Permalänk
Medlem

Tecknet betyder ju då kärlek
Och drakar är i traditionell kinesisk mytolig väktare så den vaktar väl kärleken då....typ

Permalänk
Medlem

Slänger upp bilder på minna med. Har 2st.
En på överarmen och en på handleden.

Min drake, tribal så ute osv.... so what? jag gillar den fortf. lika mkt som när jag gjorde den.

Och den på handleden är en barcode med mina födelsedata under.
Riktigt nöjd med den. En bambu tatuering, mao de har suttit och hackat den för hand. Att den ser sne och ojämn ut beror på svullnaden, bilden är tagen dagen efter.

Här näst blir det nog ett implantat av något slag.

Permalänk
Medlem

Har tänkt att gadda mig, dock så är jag ovis om motivet, jag får lätt idée-torka.

Jag funderar ifall jag skulle baka in ett motiv och en text. Jag vill sträva efter ett motiv som menas med att man står på sig. Min far har alltid sagt till mig att vi "efternamn" låter aldrig någon sätta sig på oss. och att man ska ta tillvara på livet. Något av detta skulle jag vilja göra en gadd över.

Texten som jag tänkt, något liknande detta: "I don't come to bow - I come to conquer" Simpelt, man förstår budskapet. Någon som har lite idéer?

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Får jag då ge förslaget att skriva:

I didn't come to bow, I came to conquer

Permalänk
Medlem

Eller så gör man något som inte låter fucked up....

typ "I bow for no man for I am a conqueror of both man and beast" en gnutta modifierat men vafan det låter bättre

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Eller så gör man något som inte låter fucked up....

typ "I bow for no man for I am a conqueror of both man and beast" en gnutta modifierat men vafan det låter bättre

gillar det!...

Men vad sägs att baka ihop texten på något vis med ett motiv?

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Mjo det kan funka, men ska man baka in ett motiv i det hela så är det ett motiv _DU_ vill ha. ta ett motiv bara för att blir sällan om aldrig bra i längden.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Eller så gör man något som inte låter fucked up....

typ "I bow for no man for I am a conqueror of both man and beast" en gnutta modifierat men vafan det låter bättre

Fy fan, det gäller att man har täckning då annars känns det oerhört patetiskt

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Fy fan, det gäller att man har täckning då annars känns det oerhört patetiskt

Gäller det väl oavsett vad man tattuerar in i textväg på kroppen? skrev bara om den ursprungliga texten så det inte lät helt fucked up.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Avstängd

Hehe, tror inte jag postar bilder på mina här.

2 P-A & 3 Frenum... var ihop med fel tjej så att säga, she tag´d my dick

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Här kommer en bild på en av mina kommer på resten när jag orkar ta några bilder.

By liorcifer at 2008-03-17

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Jag som varit mycket restriktiv mot kroppsbesmyckning gjorde helomvändning och igår blev premiären gjord. Trevligt, vad tycker ni?
Skuggningarna är medvetet gjorda kraftiga men ska enligt tatueraren släppa en hel del färg när sårskorpan fallit bort.

http://pici.se/230629/

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

sådärja.. ryggen är klar.. risig bild och svullen rygg men ni får leva med det

http://www.rtfm.st/IMG_0007.jpg

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hehe, tror inte jag postar bilder på mina här.

2 P-A & 3 Frenum... var ihop med fel tjej så att säga, she tag´d my dick

Nu blev jag lite nyfiken. Hur sätter man dubbla P-A?
Är det brevid varandra?

Sitter själv på 5 tatueringar (rygg, höger + vänster överarm, höger + vänster vad), tung + frenum peicing.

Inga bilder just nu. Kommer ev. sen.

Permalänk
Medlem

Spiralring i läppen med självlysande kula i ena änden och vanlig hederlig stav i tungan.

Har även haft stav i vardera ögonbryn och ring i näsan. Ska gadda mig på armen snart, blir tigerränder liknande de gitarristen i In Flames har. Blir antagligen håltagning i båda öronsnibbarna också snart.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

En av mina scarifications när den var nygjord. En ödla ska det föreställa

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

chillipill

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd, redan bokat ny tid

Permalänk
Medlem

den var fräck, härligt vinröd färg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av impera
den var fräck, härligt vinröd färg

Tackar tackar

Sjukt beroendeframkallande är det, har hur många planer som helst för hur hela armen ska se ut sen!

Permalänk
Medlem

njae beroendeframkallande är fel ord.. det är nyhetens behag och en jävla massa endorfiner efteråt som påverkar det där skulle jag säga:)

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

21 maj ska jag äntligen få tatuera mig igen längtar

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Nu vart första gaddningen gjord, ska bygga på med samma mönster ut över hela armen och det ska sluta med ett tigerhuvud på skuldran skapat av sådana ränder.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

inget är värre än en nörd med piercings... usch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
http://pici.se/thumbs/t_AuBsIaZUX.gif

Gjorde den för någon månad sen Är simmare och ville inte göra en första tatuering som syns.

Gjorde min andra för någon vecka sen

Permalänk
Medlem

Tramp stamp... är det helt ute eller är det bra grejer? Tänkte att ni borde kanske ha lite insyn på om folk kommer facepalma eller inte om man har en?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Tramp stamp... är det helt ute eller är det bra grejer? Tänkte att ni borde kanske ha lite insyn på om folk kommer facepalma eller inte om man har en?

Skulle nog säga att det beror på vad man gör för motiv och vart. Själv tycker jag att gaddade kvinnor är tilldragande, dock beroende på motiv och placering av motiv.

Kommer bli mer accepterat men är väll en viss inne grej över det hela just nu, tror inte det kommer sjunka speciellt mycket men är svårt att bedömma... Planer på att göra något själv eller?

OT till detta quote;

Får väll fixa några bilder så snart högra armen är klar. Får se hur långt jag kommit efter nästa sittning på torsdag!

Rekommenderar följande tatuerings & piercing community för de som är intresserade; www.gaddad.se

Edit; Se även http://www.inkednation.com/tattoo_forums/r.cfm?t=14&Forum_ID=..., sjuka verk på den sidan.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkstormz
En av mina scarifications när den var nygjord. En ödla ska det föreställa

Nice!

Själv har jag en;

http://www.smackwhore.com
alt. http://ccwarlock.mine.nu om första adressen inte fungerar.

Har fått tid till nästa.. som blir lite mer avancerad, en biomech/Giger-inspirerad sleeve på andra armen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

http://www.imageno.com/40019qlejmxzpic.html

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Är rätt anti Tattoos och piercings. det kan dock vara snyggt på vissa, i måttliga mängder. Dock har jag väldigt svårt att förstå varför man piercar tungan?(!) Vad är poängen med det? inget man precis ser på folk om dom inte medvetet räcker ut den. det kanske blir godare att äta....

Visa signatur

Deck me out