Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Rent generellt är det väl så att det är en regel snarare än undantag att man går igenom någon slags kris efter en viss tid, frågan är väl om man är beredd att stanna kvar och kriga lite. I allmänhet känns det som att folk inte är inställda på att man måste anstränga sig (ibland väldigt mycket), utan blir det för jobbigt så sticker man. Lite som det allt för vanliga problemet att folk blandar ihop förälskelse med kärlek. De tror att man älskar någon om man har känslor för personen, well, congratz, känslorna finns inte alltid där, så med den logiken är det ju kört redan från början.

Edit: Aaah nu ser jag att du mer ville prata om just tids-aspekten, tror inte jag läste ditt inlägg ordentligt. Det har jag nog inte så mycket att säga om, ingen aning. Sorry. Aja, det kanske tillförde något i alla fall, haha.

Håller absolut med dig om första delen, min sambo har försökt göra slut med mig 3 gånger under åren, haha!
Man har upp o ner gångar, man måste bara bestämma sig om det är värt att kämpa för, tänk på de bra sakerna istället för att fokusera på det negativa!

Haha, skulle vilja säga att det ändå lägger in en hel del, många är ju dessutom tillsammans 6 månader, give or take upp till 4 månader till. Särskilt om man flyttar ihop snabbt, efter 6 månader är förälskelse perioden oftast slut, du börjar se saker som du stör dig på som man inte noterat tidigare.
Från här så handlar det mycket om att kompromissa och acceptera, från båda hållen givetvis.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Man undrar hur det kommer gå för mänskligheten nu när AI börjar ta fart.
Tänker på filmen "Her" (2013). Redan idag finns det spel för ensamma Japaner där man har en flickvän i digitalt format, nu även i VR. Tänk framåt 100år och man kan då ha elektroder man fäster som simulerar närhet genom nervimpulser så man faktiskt "fysiskt" känner saker och även stimulerar hjärnan så oxytocin släpps ut osv. Hon har extremt avancerad AI och går inte skilja från en människa när man konverserar. Du kan se henne i en fotorealistiskt rendering i verkligheten genom projicering direkt på hornhinnan. Hon gör allt för att behaga dig och göra dig lycklig.
Vi har sett det 1000ggr i Sci-Fi. Vad händer när vi kommit så långt i utveckligen. Tvivlar inte på det om vi inte stöter på en barriär som inte går att ta sig runt.

Är mänskligheten utdömd ?

Permalänk
Medlem

Fattigt folk i världen kommer inte ha vr utan kommer skapa relationer som nu. Vilket leder till en ännu större ojämlikhet i samhället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Håller absolut med dig om första delen, min sambo har försökt göra slut med mig 3 gånger under åren, haha!
Man har upp o ner gångar, man måste bara bestämma sig om det är värt att kämpa för, tänk på de bra sakerna istället för att fokusera på det negativa!

Haha, skulle vilja säga att det ändå lägger in en hel del, många är ju dessutom tillsammans 6 månader, give or take upp till 4 månader till. Särskilt om man flyttar ihop snabbt, efter 6 månader är förälskelse perioden oftast slut, du börjar se saker som du stör dig på som man inte noterat tidigare.
Från här så handlar det mycket om att kompromissa och acceptera, från båda hållen givetvis.

Ja exakt. Och man bör kanske allmänt gå in med attityden att man varje dag måste ta ett aktivt val att älska personen, även om det betyder att det man kanske måste rucka lite på sin stolthet eller bekvämlighet. Det låter kanske inte jätteromantiskt, självklart finns känslorna också. Men känslor går upp och ner på ett annat sätt. Jag tror att om man har inställningen att man måste jobba för kärleken från början, så kan man behålla känslorna under en mycket längre period. Man hör om folk som varit gifta i 25 år som har kommit in i en ny period där de känner sig alldeles nyförälskade. Och det låter ju fantastiskt

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Purrfected:

En tanke jag haft i många år, har ni tänkt på att det nästan inte finns någon som varit i ett förhållande som tagit slut efter 8-14 år?
7 år finns det några av, men framförallt är det tidigare eller senare som brukar gälla.
Tycker detta är väldigt intressant då jag och sambon hade det rätt stökigt år 6 och 7, sen November har vi varit tillsammans 8 år. Som en magisk böna eller nånting sånt, så är det nu bättre än nånsin.

Någon annan som haft liknande erfarenhet eller noterat samma sak?

Självklart finns det ju undantag som bekräftar regeln, men överlag så verkar år 8-14 vara safety år ^^

Finns forskning som pekar på att relationer som varar längre än 7 år är för livet, din upplevelse verkar peka på just det.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

En tanke jag haft i många år, har ni tänkt på att det nästan inte finns någon som varit i ett förhållande som tagit slut efter 8-14 år?
7 år finns det några av, men framförallt är det tidigare eller senare som brukar gälla.
Tycker detta är väldigt intressant då jag och sambon hade det rätt stökigt år 6 och 7, sen November har vi varit tillsammans 8 år. Som en magisk böna eller nånting sånt, så är det nu bättre än nånsin.

Någon annan som haft liknande erfarenhet eller noterat samma sak?

Självklart finns det ju undantag som bekräftar regeln, men överlag så verkar år 8-14 vara safety år ^^

1 år, 3 år och 9 år sägs vara farozonerna.
Jag kom till 10 men borde nog tänkte till vid 3 år.
Hade jag gjort det hade jag förstås inte haft min underbara dotter men ett tips är att det blir inte bättre när man flyttar, skaffar hus, skaffar barn eller vad man nu vill tro gör förhållandet bättre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Dagens självständiga damer lever framför iPhoneskärmen medans mannen lagar deras Mercedes...

Enda sätt att få kontakt med de är just via Tinder, Snapchat eller Twitter..Se till att ha 6-pack, breda axlar och runt 1,98M lång ha bra jobb och se ut som en model. (Hon kan se ut som hon vill, du som man får inte ha krav)

Men skriv aldrig mer än typ 2 ord om dagen annars kan du ses som ''stalker'' och hon skriver i #MeToo att hon blir förföljd av en sexistisk man.

Ha i tanke, ''Alla män är svin och är endast ute efter en sak''

Ta min kommentar som ni vill, jag kan ses som oseriös, tyvärr i dagens samhälle så är det ungefär så som jag skrev upptill..tyvärr.

Nej, jag har inte blivit nobbad..jag har en sambo och vi är påväg mot 8år tillsammans.

Så hur känns det nu att officiellt att vara Sweclockers sexistiska mansgris?

Hehehe, nej då tycker personligen att det är oerhört skönt att se folk som fortfarande vågar säga vad dom tycker rakt ut, så trött på alla indoktrinerade "think alike's" som alla talar likadant, tycker likadant, känner likadant, ja alla MTV kopior som av något skum anledning inte verkar ha förmågan att tänka självkritisk, inse att dom är iaf delvis hjärntvättade men så går det kanske om man vägrar att ärligt rannsaka sig själv med jämna mellanrum och bara vill vara en i kollektivet och låta känslorna agera logik och sunt förnuft, vad vet vad?

Ang tjejer/killar, ouch svårt. Jag förbehåller mig rätten att inte definitivt berätta hur det går till att ragga upp dom då jag anser att det inte är fullt så simpelt som en metod och enbart den mallen på allt och alla, metoderna är lika många som sandkornen på stranden, så är personligheterna, sociala interaktioner mellan personligheter m.m antar jag?
Förutsättningarna är även dom helt olika men i min mening ger självförtroende (äkta inte den flytande formen) en bra boost, att våga ta chansen och riskera ett nej samt att alltid vara sig själv, sen kanske man bör sikta mot rätt tjej/kille också om man önskar ett förhållande.

Ähh är vi oss själva och vågar så löser det sig el det är min erfarenhet iaf ska inte behöva ha en massa planer i huvudet ute på ragg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

En tanke jag haft i många år, har ni tänkt på att det nästan inte finns någon som varit i ett förhållande som tagit slut efter 8-14 år?
7 år finns det några av, men framförallt är det tidigare eller senare som brukar gälla.
Tycker detta är väldigt intressant då jag och sambon hade det rätt stökigt år 6 och 7, sen November har vi varit tillsammans 8 år. Som en magisk böna eller nånting sånt, så är det nu bättre än nånsin.

Någon annan som haft liknande erfarenhet eller noterat samma sak?

Självklart finns det ju undantag som bekräftar regeln, men överlag så verkar år 8-14 vara safety år ^^

Mina föräldrar skiljde sig efter 16 år,
jag gjorde slut med tjejen efter 6.5 år.....

Hmm......

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Som 30+ med en stabil relation som pågått i över 8 år nu, utan ett enda bråk/höjd röst mot varandra någonsin, kan jag definitivt bekräfta att det går.

Självklart finns det tillfällen då man känner att sin partner rakt av är dum i huvudet. Men oftast så relaterar detta till att den personen inte betett sig som man själv förväntade sig, vilket egentligen är en helt idiotisk anledning. Så länge som man klarar av att acceptera någon för den de är, inte för någon de skulle kunna vara, ökar chansen både för att ha ett stabilt förhållande, och att inleda ett.

De flesta människor, både kvinnor och män, vill bara bli förstådda och accepterade för den de är. Både de bra och de dåliga sidorna. Det gäller nog alla som läser detta med. När dessa positiva känslor finns, så ökar de chansen för att fler positiva känslor ska uppkomma i relation till den orsakande faktorn till de förstnämnda, dvs partnern.

Människor är jävligt egoistiska djur. Vi gör saker för andra, för att vi själva mår bra av det. Även någon som ger bort mer pengar till fattiga pensionärer än de har råd, gör detta av egoistiska skäl för att de själva känner att de 'gör rätt', och mår bra av det.

Jag anser att samma sak gäller i relationer, och även när det gäller att skaffa sådana. Trygghet, humor, närhet, sex, förståelse, det finns många variabler vi vill ha för vår egen skull, som räknas in när det gäller att skaffa en relation. Ju flera av dessa boxar man tickar i för någon omedvetet, som bidrar till att dessa känslor uppstår, desto större chans att en relation skapas med någon.

Och ibland får man faktiskt anstränga sig och ticka i dem manuellt också, särskilt när man märker att sin partner mår bra av det. Även om det egentligen är av helt egoistiska skäl. Precis som man vill att sin partner ska göra.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Skäggig legend

Jag gick från en skön brud i samma ålder (27) men vägrade växa upp... som jag var tsm med i 7 år och sambo i 6 år - till en helt underbar tös som snurrar på 46 år. Bästa. Valet. Ever.

När exet och jag gjorde slut så lekte jag runt med ett par kvinnor som saknar ALL logik och var helt (ursäkta) urkorkade. Man kunde inte prata om livet, eller om vad som. Allt de brydde sig om var Instagram, Facebook, Snapchat etc.. Fanns liksom inget förutom deras socialanätverk - allt saknade substans. Vad i helvete har hänt?! Blev även kallad i efterhand för våldtäktsman, eftersom hon tog oss otroligt seriöst och insåg inte att jag inte var intresserad längre... hallå, vad fan har hänt med fruntimmer?!

Men återigen till min nya tjej. Stabil, otroligt mysig, logiskt tänkande, störtskön, säker på sig själv, stabil ekonomi (eller för en kvinna), uppskattar nästan allt man gör och är så GRYMT snygg. Sexet är well, out of this world.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Svårt att se att man är helt insatt i dagens dejtingscen om man varit i ett stadigt förhållande 8+ år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrisj:

@VadSaDu: Svårt att se att man är helt insatt i dagens dejtingscen om man varit i ett stadigt förhållande 8+ år.

Jag har ju tjejpolare som dejtar, och ser hur de gör.. samt att min sambo kollar på den där skräpserien ''First dates'' Man hör allt möjligt om vad damerna drömmer om och endast dejtar för människor..helt absurt.

Jag lyssnar och observerar min omgivning.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag gick från en skön brud i samma ålder (27) men vägrade växa upp... som jag var tsm med i 7 år och sambo i 6 år - till en helt underbar tös som snurrar på 46 år. Bästa. Valet. Ever.

När exet och jag gjorde slut så lekte jag runt med ett par kvinnor som saknar ALL logik och var helt (ursäkta) urkorkade. Man kunde inte prata om livet, eller om vad som. Allt de brydde sig om var Instagram, Facebook, Snapchat etc.. Fanns liksom inget förutom deras socialanätverk - allt saknade substans. Vad i helvete har hänt?! Blev även kallad i efterhand för våldtäktsman, eftersom hon tog oss otroligt seriöst och insåg inte att jag inte var intresserad längre... hallå, vad fan har hänt med fruntimmer?!

Men återigen till min nya tjej. Stabil, otroligt mysig, logiskt tänkande, störtskön, säker på sig själv, stabil ekonomi (eller för en kvinna), uppskattar nästan allt man gör och är så GRYMT snygg. Sexet är well, out of this world.

Du heter Carl Henrik och gillar spårvagnar, för ett par år sedan blev du viral med ett klipp på youtube. Nu gillar du GILFs.

Livet är allt märkligt ändå.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Dallen:

Du heter Carl Henrik och gillar spårvagnar, för ett par år sedan blev du viral med ett klipp på youtube. Nu gillar du GILFs.

Livet är allt märkligt ändå.

Fuck.

(samtidigt heter jag faktiskt Henrik Carl) x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myllerman:

Man undrar hur det kommer gå för mänskligheten nu när AI börjar ta fart.
Tänker på filmen "Her" (2013). Redan idag finns det spel för ensamma Japaner där man har en flickvän i digitalt format, nu även i VR. Tänk framåt 100år och man kan då ha elektroder man fäster som simulerar närhet genom nervimpulser så man faktiskt "fysiskt" känner saker och även stimulerar hjärnan så oxytocin släpps ut osv. Hon har extremt avancerad AI och går inte skilja från en människa när man konverserar. Du kan se henne i en fotorealistiskt rendering i verkligheten genom projicering direkt på hornhinnan. Hon gör allt för att behaga dig och göra dig lycklig.
Vi har sett det 1000ggr i Sci-Fi. Vad händer när vi kommit så långt i utveckligen. Tvivlar inte på det om vi inte stöter på en barriär som inte går att ta sig runt.

Är mänskligheten utdömd ?

Det kommer resultera i mängder av försmådda kvinnor och en radikalt förskjuten maktbalans mellan könen. Inte en dag för tidigt i sådana fall då jämlikhet är nästintill obefintlig i detta sammanhang.

Män är snoppstyrda och slavar under sin biologi tyvärr. Detta vet kvinnor alltför väl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

1 år, 3 år och 9 år sägs vara farozonerna.
Jag kom till 10 men borde nog tänkte till vid 3 år.
Hade jag gjort det hade jag förstås inte haft min underbara dotter men ett tips är att det blir inte bättre när man flyttar, skaffar hus, skaffar barn eller vad man nu vill tro gör förhållandet bättre.

Ja 12-18 månader är väl den perioden som hormonerna verkligen gör sitt, så efter det krävs det lite mer än bara känslorna. Kan tänka mig att 3 år kan vara en period då man kommit över den tröskeln och just börjar gå varandra på nerverna.

Tycker mig ofta ha sett förhållanden där man skaffar hund eller katt (eller då barn t.om) just innan allt brakar samman. Precis som du säger, man tror att man måste förändra nåt för att saker ska bli bättre. Själv säger jag att om förhållandet bygger på vad man har i sin omgivning så räcker det inte.

Ska tillägga att jag precis flyttat ihop med min tjej efter 1,5 år tillsammans på distans. Mitt första samboförhållande och vi har snarare pratat om det i termerna "nu får vi se till att inte gå varandra på nerverna" än "åååh vi kommer kunna gulla varje dag guuud så bra allt kommer bli nu."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Ja exakt. Och man bör kanske allmänt gå in med attityden att man varje dag måste ta ett aktivt val att älska personen, även om det betyder att det man kanske måste rucka lite på sin stolthet eller bekvämlighet. Det låter kanske inte jätteromantiskt, självklart finns känslorna också. Men känslor går upp och ner på ett annat sätt. Jag tror att om man har inställningen att man måste jobba för kärleken från början, så kan man behålla känslorna under en mycket längre period. Man hör om folk som varit gifta i 25 år som har kommit in i en ny period där de känner sig alldeles nyförälskade. Och det låter ju fantastiskt

Det tror jag med! Mitt tidigare förhållande innan sambon höll i 3 månader, det var även det längsta jag haft, ungefär då jag tröttnade och stack. Ska tillägga att detta var gymnasietiden och tidigare.

När jag hittade min sambo som jag hade pratat med en längre tid och även tagit en paus från i ett halvår, så visste jag att detta är något jag vill satsa på. Flertalet gånger så har man ju satt sig ner o övervägt de bra o de dåliga sidorna, det har iof inte tagit så lång tid, det är bara o bita ihop o ta sig igenom de tuffa perioderna utan att döda varandra.
Personligen så har största guiden för mig varit om jag får ont i hjärtat, fysiskt ont, när jag tänker på ett scenario, då har jag tänkt att det är nog inget jag vill och sen kommer man snabbt på rätt spår igen

Skrivet av Json_81:

1 år, 3 år och 9 år sägs vara farozonerna.
Jag kom till 10 men borde nog tänkte till vid 3 år.
Hade jag gjort det hade jag förstås inte haft min underbara dotter men ett tips är att det blir inte bättre när man flyttar, skaffar hus, skaffar barn eller vad man nu vill tro gör förhållandet bättre.

Intressant, hur länge skulle du säga att du varit "utan" känslor för ditt ex när du bestämde dig att ta tag i saken?
Förutom ett gemensamt barn, var det nånting annat som gjorde att du ändå funderade på att stanna kvar när du valde att ni skulle gå isär?
Du får ursäkta om frågorna är för personliga eller om jag antar att det var du som gjorde valet, kan ju givetvis ha varit båda tillsammans.

För att gå till frågan i sig så tycker jag ändå det är ovanligare att man hör 9 år, vart har du hört talas om dessa farozoner? Nyfiken ^^

Skrivet av Mithras:

Mina föräldrar skiljde sig efter 16 år,
jag gjorde slut med tjejen efter 6.5 år.....

Hmm......

Du ser!! Jag är något på spåren!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Jag har ju tjejpolare som dejtar, och ser hur de gör.. samt att min sambo kollar på den där skräpserien ''First dates'' Man hör allt möjligt om vad damerna drömmer om och endast dejtar för människor..helt absurt.

Jag lyssnar och observerar min omgivning.

Att du tror att en reality serie är en bra representation av vad datingscenen är gör mig oroad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrisj:

Att du tror att en reality serie är en bra representation av vad datingscenen är gör mig oroad.

Du missade även att jag har några styck polare som råkar vara tjejer i 20-30års åldern och de gör mer eller mindre likadant så som jag beskrev upptill.

Sen säger du ju ''reality'' och vad betyder det på svenska

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Du missade även att jag har några styck polare som råkar vara tjejer i 20-30års åldern och de gör mer eller mindre likadant så som jag beskrev upptill.

Sen säger du ju ''reality'' och vad betyder det på svenska

Nu går jag lite OT men det finns inget på tv idag som heter REALITY allt är producerat upp över öronen.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Kan man faktiskt hitta kärleken genom att dejta någon utan att det redan finns känslor inblandade? Alla jag fått känslor för har jag träffat av naturliga orsaker. Om enda orsaken till att man träffas är för att eventuellt finna en partner så blir det väl väldigt krystat? Man sitter där med en "checklist som ska uppfyllas" och om den blir uppfylld så är det inte alls säkert att man känner något för den andre. Speciellt inte på första dejten eller de första dejterna om ens någonsin.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Det tror jag med! Mitt tidigare förhållande innan sambon höll i 3 månader, det var även det längsta jag haft, ungefär då jag tröttnade och stack. Ska tillägga att detta var gymnasietiden och tidigare.

När jag hittade min sambo som jag hade pratat med en längre tid och även tagit en paus från i ett halvår, så visste jag att detta är något jag vill satsa på. Flertalet gånger så har man ju satt sig ner o övervägt de bra o de dåliga sidorna, det har iof inte tagit så lång tid, det är bara o bita ihop o ta sig igenom de tuffa perioderna utan att döda varandra.
Personligen så har största guiden för mig varit om jag får ont i hjärtat, fysiskt ont, när jag tänker på ett scenario, då har jag tänkt att det är nog inget jag vill och sen kommer man snabbt på rätt spår igen

Intressant, hur länge skulle du säga att du varit "utan" känslor för ditt ex när du bestämde dig att ta tag i saken?
Förutom ett gemensamt barn, var det nånting annat som gjorde att du ändå funderade på att stanna kvar när du valde att ni skulle gå isär?
Du får ursäkta om frågorna är för personliga eller om jag antar att det var du som gjorde valet, kan ju givetvis ha varit båda tillsammans.

För att gå till frågan i sig så tycker jag ändå det är ovanligare att man hör 9 år, vart har du hört talas om dessa farozoner? Nyfiken ^^

Jag vet inte riktigt vart jag hört det men det var något både jag och exet hört.
Kan inte sätta fingret på exakt när känslorna tog slut, det var så fullt uppe med planerna på hus och barn. Ja, det var jag som satte ner foten, hennes egoism tog död på förhållandet.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Kan man faktiskt hitta kärleken genom att dejta någon utan att det redan finns känslor inblandade? Alla jag fått känslor för har jag träffat av naturliga orsaker. Om enda orsaken till att man träffas är för att eventuellt finna en partner så blir det väl väldigt krystat? Man sitter där med en "checklist som ska uppfyllas" och om den blir uppfylld så är det inte alls säkert att man känner något för den andre. Speciellt inte på första dejten eller de första dejterna om ens någonsin.

Vad det kokar ner till är ju att man måste hitta sin egen riktning och värderingar i livet. Att många, de flesta, har så pass dåliga relationer eller inga relationer alls att tala är för att vi är för fega och "ogrundade" för att kunna leva ut och artikulera dessa idéer. Kan man inte det så kommer man oundvikligen hamna i konflikt både med sig själv och sin partner på nya konstiga sätt om och om igen eftersom man inte förstår sina egna motiv bakom ens handlingar tillräckligt väl. Hur ska man liksom kunna försvara vad man gör och säger om man inte ens själv förstår sig på ungefär hur man fungerar?

För att kunna lära sig det så tror jag även dåliga förhållanden kan vara nyttiga. Vilket knyter an till det du skriver. Givetvis kan "dejting" gå väldigt snett. Allteftersom man blir duktigare på att artikulera sig och lär sig värdet i uppriktighet, främst mot en själv, så kan man dock bättre och snabbare bedöma vilka relationer som rymmer mest potential och är värda att jobba på. I något skede så måste man "helt enkelt" bestämma sig för att binda sig och för det krävs mod. Jag skulle säga att det generellt gäller att, desto mindre mod som krävs, ju ytligare är relationen i dess nuvarande form. Kanske är det bara lust. Och bara lust räcker inte särskilt långt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Man undrar hur det kommer gå för mänskligheten nu när AI börjar ta fart.
Tänker på filmen "Her" (2013). Redan idag finns det spel för ensamma Japaner där man har en flickvän i digitalt format, nu även i VR. Tänk framåt 100år och man kan då ha elektroder man fäster som simulerar närhet genom nervimpulser så man faktiskt "fysiskt" känner saker och även stimulerar hjärnan så oxytocin släpps ut osv. Hon har extremt avancerad AI och går inte skilja från en människa när man konverserar. Du kan se henne i en fotorealistiskt rendering i verkligheten genom projicering direkt på hornhinnan. Hon gör allt för att behaga dig och göra dig lycklig.
Vi har sett det 1000ggr i Sci-Fi. Vad händer när vi kommit så långt i utveckligen. Tvivlar inte på det om vi inte stöter på en barriär som inte går att ta sig runt.

Är mänskligheten utdömd ?

Tror du verkligen att det kommer ta 100 år. Se vad som hänt med datorer sista 20 åren och sen tänker du 20 år framåt. Samma sak gäller bilar, diskmaskiner, tv apparater eller vilken teknisk pryl som hellst. VR kommer vara standard om max 10 år och då är även tekniken så bra att du kan ha din kvinna eller man där om du tänder på det.
Redan nu så börjar personliga möten försvinna och istället håller du kontakten via facebook eller liknande, för vissa är det viktigare än livet utanför.

Både en spännande och lite läskig framtid att vänta.

Själv har jag varit sambo i drygt 18 år nu. Första halvdejten var hemma hos mig och vi kollade på Star Wars - A new hope på VHS. Jag somnade😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Tror du verkligen att det kommer ta 100 år. Se vad som hänt med datorer sista 20 åren och sen tänker du 20 år framåt. Samma sak gäller bilar, diskmaskiner, tv apparater eller vilken teknisk pryl som hellst. VR kommer vara standard om max 10 år och då är även tekniken så bra att du kan ha din kvinna eller man där om du tänder på det.
Redan nu så börjar personliga möten försvinna och istället håller du kontakten via facebook eller liknande, för vissa är det viktigare än livet utanför.

Både en spännande och lite läskig framtid att vänta.

Själv har jag varit sambo i drygt 18 år nu. Första halvdejten var hemma hos mig och vi kollade på Star Wars - A new hope på VHS. Jag somnade😀

Härlig sambo som gillar SW. Inte lätt att finna Sci-Fi tjejer.
Ja jag drog till med 100år för annars är det nån som kommer ock säger att det aldrig kommer hände så snart.
Man får väl räkna in ett WW3 och klimatkatastrof osv. så kanske går lite trögt med flickvänns-simulatorer under en period

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Härlig sambo som gillar SW. Inte lätt att finna Sci-Fi tjejer.
Ja jag drog till med 100år för annars är det nån som kommer ock säger att det aldrig kommer hände så snart.
Man får väl räkna in ett WW3 och klimatkatastrof osv. så kanske går lite trögt med flickvänns-simulatorer under en period

Det är därför jag hållit fast i 18 år. 😀
Hoppas vi slipper både klimatkatastrofer och världskrig men just nu så är det inget som förvånar med tanke på nötter som sitter på ledande positioner.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Det är därför jag hållit fast i 18 år. 😀
Hoppas vi slipper både klimatkatastrofer och världskrig men just nu så är det inget som förvånar med tanke på nötter som sitter på ledande positioner.

Ja vi måste göra nåt åt sosse katastrofen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Ja vi måste göra nåt åt sosse katastrofen

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, men tror inte moderatnötterna gör det bättre.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10