Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte G
En sak.
Min pipboy och kartan, kan man på nåt sätt scrolla hit och dit, jag ser bara en begränsad del, jag kan ju göra den mindre och större men kan man inte se hela "världen" på nåt sätt???

Det är väl bara att dra i kartan?

Permalänk
Medlem

Upp med era MOD rekommendation!!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Upp med era MOD rekommendation!!

Jag skapade en tråd, men den glömdes bort/struntades i...hur som helst tycker jag att bra moddar kan skrivas i den!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Medlem

En fråga: Finns det flera Alien blasters någonstans eller måste man vara rädd om den man hittar vid UFO:t ?
För just Alien blaster är ju ett extremt kraftfullt energivapen (tycker jag iaf.) och det kommer till användning när man hamnar i närstrid med en Sentry bot.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
En fråga: Finns det flera Alien blasters någonstans eller måste man vara rädd om den man hittar vid UFO:t ?
För just Alien blaster är ju ett extremt kraftfullt energivapen (tycker jag iaf.) och det kommer till användning när man hamnar i närstrid med en Sentry bot.

Jag hittade en namngiven blaster "Firelance" tillsammans med en hög med ammo utanför vault 106, allt låg utspritt över ett ganska stort område.

Med min andra karaktär så låg den dock inte på den platsen, för att sedan ligga där med min tredje karaktär.

Enligt forum jag kollat upp så verkar den placeras ut lite slumpmässigt på ett par olika ställen.

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
- Ett uppdrag som går ut på s...civila. Så sjukt löjligt och dåligt!

Är ju det som är charmen med Fallout, du kan lösa problem på många sätt och nästan alla har ett snällt, ett ont och ett diaboliskt sätt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Lincoln Repeter.
Enda nackdelen är att ammunitionen inte är den vanligaste, men bössan är hållbar, skjuter hårt och långt, den kan också repareras med vanliga Hunting Rifles.
Du hittar den

i historiska museet.

Dold text

Utan tvekan det underbaraste vapnet i hela spelet.
Har fortfarande inte klarat spelet ännu, fast ändå har jag spelat över 50 timmar.. är så sjukt mycket smått och gått man hittar..
Fick precis

Crowleys Power armour

Dold text

också, najs najs

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Fick precis

Crowleys Power armour

Dold text

också, najs najs

Myyys... men jag gillar nog Prototype Medic Armor bäst trots allt

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Myyys... men jag gillar nog Prototype Medic Armor bäst trots allt

Är den verkligen bra till något annat än en massa oljud som stör mitt i striderna?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Är ju det som är charmen med Fallout, du kan lösa problem på många sätt och nästan alla har ett snällt, ett ont och ett diaboliskt sätt

Utan tvekan det underbaraste vapnet i hela spelet.
Har fortfarande inte klarat spelet ännu, fast ändå har jag spelat över 50 timmar.. är så sjukt mycket smått och gått man hittar..
Fick precis

Crowleys Power armour

Dold text

också, najs najs

Riktigt najs.
Tråkigt bara att det inte går att reparera med andra delar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Riktigt najs.
Tråkigt bara att det inte går att reparera med andra delar.

Jupp men det går att fixa den hos traders
Plus att den är dubbelt så tålig som vanliga power armor

Läste detta också:
The most likely reason the armor cannot be repaired is because it's scheduled to appear in the upcoming DLC Operation: Anchorage, with a brand new skin and not rusted like the one in Fort Constantine. Bethesda has said that some items can be taken out of the Anchorage Simulation, so it could be repairable. It is unknown if it can be repaired inside the simulation, as there has been no word on if your items can be taken into the simulation.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Arrrr... måste skaffa dator som pallar så jag kan lira allt DLC och installera moddar!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Ja de nya DLC paketen som kommer verkar blir mumma mumma

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Jag har inte lyckats skaffa en kompanjon förutom den där stora lite senare. Någon som har tips om var man kan hitta en till en snäll kille? Lite ensamt är det ibland så gärna en tjej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Jag har inte lyckats skaffa en kompanjon förutom den där stora lite senare. Någon som har tips om var man kan hitta en till en snäll kille? Lite ensamt är det ibland så gärna en tjej

Finns ett par att välja på:

Du har Charon: en Ghoul med autohagel i underworld (museum of History). Karma spelar ingen roll.

Sedan har du Star Paladin Cross: Kvinnlig Brotherhood of Steel medlem med laserpistol och powerslägga i The Citadel, men då måste du kommit en bit på mainquesten och ha god karma

Jericho: i Megaton, människa med Chinese Assault Rifle och en härlig attityd. Kräver dålig karma.

Clover: psykopatbrud i Paradise Falls med avsågat hagel. Kräver dålig karma

Hunden Dogmeat kan man ha fast man redan har en kompanion, bra i början men svår att hålla vid liv senare i spelet. finns i en skrottipp söder om Minefield.

Sergeant RL-3 En svävande militärrobot med plasmabössa. Kan köpas av en försäljare utanför RobCo fabriken. Kräver neutral karma.

Butch (ledaren för the tunnel snakes) kan man få med sig när man återbesöker Vault 101. pistol och stilett... Kräver neutral karma.

och sist så dyker ju Fawkes upp i slutet på mainquesten, Supermutant med lasergatling... Vad mer behöver man säga?

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Kollar runt efter lite nya spel då jag är trött på att spela de gamla vanliga FPSen. På senare tid har jag testat spel som Beyond Good & Evil, Mirror's Edge och demot till Dreamfall vilka jag gillade alla tre.

Skulle ni rekommendera detta spel till mig även fast jag vanligtvist inte gillar rollspel särskilt mycket? Oblivion tyckte jag inte var något speciellt men t.ex. WoW hade jag ingét problem med. Gillade även Final Fantasy 10 men mest för storyn, inte för striderna vilka jag tycker var pina.

Och hur bra flyter detta spel på high med ett HD4850 och någorlunda hög upplösning? Har en Q9550 + 4gig minne förövrigt med.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tänk på att ni kan utrusta era sidekicks med vad som helst. Min kompanjon har en Gatlinglaser och full Telsa armor

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Tack Sid. Ska leta reda på någon av dem.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Tänk på att ni kan utrusta era sidekicks med vad som helst. Min kompanjon har en Gatlinglaser och full Telsa armor

Charon har Tesla Armor och ett Xuan... eh unikt Kinesiskt Assult Rifle.
Cross har T51B Armor, Burnmaster, Vengence, Eugene och en Missile Launcer.
Behöver jag säga att Cross röjer ganska bra?
Båda tillsammans är helt sanslöst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har ju gett min kärring en Eugene, Plasma Rifle och en Shishkebab också. Hon tål stryk som fan och är allmänt het, så hon är favoriten. Finns ju en VÄLDIGT STOR sidekick men han ville inte leka med mig för jag är för ond. Han ska tydligen tåla en del smällar vad jag förstått men jag pallar inte ha plus på karmakontot, det blir så tråkigt då

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte G
Kör spelet fört andra gången, är ännu bättre nu tycker jag.
Men hade lite problem att hitta vapen förra gången. ska köra massor av side quest denna gång.

Vilken bössa tycker ni är bäst, vilken måste man ha???

Victory Rifle får min röst.

Ett unikt sniper gevär som har knock down på sin motståndare vid criticals. Perfekt vapen om man kör mycket sneak. Geväret finns i ett vapenskåp som man kan dyrka om man har 100 i lockpick.

http://fallout.wikia.com/wiki/Victory_Rifle

have fun!

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Måste säga att jag är rätt impad av detta.Helt klart bland det bästa jag spelat på 2000 talet.Trots det kan man göra det mycket bättre.

+ Öppna spelvärlden (Skönt att man inte bara följer order hela tiden utan fårvara kreativ)
+ Att man kan spela på olika sätt (Det gör detta spel mycket roligare än t.e.x. Crysis och FarCry 2)
+ Spelkänslan (Tycker de lyckas fånga ögonblicket bra)
+ På sättet individen utvecklas
+ Flyter på fint.

Inget direkt dåligt i spelet men det som kan utvecklas och bli betydligt bättre är
* storyn

- Vem är det som kommit på att pappan ska dö när man väl hittar honom.
- Ett uppdrag som går ut på seriemörda civila. Så sjukt löjligt och dåligt!
-Sedan är det irriterande att storyn aldrig går framåt utan att pappan bara flytt till nästa ställe hela tiden.

Dold text

* Miljöerna - Faktiskt ganska trist att springa omkring i döda landskap.
* Grafiken - Medelmåttig

Betyg 8/10 - Bästa spel från 2008

Speliden tycker jag är bättre än GTA.

Fan vad jag hatar dig!!
Varför kan man itne hålla fingrarna borta:(

Men fan så jävla grymt spel detta är. Sitter fan fastklistrad hela tiden.
Gör otorligt mycket sidequests och går till massa småställen hela tiden, får knappt mainquesten gjort för jag springer runt så mycket. Tiden bara rinner iväg. Räcker med ett sketen sidequests så har tre timmar gått.
Jag har problemet att jag måste tamifanimej loota varenda liten grej som har value över 5 typ. Men börjar lära mig att motstå allt skräp som ligger runtomkring=).

Så vad föredrar ni för Perks/skilpoints?

Själv kör jag mycket på speech, small gun, lockpick och doctor. Lite repair och så också. Är ännu bara lvl 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Fan vad jag hatar dig!!
Varför kan man itne hålla fingrarna borta:(

Men fan så jävla grymt spel detta är. Sitter fan fastklistrad hela tiden.
Gör otorligt mycket sidequests och går till massa småställen hela tiden, får knappt mainquesten gjort för jag springer runt så mycket. Tiden bara rinner iväg. Räcker med ett sketen sidequests så har tre timmar gått.
Jag har problemet att jag måste tamifanimej loota varenda liten grej som har value över 5 typ. Men börjar lära mig att motstå allt skräp som ligger runtomkring=).

Så vad föredrar ni för Perks/skilpoints?

Själv kör jag mycket på speech, small gun, lockpick och doctor. Lite repair och så också. Är ännu bara lvl 10

Beror på vilken profil jag kör med, kör en profil med fusk och en vanlig. Den med fusk kör jag dock bara på tillsammans med kompisar eller om man är allmänt trött. På den med fusk lägger jag på lockpick, explosive, big guns och laser.
På den seriösa har jag fokuserat en del på sneak men nu har jag börjat lägga mer även på small guns, speech och repair. Ångrar dock att jag la massa på laser och big guns i början.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Beror på vilken profil jag kör med, kör en profil med fusk och en vanlig. Den med fusk kör jag dock bara på tillsammans med kompisar eller om man är allmänt trött. På den med fusk lägger jag på lockpick, explosive, big guns och laser.
På den seriösa har jag fokuserat en del på sneak men nu har jag börjat lägga mer även på small guns, speech och repair. Ångrar dock att jag la massa på laser och big guns i början.

Jag maxxade smallguns,
80 medic
75: science, lockpick speech och även energy gun typ blev 76 med perken man fick på lvl 16, den med 15 plus i valfri skill.
repair hade jag runt 50 i slutet.

Jag o brorsan klarade precis spelet. Lite snopet allt:)
Dock känns det som man missat alldeles för mycket nu så här i slutet, men men.

Inte gått o lagt mig ännu så bed here I come!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck

Så vad föredrar ni för Perks/skilpoints?

Själv kör jag mycket på speech, small gun, lockpick och doctor. Lite repair och så också. Är ännu bara lvl 10

Vad gäller Perks så anser jag att Comprehension och Educated skall väljas så snart som möjligt.

Dessa två perks i kombination med hög Intelligence gör att man slipper tänka på vilka skills man skall satsa på, då man helt enkelt kommer få så många poäng att man i princip kan maxa det man vill.

Min nuvarande karaktär har 100 på alla skills utom Melee, Unarmed, Explosives och Barter. Dessa ligger inom 50-56 intervallet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Hjälpsam

Japp; Educated i lvl 4 och Comprehension vid level 5, jag sparade också alla böcker till dess att jag fått Comprehension.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Är den verkligen bra till något annat än en massa oljud som stör mitt i striderna?

Tja, den varnar för fiender man inte ser än, bra för mig som inte har vrålmycket på perception, den skyddar bra och har hög radiation res. Jag tycker alla powerarmours är rätt lika och denna kan man reparera med vanliga, till skillnad från T51b.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Nån som har några tips på bra sidequest.

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

wow, ännu mer själlösa side-quests (iofs huvudstoryn är så värdelös att det är det enda som finns i det här spelet). de kan väl åtminstone göra det ordentligt och släppa alla tre dlc-pack på en skiva i form av en expansion/game of the year-version av spelet istället för idiotiska microtransaktioner.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
wow, ännu mer själlösa side-quests (iofs huvudstoryn är så värdelös att det är det enda som finns i det här spelet). de kan väl åtminstone göra det ordentligt och släppa alla tre dlc-pack på en skiva i form av en expansion/game of the year-version av spelet istället för idiotiska microtransaktioner.

Dom lär komma på en Game of the Year-utgåva eller liknande senare.