Second Life - Pedofiler jagas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
I fantasiform och virtuell form är det inte värre än våldtäkt, misshandel, mord och andra olagliga aktiviter som utförs aktivt i virtuell form av en mångfald olika människor. Dagligen.

Där skilljer vi oss åt, då jag tycker att en fantasi är ett steg mot verkligheten och inget som ska uppmuntras/tillåtas.
Att fantisera om barnsex är lika sjukt som att agera ut lustarna.
Allt i världen startar i fantasin, oavsett om det är uppfiningar som berikat mänskligheten eller sjuka sexualbrott.
Fantasin är den plats där man först känslomässigt leker med tankarna kring ett fysiskt utlopp.

Pedofili är sjukt i alla former, oavsett de är virtuella eller faktiska.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Där skilljer vi oss åt, då jag tycker att en fantasi är ett steg mot verkligheten och inget som ska uppmuntras/tillåtas.
Att fantisera om barnsex är lika sjukt som att agera ut lustarna.
Allt i världen startar i fantasin, oavsett om det är uppfiningar som berikat mänskligheten eller sjuka sexualbrott.
Fantasin är den plats där man först känslomässigt leker med tankarna kring ett fysiskt utlopp.

Pedofili är sjukt i alla former, oavsett de är virtuella eller faktiska.

Åter igen, om du anser det måste du även (logiskt sett) understödja förbjudandet av andra, mycket våldsammare spel som var skapade och designade för utförandet av virtuellt våld.

Om så inte är fallet, är det en otrolig dubbelstandard :).

Och, om det är som du anser, en tredjedel av alla manliga individer i världen är "sjuka". Väldigt fördömande :). (läs mitt tidigare inlägg rörande vanligheten av den sexuella preferensen pedofili)

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

tydligen anser några att barnsex i samma anda som tycker att det är ok.

som andra anser att FPS spel är ok.

det är bara att inse hur olika vi är.

Jag Fördömer barnsex i alla former som andra fördömer annat

åsikter skiljer sig vad jag inte förstår är hur folk kan tycka att virtuell barnsex är lika ok som att skjuta tyskar i call Of duty spelen.

för mig är barnsex i alla former mycket värre.

men som sagt olika människor tycker olika i samma frågor

nu ger jag fasen i denna tråd

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
men när du påstår att ta någons liv inte är lika allvarligt som att våldföra sig på ett barn...nej.

---

Då skulle jag se dig som en väldigt svag förälder. Då, mer än något annat, måste du vara där för din dotter och älska henne mer än någonsin förr. Hon skulle behöva ditt och din hustrus stöd mer än någonting annat, inte att du kastar dig i sjön för att du inte klarar av det hela.

Som jag nämnde, det är min personliga åsikt, du får gärna kommenterna den och det respekterar jag dig för. Men det förändrar inte min åsikt, jag tycker fortfarande att det är värre att göra att någon lider så otroligt mycket när denne person fortfarande lever. Har lite med vad man tycker om dödshjälp att göra, vilket är olagligt här i Sverige så vitt jag vet, men som sagt, alla tycker annorlunda.

Det jag menade med att jag inte skulle "klara av" att att fortsätta är en tankesätt, men det vore onormalt om en person faktist skulle säga att dem skulle kunna fortsätta som förr efter ett sådant händelse, man kanske ej kan klara av det men det behöver inte stoppa en för att försöka, och därmed blir det fortfarande ett liv värre än döden.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Måste faktist skriva lite mer om min åsikt, medans Second Life fortfarande är ett spel betyder det inte att det är inom rimlig gräns. Vilken mogen och seriös människa som helst vet hur fel det är med pedofili i vårt sammhälle.

Rätt och fel är skapade begrepp och att påstå att "... vilken mogen och seriös människa som helst vet hur fel det är..." är rent skitsnack. Det är som du säger innan, en åsikt och inte en objektiv sanning, så påstå inget annat.

Att pedofili är så hatat är troligen för att varje gång det utageras så kommer nån till skada. Det finns inte fall där offret är med på det, så att säga, till skillnad från andra sexuella läggningar som homosexualitet. Men så länge det INTE utageras, så länge det INTE finns några offer, vad är det som är så fel? Om ingen skadas, varför straffa nån? Det är nått jag gärna skulle vilja ha svar på, som ingen riktigt ha förklarat än. Hur rättfärdigar och motiverar man det? Han tänkte fel?! Njaa, känns inte så bra va.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Men poängen är att vi har anpassat oss till detta samhälle, om vi levde i en värld där det inte fanns någon minsta våld i ett film skulle vi förmodligen känna så emot våld och action också, men nu är det inte så.
I den värld Vi lever i finns det mycket våld i filmerna, men när har någon sätt en film som framhäver pedofili och våldföring på barn som ett sätt att skapa "spänning" så som i Action filmer?
Och nu bortser jag från dokumentärsfilmer vilket är en spegling av verkligheten och har en djup sammanhang.
Problemet är att det just finns möjligheten att göra det, det är ingen som kan säga att det är rätt eller fel att göra dessa saker i ett spel men det handlar fortfarande om den moraliska frågan, om man känner behov av att våldföra sig på ett virtuellt barn i ett virtuellt värld har man problem I vår Samhälle medans om man gillar att kolla på någon action film då och då kan man inte bli anklagad för att ha psykiska problem.
Detta är för att vi lever just i den världen som vi lever i, där vissa saker är faktist fel och vissa saker är som dem är.

Läs igenom din egen text här, sen tänker du efter riktigt noga.

Vad du skriver är att för att det är accepterat med våld så ska vi acceptera våld och för att det inte är accepterat med barnsex så ska vi inte acceptera barnsex. Var i det hela finns det något slags resonemang som faktiskt leder nånstans? Du påstår alltså, indirekt, att den moralsika standard som är nu i världen (eller iaf som massan har) är den rätta och den bör inte ändras. Jag påstår att man bör tänka efter själv innan man bestämmer sig för vilken moral man ska ha och inte bara rätta sig efter hur andra tycker. Jag menar, moraliska värderingar har alltid varit under utveckling och varför skulle vi ha nått toppen nu? Detta gör att ditt "argument" om att det är så nu blir ett icke-argument.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Visst, man kan argumentera med att det är "Okej" att det finns spel som Second Life för att det finns andra spel där man kan döda folk, men faktum är att man inte kan argumentera med det. Man kan inte skylla bort orsaken till något på motsatsen, och därmed tycker jag att det är absurt att acceptera dessa.

"Faktum är att man inte kan argumentera med det." Hur tänker du då? Hur, med tanke på mord i spel, får du det till att INTE bli dubbelmoral att tillåta massmord av oskyldiga men att inte tillåta barnsex i en virtuell värld?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Vissa undersökningar har faktist visat att snittmänniskan kan komma att utveckla ett mer aggressivt beteende om man spelar för mycket våldspel, vad är det då som säger att dessa personer som har en pedofiliskt lust gör det i detta spel och sedan går och gör det i verkligheten?

Källa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Självklart handlar det om samma diskussion, då våldspel kan bidra till mer aggresivitet men personligen tycker jag att våldföra sig på barn är Mycket Mycket värre än ett mord.
Varför jag känner så är helt personligt, men om jag var en förälder till en 5 år gammal dotter och hon blev våldtagen av en pedofil skulle jag inte klara av att fortsätta leva, Det skulle vara värre än döden.
Då man kan minska våldet (Sverige?) genom att inte ... Ja, helt enkelt genom att inte dela ut vapen till vem som helst som i USA kan man inte göra mycket för att undersöka vem kan vara en pedofil och våldföra sig på barn och vem som inte är det, Innan dessa personer begår brotten.
I alla fall det här är vad jag tycker personligt, men jag respekterar vad ni andar tycker om att makterna i Sverige inte bör få bestämma hur som helst.

OM spel med barnsex över lag bidrar till att antalet våldtäckter på barn ökar, då ska vi förbjuda dem. Det håller jag med om. Men om fallet inte är så, dvs om antalet är oförändrat eller om det minskar, då ska vi inte göra det. Dessutom, innan vi förbjuder nått, måste vi ha en STARK koppling mellan spelen och antalet våldtäckter. Att starta en förbudshysteri är aldrig bra och kommer bara göra sammhället hårdare och otryggt. Det är så lätt att få massan att skrika förbud genom att hetsa lite, och sånt måste man passa sig för.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

så du skule kunna sätta på småbarn i ett pedofili spel utan att känna att det är äckligare än att spela far cry fear oblivion GRAW

så du rättfärdigar pedofili/barnsex spel

men inte krigs spel action spel

säg mig skillnaden mellan action spel och pedofili spel

jag fattar inte hur folk kan tycka barnsex är ok i spel då skulle ni kunna tycka det är ok i verkligheten också eller? vad är skillnaden kan du accpetera det i spel så kan du väl acceptera det i verkligheten också?

jag tycker det är ok att psela action spel men jag tycker inte det är ok med mord på riktigt eller krig heller

men jag tolererar aldrig att spel rättfärdiga pedofili för att det inte är på riktigt
vidrigare spel ämne finns inte det är fel och det är sjukt klart som fan pedofiler rusar efter second life där kan de härja som de vill.

säg vad ni vill pedofili är fel i alla former sen skiter jag fullständigt i att ni fösvarar pedofili på detta sätt.!!!!!!!

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
tydligen anser några att barnsex i samma anda som tycker att det är ok.

som andra anser att FPS spel är ok.

det är bara att inse hur olika vi är.

Jag Fördömer barnsex i alla former som andra fördömer annat

åsikter skiljer sig vad jag inte förstår är hur folk kan tycka att virtuell barnsex är lika ok som att skjuta tyskar i call Of duty spelen.

för mig är barnsex i alla former mycket värre.

men som sagt olika människor tycker olika i samma frågor

nu ger jag fasen i denna tråd

Nu gör du ju en jämförelse mellan en verklig företeelse och en i ett spel och självklart låter det då helt galet. Speciellt då du får det dessutom att låta som att skjuta tyskar i CoD-spelen inte är något märkvärdigt.

Så låt mig istället fråga om du tycker mord är okej? - Givetvis tycker du inte det.
Men du tycker mord i spel är helt okej? Tydligen.
Tycker du sexuella övergrepp på barn är okej? Absolut inte.
Men så till knäckfrågan. Sexuella övergrepp på barn i spel? Absolut inte? Ser du inte hur den logiken faller i småsmulor här?

Så vissa brottsliga aktiviteter skall alltså vara tillåtna i en virtuell värld, medans andra skall straffbeläggas?

Personligen är jag helt för högre straff mot de som förgriper sig på barn. Det är inte personer som vi vill ha i samhället. Lås in dem för gott. Men skall du plötsligt börja straffa folk för vad de tänker, eller för sådant de "ännu inte gjort" eller som i det här fallet; två personers delade fantasi, så är man farligt ute. Jag är också på det spår som någon tidigare nämnt. Om det inte finns något offer, så är det inget brott - Det är ju knappast något barnövergrepp då inget barn blivet övergripet. Eller att straffa personer för deras sexuella läggning låter också mycket märkligt i mina öron.

edit: Det har aldrig handlat om att rättfärdiga övergrepp på barn. Bara att rättfärdiga att folk får tänka vad de vill, att inte sätta folk i fängelse som inte gjort något fel eller har en sexuell läggning som de inte kan rå för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
säg mig skillnaden mellan action spel och pedofili spel

Ingen alls, det är väl du som påstår att det är någon skillnad? Bortsett från uppenbara skillnader så som olika genrer och målgrupper.

Citat:

jag fattar inte hur folk kan tycka barnsex är ok i spel då skulle ni kunna tycka det är ok i verkligheten också eller? vad är skillnaden kan du accpetera det i spel så kan du väl acceptera det i verkligheten också?

jag tycker det är ok att psela action spel men jag tycker inte det är ok med mord på riktigt eller krig heller

Kastade du just ut all logik genom fönstret? Att acceptera barnsex i spel är detsamma som att acceptera det i verkligheten, men att acceptera mord i spel är inte detsamma som att acceptera mord i verkligheten?

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

ok vi tycker alla olika tydligen i ärendet, men för att klar göra saker o ting

fr min del är mord pedofiler mördare lika vidirga low life scum.

därför att det dom gör är sjukt

så att spela COD Far Cry gör det mig till mördare?

let´s leave it at that

.................................................................................................................

Nu gör du ju en jämförelse mellan en verklig företeelse och en i ett spel och självklart låter det då helt galet. Speciellt då du får det dessutom att låta som att skjuta tyskar i CoD-spelen inte är något märkvärdigt.

Så låt mig istället fråga om du tycker mord är okej? - Givetvis tycker du inte det.
Men du tycker mord i spel är helt okej? Tydligen.
Tycker du sexuella övergrepp på barn är okej? Absolut inte.
Men så till knäckfrågan. Sexuella övergrepp på barn i spel? Absolut inte? Ser du inte hur den logiken faller i småsmulor här?

Så vissa brottsliga aktiviteter skall alltså vara tillåtna i en virtuell värld, medans andra skall straffbeläggas?

Personligen är jag helt för högre straff mot de som förgriper sig på barn. Det är inte personer som vi vill ha i samhället. Lås in dem för gott. Men skall du plötsligt börja straffa folk för vad de tänker, eller för sådant de "ännu inte gjort" eller som i det här fallet; två personers delade fantasi, så är man farligt ute. Jag är också på det spår som någon tidigare nämnt. Om det inte finns något offer, så är det inget brott - Det är ju knappast något barnövergrepp då inget barn blivet övergripet. Eller att straffa personer för deras sexuella läggning låter också mycket märkligt i mina öron.

edit: Det har aldrig handlat om att rättfärdiga övergrepp på barn. Bara att rättfärdiga att folk får tänka vad de vill, att inte sätta folk i fängelse som inte gjort något fel eller har en sexuell läggning som de inte kan rå för.

alltså var får du för dig att jag vill förbjuda folk att tänka

kan inte komm på attt jag skrivit nå dylikt.

att göra spel som har denna koncept tycker jag är fel men har inte sagt att de ska förbjuda spelen tycker bara det är fel och förstå inte varför man ska ha sånt i spel överhuvudtaget.

Postal 2 spelade det aldrig det var ointressant likaså hitman spelen där man inte gör annat än mördar tycker de splene är fel i det avseendet.

i call of duty måste man ju skjuta för annas dör man, men att ha barnsex ispel är inget jag set vara nödvändigt.

samma i F.E.A.R där handlar det om försvar (rätta mig)

som svar på din fråga det är inte ok med mord i virtuell värld inte på riktigt heller

smamma sak barnsex tycker jag är fel i spel då det handlar om att skada barn virtuellt eller ej.

om detta är att föbjuda folk att tänka ja då vete fan vad som inte är att föbjuda

jag har nu sagt mitt olika åsikter råder därav kan detta hålla på i evigheter.

virtuell är det inte nästan verkliga människor inte sånna som i far cry utan nästan som kloner av sig själv?

vet inte men har för mig at virtual reality är nästa intill verklighet

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Åter igen, om du anser det måste du även (logiskt sett) understödja förbjudandet av andra, mycket våldsammare spel som var skapade och designade för utförandet av virtuellt våld.

Om så inte är fallet, är det en otrolig dubbelstandard :).

Och, om det är som du anser, en tredjedel av alla manliga individer i världen är "sjuka". Väldigt fördömande :). (läs mitt tidigare inlägg rörande vanligheten av den sexuella preferensen pedofili)

Det är en väsentlig skillnad i mitt tycke.
Kan inte förstå hur man kan likställa våld i allmänhet med barnsex.
Det är kulturellt och historsikt förankrat hos människan att betrakta våld(gladiatorer,boxning etc), men barnsex har aldrig varit ok(visserligen höll Rommarna på med diverse obceniteter och sjukheter) men inte utan att det fördömmdes av allmänheten.

Är du ens överens med mig om att man ska stoppa pedofili?
Känns som att du försvarar denna avart av sexualläggning?

I MIN värld ska inte barn utättas för övergrepp och om det förekom ska förövaren straffas hårt.
I DIN värld verkar pedofiler få husera fritt och iscensätta övergrepp hur som helst.

Fy fan va sjukt.

Våra barn är vårt hopp och vår framtid, hur kan man tillåta övergrepp på dessa oskyldiga varelser.
Oavsett om det är 99% av människligheten som är pedofiler så fördömmer jag det.

Häng pedofilerna på galgbacken!
Och om det inte passar ER, häng mig för jag vill inte leva i en värld där man utnyttjar svaga och värnlösa barn!

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Så du tycker alltså att spel som GTA, Postal och Hitman ska förbjudas för att man inte bara dödar monster och bovar?

Sund och mogen är ju också ett rätt löst begrepp.

Nej jag tycker inte dom spelen ska förbjudas. Jag har spelat alla dom spelen och inget av dom är särskilt stötande på nått sätt, hitman och GTA är ju rena actionspel, visst postal är lite makabert men grafiken och sättet spelet är gjort på gör det mer komiskt, och jag upplevde faktiskt inte att det fanns någon direkt sadism i det. Visst är det grymt att elda upp oskyldiga och spöa skiten ur dom/kissa på dom, men vem som helst som spelet postal vet att det inte är särskilt allvarligt eller stötande alls, som sagt mest komiskt. Så att mogna och normala personer spelar det tror jag inte är nån fara alls. Sen att det säkerligen är ett spel som har en negativ påverkan på vissa men förbjuda det verkar fånigt.

Sund och mogen är ett rätt enkelt begrepp tycker jag.

Vkn: Jag tror ingen här försvarar verkligt barnsex, det vi pratar om är ju pedofili i spel.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Det är en väsentlig skillnad i mitt tycke.
Kan inte förstå hur man kan likställa våld i allmänhet med barnsex.
Det är kulturellt och historsikt förankrat hos människan att betrakta våld(gladiatorer,boxning etc), men barnsex har aldrig varit ok(visserligen höll Rommarna på med diverse obceniteter och sjukheter) men inte utan att det fördömmdes av allmänheten.

Är du ens överens med mig om att man ska stoppa pedofili?
Känns som att du försvarar denna avart av sexualläggning?

I MIN värld ska inte barn utättas för övergrepp och om det förekom ska förövaren straffas hårt.
I DIN värld verkar pedofiler få husera fritt och iscensätta övergrepp hur som helst.

Fy fan va sjukt.

Våra barn är vårt hopp och vår framtid, hur kan man tillåta övergrepp på dessa oskyldiga varelser.
Oavsett om det är 99% av människligheten som är pedofiler så fördömmer jag det.

Häng pedofilerna på galgbacken!
Och om det inte passar ER, häng mig för jag vill inte leva i en värld där man utnyttjar svaga och värnlösa barn!

Poängen är inte vilket brott som är värst, utan just att de alla är brott. Ska man förbjuda ett brott så får man se till att förbjuda alla andra brott som är lika grova eller värre enligt lagen. Sen vilket brott som är värst enligt en själv är just det, upp till en själv.

Det är dessutom en ENORM skillnad på att vilja försvara människors rättighet att tänka och tycka vad de vill och att vilja låta pedofiler springa lösa på stan och göra som de vill. För det är det det här handlar om. börjar man förbjuda folk att tänka som de vill så lär det ju inte sluta vid bara pedofili... det lär komma krypandes tillsammans med lften om välvilja, och simsalabim så är vanligt folk förbjudna att tänka och fantisera om en mängd saker... Frågar man t.ex. mig så borde alla pedofiler som begått ett brott mot barn kastreras och spärras in tills dess att deras offer säger att han/hon är förlåten... om det sen tar 1 eller 100 år är skit samma, de kan ruttna där inne för allt jag bryr mig.

Men i ett spel skadas inga barn, det inte verklighet utan en fantasi, och alltså vill man då börja straffa folk utan att de begått något egentligt brott, och det kan i min värld aldrig någonsin vara rätt. Den sekund dessa människor däremot tar med sig sin fantasi ut i verkligheten så ska de straffas så hårt att deras spöken har ont efter att de dött, men att jag ska behöva riskera min rätt att tänka fritt bara för att rädda en pixel-figur från att utnyttjas, det är inte ett utbyte jag kan godta.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
I MIN värld ska inte barn utättas för övergrepp och om det förekom ska förövaren straffas hårt.
I DIN värld verkar pedofiler få husera fritt och iscensätta övergrepp hur som helst.

Inser du att de två påståendena ovanför inte motsäger varandra? Att DIN värld och HANS värld kan vara samma värld utan några som helst problem?

Det är nämligen skillnad på att ICENSÄTTA ett övergrepp och att UTFÖRA ett övergrepp. I det ena fallet finns inget offer, i det andra finns det ett.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Nej jag tycker inte dom spelen ska förbjudas. Jag har spelat alla dom spelen och inget av dom är särskilt stötande på nått sätt, hitman och GTA är ju rena actionspel, visst postal är lite makabert men grafiken och sättet spelet är gjort på gör det mer komiskt, och jag upplevde faktiskt inte att det fanns någon direkt sadism i det. Visst är det grymt att elda upp oskyldiga och spöa skiten ur dom/kissa på dom, men vem som helst som spelet postal vet att det inte är särskilt allvarligt eller stötande alls, som sagt mest komiskt. Så att mogna och normala personer spelar det tror jag inte är nån fara alls. Sen att det säkerligen är ett spel som har en negativ påverkan på vissa men förbjuda det verkar fånigt.

Sund och mogen är ett rätt enkelt begrepp tycker jag.

Men det är ju precis det här som är grejen! Ska vi straffa människor för att de privat ägnar sig åt aktiviteter som andra tycker är stötande? Jag menar, det är ju DIN PERSONLIGA ÅSIKT att det är stötande. Andra tycker GTA är stötande (därför det blev sånt snack om det i media) men det tyckte du troligen var löjligt. På samma sätt tycker jag det här snacket om att straffa folk för vad som händer i virtuella världar utan offer är löjligt. Nu har jag inte sett hur det såg ut i second life, men jag antar att jag också skulle tycka det var stötande. Men då ser jag inte på det mer. Helt enkelt. Jag kan inse att jag inte har samma sexuella preferenser som alla andra och att man inte ska döma eller straffa folk för det när det inte finns någon som kommer till skada, oavsett om jag själv gillar den aktiviteten/preferensen eller inte.

Om "sund" och "mogen" är enkla begrepp har du nog inte tänkt igenom deras innebörd ordentligt. Men för all del, lägg fram en enkel definition som alla kan hålla med om. Gärna på "normal" också.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Men det är ju precis det här som är grejen! Ska vi straffa människor för att de privat ägnar sig åt aktiviteter som andra tycker är stötande? Jag menar, det är ju DIN PERSONLIGA ÅSIKT att det är stötande. Andra tycker GTA är stötande (därför det blev sånt snack om det i media) men det tyckte du troligen var löjligt. På samma sätt tycker jag det här snacket om att straffa folk för vad som händer i virtuella världar utan offer är löjligt. Nu har jag inte sett hur det såg ut i second life, men jag antar att jag också skulle tycka det var stötande. Men då ser jag inte på det mer. Helt enkelt. Jag kan inse att jag inte har samma sexuella preferenser som alla andra och att man inte ska döma eller straffa folk för det när det inte finns någon som kommer till skada, oavsett om jag själv gillar den aktiviteten/preferensen eller inte.

Om "sund" och "mogen" är enkla begrepp har du nog inte tänkt igenom deras innebörd ordentligt. Men för all del, lägg fram en enkel definition som alla kan hålla med om. Gärna på "normal" också.

Sund för mig är väldigt enkelt att definiera: Att man inte vill skada andra oskyldiga personer/varelser och reagerar starkt mot när folk gör det. Sadister t.ex är inte sunda.

Normal och mogen är väl svårare, men strunt i dom, jag la mest till dom för det så bra ut.

Annars måste jag nog tyvärr säga att jag håller med dig. Jag skulle gärna säga att man borde förbjuda viss aktivitet i spel men mitt sunda förnuft tillåter det inte. Hur grymma saker man gör i spel kan man inte förbjuda det, just eftersom det är spel och INTE HÄNDER I VERKLIGHETEN. Man kommer aldrig kunna skada pixlar, så är det bara. Det blir som om folk skulle kunna straffas för att ha ett foto på ett barn och sitta och slå på det medans de runkar. Det går väl ändå inte?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Den här tråden har ju gått helt åt skogen, om vissa personer inte kan acceptera att andra inte har Precis samma åsikt som dem själv kommer man ingenvart.
Poängen är att alla har olika åsikter, men det finns ändå något som rättfärdigar rätt och fel, det är inte en enskild person som bestämmer det.
Hade en liknande diskussion med en kompis som är anarkist för några dar sen, enligt honom bör man ge upp att leva i den ruttna världen eftersom allt har gått åt helvete ändå, och han ville inte inse att det finns människor som faktist försöker göra en skillnad.
Visst, det kanske är utom kontroll att minska våldspelen, men att stoppa spel som tillåter detta innan det är försent tycker jag inte är utom räckhåll.
Jag tänker inte svara på någon som citerat mig eftersom jag står fast för det jag säger, men det är ändå jävligt förbannat att folk gör det gång på gång för att desperat försöka visa att deras åsikt är bättre än andras.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Den här tråden har ju gått helt åt skogen, om vissa personer inte kan acceptera att andra inte har Precis samma åsikt som dem själv kommer man ingenvart.
Poängen är att alla har olika åsikter, men det finns ändå något som rättfärdigar rätt och fel, det är inte en enskild person som bestämmer det.
Hade en liknande diskussion med en kompis som är anarkist för några dar sen, enligt honom bör man ge upp att leva i den ruttna världen eftersom allt har gått åt helvete ändå, och han ville inte inse att det finns människor som faktist försöker göra en skillnad.
Visst, det kanske är utom kontroll att minska våldspelen, men att stoppa spel som tillåter detta innan det är försent tycker jag inte är utom räckhåll.
Jag tänker inte svara på någon som citerat mig eftersom jag står fast för det jag säger, men det är ändå jävligt förbannat att folk gör det gång på gång för att desperat försöka visa att deras åsikt är bättre än andras.

Jag tror faktiskt inte att någon här försöker visa att deras åsikt är bättre än andras. Jag kan visserligen inte svara för andra här men jag har mest försökt visa på hur och varför man kan vilja tillåta någonting som det här (eftersom bara fåtalet verkar vilja se längre än sin egen moral). Framför allt har jag slagits av hur ingen verkar tänka särskilt mycket på de långsiktiga konsekvenserna. Jag har dessutom reagerat på hur många verkar tro att man skulle vara positiv till pedofili i verkligheten bara för att man inte vill förbjuda det i spel.

Jag hade gärna sett några solida och genomtänkta argument eller tankar på hur man kan förbjuda detta utan att underminera grundläggande rättigheter hos oskyldiga.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag gör ingen skillnad på mäniskor som tar barnsex i försvar eller pedofiler.
Samma skrot och korn.

Sen att folk verkar tro att det handlar om rättigheten att få utrycka sig fritt(virtuellet osv) är bara löjeväckande.
Vi lever inte i en demokrati, även om folk gärna vill tro det, åsikter förbjuds och handlingar straffas.
Människor lever dagligen under vår "demokratis" förstryck, så varför inte förbjuda ytterligare en åsikt/läggning?

Jag tycker den tyska polisen gör helt rätt i att jaga rätt på brottslingarna.
Detta är dessutom inte en fråga om rättsprincip utan om moral, villa signaler vill vi ge medborgarna etc.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Jag gör ingen skillnad på mäniskor som tar barnsex i försvar eller pedofiler.
Samma skrot och korn.

Sen att folk verkar tro att det handlar om rättigheten att få utrycka sig fritt(virtuellet osv) är bara löjeväckande.
Vi lever inte i en demokrati, även om folk gärna vill tro det, åsikter förbjuds och handlingar straffas.
Människor lever dagligen under vår "demokratis" förstryck, så varför inte förbjuda ytterligare en åsikt/läggning?

Jag tycker den tyska polisen gör helt rätt i att jaga rätt på brottslingarna.
Detta är dessutom inte en fråga om rättsprincip utan om moral, villa signaler vill vi ge medborgarna etc.

Så signalen "Nu jävlar får du inte ens tänka som du vill för då sätter vi dit dig" är alltså någonting som borde tolkas som en bra signal?

Föreställ dig följande:
Det här godkänns, det blir ok att straffa pedofiler för vad de gör i sina tankar och sin fantasi. Nästa sak som styret slår igenom är "fängelse på alla som tänker på att motsätta sig lagstiftning angående tankebrott"... vad gör du då? Då är det helt plötsligt fritt fram för någon annan än du själv att bestämma vad du får tänka och fantisera om, och du får inte ens tänka på att säga emot... För har man väl öppnat den dörren finns det ingenting som stoppar dem från att göra det, absolut ingenting.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

är det att underminera grundläggande rättigheter hos oskyldiga.
om man anser barnsex vara fel i virtuell form?

att de flesta i denna tråd anser pedofili vara åt h-vete på riktigt tvivlar jag inte på en sekund.

undrar bara vaför denna försvarande av virtuell barnsex det är nåt jag int förstår

att åsikter är olika råder ingen tvivel jag accpeterar andras åsikter sen att jag inte förstår det är det fel är det att förbjuda folk?
förklara för mig vad som är rätt vad som är fel i denna fråga action vs barnsex i spel eller virtuella världar?

sen att jag är småbarns förälder gör att jag föraktar pedofili i alla dess former men frbjuda folk attt fantisera eller så det kan jag inte göra inte heller tänker jag så.

men det förändrar inte att jag föraktar pedofili i alla dess former

det är nåt ni få respektera som jag respekterar era åsikter.

hoppas ni förstår vad jag menar annars äre ingen ide´ med detta

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Visst, det kanske är utom kontroll att minska våldspelen, men att stoppa spel som tillåter detta innan det är försent tycker jag inte är utom räckhåll.

Men, som Belga säger, det handlar inte om att visa att ens egen åsikt är bäst, utan om att argumentera för varför man har en viss åsikt och hur man har tänkt när man kommit fram till saker. Det handlar om att försöka förstå andras åsikter och deras bakomliggande resonemang till varför de tänker som de gör. Problemet är ofta att många har åsikter om saker de inte funderat på, som de inte har några bakomliggande resonemang till, eller åsikter endast baserade på känslor som att det är "äckligt, motbjudande" och "stötande". När man då frågar folk varför de har sådana åsikter får de svårt att motivera sig och blir arga för att de blir ställda mot väggen. Men jag skulle vilja påstå att det faktiskt är de som försvarar rätten att göra vad man vill virtuellt som håller sig på mattan och faktiskt förklarar varför de tänker som de tänker.

Du säger att vi har en chans att stoppa detta innan det är försent. Jag frågar dig, varför ska vi stoppa det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Vi lever inte i en demokrati, även om folk gärna vill tro det, åsikter förbjuds och handlingar straffas.
Människor lever dagligen under vår "demokratis" förstryck, så varför inte förbjuda ytterligare en åsikt/läggning?

Ursäkta, men är du seriös? Så för att det är förmycket förbud nu så gör det inget om man tar in ett till? Det är väl snarare då man ska göra ALLT för att hindra att det tillkommer fler förbud och börja försöka lossa på de gamla förbuden!
Med ditt resonemang kan man rättfärdiga allt som pågår i tillräckligt stor skala.

"Folk blir skjutna varje dag i USA så jag kan lika gärna åka dit och ta livet av en familj till."

Helt ok enl. dig eller?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Jag gör ingen skillnad på mäniskor som tar barnsex i försvar eller pedofiler.
Samma skrot och korn.

Kommer skriva det här bara en gång, barnsex och pedofili är 2 totalt skilda saker, Pedofili eller pedofiler eller vad du vill kalla det är en sexuell läggning, det har inget med att man går och har sex med barn att göra. Du kan inte välja att vare en pedofil eller inte, du är det, eller så är du det inte, du kan inte välja bort det heller för den delen. Och personer som har sex med barn behöver heller inte vara pedofiler för den delen heller, Notera det.

Samma sak gäller alla sexuella läggningar, man är det eller så är man det inte, det går inte träna bort, det går inte tvinga bort, det går inte göra ett skvatt mot det.

Samma sak är för 'heterosexuell' aka oxo en sexuell läggning, lika mycket som att vara homosexuells, eller bli kåt på saker, klädesplagg, eller djur.

Att fördömma något som ingen kan ha något med att göra är ganska rejält dumt.

PS bara för att man har en viss sexuell läggning betyder det inte att man använder sig av den.

Och ja, barn sex är fel och ska straffas, men att vara en pedofil är det ingen någon kan göra något åt, De som är det är det från de blir född, och är det hela livet ut. Inte nog med det är väldig säker på att de flesta som är det ser hur fel det är. Men som jag sa, det kan inte göra något åt att ha läggningen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

här är saker jag finne stötande förutomd et uppenbara

mord massmord avrättningar.

filmer som hostel spel som postal 2 hitman är ingen favorit för att man är lönnmördare

ja äckliga vidriga saker överlag.

far cry cod serien dessa typer av spel är inte stötande för mig pga at några av dessa inte reflekterar verkliga saker det gör Cod iof men barnsex pedofili är det mest stötande för mig.

har alltid varit kommer alltid vara.

hoppa ni förstår min åsikt.

jag kan tillägga att jag anser att det inte äär så bra att göra filmer som hostel.

då dessa visar tortyr mord på ett vidrigt sätt iof. är tortyr mord vidriga saker men det tilltala mig inte hellre en action rulle eller nåt sånt.

när jag var yngre tyckte jag freddy o jason var coola nu tycker jag att de är skräp.

vad är det ni inte föratå angående min ståndpunk när det gäller pedofili?

jag tycker den är ganska glasklar

jag anser att denna våld man läser om i tidningar är åt h-vete bara här i sunsdvall i helgen misshandlades 2 17åriga thjejer samt rånades de hamnade på sjukhuset det får mig att bli förbannad.

så ja hoppas ni förstår var jag står när det gäller våld o annan skit

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Jag tycker den tyska polisen gör helt rätt i att jaga rätt på brottslingarna.
Detta är dessutom inte en fråga om rättsprincip utan om moral, villa signaler vill vi ge medborgarna etc.

Apropå tyskland är man ju där redan igång med att illegalisera våld i datorspel, och försöker dessutom få med sig hela EU på det, med exakt samma argument som använts här om simulerat barnsex. Var tror du det kommer att stanna?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
här är saker jag finne stötande förutomd et uppenbara

mord massmord avrättningar.

filmer som hostel spel som postal 2 hitman är ingen favorit för att man är lönnmördare

ja äckliga vidriga saker överlag.

far cry cod serien dessa typer av spel är inte stötande för mig pga at några av dessa inte reflekterar verkliga saker det gör Cod iof men barnsex pedofili är det mest stötande för mig.

har alltid varit kommer alltid vara.

hoppa ni förstår min åsikt.

Jag förstår att du tycker det är stötande. Det är inte det folk reagerar på. Vad folk reagerar på är att du ger intrycket av att du vill straffa folk för att de gör saker DU tycker är stötande. Men olika personer finner olika saker stötande och därför är det inte en så bra grund att bilda lagar och förbud runt. Men jag (med andra) kanske har missuppfattat dig. Du kanske inte alls snackar om vad man bör göra olagligt och förbjudet, utan bara din personliga åsikt om vad du finner stötande. Eller? Klargör gärna!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det här är faktiskt någonting jag finner högst intressant.
Inte just pedofili och detaljerna kring just det här fallet, men diskussionen om verkligt vs. fantasi.

Att pedofili är någonting som ska vara straffbart, och gärna med mycket hårda straff, är någonting jag verkligen håller med om, men jag drar mig också mycket för att använda detta för att rättfärdiga att man försöker straffa folk för vad de tänker...

Om nu två vuxna människor spelar ut sina fantasier i ett spel, är inte det betydligt bättre än att de bygger upp det hela inom sig och riskerar att det hela snedtänder? Och även om den nu är otroligt äckligt det dem sysslar med, så är det fortfarande inte verkligt, och ingen blir skadad på något sätt, så det man vill straffa dem för är alltså att de har tankar och fantasier om någonting som är förbjudet.

Jag kan inte sluta tänka på vad som kommer härnäst? Vad händer den dagen någon uppfinner ett sätt att upptäcka om någon går runt och är aggresiv, depprimerad eller annat? Ska de spärras in då? "Dömd till tångsvård på grund av för stor mängd deppiga tankar"... Eller vad händer den dagen någon säger "jag drömde att jag var med i ett krig", ska man då ta det som ett hot om terrorism och avrätta personen? Om priset för att skydda mig själv och andra från ett marddrömsscenario där människors tankar och fantasier är tillräckligt för att straffa dem är att vissa av dessa får utöva virituella brott där ingen blir skadad, så visst, ok då.

Även om barnpornografi i en simulerad värld är nästan lika illa som i verkligheten, så kvarstår det faktum att ingen blivit skadad, och kanske, bara kanske, så har någon av dessa kunnat hålla sig i skinnet... och sen ställer man det mot att man ska kunna bli straffad för vad man tänker... Vad hände med människors rättigheter till yttrandefrihet, att få tänka som de själva vill? Jag bävar inför den dagen någon kan reglera vad jag får och inte får tycka och tänka. Och att säga att "det rör ju bara pedofilerna" är så naivt att jag nästan blir illamående... ursäkten om att det bara rör vissa har aldrig fungerat... aldrig någonsin, och att tro att den skulle göra det nu, när makten ges möjlighet att styra folket på detta sätt är rena fantasier...

Sen är jag även lite nyfiken på vad folk som så hysteriskt är emot detta skulle säga om ett scenario där polisen precis gripit en pedofil som precis våldtagit 3 små flickor och kanske gett dem men för livet och där det sedan framkommer att han tack vare sina fantasier kunde hålla sig i skinnet, men att när till och med detta förbjöds så slog det till slut slint? Hur skulle samvetet må då? Att veta att ett antal små barn blivit utnyttjade och misshandlade bara för att man inte stod ut med att ens tankarna fanns? Jag vet att jag skulle må dåligt som fan, men vad skulle ursäkten vara från de hysteriska motståndarnas sida?

Då blir världen som i Minority Report med Tom Cruise,mycket otäck tanke:-(

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
är det att underminera grundläggande rättigheter hos oskyldiga.
om man anser barnsex vara fel i virtuell form?

att de flesta i denna tråd anser pedofili vara åt h-vete på riktigt tvivlar jag inte på en sekund.

uundrar bara vaför denna försvarande av virtuell barnsex det är nåt jag int förstår

att åsikter är olika råder ingen tvivel jag accpeterar andras åsikter sen att jag inte förstår det är det fel är det att förbjuda folk?
förklara för mig vad som är rätt vad som är fel i denna fråga action vs barnsex i spel eller virtuella världar?

sen att jag är småbarns förälder gör att jag föraktar pedofili i alla dess former men frbjuda folk attt fantisera eller så det kan jag inte göra inte heller tänker jag så.

men det förändrar inte att jag föraktar pedofili i alla dess former

det är nåt ni få respektera som jag respekterar era åsikter.

hoppas ni förstår vad jag menar annars äre ingen ide´ med detta

om det är så berätta då hur?

Givetvis är det så att pedofili i alla former är förkastligt och det är bara bra att folk avskyr ens tanken på det. Men det jag tror de flesta här försvarar är inte pedofili i spel i sig, utan det att man inte ska kunna straffas för någonting man inte gjort. Jag personligen hade argumenterat likadant om det gällt stöld i spel, eller misshandel eller annat också.

Det är ju idag tillåtet att mörda, våldta och misshandla i spel... man kan till och med tortera och mörda poliser och oskyldiga. Men nu vill man alltså straffa folk för någonting de gjort i ett spel. Enligt lagen är ett mord ett värre brott, men det är ju inte förbjudet, så hur rättfärdigar man att man vill straffa bara vissa personer? Hur kan man säga att man ska straffa någon för en sak, samtidigt som man låter folk som gjort värre saker gå fria? Det går emot hela vårt rättssystem, där alla skall vara lika inför lagen och lagen ska gälla alla.

Till detta lägger man sen att det hela inte är verklighet, utan fantasi. Man vill alltså förbjuda en tanke, man vill styra hur folk tänker. Och då kommer frågan att om man nu en gång börjat med det, var tar det då slut? Vad hindrar makten från att fortsätta förbjuda saker man tänker på? Och det finns inget som stoppar det. Tillåter man det här har man redan gett dem tillåtelse att kringå grundläggande rättigheter och alltså finns det ingenting kvar som kan skydda oss från att detta missbrukas, man har alltså underminerat oskyldigas rättigheter också. Det enda som skulle vara en sista stoppkloss är våra politiker själva, men i ärlighetens namn, vågar vi verkligen lita på våra politikers ord? Har de inte redan smusslat, ljugit och brutit tillräckligt många löften? Jag litar iallafall inte på dem längre... Och jag är förvånad över att någon är villig att göra det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
1. Hur smart är det att försöka bota en varg från att döda?

2. Hur smart är det att försöka bota en barnvåldtäktsman från att våldta?

Jag tror svaret är detsamma på båda frågorna.

1.Osmart för att vargen dödar alltid för att överleva i sitt naturliga habitat.

2.Givetvis väldigt smart om det går vill säga,för det hela är väl psykologiskt relaterat?

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Ursäkta, men är du seriös? Så för att det är förmycket förbud nu så gör det inget om man tar in ett till? Det är väl snarare då man ska göra ALLT för att hindra att det tillkommer fler förbud och börja försöka lossa på de gamla förbuden!
Med ditt resonemang kan man rättfärdiga allt som pågår i tillräckligt stor skala.

"Folk blir skjutna varje dag i USA så jag kan lika gärna åka dit och ta livet av en familj till."

Helt ok enl. dig eller?

Jo jag är seriös, antar att du är ganska liberal männsika som till skillnad från mig anser att alla förbud är att förkasta.
Jag skulle snarare vilja att man förbjöd skjutvapen i USA.
Förbud kan upplevas som något ont, men jag ser det snarare som något possitivt.
I en utopi behövs inga förbud, men i vår värld är det ett nödvändigt måste.
Vår värld skenar och nån måste dra i bromsen innan det spårar ur helt.

MugiMugi: Måste jag upprepa mig???
JAG gör ingen skillnad på pedofili och barnsex ur ett moraliskt synsätt.
Pedofili är förvisso en läggning och barnsex en handling, men jag anser båda vara lika sjuka.
Pedofili/barnsex är en "cancersvulst" på samhällskroppen och måste stoppas på alla plan, oavsett om det är genom virtuellafantasier som får sina utlopp i ett spel eller genom pornografi.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Jo jag är seriös, antar att du är ganska liberal männsika som till skillnad från mig anser att alla förbud är att förkasta.
Jag skulle snarare vilja att man förbjöd skjutvapen i USA.
Förbud kan upplevas som något ont, men jag ser det snarare som något possitivt.
I en utopi behövs inga förbud, men i vår värld är det ett nödvändigt måste.
Vår värld skenar och nån måste dra i bromsen innan det spårar ur helt.

Jag håller med om att vissa förbud behövs och att man bör ändra sina vapenlagar i USA till några mycket striktare. Det jag reagerade på var att du rättfärdigade ett nytt förbud med att det redan finns massa andra förbud, vilket inte har med saken att göra. Man måste hitta en balans i vad man förbjuder och vad man tillåter. Sålänge man inte skadar andra tycker jag man ska få göra vad man vill.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
MugiMugi: Måste jag upprepa mig???
JAG gör ingen skillnad på pedofili och barnsex ur ett moraliskt synsätt.
Pedofili är förvisso en läggning och barnsex en handling, men jag anser båda vara lika sjuka.
Pedofili/barnsex är en "cancersvulst" på samhällskroppen och måste stoppas på alla plan, oavsett om det är genom virtuellafantasier som får sina utlopp i ett spel eller genom pornografi.

Hur resonerar du när du anser att båda är lika straffbara?

Jag antar att du medvetet använde ordet "cancersvulst" för att provocera, så jag kan ju lika gärna nappa på betet då. Vilka andra sexuella läggningar anser du vara "cancersvulster"?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
JAG gör ingen skillnad på pedofili och barnsex ur ett moraliskt synsätt.
Pedofili är förvisso en läggning och barnsex en handling, men jag anser båda vara lika sjuka.
Pedofili/barnsex är en "cancersvulst" på samhällskroppen och måste stoppas på alla plan, oavsett om det är genom virtuellafantasier som får sina utlopp i ett spel eller genom pornografi.

Det är stor skillnad på folk som ofrivilligt har läggningen pedofili men inte ger utlopp för den och sånna som gör det. De senare måste spärras in men dom andra kan man väl knappast göra så mycket åt? Förresten kan man inte riktigt klandra dom heller, dom är antagligen födda sånna men så länge de låter bli gör dom det ju allt samhället kan kräva av dom.

Och, man kan inte förbjuda virtuell barnpornografi, det blir helt knäppt. Som jag sa tidigare är det pixlar på en dataskärm. Man borde inte behöva säga mer än så som argument mot ett förbud. Och förresten, vad tror du uppnås med ett förbud? Försvinner pedofilerna? Slutar de vara pedofiler? Eller ger de sig på verkliga barn? De två första är svaret givetvis nej på, men det tredje bör du nog ta dig en funderare på innan du förespråkar ett förbud.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400