Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort ett inlägg med anledning av http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp....

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vågar jag logga in på min nya xbox med det xboxlive kontot som kördes på den gamla när den bannades, är det riskfritt?
Och hur gör jag för att nollställa det gamla xboxet så att det är som "nytt" när man loggar in?

En kompis har gått igenom tre Xboxar, varav två blev bannade. Och han kör fortfarande samma konto, så det ska inte vara några problem.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Har tänkt att köpa en Xbox 360 begagnad nu, men eftersom det var så länge sedan sist jag var inne på konsolsidan så vad ska jag kolla efter?

Kollade lite ovanför så va de rekommenderat att man skulle köpa med 250gb disken och uppåt. Hur ser man/får veta att boxen är bannad om den är?

Tipsa gärna om vad mer jag ska se efter så att man inte köper något s*it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse Bössebacke:

Har tänkt att köpa en Xbox 360 begagnad nu, men eftersom det var så länge sedan sist jag var inne på konsolsidan så vad ska jag kolla efter?

Kollade lite ovanför så va de rekommenderat att man skulle köpa med 250gb disken och uppåt. Hur ser man/får veta att boxen är bannad om den är?

Tipsa gärna om vad mer jag ska se efter så att man inte köper något s*it

Om den är bannad kan du ej se innan du kopplar in den och försöker ansluta till live så om du misstänker något se till att pröva innan. Men köper du beg ur butik är den nästan garanterat inte bannad. Och se till att du köper s (nya) varianten då den är mycket bättre än gamla på alla punkter jag kan komma på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om den är bannad kan du ej se innan du kopplar in den och försöker ansluta till live så om du misstänker något se till att pröva innan. Men köper du beg ur butik är den nästan garanterat inte bannad. Och se till att du köper s (nya) varianten då den är mycket bättre än gamla på alla punkter jag kan komma på.

Så när man försöker logga in så ifall den är bannad så kommer det någon sådan text då att ..banned..? Bra för s modellen är den jag tittat och hittat mest på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse Bössebacke:

Så när man försöker logga in så ifall den är bannad så kommer det någon sådan text då att ..banned..? Bra för s modellen är den jag tittat och hittat mest på.

Typ. Det brukar stå i annonsen och är den "flashad/chippad" så ska du undvika. Och se till att köpa den öga mot öga kan inte tänka mig att någon skulle våga sälja en bannad xbox på det viset utan att berätta det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

ok, varför?
borde inte vara så svårt att hitta ett eliteskal i sverige

/Daniel

Permalänk
Medlem

Nu har jag en fundering ska köpa perfect dark (Det gammla fast i högre upplösning) det kostar 800,
Min fundering är om jag köper det till konto 1, kommer jag då ha spelet på xboxets alla konton eller når jag det bara om konto 1 är inloggat?
Och var brukar ni köpa era poeng? Är detta billigt http://cdon.se/spel/xbox_360_live_points_(800_p)-14158097 ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu har jag en fundering ska köpa perfect dark (Det gammla fast i högre upplösning) det kostar 800,
Min fundering är om jag köper det till konto 1, kommer jag då ha spelet på xboxets alla konton eller når jag det bara om konto 1 är inloggat?
Och var brukar ni köpa era poeng? Är detta billigt http://cdon.se/spel/xbox_360_live_points_(800_p)-14158097 ?

Alla kommer kunna spela det på den xboxen du köper det.
Däremot om du sen loggar in på en annan xbox och laddar ner det där så tror jag endast huvudkontot kan spela det på den, och måste vara inloggad på Live. Såvida du inte överför licensen ditt. Dock osäker men varit så med några DLC's till vissa spel för mig.

Ang poäng:
http://www.cheapxboxlivecodes.com/cheap-microsoft-points/micr...
Blir 95,09 kr, och då får man koden via email inom 10min eller så vanligast. Vet inte om där finns billigare.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Alla kommer kunna spela det på den xboxen du köper det.
Däremot om du sen loggar in på en annan xbox och laddar ner det där så tror jag endast huvudkontot kan spela det på den, och måste vara inloggad på Live. Såvida du inte överför licensen ditt. Dock osäker men varit så med några DLC's till vissa spel för mig.

Ang poäng:
http://www.cheapxboxlivecodes.com/cheap-microsoft-points/micr...
Blir 95,09 kr, och då får man koden via email inom 10min eller så vanligast. Vet inte om där finns billigare.

Okej det var ju bra då.
Eftersom livet tar slut snart så tror jag ja passar på att köpa denna http://cdon.se/spel/xbox_360_live_12_months_gold_card_%2b_800... tycker det ser prisvärt ut och ska inte spela just nu så kan vänta på postens leverans också

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Råkade ut för two-red-rings syndromet som betyder överhettning. Klarar av att spela ett par minuter innan den lägger av automatiskt och börjar blinka.

Öppnade upp den för att blåsa bort allt damm, men det fanns inget i den. Testade även att starta upp xboxen med kåpan borttagen utan framgång.

Finns det något mer man kan testa?

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiker:

Råkade ut för two-red-rings syndromet som betyder överhettning. Klarar av att spela ett par minuter innan den lägger av automatiskt och börjar blinka.

Öppnade upp den för att blåsa bort allt damm, men det fanns inget i den. Testade även att starta upp xboxen med kåpan borttagen utan framgång.

Finns det något mer man kan testa?

Är inte det vanligaste felet att kylflänsarna lossnar från cpu/gpu? Om jag inte minns fel så är några plastdetaljer som går sönder, Där stoppar man istället dit skruvar.. Minns ej helt 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiker:

Råkade ut för two-red-rings syndromet som betyder överhettning. Klarar av att spela ett par minuter innan den lägger av automatiskt och börjar blinka.

Öppnade upp den för att blåsa bort allt damm, men det fanns inget i den. Testade även att starta upp xboxen med kåpan borttagen utan framgång.

Finns det något mer man kan testa?

Japp. Sök på youtube, how to fix rrod.
Ingen permanent lösning men den funkar, typ ett halvår...

Skrivet av malte:

Är inte det vanligaste felet att kylflänsarna lossnar från cpu/gpu? Om jag inte minns fel så är några plastdetaljer som går sönder, Där stoppar man istället dit skruvar.. Minns ej helt 100.

Nja snarare lödningarna som släpper.

Permalänk

tjenare vet ej om det är rätt tråd att skriva i men tänkte köpa xbox 360 slim imorgon. det ända jag undra om någon kunde tipsa om vad jag ska heta på xbox live.
jag funderar på antingen MrDubstepGuy95 eller MrSwedishGuy95 vilket tycker ni?. annars ge namförslag också

Permalänk
Avstängd

C_U_P

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa kinect men är lite fundersam om det verkligen är värt pengarna?

Funderingarna går väl mest i om den kommer att fungera till nästa generation Xbox?
Kommer förmodligen inte bli att spela så ofta(inte varje vecka) men "håller den länge" som t.ex. passar till nästa generation så är det definitivt värt att överväga köp.

Är sugen på detta "paket".
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=611416&cks=ASS&assoc=B99...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Funderar på att köpa kinect men är lite fundersam om det verkligen är värt pengarna?

Funderingarna går väl mest i om den kommer att fungera till nästa generation Xbox?
Kommer förmodligen inte bli att spela så ofta(inte varje vecka) men "håller den länge" som t.ex. passar till nästa generation så är det definitivt värt att överväga köp.

Är sugen på detta "paket".
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=611416&cks=ASS&assoc=B99...

Jag tycker kinect är skräp. Om du är en hardcore gamer kommer du inte finna mycket nöje i kinect. De första dagarna är det kul sen sitter den bara och samlar damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Jag tycker kinect är skräp. Om du är en hardcore gamer kommer du inte finna mycket nöje i kinect. De första dagarna är det kul sen sitter den bara och samlar damm.

Är rädd för det, visst aldrig fel att röra på sig lite medans man spelar men hur ofta kommer man vilja spela dessa spel?
Är väl tyvärr en hardcore gamer så det kanske är bäst att låta bli.

Dessa svåra beslut......... :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som spelar Fight Night Champion? Har tagit mig till Isaac Frost men snubben är ju omöjligt att vinna över, någon som har tips?

Permalänk
Medlem

Hej!
Har en fråga angående Xbox 360 Slim.
Kan man ansluta en extern hårddisk med media på och använda sin Xbox som mediaspelare till tv:n?
Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frelleX:

Hej!
Har en fråga angående Xbox 360 Slim.
Kan man ansluta en extern hårddisk med media på och använda sin Xbox som mediaspelare till tv:n?
Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, dock stödjer den inte alla format och srt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Ja, dock stödjer den inte alla format och srt.

Fungerar .avi ?

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk

Varifrån ska man köpa en Xbox 360 Slim 250gb inklusive headset, handkontroll och gärna ett spel, dock är inte spelet ett krav. Vart skulle man få det för bäst pris?

Kan man ha ett Xbox-live konto till två xbox? Har liksom ett "Launch Xbox-360" hemma hos min pappa, som jag bara är hos vart annan helg. Därför vill jag ha ett nytt som jag kan lira på var dag.

Om ni kan tipsa mig om en skärm/tv som är runt 19 tum, klarar av att ta både dator och xbox med HDMI för priset under 2000kr skulle jag bli nöjd också

Permalänk
Avstängd

Är det ingen som spelar Crysis 2 Multiplayer på Xbox 360?
Hittar ingen när jag söker, kanske jag som gör fel?

Permalänk
Medlem

Mitt Xbox 360 är kanske 3-4 år gammalt nu, det låter för taskigt! Fläkten låter som den tröttaste av laptops, CD-läsaren låter som att man skrapar metall mot tegelsten och det hackar och har sig.

Det går inte extremt varmt dock, jag kan lira Forza4 i 6 timmar helt problemfritt. Hur tar man hand om det? Jag är kunnig nog att sätta in en bättre fläkt men då åker man väl på "fan-bann" på Xbox Live? Att lämna in det för service finns inte på kartan, ett nytt ligger på 1700 men för fan... Mitt PS1 funkar galant, mitt PS2 funkar jättebra och mitt nyaste och det som tveklöst spelats allra minst på (om det ens gått 20% av PS1an har blir jag överraskad) funkar sämst. Förstår att dom snålat på komponenterna men vafan?

Om någon har tips/råd till mig uppskattas det Modellen är Xbox 360 Premium+HDMI 20 GB

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Testpilot

Du blir inte bannad av att byta fläkt, det är bara paranoida forumfolk som hittat på det. Hur skulle en sån ban över huvud taget gå till? att Xboxen märker att en fläkt drar mer ström? det skulle lika gärna kunna bero på att det är damm i fläkten.

Köp en ersättningsfläkt på eBay om du är säker på att det är fläkten som låter.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Fast det var rapporter för länge sedan att folk blev bannade för just det. Det sitter censorer som känner av en annorlunda komponent mot den specade på något sätt. Läser väl av microvoltförbrukning eller ampere antar jag. sen skickades data till ms som tolkade som att man fifflat med xboxen. En ban kom som ett brev på posten.
Hur det funkar idag vet jag inte.
Ring supporten och fråga kanske?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Du blir inte bannad av att byta fläkt, det är bara paranoida forumfolk som hittat på det. Hur skulle en sån ban över huvud taget gå till? att Xboxen märker att en fläkt drar mer ström? det skulle lika gärna kunna bero på att det är damm i fläkten.

Köp en ersättningsfläkt på eBay om du är säker på att det är fläkten som låter.

Självklart känner den inte av det men det kan lika gärna vara att man bryter någon försegling när man öppnar lådan? Det viktiga i sammanhanget är inte hur utan att man faktiskt blir bannad rakt av och det finns i princip noll chans att bli unbannad :/ Skön svengelska faktiskt, yey.

Skrivet av Chrester:

Fast det var rapporter för länge sedan att folk blev bannade för just det. Det sitter censorer som känner av en annorlunda komponent mot den specade på något sätt. Läser väl av microvoltförbrukning eller ampere antar jag. sen skickades data till ms som tolkade som att man fifflat med xboxen. En ban kom som ett brev på posten.
Hur det funkar idag vet jag inte.
Ring supporten och fråga kanske?

Det skulle jag kunna göra Självklart är det inte för fläkten i sig utan det är väl ett skydd mot pirat-chip förstås. Tror du inte man kan hamra in en Schyte-slim 120mm eller nåt? Antar att den som sitter i som standard är en fläkt likvärdig med standard AMD-kylare...

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Inte en aning som sagt, nån annan som vet? Eller ringa supporten

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Inte en aning som sagt, nån annan som vet? Eller ringa supporten

Hehe sitter på jobbet och försöker se ut som jag arbetar, får avvakta lite med det tror jag Men jag gör det inom en timme, kan lika gärna posta svaret här till framtida support.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]