Dåligt bemötande i butik pga. ålder

Permalänk
Medlem

Va inne på banken (var 19 vid tillfället) o ville skaffa betalkort utan kredit knutet till MasterCards system, tanten började genast gnälla om att det gick inte om det inte var undantagsfall och jag kunde visa upp anställningsintyg och och något intyg på att ja skulle tjäna minst 120 000 om året osv. Gick senare in med far då han skulle se över sin fars placeringar, en annan person vi prata med då, och då var det inga problem att få plastkortet, inga intyg behövde visas eller skaffas. Så länge ja inte hade några betalningsanmärkningar så var det lugnt. Lite skojjigt vilken skillnad det blir när det är någon som har mer pengar som ber om det.

Detta var då Handelsbanken, om de inte är ytterst trevliga vid ett senare tillfälle kmr jag förmodligen byta bank sen efter min utbildning då ja börjat jobba på riktigt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
en klasskompis berätta att han hade gått in i en butik o frågaat vad ett par dyra jeans kosta, hon som jobba där sa "de är nog lite för dyra för din prisklass"
han viftade de med sina 3K han hade tänkt köpa kläder för o gick. ägd...

exact så man skall göra när folk säger: vet du vad det kostar, dom är väldigt dyra, eller föreslår billigare saker för att dom antar att man inte har råd.
då är det bara "pissa" på dom genom att tex ta upp kosingen och gå till konkurenten, optimalt är om det är över gatan så dom ser på!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

ojdå.... jag tycker snarare det är tvärt om, jag tycker det är oerhört jobbigt med personal som ska vara på en och försöka övertala en om att köpa alla möjliga saker. När jag går in i en butik så vet jag oftast exakt vad det är jag behöver eller vill ha. Dock med undantag för kläder eftersom man aldrig vet om man hittar något man verkligen tycker om när man går in i dessa och att det konstant kommer in nya kollektioner.

Har läst igenom hela tråden nu och håller med om att det säkert kan vara jobbigt och frustrerande om ni vill ha hjälp men inte får det men "har du någon aning om hur det känns att bli nonchalerad och behandlad som luft"??? ojdå... jag trodde inte det var så förödande och personligt. Jag tror ni tar åt er för mycket eller har kanske lite dåligt självförtroende, säg till på ett trevligt sätt om ni behöver hjälp. Ursäkta.. brukar funka fint.
Jag är inte heller så gammal och har köpt en hel del saker, båda dyra och billiga, och jag är invandrare också. Inte kan det vara så att jag haft en unik tur och alltid haft turen att träffa försäljaren som just funnit kärleken eller är glad över något annat?
Jag är 20 år och som klädstil... jaa... vad ska jag säga, modeinriktat?... inte bara märkeskläder och fina accesoarer men kanske för det mesta... gillar inte att försöka flasha och verka snobbig men om man tar på sig en vanlig kavaj och ett par snygga jeans så tycker jag inte det är att överdriva.
Och jaa... jeansen får gärna vara lite slitna så att ni inte tror att jag får runt som en italiensk designer eller direktör...