Vilken hastighet brukar ni bränna dvd i?

Permalänk
Medlem

Brännaren jag har nu finner det lämpligast att bränna i 6X som långsammast
Aldrig några problem, läses perfekt i datorns andra dvd spelare samt den stationära som nästan inte läser nånting utan att det blir minst ett fel nånstans.

Kör med en plextor 755a och plextor taiyo yuden och TDK 16x DVD-R skivor.
Kommer nog köpa tdk skivorna i fortsättningen då de enligt plextors egna testningsprogram håller minst lika bra kvalitet eller bättre i några fall på bränningarna, men kostar ca 30 kr mindre per 25p kaka.

Är mycket nöjd med både brännare och skivor. Kan rekommendera att kolla upp vad som REKOMMENDERAS i fråga om skivmärke, dye osv till just din brännare enligt brännartillverkarens hemsida Sen köper man den billigaste utav dem
3.30 för skivor som håller så hög kvalitet är inte dyrt. Tror TY skivorna går på 4.60 eller nåt, inte dyrt det heller.

Rekommenderar att köpa bra skivor hur som helst Det är lätt värt den extra 1.50 eller vad det brukar handla om per skiva.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

16x i princip uteslutande, förutom när jag bränner RW-skivor. Har inte haft problem med någon skiva alls sedan jag började använda Verbatim media, har väl visserligen bara bränt en 70-80 skivor men ändå
Brännaren är en Nec 3540 om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem

Aha. Spelar de upp i de flesta sttionära utan problem också?
Har inte viljat köra verbatim, de är dyra och sen tycker jag de två skivor jag helst kör med har jämnare kvalitet på bränningarna om man granskar de lite närmare.

har haft lite problem med verbatim, men det var främst när jag körde i den gamla brännaren som sagt.
Man kanske skulle köpa några och testa..

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Yep, har hittills funkat i ett par olika dvd spelare, xbox och vanliga dvd-läsare/brännare. Det där med kvalitén på bränningen har jag ingen riktig koll på då jag tröttnade på att skanna skivorna när jag insåg att alla fungerade

Priset, tja, jag klassas väl inte som någon storkonsument så för min del slår det ju inte särskilt hårt med någon krona mer per skiva. Om du testar skulle jag inte tro att du blir besviken på kvalitén iaf

Permalänk

Jag äger en Nec DVD Nd-3550 och bränner med alla möjliga skivor(Premium dvd+r 16x, som t.ex).
Bränner dock mest dvd filmer å kör alltid med full hastiget(alltså 16x) och har inte haft ett enda fel på skivorna. Har även några skivor som råkat trilla ner på marken ett antal för många gånger och blivit repiga men dom funkar ändå.
Har även spelat vissa spel (BF2,Fear,Crc) under tiden jag brännt mest för att se om det funkar och det har det med gjort så att bränna i 8x är slöseri på tid.
Kanske ska nämna att jag använder dvd decrypter då jag bränner./Jimmy

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Medlem

Bränner 18X fast det står på skivorna 16X? Och dom funkar prima att spela upp sen?! Skivorna är DVD-R. Har bränt 50st nu utan någon felbränning.

Vad är dvd decrypter? Använder nått himla program vet inte riktigt vad det gör men det heter DVD Region+CSS Free.
Använder Nero 7.5.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

bränner i 4x trots 16x skivor att brännaren ska klara just 16x.. varför? gammal vana och vidskepelse kanske..? imgburner kör jag med...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Bränner alltid max, både CD och DVD. Aldrig fått fel. Kör Nero 7.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q