Permalänk
Medlem

Heroes of might and magic är ju trots allt ett av "de" stora Hot-seat-spelen, och det är turordningsbaserat, och är skitskoj att "coopa" i.

Samma sak med Civilization-serien, som också är underbart i Co-op, i hotseat.

Dessa två spel utmärker sig väl trots allt ganska stort jämförd med dessa RTS-lir där man kör "skirmish" i princip. Dessa spel tar också oftast betydligt längre tid osv.

Nåja, du får göra som du vill, men jag vill ändå påpeka att de är mycket bra co-op spel.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Inaktiv

SEALHUNTER

Sidscrollande spel där man skjuter sälar och annat bös! Mycket kul
Så kallat hostseat och man spelar samtidgt på samma skärm.
http://www.acc.umu.se/~asker/

Permalänk
Inaktiv

Uppdaterat.

Och om jag skulle ha med Heroes-serien skulle dom inte vara i hotseat-sektionen, med tanke på att dom har nätverksstöd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FirFenNaZ
Splinter Cell: Chaos Theory har ett kul coop läge

Det är buggigt och fungerar inte..
Inte ens efter den senaste patchen, läs forumen.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

FPS:
Hidden and Dangerous Deluxe (Fullversion finns gratis på nätet)
Hidden and Dangerous 2: Sabre squadron (Dock är gammla H&D 1 mycket roligare)

Permalänk
Medlem

Soldiers: Heroes of WW2 har coop-läge och det är skitkul!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
Soldiers: Heroes of WW2 har coop-läge och det är skitkul!

Genre?

Permalänk
Medlem

Fortfarande strategi, som The_Gargamel sa tidigare i tråden.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

inte riktigt rätt tråd men ändå det ska tydligen finnas en coop modd till fear men vet inte vart jag ska ladda ner den ifrån.. kan någon skicka en länk??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mv920
inte riktigt rätt tråd men ändå det ska tydligen finnas en coop modd till fear men vet inte vart jag ska ladda ner den ifrån.. kan någon skicka en länk??

www.google.se

- Sök efter: fear coop download

- Tryck på den översta länken

- Gå tillbaka ett steg på sidan för att se om det finns nyare versioner, gör detta genom att trycka på "Multiplayer"

- Välj den senaste versionen (0.6)

- Ladda hem från en av länkarna

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Inaktiv

Jahapp. Ingen som har några uppdateringar?

Permalänk
Medlem

Tja,

Man kan lägga till Splinter Cell: Pandora Tomorrow, inte lika buggigt som Chaos Theory.
Sen har vi alla Ghost Recon spelen, incl Advanced Warfighter 1 och 2.

Permalänk
Inaktiv

Så. Nån mer?

Permalänk

Jag tror nog du ska ändra System Shock 2 till fps med tanke på att det är som bioshock

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Snackar vi COOP genom campaignen eller COOP överlag? VietCong har i alla fall ett COOP-läge, men inte i campaignen, bara på "skoj". Och skoj är det också.

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeronix
Snackar vi COOP genom campaignen eller COOP överlag? VietCong har i alla fall ett COOP-läge, men inte i campaignen, bara på "skoj". Och skoj är det också.

COOP som i att samarbeta, typ.
No One Lives Forever 2 får stå med, men det har inte COOP som följer singleplayer-delen.

Vad för COOP-läge har Vietcong då?

Permalänk
Medlem

Gears of war

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Inaktiv

....detta är spel till PC, och vad jag vet så har Gears of Wars inte kommit ut än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
....detta är spel till PC, och vad jag vet så har Gears of Wars inte kommit ut än.

Men när det kommer ut så kan ni skriva det på listan?
Ni får ursäkta mig om mitt bidrag bröt mot allhända regler för denna tråden.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Inaktiv

Om dom har kvar COOP-läget i Gears of Wars till PC, då får det vara med

Permalänk
Avstängd

Gammal tråd men akk såanvändbar, Worms Armageddon! Strategi antar jag

Permalänk
Medlem

Har ni glömt Alien Versus Predetor 2 - Primal Hunt.

Permalänk
Inaktiv

Worms Armageddon är väl inget äkta coop-spel?

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament 3 - campaign (coop)

Joint Operations

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Worms Armageddon är väl inget äkta coop-spel?

Man kan lira i samma lag, det blir la inte mer coop än så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
www.google.se

- Sök efter: fear coop download

- Tryck på den översta länken

- Gå tillbaka ett steg på sidan för att se om det finns nyare versioner, gör detta genom att trycka på "Multiplayer"

- Välj den senaste versionen (0.6)

- Ladda hem från en av länkarna

Förbaskat intressant! Skall provas när jag vaknar! Är det någon som har EN patch till F.E.A.R? i.e går från 1.01 till 1.08 eller vad nu senaste är.

För en liknande tråd kolla:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7347...

Slår ett slag för Vietcong 1 och 2. Grymt underskattade! Slår allt annat jag provat COOP. Pröva!

Grafiken i Vietcong 2 är iaf. acceptabel. Provade Ravenshield som så många rekommenderade men det var riktigt B jämfört med Vietcong serien.

Happy Gaming!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Man kan lira i samma lag, det blir la inte mer coop än så?

Jo det blir det, annars kan man ju räkna med CS som ett coop spel eller hur?

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipopz0rz
Jo det blir det, annars kan man ju räkna med CS som ett coop spel eller hur?

Nä för där spelar man mot människor. Coop är att man spelar tillsammans mot datorn.

Permalänk
Medlem

Då kan man ju visst räkna med cs, om man spelar mot bottar

COOP för mig är då när man spelar igenom ett spel singleplayer med en polare. Annars heter det bara Multiplayer.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Hedersmedlem

Shooters/FPS
Unreal tournament 3
De har försökt väva in lite story i singleplayerläget (dvs ett antal på varandra följande matcher på vanliga banorna) och man kan köra igenom den här "storyn" tillsammans. Jag kan nog hålla med om att det inte är det roligaste CO-OP-spelet, det är ju ett vanligt multiplayerspel men de har iaf gjort försök till att det ska fungera i en följd, inte bara enstaka match med botar.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG