Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem

Får enbart ljud ur två av datorhögtalarna.

Jag använder linjeingången på datorn för att få ljud från Xbox 360 genom datorhögtalarna (5.1-system). Men ljudet kommer bara ur två högtalare, de två främre (ej heller ur centern).

Ljudinställningarna i Windows är inställda på 5.1, även Xboxen har dessa inställningar (provat olika).

Jag är väl medveten om att jag inte kan få "äkta" 5.1-ljud genom min konfiguration. Men jag skulle vilja ha ljud ur alla högtalare, samt bas, precis som när man spelar upp en vanlig stereolåt på datorn... Detta måste väl gå? Nu blir ljudet extremt "instängt" och dåligt, precis som när man väljer "stereohögtalare för bordsdator" i ljudegenskaper i Windows.

Jag har en "Speed-Link - Xbox 360 VGA HD Cable"

samt en "3,5 mm stereopropp till 2 st. RCA-honkontakter"

för att kunna få in ljudet i datorn.

Det måste väl finnas något program, som "snappar upp" ljudet från linjeingången, där man sedan kan välj att det ska spelas upp ur alla högtalare? Eller ett program som gör att det tar en "extra omväg" i windows för att behandlas som allt annat "Windowsljud"?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr. E:

Utan att någonsin behöva signa in på Live?

Kommer inte ha möjlighet att koppla in mitt 360 till nätet.

Beror väl på hur nytt firmware det är på boxen...

Köper man det idag så borde allt vara uppdaterat.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Beror väl på hur nytt firmware det är på boxen...

Köper man det idag så borde allt vara uppdaterat.

Så, ifall man har den senaste dashboarden i sitt 360, så ska det alltså fungera att lägga in spel på hårddisken även när man är offline?

Permalänk

här står hur du uppdaterar via USB penna..så då löser det sig oavsett?

To install the update from a USB flash drive
If you cannot connect your console to the Internet, you can copy the Xbox 360 console update from your computer to a USB flash drive and then install it on your console.

Note The USB flash drive must use the FAT32 file system.
1. Plug your USB flash drive into a USB port on your computer.
2. Click the following link:
http://download.microsoft.com/download/1/D/8/1D8C09BE-278E-41... (http://download.microsoft.com/download/1/d/8/1d8c09be-278e-41...)
3. Click Save to save the console update .zip file on your computer.
4. Unzip the file.
• If you are using Microsoft Windows XP, Windows Vista, or Windows 7, you can just double-click the .zip file to unzip it.
• If you are using an earlier version of Microsoft Windows, you will need a separate utility to unzip the file (for example, WinZip).
5. Copy the contents of the .zip file to the root directory of your flash drive.
6. Unplug the USB flash drive from your computer.
7. Now plug the flash drive into a USB port on your Xbox 360 console.
8. Restart your console.
9. When your console restarts, the installation program for the console update will start automatically. When you are prompted to install the new console software, select Yes, update now.

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Vet någon när de sänker priserna på de gamla xboxarna ? tänkte komplettera med min PS3 när det blev under 1500kr

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Någon som har koll på om det är lätt att spela upp filmer via t.ex nätverket? Jag är sugen på att införskaffa en Xbox men har tyvärr bara en HDMI ingång på min TV som i dagsläget är kopplad till min dator, skulle vara guld värt att slippa hoppa in bakom TVn och byta kablar varje gång man vill se på en film/spela ett spel.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonBalderoN:

Någon som har koll på om det är lätt att spela upp filmer via t.ex nätverket? Jag är sugen på att införskaffa en Xbox men har tyvärr bara en HDMI ingång på min TV som i dagsläget är kopplad till min dator, skulle vara guld värt att slippa hoppa in bakom TVn och byta kablar varje gång man vill se på en film/spela ett spel.

Antar att om din TV har HDMI så borde den även ha komponent? Så kan du koppla xboxet till det istället för HDMI.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Antar att om din TV har HDMI så borde den även ha komponent? Så kan du koppla xboxet till det istället för HDMI.

Den har tyvärr inte det (Budget LG 50PQ1000 ) Har endast en HDMI ingång samt 2 scart ingångar.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Skrivet av DonBalderoN:

Den har tyvärr inte det (Budget LG 50PQ1000 ) Har endast en HDMI ingång samt 2 scart ingångar.

Kanske funkar med en sån här? WEBHALLEN.com - OEM Adapter (Scart / S-Video / 3x RCA)

Permalänk
Skrivet av Tobz0r:

Har faktist testat det med brorsans Xbox när vi hade spelkväll, det blir dock 2 sladdar över och kvaliten är inte alls bra.

Edit: Hittade något som borde funka om någon annan är intresserad.

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/devices/athome/...

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonBalderoN:

Har faktist testat det med brorsans Xbox när vi hade spelkväll, det blir dock 2 sladdar över och kvaliten är inte alls bra.

Edit: Hittade något som borde funka om någon annan är intresserad.

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/devices/athome/...

Näe scart är ingen höjdare.

Du kan ju alltid inverstera i en HDMI switch.
Typ: Kjell & Company - 98323 - 4-vägs HDMI-switch

Ingen aning om hur bra dom fungerar dock.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Näe scart är ingen höjdare.

Du kan ju alltid inverstera i en HDMI switch.
Typ: Kjell & Company - 98323 - 4-vägs HDMI-switch

Ingen aning om hur bra dom fungerar dock.

Ah, tackar. Visste inte äns att det fanns swtichar för HDMI.
Hittade en billig för under 100:- på prisjakt.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk

behöver man live för att Lana med xbox ?

Permalänk
Medlem

Finns det nått bra simpelt program som man kan steam .img och .mvk filer till xbox 360it? Har gogglat men de ja hittat ha inte funkat.

Tack på förhand!

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Medlem

ps3 media server.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Funkar ps3 media server på xbox360?

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Medlem

ja

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag får de att funka med bild och ljud med ps3 media server på boxen men ja kan inte få fram dvd menyn,spola elr få nån undertext. Vad ska jag göra?

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk

Jahopp, då fick man RRoD igen då. Den här gången har garantin gått ut också..
Vet någon vad det kostar att lämna in fanstyget på lagning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dampela:

Jahopp, då fick man RRoD igen då. Den här gången har garantin gått ut också..
Vet någon vad det kostar att lämna in fanstyget på lagning?

Psxcare tar 700kr för att laga.
Kan du göra det själv så kostar det 500kr för verktygen hos de.

Finns säkert billigare...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Finns det inget sätt att spara sina saves på? Ska sälja min xbox för att skaffa mig en Slim men verkar vara totalt omöjligt att få över dom utan att köpa massa extra minneskort och skit?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Finns det inget sätt att spara sina saves på? Ska sälja min xbox för att skaffa mig en Slim men verkar vara totalt omöjligt att få över dom utan att köpa massa extra minneskort och skit?

Använd ett vanligt USB minne. Fungerar som minneskort om du uppdaterat dashboarden.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av aaaaa:

Psxcare tar 700kr för att laga.
Kan du göra det själv så kostar det 500kr för verktygen hos de.

Finns säkert billigare...

Tack för tipset. Funderar lite på att köpa en slim istället nu när de är så billiga.. Om jag lämnar in min gamla skrothög lär jag ju få tillbaka den igen varpå den går sönder för tredje gången efter ett halvår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Använd ett vanligt USB minne. Fungerar som minneskort om du uppdaterat dashboarden.

Testa använda en MP3 spelare, Boxen hittar inte ens den? Vadå uppdaterar?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Du måste uppdatera via xbox live så du har senaste versionen av 'operativsystem'.
Måste även formatera USB minnet i xboxen då det är något speciellt filsystem och filer som ska in på det för att det ska fungera, så en mp3 spelar lär troligen inte fungera.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Har en Ps3 i dagsläget men funderar på att om man kanske skulle komplimentera med en 360 slim.
Men har lite besluts ångest, behöver komma på vilka spel jag skulle vilja ha/köra genom om man skaffar en 360.

Fps kör jag på pc'n man annars tycker jag om rpg's, action, äventyrs spel.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Halo, Fable, Alan Wake.

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Har en Ps3 i dagsläget men funderar på att om man kanske skulle komplimentera med en 360 slim.
Men har lite besluts ångest, behöver komma på vilka spel jag skulle vilja ha/köra genom om man skaffar en 360.

Fps kör jag på pc'n man annars tycker jag om rpg's, action, äventyrs spel.

Jag har i princip bara rpg'n till min 360. Tales of Vesperia, Eternal Sonata, Infinite Undiscovery, Magna Carta 2, Lost Oddysey, Resonance of Fate. Inget av dom är några superlir men väl värda att spela och slå ihjäl ett antal hundra timmar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på microsoft /xbox live? Jag har ringt ditt 2 gånger och förklarat och sakt upp automatiks betalning men lik förbannat har de nu drat fler gånger istället ? Blir så jävla förbannad på sånt. Är det telefonisten som är utvecklingstörd eller är det microsofts rutin att dra fler gånger efter avslutad konton ?
Vill inte ha något med dem att göra, det var dropen, de har drat 6 gånger för mycket!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte inför köpet av en xbox 360 slim att äntligen har de gjort nåt åt ljudproblemet, läsaren går tystare, och en enda fläkt i boxen, och detta stämde, men så satte de in helt obegripligt en FLÄKT I STRÖMadaptern...då hade det väl varit bättre att behålla den äldre lite klumpigare..nu är det en fläkt till som tjuter..men jaghar förpassat den i en låda..så det är tystare ändå...men jag förstår inte hur de tänkte...