Sapphire X1950pro ultimate två lika fast ändå olika!

Permalänk
Medlem

Sapphire X1950pro ultimate två lika fast ändå olika!

Köpte mig ett extra 1950 pro ultimate från sapphire eftersom jag faktiskt var väldigt nyfiken på crossfire.

Båda korten fungerar som de skall men jag upptäckte att de faktiskt är olika klockade. Har bifogat en bild från everest för att ni skall kunna se men jag ser samma sak i rivatuner och atitool.

Minnena är olika klockade...

Jag har inte överklockat något alls i systemet för tillfället.
Är det någon annan som upplever liknande?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut på mitt AGP X1950Pro kort om det är intressant.

Kan det kanske vara att det sitter olika minnen på korten eller nånting? På det här kortet sitter det Hynix minnen iaf, vet inte vad dom har för specifikationer dock, glömde skriva infon när jag tog bort kylaren självklart.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Det är skillnad på vanliga 1950pro och ultimate varianten från sapphire. Kan inte se heller vad det sitter för minnen för då får jag plocka av zalman kylningen som är standard på korten. Skulle det vara fel på dem så får jag nog inte lämna tillbaka korten efter det.

Har dock hunnit läsa mig till att korten faktiskt skall vara klockade till GPU 580 och minne 1600.
Ser det nu även på komplett så får väl helt enkelt slänga iväg ett mail till dem...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller