Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Programmeringstävling (förslag)

Permalänk
Medlem

Poker är ärligt talat inte ett bra spel i detta fall, speciellt inte när det är så många "amatörer" som vill vara med. Ser man Poker AI ur ett komplexitets perspektiv så är ett svårt AI problem.

De som läst kombinatorisk spelteori eller liknande kommer ha en enorm fördel över de andra, vilket innebär att de som inte har hållit på med liknande innan kommer att vara helt chanslösa.

Känns som det skulle vara bättre med ett spel med mindre teori och mer programmering.

Förstår ärligt talat inte varför så många är så negativa till nätverksprogrammering? Är det för att ni inte har hållit på med det innan, eller är ni bara för lata för att lära er det? Programmering handlar om att utvecklas och lära sig nya saker. Grunderna i nätverksprogrammering kan man lära sig på några timmar.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

om du vill ha lite mer info kanske du kan kolla med snubben på www.newshunter.se , han har en del material och troligen annat skoj att ge, dock så kör ju han (C)skyddat..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Poker är ärligt talat inte ett bra spel i detta fall, speciellt inte när det är så många "amatörer" som vill vara med. Ser man Poker AI ur ett komplexitets perspektiv så är ett svårt AI problem.

De som läst kombinatorisk spelteori eller liknande kommer ha en enorm fördel över de andra, vilket innebär att de som inte har hållit på med liknande innan kommer att vara helt chanslösa.

Känns som det skulle vara bättre med ett spel med mindre teori och mer programmering.

Nu har jag visserligen aldrig gett mig på att koda någon form av AI förut, men poker slår mig som ett problem som borde gå att lösa "enkelt" med hjälp av någon slags regelbaserad AI? Om X, gör Y.

Har som sagt aldrig försökt koda AI, så jag kanske ser problemet på fel sätt

Citat:


Förstår ärligt talat inte varför så många är så negativa till nätverksprogrammering? Är det för att ni inte har hållit på med det innan, eller är ni bara för lata för att lära er det? Programmering handlar om att utvecklas och lära sig nya saker. Grunderna i nätverksprogrammering kan man lära sig på några timmar.

Speciellt om man använder sig av ett högnivåspråk i stil med Python eller Ruby. Det är nästan så att det är enklare med IO över nätverk än till vanliga filer i de språken!

Fördelen med att göra det via nätverk är att det är lätt att anordna tävlingsmomentet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Poker är ärligt talat inte ett bra spel i detta fall, speciellt inte när det är så många "amatörer" som vill vara med. Ser man Poker AI ur ett komplexitets perspektiv så är ett svårt AI problem.

De som läst kombinatorisk spelteori eller liknande kommer ha en enorm fördel över de andra, vilket innebär att de som inte har hållit på med liknande innan kommer att vara helt chanslösa.

Känns som det skulle vara bättre med ett spel med mindre teori och mer programmering.

Förstår ärligt talat inte varför så många är så negativa till nätverksprogrammering? Är det för att ni inte har hållit på med det innan, eller är ni bara för lata för att lära er det? Programmering handlar om att utvecklas och lära sig nya saker. Grunderna i nätverksprogrammering kan man lära sig på några timmar.

Tror inte att det många som tror sig kunna en skrapa ihop en rimlig poker AI på ett par timmar. Däremot är det säkert många som kommer att få en inblick i en teoretisk värld som kanske triggar igång nyfikenheten. Att man läst spelteori är ingen garant för att lyckas i tävlingen, det är kreativiteten och lusten att lära sig som kommer att avgöra. Ta bara en titt på rättstavningstävlingen för att se vad jag menar.

Nätverksprogrammering är precis som du säger inte speciellt svårt att lära sig. Tyvärr så är det outhärdligt svårt om man ska göra allting rätt och inte öppna upp för en massa attacker. Jag tror att det är långt mer givande att lära sig hur man organiserar ett client-server program än att lära sig hur man använder sockets API:t.

(Om jag lyckas med implementationen kommer det vara möjligt att swappa stdio mot sockets utan att revidera arkitekturen för sin bot. Hur då? Tänk HTTP-liknande kommunikationsprotokoll och netstrings...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobbyFromDallas
Stdio, det alltför många säkerhetsproblem som måste addresseras ifall vi introducerar nätverksprogrammering.

Hur menar du med säkerhetsproblem, att någon hackar sig via servern eller lyssnar av kommunikationen från den och får veta vilka kort de andra har osv?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Poker är ärligt talat inte ett bra spel i detta fall, speciellt inte när det är så många "amatörer" som vill vara med. Ser man Poker AI ur ett komplexitets perspektiv så är ett svårt AI problem.

De som läst kombinatorisk spelteori eller liknande kommer ha en enorm fördel över de andra, vilket innebär att de som inte har hållit på med liknande innan kommer att vara helt chanslösa.

Känns som det skulle vara bättre med ett spel med mindre teori och mer programmering.

Förstår ärligt talat inte varför så många är så negativa till nätverksprogrammering? Är det för att ni inte har hållit på med det innan, eller är ni bara för lata för att lära er det? Programmering handlar om att utvecklas och lära sig nya saker. Grunderna i nätverksprogrammering kan man lära sig på några timmar.

Håller med, tror poker blir för svårt (inte att få regelkomplett men att få en bot som förbättrar sitt spelande från en bot helt styrd av slump)...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
Nu har jag visserligen aldrig gett mig på att koda någon form av AI förut, men poker slår mig som ett problem som borde gå att lösa "enkelt" med hjälp av någon slags regelbaserad AI? Om X, gör Y.

Har som sagt aldrig försökt koda AI, så jag kanske ser problemet på fel sätt

Tänk på hur extremt många olika situationer man kan hamna i ett pokerspel... Jag proggade i början av min proggnings-"karriär" en luffarschack bot iprincip enbart med if satser, och den blev enormt stor, alltså hundratals rader... alltså i bara luffarschack så finns det ju 3^9 = 19683 lägen (varav några inte är möjliga eller speglingar eller vändningar av andra) men fatta att ha en ifsats för varje... iofs behöver man ju inte gör en för varje enskillt läge men kommer ändå blir sjukt omfattande...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobbyFromDallas
Tror inte att det många som tror sig kunna en skrapa ihop en rimlig poker AI på ett par timmar. Däremot är det säkert många som kommer att få en inblick i en teoretisk värld som kanske triggar igång nyfikenheten. Att man läst spelteori är ingen garant för att lyckas i tävlingen, det är kreativiteten och lusten att lära sig som kommer att avgöra. Ta bara en titt på rättstavningstävlingen för att se vad jag menar.

Inget hindrar oss från ha flera grenar... Själv skulle jag föredra att börja med ett spel som är lite lättare än poker men man kan ju inte begränsa sig till ett spel... Och sen behöver man inte avsluta tävlingen utan köra ett SM (Sweclockers Mästerskap) en gång i kvartalet eller nått sånt...

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att delta. Men jag skulle föredra nåt i stil med Srekels förslag med robotar än kortspel.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
om du vill ha lite mer info kanske du kan kolla med snubben på www.newshunter.se , han har en del material och troligen annat skoj att ge, dock så kör ju han (C)skyddat..

hmm, va!? fattar ingetting

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty
Jag kan tänka mig att delta. Men jag skulle föredra nåt i stil med Srekels förslag med robotar än kortspel.

Kan vara en idé men tror det kan bli för svårt i början... Men är nog en jätte bra att ha som en gren om man har flera.

Jag tror det är viktigt att man kommer igång ganska omgående så det inte rinner ut i sanden, sen vilket spel eller via nätverk eller inte kan man ju alltid ändra på senare om det känns att det skulle behövas. Oavsett vad vi bestämmer nu så kommer antagligen tävlingen utvecka sig så länge det finns intresse och nån dialektisk utveckling tar fart...

Permalänk
Medlem

Men vad är tillräckligt enkelt för att det ska bli godkänt då?

Vi kanske närmar oss det här på fel sätt, vad sägs om en specialform av spelet Nomic? Det finns en implementation i Perl (http://perlnomic.org/) till exempel, så det är bevisligen inte omöjligt att göra en implementation om/med programmering.

För er som inte vet vad Nomic går ut på så är det ett spel där hela spelet handlar om att ändra reglerna för spelande. Hur detta fungerar i Perl Nomic är att spelet är implementerat i Perl (grunden är alltså användarhantering, ett system för att skicka in nya regelförslag, rösta på regelförslag och automatiskt applicera godtagna regelförslag på koden), och så skickar man in regelförslag i form av diffpatchar. Man vinner genom att kunna skriva en fil i rotkatalogen för spelet med sitt namn i, men eftersom reglerna är stadda i förändring så kan man förstås ändra vinstkriterierna hur som helst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srekel
Här är två förslag till (som om det behövdes fler...)

1) som någon sa, ett spel där man får kontrollera var sin robot och ska skjuta sönder de(n) andra. Vet inte hur jobbigt det är (prestandamässigt) att sköta realtidskommunikation med std-io men man kan ju göra det turbaserat på nåt sätt också). Skrev ett litet sånt program för några år sen, antagligen bara att söka på "ai" på det här forumet.

2) Pentago som är fem i rad med en väldigt mysig twist hinner inte berätta mer nu dock, måste gå.

Pentago är roligt men det kan bli oavgjort där och den vanligaste orsaken till att man förlorar borde vara att man inte är uppmärksam. Och det är datorer.

Men jag röstar för nätverkskommunikation.

Sedan är nog robotoar ganska roligt.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
Men vad är tillräckligt enkelt för att det ska bli godkänt då?

Vi kanske närmar oss det här på fel sätt, vad sägs om en specialform av spelet Nomic? Det finns en implementation i Perl (http://perlnomic.org/) till exempel, så det är bevisligen inte omöjligt att göra en implementation om/med programmering.

För er som inte vet vad Nomic går ut på så är det ett spel där hela spelet handlar om att ändra reglerna för spelande. Hur detta fungerar i Perl Nomic är att spelet är implementerat i Perl (grunden är alltså användarhantering, ett system för att skicka in nya regelförslag, rösta på regelförslag och automatiskt applicera godtagna regelförslag på koden), och så skickar man in regelförslag i form av diffpatchar. Man vinner genom att kunna skriva en fil i rotkatalogen för spelet med sitt namn i, men eftersom reglerna är stadda i förändring så kan man förstås ändra vinstkriterierna hur som helst

Nomic verkar sjukt kul... Men att göra en bot till det borde väl vara sjukt svårt, alltså för att inte säga iprincip omöjligt, liksom känns som det behövs "äkta" AI...

Framgår inte riktigt tydligt på PerlNomics hemsida men jag får uppfattningen av att det inte är botar som spelar utan människor men med skillnaden från vanliga Nomic att reglerna är skrivna i perl.

oggee:
Håller med... Pentago är ett väldigt trevligt spel, och som du säger förlorar man oftast på bristande uppmärksamhet och även om det är en hel del taktik så tror jag att de flesta spel med två helt uppmärksamma spelare slutar i oavgjort... (sen är risken stor för upprepning i spelet då det inte är någon slumpfaktor)

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte bottar som spelar i PerlNomic. Tanken var att man *inte* skulle koda bottar utan man har ett pågående spel som alla deltar i, och eftersom spelet går ut på programmering så blir det en programmeringstävling.

Det var därför jag skrev "Vi kanske närmar oss det här på fel sätt".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
Nej, det är inte bottar som spelar i PerlNomic. Tanken var att man *inte* skulle koda bottar utan man har ett pågående spel som alla deltar i, och eftersom spelet går ut på programmering så blir det en programmeringstävling.

Det var därför jag skrev "Vi kanske närmar oss det här på fel sätt".

Ok. Hmm låter också kul, men tycker botprogrammering låter roligare och är nog mer utvecklande programmeringsmässigt. Sen måste jag säga att jag tycker PerlNomic tar bort en rolig del från vanliga Nomic nämligen tolkning av reglerna, det manar ju till ett större taktiskt svängrum och att man gör så bra regeldefinitioner som möjligt

p.s. Om vi ska ha användarna namn eller så för våra botar som identifiering så paxar jag namnet "Anna" d.s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Poker är ärligt talat inte ett bra spel i detta fall, speciellt inte när det är så många "amatörer" som vill vara med. Ser man Poker AI ur ett komplexitets perspektiv så är ett svårt AI problem.

De som läst kombinatorisk spelteori eller liknande kommer ha en enorm fördel över de andra, vilket innebär att de som inte har hållit på med liknande innan kommer att vara helt chanslösa.

Känns som det skulle vara bättre med ett spel med mindre teori och mer programmering.

Förstår ärligt talat inte varför så många är så negativa till nätverksprogrammering? Är det för att ni inte har hållit på med det innan, eller är ni bara för lata för att lära er det? Programmering handlar om att utvecklas och lära sig nya saker. Grunderna i nätverksprogrammering kan man lära sig på några timmar.

Jag kör gärna på nätverksprogrammering så länge det är tillräckligt många som ställer upp på det. Angående Holdem så tycker jag det är ett ganska bra förslag, även om det skulle höja högsta nivån så skulle det fortfarande vara möjligt att göra en enkel bot som kan vara med i tävlingen. Har du själv något förslag på ett annat spel?

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem

Pansarvagns-AI låter roligare, men poker blir nog kul det med.

Nätverk eller inte spelar ingen roll, bara någon tar på sig att skriva en simpel klient utan logik i de vanligaste programmeringsspråken. Annars lär nog många tröttna rätt fort, om man inte ens lyckats kommunicera mot server/dealer-programmet.

Den här första tävlingen kan ju vara en provomgång. När det fungerar bra så är det ju väldigt lätt sen att bygga vidare på det hela.

Permalänk
Medlem

Fördelen om man kör med stdin / stdout är ju att man kan börja på att programmera ganska omgående bara man är överens om spel och kommandon. Kör man med nätverksdelen kanske man har behov av att testa mot den riktiga servern för att se att allt fungerar eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madah
Pansarvagns-AI låter roligare, men poker blir nog kul det med.

Nätverk eller inte spelar ingen roll, bara någon tar på sig att skriva en simpel klient utan logik i de vanligaste programmeringsspråken. Annars lär nog många tröttna rätt fort, om man inte ens lyckats kommunicera mot server/dealer-programmet.

Den här första tävlingen kan ju vara en provomgång. När det fungerar bra så är det ju väldigt lätt sen att bygga vidare på det hela.

Förstår itne riktigt hur man ska gå tillväga med pansarvagns-AI.. liksom känns som det svåra är med perceptionen och landskapsavläsningen, ska servern generera en bild som pansarvagnsboten får och så ska man "parsa" den för att hitta motståndaren och ställa in avståndet på skottet osv. eller hur hade ni tänkt det?

Oavsett trycker jag vi försöker köra igång lite lätt med en provomgång för att testa lite, med ett lätt spel och förslagsvis skippar nätverks biten till och börja med och kör på stdio. Vad sägs om fyra i rad som spel under provomgången? Någon som vågar sig på att progga "domaren"? Förslagsvis kan vi sätta upp kommunikationsprotokollet först så folk kan börja sätta igång...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
Fördelen om man kör med stdin / stdout är ju att man kan börja på att programmera ganska omgående bara man är överens om spel och kommandon. Kör man med nätverksdelen kanske man har behov av att testa mot den riktiga servern för att se att allt fungerar eller?

Servern måste skrivas först, det spelar ingen roll om den kör stdin/ stdout. Självklart kommer alla ha en egen version av serverprogrammet för att testköra sina klienter. Och om man specificerar "kommandona" innan så kan man även börja koda sina klienter innan servern är skriven (detta gäller både sockets/stdin-out).

Både stdin och TCP sockets är ju strömar som skall läsas/skrivas. Så vad är det som gör att sockets blir mer komplext? Att sätta upp socketen är gjort på 5minuter. Det finns miljontals tutorials över hur man gör detta.

För att köra stdin/out måste ju både klient/server köras på samma maskin, jag tror detta kan ställa till problem när folk börjar använda mer obskyra programmeringspråk. Sen finns det ju vissa saker som är platformsberoende oxå, och då måste man helt plötsligt bestäma vilken platform man skall köra spelet på.

Ne som jag sagt tidigare tror jag på nätverk. Tanks vore kul, men det kanske kan bli något framtida projekt. Det kanske är bättre att börja med något enkelt.

Snake kanske? går ju att göra det turbaserat så att klienten måste svara vad den vill göra vid varje "tick". Servern skickar även ut vad motståndarens "drag" är så att man kan hålla reda på var den andra motståndaren är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av savje
Förstår itne riktigt hur man ska gå tillväga med pansarvagns-AI.. liksom känns som det svåra är med perceptionen och landskapsavläsningen, ska servern generera en bild som pansarvagnsboten får och så ska man "parsa" den för att hitta motståndaren och ställa in avståndet på skottet osv. eller hur hade ni tänkt det?

Jo ungefär så, att servern först skickar en "bild" som text över spelplanen och positionerna. Det hela bygger givetvis på att hitta en väg genom spelplanen och skjuta fienden. Några extra regler och finesser kanske skulle göra det lite intressantare. Men då blir det nog snarare för komplicerat.

Annars kan man ju tänka sig något som sänka fartyg.

Permalänk
Medlem

Risk vore ganska roligt också.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Om poker var för komplicerat vad är då inte Risk!!

Permalänk
Medlem

Fast jag tror nog poker är det bästa alternativet endå.
Tror nog att pansarvagnspelet kan bli aningen tråkigt då det är så simpelt.
Det går väldigt lätt att göra en optimal bot mår jag tro.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Fast jag tror nog poker är det bästa alternativet endå.
Tror nog att pansarvagnspelet kan bli aningen tråkigt då det är så simpelt.
Det går väldigt lätt att göra en optimal bot mår jag tro.

Det beror väll på vilka begränsingar man sätter. Säg att du har max-range som din pansarvagn ser, ett begränsat antal skott. Olika sorters skott. En bana som har "väggar" där man kan ta skydd.

Jag tror det är mycket svårt att göra en optimal bot. jag tror tom det är näst intill omöjligt att göra så fort man inför simpla saker som hur fort man kan svänga.

Permalänk
Hedersmedlem

Pansarvagns"spelet" som någon nämnde men inte kom ihåg är nog robocode:
http://en.wikipedia.org/wiki/Robocode
Det började med en anställd på IBM (på alphaworks hemsidan såg jag det) men är nu opensource:
http://robocode.sourceforge.net/

Jag tycker inte vi ska göra något sådant här robotspel.
Jag testade detta för många år sen, liksom det är ett rätt stort API. Tänk att de har hållit på med detta i många år.
Vi behöver en liten server, ska inte finnas mycket alls där för då känns det som idén kommer själpa snabbt om någon ska koda en server som tar någon månad eller så.
Poker-dealern som kontrollerar alla drag osv borde inte vara så komplicerad tycker jag?
Sen att koda klienten kan ju man expandera väldigt långt, det är ju väl forskning på AI där de använder poker? Har för mig jag hörde det var på vis svårare än schack i.o.m. att man inte känner till all information hela tiden.
Deep Blue som slog Kasparov eller vad han heter körde väl ett program som simulerade massavis med drag och valde ut det som verkade vara mest lyckosammast. Dvs egentligen mest brute force och inte allt för mycket intelligens.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Pansarvagns"spelet" som någon nämnde men inte kom ihåg är nog robocode:
http://en.wikipedia.org/wiki/Robocode
Det började med en anställd på IBM (på alphaworks hemsidan såg jag det) men är nu opensource:
http://robocode.sourceforge.net/

Jag tycker inte vi ska göra något sådant här robotspel.
Jag testade detta för många år sen, liksom det är ett rätt stort API. Tänk att de har hållit på med detta i många år.
Vi behöver en liten server, ska inte finnas mycket alls där för då känns det som idén kommer själpa snabbt om någon ska koda en server som tar någon månad eller så.
Poker-dealern som kontrollerar alla drag osv borde inte vara så komplicerad tycker jag?
Sen att koda klienten kan ju man expandera väldigt långt, det är ju väl forskning på AI där de använder poker? Har för mig jag hörde det var på vis svårare än schack i.o.m. att man inte känner till all information hela tiden.
Deep Blue som slog Kasparov eller vad han heter körde väl ett program som simulerade massavis med drag och valde ut det som verkade vara mest lyckosammast. Dvs egentligen mest brute force och inte allt för mycket intelligens.

Tja, bruteforce är väl lika mycket AI som om man tex slumpar olika moves med viss sannolikhet eller har ett träd med olika moves (om a och b, gör c osv), eller om det är ett neuralt nät som står för besluten.. Inget är ju magiskt direkt, eller hur?
(men jag förstår hur du menar..)

Håller med om att det är bra med något ganska enkelt, gärna så att varken klienten eller servern behöver hålla rätt på en stor värld. Och på så sett är poker väldigt bra, servern behöver hålla rätt på alla spelare och 52 kort. Behövs heller ingen komplicerad visualisering.

Om det blir många som är med så kan man ju alltid ha en mer komplicerad programmeringstävling senare.

Permalänk
Medlem

Luffarschacksbottar (fem-i-rad) är väl ändå inte skitenkelt att göra? Jag tycker att komplexitetsribban borde ligga ganska högt.

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ett robotspel blir alldeles för komplicerat. Poker eller ett enkelt brädspel är att föredra.
För min del kör jag helst Holdem.

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem

Man kan sitta och diskutera fram och tillbaka vilket spel som är bäst att köra och sen tillslut kommer det hela bara att rinna ut i sanden.
Jag röstar för att vi bestämmer oss för texas holdem och testar. Blir det alldeles för svårt så kan vi ändra oss senare.

Visa signatur

[u]CPU:[/u] AMD 64 3200+ [u]Mobo:[/u] MSI K8N NEO Platinum [u]Minne:[/u] 2x512mb Micron PC3500 433mhz DDR [u]Grafikkort:[/u] ATI Radeon 9800 Pro [u]Ljudkort:[/u] Soundblaster Audigy 2 ZS [u]HD:[/u] Maxtor 160GB 7200rpm SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TSSJ
Man kan sitta och diskutera fram och tillbaka vilket spel som är bäst att köra och sen tillslut kommer det hela bara att rinna ut i sanden.
Jag röstar för att vi bestämmer oss för texas holdem och testar. Blir det alldeles för svårt så kan vi ändra oss senare.

Håller med fullständigt!

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TSSJ
Man kan sitta och diskutera fram och tillbaka vilket spel som är bäst att köra och sen tillslut kommer det hela bara att rinna ut i sanden.
Jag röstar för att vi bestämmer oss för texas holdem och testar. Blir det alldeles för svårt så kan vi ändra oss senare.

++

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TSSJ
Man kan sitta och diskutera fram och tillbaka vilket spel som är bäst att köra och sen tillslut kommer det hela bara att rinna ut i sanden.
Jag röstar för att vi bestämmer oss för texas holdem och testar. Blir det alldeles för svårt så kan vi ändra oss senare.

Håller med.

Nu gäller det bara att komma överens om hur gränssnittet mellan server/client ska fungera. BobbyFromDallas hade väl redan tänkt ut det hela och höll på med en server?