iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
funderar samma sak här.
Hade mitt tangentbordslaggande varit borta hade jag nog jailbreakat direkt.

Jag tänker mer på det folk säger, att man måste bara "Pwna" telefonen en gång, sen är det bara att göra nya firmware filer. Vilket borde indikera att det finns förändringar i telefonen som Apple kan se vid eventuella garantiärenden.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Någon mer än jag som har sprickor i sin Iphone 3G? På min vita finns det vid kameralinsen, vid hörlursuttaget och vid volymknappen... Jävligt trist, ska gå till Telia på måndag och se vad dom säger om det!

Rapportera mycket gärna här hur det gick.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har idag märkt lite buggar på iPhone 3G, troligen mjukvaran.

Då man spelar ipod och stänger ner ipod-funktionen så kopplar nätet ner ibland.
Ringde nyss med wlan aktiverat, då blev det plötsligt dålig motagning och bröts flera gånger, fastän jag har full täckning på GSM.

Fler som råkat ut för liknande?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag tänker mer på det folk säger, att man måste bara "Pwna" telefonen en gång, sen är det bara att göra nya firmware filer. Vilket borde indikera att det finns förändringar i telefonen som Apple kan se vid eventuella garantiärenden.

Men du "pwnar" den ju varje gång du gör en firmware fil?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag tänker mer på det folk säger, att man måste bara "Pwna" telefonen en gång, sen är det bara att göra nya firmware filer. Vilket borde indikera att det finns förändringar i telefonen som Apple kan se vid eventuella garantiärenden.

hmm, när man kör pwna, o gör en "custom" firmware, så kan man i slutet trycka att man har pwna:at sen ipod/iphone eller inte, trycker amn att man gjort det, så får man en uppdaterings fil på skrivbordet, skriver man att man gjort det, så får man det oxå, så vetefan va skillnaden är egentligen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hmm, när man kör pwna, o gör en "custom" firmware, så kan man i slutet trycka att man har pwna:at sen ipod/iphone eller inte, trycker amn att man gjort det, så får man en uppdaterings fil på skrivbordet, skriver man att man gjort det, så får man det oxå, så vetefan va skillnaden är egentligen.

Jo jag fattade inte riktigt heller. Fick dock veta lite att så länge man inte vill att den ska aktivera eller unlocka telefonen är det ju bara firmwaren som är ändrad. Det löses ju med en DFU restore. Fan va tether via terminal e najs

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken underbar månad det här är.
Först brakar datorn ihop, får ta en ny på avbetalning.
Sitter nu med jobb laptopen och hade tröttnat rejält på musiken som låg i iphonen.

Lyckligtvis har jag all min musik på min server så jag tankade ned itunes, installerade.. ploppade in iphonen och bockar i "hantera manuellt"
Varpå itunes vill formatera min iphone pga den inte kan synca till två itunes bibliotek samtidigt. Jävla skitfasoner då jag inte alls vill synca, vill bara lägga in lite musik.

Så jag pillar en stund hittar inget annat val än att ladda ned ett tredjeparts program. hette nåt i stil med iGo ipod to computer transfer eller nåt åt det håller.

Funkar ju klockrent! all musik syns och jag kan släpa över de album jag vill.

Sen tar jag ut iphonen och ska kolla på musiken och möts av medelandet "Ingen musik" när jag trycker på ipod.
Rövhatt tänker jag den fuckern raderade all music!

Pluggar in igen och nu säger itunes nåt i stil med "kan inte läsa filerna på iphone jag är dum i huvet och vill återställa din iphone för det tycker jag är en bra lösning"...
Hade gärna klickat på knapphelvete om nu det inte var så att pga min datorcrash så ligger ALLA KONTAKTER och liknande på den brakade datorn.
hurra hurra för farbror blaze.

Så nu får jag skriva av typ 100-200 kontakter om inte jag hittar på nåt annat vis att spara dem. Kan inte synca dem mot outlook eller nånting pga itunes inte vill ha samlag med iphonen längre.

Finns det nån lösning eller är det bara bita i den beska kuken?

Edit:
kom på att jag provat tagit bort låtarna som jag lade in med 3:e parts programmet men det hjälpte ej.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på det, när man formaterar (PC) och jag sen installerar allt igen och vill synca med iTunes, vad händer? Kommer den tro att det är en "ny" dator?

Visa signatur

Maila mig

Permalänk

Varför inte köra en återställning då?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Varför inte köra en återställning då?

Då ryker kontakterna

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Du har ingen backup på den dator där alla dina kontakter ligger då förmodar jag blaze101. Du kan inte ssh:a in i telefonen och tanka ur dina uppgifter då?

Visa signatur

Workstation: Power Mac G5 2x2GHz, 4Gb ram, 2x500Gb hdd, ATI Raedon 9600, ACD 23"
Laptop: Power Book G4 15" 1,25 GHz FW 800, 2Gb ram, 100Gb hdd, ATI Mobility Raedon 9600.
Fileserwer: iMac G3 233 Mhz Rev A + Sonnet HARMONi™ G3 500MHz + FW 400, 512 Mb ram, 128Gb hdd ATI Rage II, Mac OS Server 10.3

Permalänk

Har du inte kontakterna i adressboken eller liknande så att du kan synka efter återställning? Verkar vettlöst att ha 200 kontakter i telefonen utan backup

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

ja, tänkte just säga, om man har en sparad backup, lägger över den på "nya" datorn, o syncar in den där, borde det inte funka

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

har ni läst övre delen av mitt inlägg?
Datorn jag hade backupen på brakade ihop för ett par dagar sen och den är helt fucking död.. mobot har åkt på kortslutning och dragit med sig det mesta i burken.. dock tror jag diskarna är okej i den.

Och itunes vägrade synka pga att det inte var samma bibliotek och ville ta bort musiken. Därav uppstod mitt problem.

Nya datorn dyker upp i eftermiddag iallfall.
Men vart ligger "backupen" på datorn? och går det att extracta kontakterna från den?

ssh:a in? min lur är ej jailbreakad btw

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Med backupp menade jag på en annan disk. Den backupp som görs från telefonen till datorn är för telefonen (om man tappar den eller att den går sönder) Den som du har på datorn måste ju också säkerhetskopieras utfall datorns HD pajar.

Kommer u inte åt din telefon (jailbreak) eller det du har på din pajjade disk är du nog rökt.

Visa signatur

Workstation: Power Mac G5 2x2GHz, 4Gb ram, 2x500Gb hdd, ATI Raedon 9600, ACD 23"
Laptop: Power Book G4 15" 1,25 GHz FW 800, 2Gb ram, 100Gb hdd, ATI Mobility Raedon 9600.
Fileserwer: iMac G3 233 Mhz Rev A + Sonnet HARMONi™ G3 500MHz + FW 400, 512 Mb ram, 128Gb hdd ATI Rage II, Mac OS Server 10.3

Permalänk

Om du har valt att synca kontakterna på burken som rasade borde det gå att ordna. Testa att boota från gamla disken på den nya datorn, om det inte skiljer allt för mycket hårdvarumässigt borde det gå utan handpåläggning men annars räcker väl en repair. Sen är det bara att synca och le.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

ja kan ju prova det iofs.. men läre ju funka sisådär mellan ett nforce2 mobo, athlon prolle och ett sprojlans core 2 duo system.

Men kan testa iallfall

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Jag gjorde ungefär motsvarande flytt och det fungerade fint med en repair.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Min telefon är på service nu Känns tomt i fickan utan den :/ De i butiken trodde den skulle bli utbytt och jag skulle få en ny någon gång nästa vecka. De snackade även om att någon kompensation skulle bli aktuell

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Min telefon är på service nu Känns tomt i fickan utan den :/ De i butiken trodde den skulle bli utbytt och jag skulle få en ny någon gång nästa vecka. De snackade även om att någon kompensation skulle bli aktuell

Varför är den på service ?

mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Någon mer än jag som har sprickor i sin Iphone 3G? På min vita finns det vid kameralinsen, vid hörlursuttaget och vid volymknappen... Jävligt trist, ska gå till Telia på måndag och se vad dom säger om det!

Diggar verkligen hårt min Iphone i övrigt, har varit ovärderlig under mina två veckor i Europa - datorn fick stanna hemma.

Hur gick det för dig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LÖVTRÄ
Varför är den på service ?

mvh

Undrar jag med, bra att veta om man säger så

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LÖVTRÄ
Varför är den på service ?

mvh

När jag försöker surfa med en url så kommer den aldrig igång, när jag använder direkt IP laddas halva sidan innan den slutar ladda. Sen har jag vissa problem med att även GSM täckning försvinner när man t.ex. går in i en tunnel.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Okeeej nu har man skrivit av alla kontakter, och iomed att telefonen rensades så jailbreakade jag den på en gång.

Vad är essential programmen i cyndia och installer 2.0?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Hur gick det för dig?

Undrar jag med, bra att veta om man säger så

Har inte lämnat in den än, tänkte vänta en månad eller så tills det kommer mer förtroliga indikationer på att senare tillverkade Iphones inte spricker. Jag vill inte behöva byta den igen om två veckor!

Jag återkommer i frågan!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Ny firmware ute på Itunes.....

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat men inte hunnit testa än, skall ut på byn om en timme så då får jag se om det blev någon skillnad.

Visa signatur

Workstation: Power Mac G5 2x2GHz, 4Gb ram, 2x500Gb hdd, ATI Raedon 9600, ACD 23"
Laptop: Power Book G4 15" 1,25 GHz FW 800, 2Gb ram, 100Gb hdd, ATI Mobility Raedon 9600.
Fileserwer: iMac G3 233 Mhz Rev A + Sonnet HARMONi™ G3 500MHz + FW 400, 512 Mb ram, 128Gb hdd ATI Rage II, Mac OS Server 10.3

Permalänk

random fråga: jag har vid två tillfällen lyckats ta skärmdumpar av min bakgrund med iphonen, men har inte en aning om hur det gick till.... vet DU?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evald_den_Onde
random fråga: jag har vid två tillfällen lyckats ta skärmdumpar av min bakgrund med iphonen, men har inte en aning om hur det gick till.... vet DU?

Har du jailbreakat den?
jag lyckades även göra det när jag var o pillade på winterboard för nån dag sen och checkade i "user wallpaper" eller nåt knasigt (som ja inte vet hur man ändrar än heller för den delen).
Sen när jag skulle lägga över bilder till datorn så fanns bakgrunden med som bild.

Btw hur funkar firmware uppdateringar med jailbreak?
Om jag tex kör en update genom itunes nu, så får jag orginal firmwaren right?
Så jag måste ladda ned orginal firmwaren separat o köra winpwwwwn igen?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evald_den_Onde
random fråga: jag har vid två tillfällen lyckats ta skärmdumpar av min bakgrund med iphonen, men har inte en aning om hur det gick till.... vet DU?

Tror det står i instruktionerna till iPhone, inte säker dock.

Hemknappen + av/på.

Det funkar i alla program också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Okeeej nu har man skrivit av alla kontakter, och iomed att telefonen rensades så jailbreakade jag den på en

Jag syncade först med min bärbara, där jag inte här någon musik, och sen med min stationära. Då brakade den och sade att den bara kunde synka med ett bibliotek åt gången. Jag ville inte ladda om alla apps så jag tog cancel. Sen har jag för mig att det gick att synca från telefonen till datorn utan att förlora något. Lite jobbigt att återskapa dock.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera