and cliffhangers

  • Cast of 25 unique and memorable characters

  • Multiple tactics to get ahead: Chat, cajole, flirt, coerce, and lie

  • Action packed mini-games like full contact races

  • Goal-oriented gameplay

  • Fully customizable player character

  • Dialogue written and performed by veterans of Comedy Central, Saturday Night Live, The Daily Show, Chappelle's Show, Conan O'Brien, etc.

  • HD and surround sound
    Each episode is purchased separately online via the PLAYSTATION Store

Blir ett släpp varje månad för nästan 50:-, eller att man bokar hela paket för runt 120:-

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

hahah sköj det vill jag ha när släpps detta?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Ingen aning, det är läckt info från en survey, men jag antar att det ska utannonseras vid E3 2007.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Man får hoppas att det är bara en film som är påverkade av filmen.

Det tog bara några minuter för mig att ladda ner 1.81 med 8Mbit, är du säker på att du inte laddar ner/upp på en annan dator?

Permalänk
Medlem

När ja har sökt mediacenter på ps3a hittar den Media Player 11 men även om ja har lagt in lite divx material i den så hiottar den inga filer, va kan detta bero på? Även mp3, det står bara inga filer hittades lr nåt sånt

Permalänk
Medlem

brandväggsproblem kanske, se till att släppa upp portar till serverdatorn. (att den hittar själva programmet räcker inte alltid)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
När ja har sökt mediacenter på ps3a hittar den Media Player 11 men även om ja har lagt in lite divx material i den så hiottar den inga filer, va kan detta bero på? Även mp3, det står bara inga filer hittades lr nåt sånt

Du kan inte spela upp divxfiler i ps3:an utan linux, bara så du vet.

Permalänk
Medlem

Microsoft har betalat 50 miljoner dollar för att få extramaterialet till Xbox 360 exklusivt.

http://www.konsolkoll.se/2007/06/18/50-miljoner-dollar-for-ex...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Microsoft har betalat 50 miljoner dollar för att få extramaterialet till Xbox 360 exklusivt.

http://www.konsolkoll.se/2007/06/18/50-miljoner-dollar-for-ex...

Har man enormt mycket pengar så har man.

Men hur som helst så borde PS3 få 1 eller 2 exklusiva uppdateringar också, om än inte lika stora. Jag tror inte Take2 vill uppröra sina PS3 fans till den graden.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Hej. Är det värt att beställa MotorStorm från videogameplus.ca?
Jag har inga spel just nu och skulle gärna vilja ha ett iallafall.
MotorStorm är rätt kul på internet också?

Jag vill köpa ett iallafall, för det kommer inga spel jag vill ha förrens till hösten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Du kan inte spela upp divxfiler i ps3:an utan linux, bara så du vet.

Jo då det går. Bara man har en Media server som transkodar om allt till rätt filtyp. vill säga Mpeg2. Nero Media Home Klarar Allt utom .MKV och.Divx. Men jag tror det finns andra Media servarar som klarar iaf .Divx

Någon som vet föresten hur man blir av med "Access have been denied from the media server" problemet? har funkat tidigare att Neka ps3an på media servern och sen tillåta den igen. men nu funkar inte det tricket längre-.- Använder Nero Home Media

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Jo då det går. Bara man har en Media server som transkodar om allt till rätt filtyp. vill säga Mpeg2. Nero Media Home Klarar Allt utom .MKV och.Divx. Men jag tror det finns andra Media servarar som klarar iaf .Divx

Någon som vet föresten hur man blir av med "Access have been denied from the media server" problemet? har funkat tidigare att Neka ps3an på media servern och sen tillåta den igen. men nu funkar inte det tricket längre-.- Använder Nero Home Media

Jaså? Hade jag faktiskt ingen aning om. Ska testa nu.

Edit: Kan snabbt säga att det inte fungerar för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Har man enormt mycket pengar så har man.

Men hur som helst så borde PS3 få 1 eller 2 exklusiva uppdateringar också, om än inte lika stora. Jag tror inte Take2 vill uppröra sina PS3 fans till den graden.

Pengar, pengar och åter pengar. Tyvärr fruktar jag att PS3 inte får något extra downloadtjohej Tråkigt som fan