Jakten på mina 13 gig

Permalänk

Jakten på mina 13 gig

För ett tag sen installerade jag linux förutom XP på datorn. Till linux la jag upp två partitioner om totalt 13 gig med Gnome Partition editor. Efter lite platsbrist sen (Jag har bara en 80 gig i datorn från början) så formaterade jag in de 13 gigen i min 62 gigs NTFS partition. So far so good tänkte jag men hade glömt GRUB så jag fick köra fixmbr om det har någon betydelse.

Nästa gång jag startar windows saknas fortfarande de 13 gigen, ganska mycket när man inte har mer än 75 från början. Jag provar att köra chkdsk utan resultat. Jag har provat att ändra storleken lite med partition magic för den visar nämligen att jag har en drive size på ca 75 gig, använt 43 gig och ledigt 20 gig. När pm startar innan windows kommer ett felmeddelande upp:

"#1529 Information mismatch in directory entry
A file attribute stored in a file record is different from the attribute stored in its
directory entry. If this error is in a system file (file 0–10), Windows NT
CHKDSK does not fix it, but Windows NT rebuilds the root directory on the
partition the next time the operating system is started."

Vad gör jag nu, har inga planer på en formatering. Jag skulle om det skulle bli helt nödvändigt kunna göra en backup men jag skulle helst vilja slippa installera om windows. Klart jag kan lägga en kopia av hela C: på en extern disk via en linux live cd men det verkar rätt jobbigt om det finns smidigare sätt.

Hilfe bitte!

EDIT: Jag löste det genom att starta gnome part ed igen och göra en ny partition, fulhack deluxe och jag är olyckling i själen.

Visa signatur

Simlärare