Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Audi siktar nog högre än hulken skulle jag tippa

Det får man ju faktiskt hoppas..
Tror kanske Vettel gör en comeback i ett år eller två, känns tveksamt att Tyskarna skulle dra en nystart utan minst en legend?
Sen kanske förare två blir Bottas(?), han är ju riktigt grym i en bra bil och en riktig teamspelare. Han har ju trots allt fortfarande hastighetsrekordet från den tiden Merca hade koll på luftkanaler och undertryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

<Uppladdad bildlänk>

Jag tycker verkligen att RB måste fundera på Riccardos framtida roll. Fattar inte att man inte ger Lawson en plats när han visat vad han kan och Riccardo gång på gång inte kan utmana Tsunoda.

Skrivet av andreasa64:

Beredd att hålla med om det faktiskt, Ric har tappat stinget och drivet känns det som.

Ric har nog haft sin primetime, men han drar nog in mängder med pengar i spons och merc då han är en otroligt härligt profil.
Lite som Bottas just nu, kör helt ok men superhärlig medieprofil!
Jag hoppas personligen dom båda blir kvar en stund då dem är kul att kolla på både under och utanför varven som körs

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt sprintkval i morse.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Riktigt roligt sprintkval i morse.

Japp. Det var lite tvära kast mot slutet 😅

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Riktigt roligt sprintkval i morse.

Roligt med regn så inte bilen blir lika viktig..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Roligt med regn så inte bilen blir lika viktig..

Nja, så är det inte. Bilarna beter sig väldigt olika i regn beroende på inställningar. Inte helt ovanligt med regn i Kina och de kan ha sett prognoser så vissa bilar kan absolut vara inställda för att fungera bättre i regn än en del andra. Vissa bilar kan säkert fungera bättre i regn än andra utifrån grundkonstruktionen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Nja, så är det inte. Bilarna beter sig väldigt olika i regn beroende på inställningar. Inte helt ovanligt med regn i Kina och de kan ha sett prognoser så vissa bilar kan absolut vara inställda för att fungera bättre i regn än en del andra. Vissa bilar kan säkert fungera bättre i regn än andra utifrån grundkonstruktionen.

Fast det stämmer ändå att bilen inte blir lika viktig. Största faktorn kommer ändå vara att hitta grepp.

Permalänk
Medlem

Motorn/batteriet blir inte lika viktig iaf

Undrar om FIA ska börja lyssna på mig och många andra nu och införa sprinklers på alla grand prixs. Det regnar för sällan för att moder natura ska kunna sköta det här.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Lagom engagerande race för en sömndrucken. Max verkade ha fått rb rätt justerad från start nu löjligt vad han drog ifrån. Totalt sanslöst. Samtidigt lyckas inte Perez matcha landos enstoppare. Landos kross av Piastri var ju lika stor undrar om Max lärt honom hantera bakdäcken

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag är så jävla trött på denna säsongen redan... Jag tittar inte ens loppen live längre, räcker att man ser Highlights på youtube senare... Man vet ALLTID hur det ska sluta. Jag har absolut ingenting emot Verstappen, killen är en otroligt duktig förare (kanske bästa någonsin) men kan inte någon annan förare sätta stopp för detta!?

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Jag är så jävla trött på denna säsongen redan... Jag tittar inte ens loppen live längre, räcker att man ser Highlights på youtube senare... Man vet ALLTID hur det ska sluta. Jag har absolut ingenting emot Verstappen, killen är en otroligt duktig förare (kanske bästa någonsin) men kan inte någon annan förare sätta stopp för detta!?

F1 är så mycket mer än vem / vilka som vinner. Iaf för mig. Tycker det var ett rätt kul race, bra kört av Alonso.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är så jäklar trött på Stroll, han är en fruktansvärt dålig människa och en dålig förare samt att han hamnar i skiten och skyller på andra. Tyckte synd om Ricciardo idag som fick loppet förstört av Stroll, hoppas inte han får något nytt kontrakt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Jag är så jävla trött på denna säsongen redan... Jag tittar inte ens loppen live längre, räcker att man ser Highlights på youtube senare... Man vet ALLTID hur det ska sluta. Jag har absolut ingenting emot Verstappen, killen är en otroligt duktig förare (kanske bästa någonsin) men kan inte någon annan förare sätta stopp för detta!?

Den förare som skall göra det behöver en bra mycket bättre bil än än vad något stall för närvarande kan ställa ut på banan. För tillfället finns det inget stall som kan matcha Redbull, men ja... det är lite tråkigt att det ofta går i "omgångar" där ett stall är överlägset flera år i rad.

Min behållning just nu är vilka som kan lyckas sno 2:a platsen där Norris gör ett grymt jobb i Mclaren \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Max i McLaren eller Ferrari hade nog slagit Perez i RB med förstaförartreatment

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Jag är så jäklar trött på Stroll, han är en fruktansvärt dålig människa och en dålig förare samt att han hamnar i skiten och skyller på andra. Tyckte synd om Ricciardo idag som fick loppet förstört av Stroll, hoppas inte han får något nytt kontrakt

Jag började titta på F1 förra säsongen och kan bara hålla med. Sjukt tråkigt för Alonso att ha en sådan stallkamrat och ett stall som bygger på nepotism, helt ärligt hade det varit mycket bättre med vem som helst utom Stroll men antar att hans plats är säker.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Alonso lider ju inte av Stroll direkt. Han kör ju för sig själv att hans teamkamrat får trubbel tror jag inte han har sömnlösa nätter över. Särskilt som han drar pengar in i teamet

Tycker ändå ni är onödigt hårda mot karln. Stroll kör ju oftast med huvudet på skaft trots allt. Saknar fart emellanåt är hans största brott snarare än att han torpederar till höger och vänster. Var ju flera bilar innan Stroll som precis klara av att undvika en Alonso som missade apex främst. Sen var ju förvisso Stroll inte i närheten av att få stopp i tid. Ricchiardio gör fortsatt ingen glad så det drabbade ju ingen poängplockare heller. Tsunodas undercut var förvånansvärt effektiv. Fixade 5 sekunder på ricchardio innan killen ni verkligen ska hacka på kevin magnussen torpederade honom

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag är så jäklar trött på Stroll, han är en fruktansvärt dålig människa och en dålig förare samt att han hamnar i skiten och skyller på andra. Tyckte synd om Ricciardo idag som fick loppet förstört av Stroll, hoppas inte han får något nytt kontrakt

Så länge pappa sitter där så är nog risken minimal att han inte får kontrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag är så jäklar trött på Stroll, han är en fruktansvärt dålig människa och en dålig förare samt att han hamnar i skiten och skyller på andra. Tyckte synd om Ricciardo idag som fick loppet förstört av Stroll, hoppas inte han får något nytt kontrakt

Han är tvärt emot en av de mest likable personerna på griden. Att man inte tar på sig skulden innan alla beslut tagits är en del av sporten.

Men enkelt att hoppa på tåget av DTS-crowden som inte vet något om motorsport, såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Han är tvärt emot en av de mest likable personerna på griden. Att man inte tar på sig skulden innan alla beslut tagits är en del av sporten.

Men enkelt att hoppa på tåget av DTS-crowden som inte vet något om motorsport, såklart.

Hur är han det? Vet inte en enda person som gillar honom. Han är dryg i intervjuer, långsam och gör idiotiska saker på banan.
Även efter han fick straff så skyller han på andra när man ser tydlig i onboard att han inte ens tittar på bilarna han har framför sig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Jag är så jävla trött på denna säsongen redan... Jag tittar inte ens loppen live längre, räcker att man ser Highlights på youtube senare... Man vet ALLTID hur det ska sluta. Jag har absolut ingenting emot Verstappen, killen är en otroligt duktig förare (kanske bästa någonsin) men kan inte någon annan förare sätta stopp för detta!?

Förstår inte detta gnäll. Det är bara att fokusera på resten av loppet medan Max gör sin egen grej en halv minut före alla andra. Om loppet i övrigt är tråkigt är det en annan sak, men det beror inte på att en bil ligger långt före alla andra och man aldrig ser den.

För övrigt skulle det vara mycket roligare att titta på om bilarna var mindre, hade bättre och mer högvarviga motorer (utan elrunket) och det inte var så jävla uselt filmat (det är gjort för att visa reklam åt sponsorerna, snarare än att följa bilarna på ett spännande sätt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Hur är han det? Vet inte en enda person som gillar honom. Han är dryg i intervjuer, långsam och gör idiotiska saker på banan.
Även efter han fick straff så skyller han på andra när man ser tydlig i onboard att han inte ens tittar på bilarna han har framför sig.

Vilka förare är kända för att direkt ta på sig ansvar? Stroll är bättre än genomsnittet på griden iaf gällande hålla sig undan problem.
Har inte sett intervjuer där han är dryg. Långsammare än alonso för det mesta men han stod upp mer än väl mot Vettel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Han är tvärt emot en av de mest likable personerna på griden. Att man inte tar på sig skulden innan alla beslut tagits är en del av sporten.

Men enkelt att hoppa på tåget av DTS-crowden som inte vet något om motorsport, såklart.

Ta det lugnt nu hahaha Jag har kollat på F1 sedan jag var 15år gammal (46 nu), har aldrig sett ett enda avsnitt av Drive to survive, inte intresserad av den sidan.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattera:

Ric har nog haft sin primetime, men han drar nog in mängder med pengar i spons och merc då han är en otroligt härligt profil.
Lite som Bottas just nu, kör helt ok men superhärlig medieprofil!
Jag hoppas personligen dom båda blir kvar en stund då dem är kul att kolla på både under och utanför varven som körs

Lite långsökt kan jag tycka, för det första tycker jag inte de kan jämföras. Dels har Bottas haft en avsevärt större samt längre topp än vad Ricciardo någonsin haft (även om Ric är en hyvens svärmorsdröm och därför mycket poppis i bland annat Sverige) men sedan att båda nu skulle förtjäna en plats i F1 pga mest för att de är "härliga medieprofiler"... njae.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Max i McLaren eller Ferrari hade nog slagit Perez i RB med förstaförartreatment

Tvek.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Givet är det inte men Perez får ju redan stryk av lando titt som tätt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Givet är det inte men Perez får ju redan stryk av lando titt som tätt

Det fick han även förra året om jag minns rätt så var Norris den som tog in näst mest poäng av alla efter Österrikes GP.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Givet är det inte men Perez får ju redan stryk av lando titt som tätt

Det säger väl med om Perez..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Det säger väl med om Perez..

Nä säger mer om max. Albon, gasly, Perez, kvyat, ricchiardio, sainz är alla dugliga förare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nä säger mer om max. Albon, gasly, Perez, kvyat, ricchiardio, sainz är alla dugliga förare

Vad gör Max och delvis Riccardo på den listan ?

Dom andra har du rätt i att dom alla har underpresterad I Red Bull bilen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO