iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eobet
Jag fick samma meddelande (fast i OS X) nyss. Betyder det att jag inte kommer att kunna ringa med telefonen förens om "någon dag"?

För sent att ringa Telia support nu, antar jag.

Telefonen fungerar som den ska.
Tror det är Apple som inte sagt åt operatörerna att dom ska släppa update då errormeddelandet kommer över hela världen.

Permalänk
Medlem

Hoppas jag inte stör för mycker när jag frågar varför min telefon inte går att ringa med eller surfa. Det verkar som att tjejen jag köpte telefonen av i teliabutiken inte "aktiverat" mitt abonemang. För jag hade telia refil kontantkort på samma nummer innnan jag bytte. Kan det vara det som är felet? Ursäkta lite OT..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M3lker
Hoppas jag inte stör för mycker när jag frågar varför min telefon inte går att ringa med eller surfa. Det verkar som att tjejen jag köpte telefonen av i teliabutiken inte "aktiverat" mitt abonemang. För jag hade telia refil kontantkort på samma nummer innnan jag bytte. Kan det vara det som är felet? Ursäkta lite OT..

Kontrollera att simkortet är ett 3G kort (står på kortet). Om inte så måste du ha ett nytt.
Mitt abonemang hoppade igång direkt så funkar det inte imorgon så ring kundtjänst så fixar dom det.

Permalänk
Medlem

Känner någon till om det är möjligt att köpa en iPhone i Sverige och sedan stoppa in ett danskt SIM-kort (Telia det med givetvis)? Någon som provat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hmm, har jag faktiskt inga problem med nu efter uppdateringen.

inte jag heller första timmen eller två.
Det kommer och går, dock mindre än innan uppdateringen nu men det är kvar

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
inte jag heller första timmen eller två.
Det kommer och går, dock mindre än innan uppdateringen nu men det är kvar

Jag har inte fått det en enda gång sedan uppdateringen. Trots mycket smsande, mailande och surfande.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats synca bara kontakter med iSync över blåtand eller går det helt enkelt inte?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Är det någon som har lyckats synca bara kontakter med iSync över blåtand eller går det helt enkelt inte?

Går väll inte att använda blåtanden till annat än för headset?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att det gick att synca men jag förstod inte alls hur han/hon hade gjort.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett litet problem sedan jag installerade firmwire 2.0.1.

Det som har hänt är att surfandet har blivit betyligt långsammare. Till och med en så lätt sak som väder applikationen uppdaterar i evigheter innan den antingen ger upp eller hittar vädret. Förut har det gått mycket snabbare!

Någon mer som upplever detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Renegade
Jag har fått ett litet problem sedan jag installerade firmwire 2.0.1.

Det som har hänt är att surfandet har blivit betyligt långsammare. Till och med en så lätt sak som väder applikationen uppdaterar i evigheter innan den antingen ger upp eller hittar vädret. Förut har det gått mycket snabbare!

Någon mer som upplever detta?

Jag fick det idag, men inte igår när jag körde 2.0.1 med... Hade det redan innan under en period, ringde då telia och felanmälde så fixade det sig på några timmar... Får se om de fixar det igen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tack för senaste svaret, jag har ett till litet problem jag kan ringa och har 3G anslutning ibland men det går fruktansvärt segt att ladda nya sidor i Safari - ibland inte alls. Idag fick jag ett sms från Telia med användar uppgifter för inloggning av telia homerun. Kan mitt problem bro på att jag inte är inloggad? Isf hur loggar man in, ursäkta om detta verkar en basic fråga.

Permalänk
Medlem

Tycker att det verkar som att Apple har tappat bollen med 2.x. Läser om så många problem, att jag inte har vågat uppdatera, kör fortfarande 1.1.4. SMS:ar mycket, så tangentsbordslagg skulle verkligen inte vara acceptabelt. Inte programkrascher och allmän seghet heller, för den delen.

Tror att det blir 1.1.4 tills 1.2 kommer ut.

Edit: 2.1 ska det vara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1.2?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
1.2?

2.1 menade jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M3lker
Tack för senaste svaret, jag har ett till litet problem jag kan ringa och har 3G anslutning ibland men det går fruktansvärt segt att ladda nya sidor i Safari - ibland inte alls. Idag fick jag ett sms från Telia med användar uppgifter för inloggning av telia homerun. Kan mitt problem bro på att jag inte är inloggad? Isf hur loggar man in, ursäkta om detta verkar en basic fråga.

Homerun ar bara telias hotspots med wlan. Det här inget med gsm att göra.
När det går segt, du kör inte bara över edge då tror du?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M3lker
Tack för senaste svaret, jag har ett till litet problem jag kan ringa och har 3G anslutning ibland men det går fruktansvärt segt att ladda nya sidor i Safari - ibland inte alls. Idag fick jag ett sms från Telia med användar uppgifter för inloggning av telia homerun. Kan mitt problem bro på att jag inte är inloggad? Isf hur loggar man in, ursäkta om detta verkar en basic fråga.

Jag tror telia har problem med sina särvrar eller nåt.
Har haft samma problem senaste veckan, safari står bara och tuggar på samma ställe hela tiden. Även andra apps med nätanslutning får timeout.

Men det har funkat bra undergårdagen och idag iallfall.. hoppas dom fixar det.
och hur fan eller närfan ska telia/apple fixa det förpörskans irriterande felmedelandet man får när man ska "uppdatera operatörsinställningarna"

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag har idag inte haft några problem med uppkopplingen från iPhonen så det måste varit något temporärt eller något som iaf inte är bestående.

Permalänk
Avstängd

Om man har Jailbrakeat den, kan man stänga av Edge överhuvud taget i bossprefs, finns en fin liten knapp.
Känns som surfande blir stabilare när den inte hoppar imellan Edge och 3G

Funkar även bra att stänga av 3g om man har kass sådan täckning.

Bara ett tips ^^

Permalänk
Medlem

Fixade idag 2.0 till min icke 3g iphone. Telefonen är upplåst. Hur fungerar det då i och med köp igenom app store? Spelar det någon roll att den inte är "legitim" ? För ens köp går väl ändå igenom ens itunes konto och inte via telefonräkningen eller?

Inte så att apple kan lägga märke till något om man köper saker via appstore på en upplåst telefon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Fixade idag 2.0 till min icke 3g iphone. Telefonen är upplåst. Hur fungerar det då i och med köp igenom app store? Spelar det någon roll att den inte är "legitim" ? För ens köp går väl ändå igenom ens itunes konto och inte via telefonräkningen eller?

Inte så att apple kan lägga märke till något om man köper saker via appstore på en upplåst telefon?

Jo steve kommer och sparkar dig i pungen och skäller ut dig.

Nerå, inga problem att shoppa på appstore, det är kopplat till ditt itunes konto så.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

någon som inskaffat någon kabel till bilen för iphone 3g än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fangorn
någon som inskaffat någon kabel till bilen för iphone 3g än?

Testade en usb-laddare till bilen från Clas Olson men det fungerade inte till 3G;n.
Köpte sedan MacLine;s laddpacket för iPod på macforum. Den billaddaren fungerar.
Kostar visserligen 299:- men lätt värt det om man som jag åker bil lite längre sträckor.
Sedan följer det ju med en väggladdare och en svart kabel också, matchar lite bättre .

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leoXz
Testade en usb-laddare till bilen från Clas Olson men det fungerade inte till 3G;n.
Köpte sedan MacLine;s laddpacket för iPod på macforum. Den billaddaren fungerar.
Kostar visserligen 299:- men lätt värt det om man som jag åker bil lite längre sträckor.
Sedan följer det ju med en väggladdare och en svart kabel också, matchar lite bättre .

vart hittade du macline:s laddpaket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fangorn
vart hittade du macline:s laddpaket?

Hittade det inte på macforum men den finns på www.macoteket.se för 279:- .

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leoXz
Hittade det inte på macforum men den finns på www.macoteket.se för 279:- .

okej... jag hittade denna annars, http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=984746&prod...
känns som en lite bättre grej även om den kostar en liten slant mer

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har sprickor i sin Iphone 3G? På min vita finns det vid kameralinsen, vid hörlursuttaget och vid volymknappen... Jävligt trist, ska gå till Telia på måndag och se vad dom säger om det!

Diggar verkligen hårt min Iphone i övrigt, har varit ovärderlig under mina två veckor i Europa - datorn fick stanna hemma.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Frågan är ifall man bör jailbreaka telefonen eller inte Hmm

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Frågan är ifall man bör jailbreaka telefonen eller inte Hmm

funderar samma sak här.
Hade mitt tangentbordslaggande varit borta hade jag nog jailbreakat direkt.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf