Permalänk

Nu är det så att jag funderar starkt att lämna den tillbaka för 2 gången.
Det spelar ingen roll vad jag gör jag får inte bort horisontal tearing, spelar Stalker med V-sync utan V-sync med 60Hz och utan samma sak,Oblivion samma sak har inkopplat x-box 360 och testat spel samma sak utan att koppla x-boxen gissa igen japp samma sak alvarligt så är jag trött på den.

Funderar på att bytta till Samsung 22" LCD Syncmaster 225BW frågan är om jag får samma problem.Annars köper jag Mirai tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BloodBoil
Nu är det så att jag funderar starkt att lämna den tillbaka för 2 gången.
Det spelar ingen roll vad jag gör jag får inte bort horisontal tearing, spelar Stalker med V-sync utan V-sync med 60Hz och utan samma sak,Oblivion samma sak har inkopplat x-box 360 och testat spel samma sak utan att koppla x-boxen gissa igen japp samma sak alvarligt så är jag trött på den.

Funderar på att bytta till Samsung 22" LCD Syncmaster 225BW frågan är om jag får samma problem.Annars köper jag Mirai tror jag.

Du har ju råkat ut för defekta exemplar. Be om ännu en ny, och är den också skum kan du ju byta skärm. 3:e gången gillt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

joo, öppna cd, välj språk, sedan där nere i högra hörnet står det Install drivers for windows.

Men jag kan fortf inte få min 1680x1050 Ska beställa XP idag..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BloodBoil
Nu är det så att jag funderar starkt att lämna den tillbaka för 2 gången.
Det spelar ingen roll vad jag gör jag får inte bort horisontal tearing, spelar Stalker med V-sync utan V-sync med 60Hz och utan samma sak,Oblivion samma sak har inkopplat x-box 360 och testat spel samma sak utan att koppla x-boxen gissa igen japp samma sak alvarligt så är jag trött på den.

Funderar på att bytta till Samsung 22" LCD Syncmaster 225BW frågan är om jag får samma problem.Annars köper jag Mirai tror jag.

vad exakt innebär "horisontal tearing" ??? vad menar du när du säjer detta!?

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

buhuuu hjälp mig att få 1680x1050 fins bara 1920x1080 som högst, och under den 1600x1200 :'(

:'(
:'(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
buhuuu hjälp mig att få 1680x1050 fins bara 1920x1080 som högst, och under den 1600x1200 :'(

:'(
:'(

Installerat drivrutinerna du fick med på cd?

Permalänk

Till Molle89_89

Horisontal eller diagonal tearing
When your exceed what your monitor can display it'll cause jumping and tearing on screen because the display just cant keep up.

Föresten skärmen är tillverkat i Slovakien men tror inte att det spelar nån roll eller?

Och när jag tittar lite underifrån så ser man att det är inte jämn färg det är grå och lite röd, fläckigt typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Installerat drivrutinerna du fick med på cd?

JA! Gjort det fan 100 gånger!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
vad exakt innebär "horisontal tearing" ??? vad menar du när du säjer detta!?

Molle..
Ett tips till dig från mig.. byter du skall du ta Viewsonic VX2235wm
Klockren bild och.. inge strul.. blödning.. hmm vad e det

Permalänk

Kan meddela att jag var o köpte en på Onoff idag... de skröt om att de hade S-paneler... INNAN i alla fall... nu hade de bara A-paneler. Men säljaren var så bussig att han ställde upp en så jag fick se den live innan jag bestämde mig. Var där o kollade o testade i säkert en timme innan han fick en handfull sedlar.

MYCKET nöjd so far!!

BLB... i stort sett nada!

Har inte laborerat för mycket men gillar detta skarpt!! Har svårt att föreställa mig hur bra S-panelen är om A-panelen är så här bra!

Permalänk
Medlem

Livepoolarn: S och A panel tror inte det är någon skillnad, hade S panel i 1 dag, sen blev den defekt, böt till en ny , denna gång fick jag en A panel.... ingen skillnad...

Fast iofs konstigt att jag inte får 1680x1050 på ngt sätt :S:S Ska köpa windows xp o se om det fungerar med det sen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyriel
Molle..
Ett tips till dig från mig.. byter du skall du ta Viewsonic VX2235wm
Klockren bild och.. inge strul.. blödning.. hmm vad e det

nej jag vill aldrig byta denna skärmen är ju hur bra som hellst...

har haft den en dryg vecka nu fungerar som den skall inget strul, verkligen ingen BLÖDNING och sjukt bra bild.. ja är jätte nöjd

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Ville bara visa för alla hur mitt problem ser ut nu när jag har fixat en kamera.
Delen till vänster är rättvänd, delen av bilden till höger är uppochner för att visa skillnaden. (OBS!!! kameran är inte den bästa, och jag är ingen mästerfotograf, men problemet syns juh endå)

http://home.svalov2.net/theklown/bleed.jpg

Men som jag med skrivit så kommer jag få en ny skärm, och håller tummarna för att den inte är lika dan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheKlown
Ville bara visa för alla hur mitt problem ser ut nu när jag har fixat en kamera.
Delen till vänster är rättvänd, delen av bilden till höger är uppochner för att visa skillnaden. (OBS!!! kameran är inte den bästa, och jag är ingen mästerfotograf, men problemet syns juh endå)

http://home.svalov2.net/theklown/bleed.jpg

Men som jag med skrivit så kommer jag få en ny skärm, och håller tummarna för att den inte är lika dan.

Ja, där ser man att någonting är fel, mycket fel

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jaha..då fick jag mitt utbyte idag då min andra hade döda pixlar m.m.

En rolig sak är ju den att jag nu fick en A-panel istället för S-panel som jag hade tidigare.

Är det bara jag som trode att dem bara levererade A-paneler till USA ?

Lite förvånad, A-panelen har bättre bild och mindre backlight, antingen är S-panelen defekt eller så är A-panelen helt enkelt bättre.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MDA
Är det bara jag som trode att dem bara levererade A-paneler till USA?

Du har inte läst tråden innan du postade?
Vi är några stycken som fått A panel nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheKlown
Du har inte läst tråden innan du postade?
Vi är några stycken som fått A panel nu.

Jo, har postat en del men länge sen jag läste..men då vet jag.
-

Synd att man inte kan behålla den defekta skärmen och köra 2x22" för just nu är det ståtligt.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MDA
Jo, har postat en del men länge sen jag läste..men då vet jag.
-

Synd att man inte kan behålla den defekta skärmen och köra 2x22" för just nu är det ståtligt.

Du får väl köpa en till då

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jao hade s panel, böt till A panel, tror knappast att det är någon skillnad mellan panelerna, varför hade kommit en sån rykte att A panel är sämre ??! Nån i usa hade problem med en A panel, well well jag fick en S panel den var defekt, böt till A panel = PERFEKT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Jao hade s panel, böt till A panel, tror knappast att det är någon skillnad mellan panelerna, varför hade kommit en sån rykte att A panel är sämre ??! Nån i usa hade problem med en A panel, well well jag fick en S panel den var defekt, böt till A panel = PERFEKT

Examt samma för mig.

Undrade först om skärmen verkligen var så kass som jag upplevde det men alla andra är supernöjda så jag kikade runt på den och ser att jag har döda pixlar, nu är det bytt som sagt och den nya är MYCKET bättre, en A-panel.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

Döda pixlar kan väl alla skärmar få såväl som att alla skärmar kan bli defekta?

Permalänk
Medlem

Döda pixlar kan väl alla skärmar få såväl som att alla skärmar kan bli defekta? Ni som påpekar skärmen varit defekt har ju inte varit så noga att specificera heller vad.

Permalänk
Medlem

Vi är några som fått så kraftig backligt bleeding att färgkontrasterna bytt färger..
så illa att man haf en 4 cm kan av vit dimma upp och ner till..

men sen finns det de som inte haft något alls..

Jag hävdar fortfarande att samsung inte testat sin product tillräckligt utan valde att relesa den lite för snabbt.. vilket gett i alla dessa barnsjukdommar oavset s eller a panel.

Permalänk

När jag sätter i skivan med drivrutinerna skramlar den så man tror den ska explodera när som, så jag har inte vågat ha i den. Är det viktiga drivrutiner? Allting verkar fungera som det ska annars. Kör digitalt.

Permalänk
Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BloodBoil
Funderar på att bytta till Samsung 22" LCD Syncmaster 225BW frågan är om jag får samma problem.Annars köper jag Mirai tror jag.

Kan det inte vara grafikkortet som är knasigt då? Har du testat att köra både analogt och digitalt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
JA! Gjort det fan 100 gånger!

Testa att avinstallera Vista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MDA Lite förvånad, A-panelen har bättre bild och mindre backlight, antingen är S-panelen defekt eller så är A-panelen helt enkelt bättre. [/B]

Haha... ja jag tror nog vi kan avskriva det där om att s-panelen skulle vara så överlägsen vid det här laget. Intressant att rykten utan några belägg kan bli "sanningar" på nätet...

Permalänk
Medlem

Snappade upp att vissa inte fick 1680x1050 att fungera under Windows Vista, är det ett generellt problem med drivrutiner/Vista eller någon annan orsak?

Permalänk
Medlem

Efter en del pillande med inställningar har man fått in den som är precis perfekt

Ni som har köpt skärmen och inte använder er av original kabeln för DVI. Vilken DVI-D använder ni i stället?

Permalänk
Medlem

Så efter nästan en månad fick jag min utbytes monitor.
När jag pluggar i sladdarna så noterar jag att även denna är en (A) men hoppas att det inte ska vara någar som helst problem.
Men...
Den nya skärmen har samma problem som den andra. Halva bilden mycket ljusare än den andra. OM än mindre. Men ska jag behöva acceptera detta?
Känner mig så besviken, ända sen jag läste om skärmen här första gången har man gått och dregglat, nu är jag inte lika entusiastisk.

Någon som har förslag på vad jag ska göra? Behålla skärmen?
Byta igen mot en ny igen?
Eller totalt byta märke?

Bild"bevis"
http://img262.imageshack.us/img262/7476/bleed2dz7.jpg
Bild I är den gamla monitorn, Bild II är den nya. Och monitorerna är på samma bild så det är inget med olika ljus osv att göra.

(har bara haft monitorn i ca 1h nu så har inte provat så mycket annat,)

Permalänk

men ååh testa att stänga av magicColor inte ha den som "demo" utan av eller på! testa det de kan vara problemet!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)