Permalänk

Jag har inte fått något ännu om att min dator skulle vara skickad, när gjorde ni er beställnig som påstår att den är skickad enligt 2CO ?

Nyfiken bara

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac
Nu börjar det bli spännande Få se om folk börjar få tegelstenar i brevlådan.

Yep, sen samlar vi pengar till cement så kan vi bygga "House of MedisonCelebrity scam"... alla ombeds gravera in sitt namn på tegelstenen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur vet 2CO att datorn är skickad?

Kolla min post högre upp. De behöver inte veta det. Det är Valdi som kryssar i och "bekräftar" att varan är på väg, samt kryssar i att mail skall skickas. Såvitt framgår av 2COs egna instruktioner så har de noll koll fram tills att folk börjar klaga och vill ha pengarna tillbaka.

Citat:

Yep, sen samlar vi pengar till cement så kan vi bygga "House of MedisonCelebrity scam"... alla ombeds gravera in sitt namn på tegelstenen

Indeed

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Kolla min post högre upp. De behöver inte veta det. Det är Valdi som kryssar i och "bekräftar" att varan är på väg, samt kryssar i att mail skall skickas. Såvitt framgår av 2COs egna instruktioner så har de noll koll fram tills att folk börjar klaga och vill ha pengarna tillbaka.
Indeed

Jag har en kompis som seglat i många år. Jag frågade honom hur lång tid det tar för ett båt att gå från Brasilien till Sverige. 19 dagar var svaret. De allra snabbaste båtarna kanske klarar färden på ca 15 dagar.

Bara en fundering på detta med utlovad leveranstid om sex dagar.

Permalänk
Medlem

Finns det bekräftat att dom går med båt hela vägen?
Flyg finns ju faktist.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Jag har en kompis som seglat i många år. Jag frågade honom hur lång tid det tar för ett båt att gå från Brasilien till Sverige. 19 dagar var svaret. De allra snabbaste båtarna kanske klarar färden på ca 15 dagar.

Bara en fundering på detta med utlovad leveranstid om sex dagar.

Teoretiskt sätt:

Ifall han nu verkligen tar flyget från Brasilien till Sverige kan han ta med sig en bund datorer på flyget, i lastutrymmet. Sen kan han posta dem när man kommit till Sverige. När folk ser att vissa fått sina burkar ökar förtroendet och allt fler beställer medan resterande parti datorer fraktas via fartyg.

...eller så får ingen datorerna. Bara att vänta och se

Personen innan mig: Eftersom det är är dyrt att frakta stora kvantiteter via plan så är det självklart att båt kommer användas.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Ok, hypotetiskt, säg att det kommer en container till Göteborgs hamn med 1000+ datorer i. Vem skall distribuera dem tilll kunderna, någon sådan information finns för närvarande inte om hur det skall gå till. Skall Valdi göra en roadmovie av när han levererar alla datorer hem till tacksamma i stugorna, och sälja till TV4? 1000 höjdare?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Ok, hypotetiskt, säg att det kommer en container till Göteborgs hamn med 1000+ datorer i. Vem skall distribuera dem tilll kunderna, någon sådan information finns för närvarande inte om hur det skall gå till. Skall Valdi göra en roadmovie av när han levererar alla datorer hem till tacksamma i stugorna, och sälja till TV4? 1000 höjdare?

Hahaha, han skulle ju kunna tjäna miljoner på alla idéer vi har till honom här!

Skulle kännas lite "postkods-miljonären" över det hela *skratt*

*Ring ring* *dörr öppnas* "...ja?" "Hej, jag heter Valdi!" "...... eh..... jaha...??"

"Du hade beställt en laptop för 1000kr!" "eh....ja!"

"....GRATTIS! Den har kommit!" "........åh..... tack....."

Eller ngt sånt... ^^

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

Haha Klockrent!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Väx upp snorungar! fy faan va trött man blir på allt tjafs, fick ni inte beställa en dator för mamma och därför hoppas på att ingen annan får någon eller vad handlar detta om?

Alvarligt talat vore det inte toppen om det nu skulle kunna genomföras? jag gör det alla fall, sedan ger väl jag faan i ve,m som levererar och varför eller hur de gör det!

Permalänk

De här senaste inläggen påminnde mig om Peter/Petter på L'easy

Men det är väl bara för honom att spendera några dagar med att skriva ut och sätta klisterlappar med adress på var kartong, sen köra några omgångar med hyrlastbil till postterminalen... eller?

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det är väl bara för honom att spendera några dagar med att skriva ut och sätta klisterlappar med adress på var kartong, sen köra några omgångar med hyrlastbil till postterminalen... eller?

Kanske det. Det låter inte omöjligt, men jobbigt. För han lär ju inte ha råd att antälla några med sina marginaler. Tänka sig att lägga ner så mycket jobb för smulor. Han måste vara en riktig laptop-samarit. Men å andra sidan, om inga datorer levereras, så ökar påslaget ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Det är ju klart att man måste offra en hel del om man startar ett sånt företag, man kan ju inte förväntas gå i vinst i början, innan man kommit på fötterna.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Ja såklart, lyckas han, så blir han Laptop-Jesus med IT-användarna i Sverige. Det kan vara värt en del besvär. Men så som saken hitills hanterats verkar det inte särskilt troligt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Det ska bli ooooolidligt spännande att se om det kommer några laptops!!
För isf så köper jag MINST 1 på en gång, eftersom att det blev lite pengar över från semestern

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StefanSwe
Det ska bli ooooolidligt spännande att se om det kommer några laptops!!
För isf så köper jag MINST 1 på en gång, eftersom att det blev lite pengar över från semestern

PRECIS, det där han räknar med.
Jag tänker inte beställa förens det är klart att datorerna kommer, inte bara 10st först, utan ALLA.

För när/om dom första datorerna dyker upp, kommer troligtvis alla tvivlare att beställa, och då kan valdi vandra iväg med miljontals kronor i fickan... (Teoretiskt)

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Citat:

För när/om dom första datorerna dyker upp, kommer troligtvis alla tvivlare att beställa, och då kan valdi vandra iväg med miljontals kronor i fickan... (Teoretiskt)

Japp, precis, vad säger att han inte skulle sitta och läsa den här tråden tex ?

*Nu sitter han och skadeglädje-skrattar och gnider sina små fingrar*

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
Jag har inte fått något ännu om att min dator skulle vara skickad, när gjorde ni er beställnig som påstår att den är skickad enligt 2CO ?

Nyfiken bara

Jag lade min order den 22 juli

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macgyver919
Jag lade min order den 22 juli

Ok, jag min den 25 juli, väntar väl och ser!

Permalänk
Avstängd

Jaha nu börjar det röra på sig. Så inom 2 veckor borde vi ialla fall veta lite mer om folk fått datorer eller inte.

the squonk: DATORN KOMMER LEVERERAS! JAG HAR BESTÄLLT 50ST IGÅR

SneClocker: Haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Kolla min post högre upp. De behöver inte veta det. Det är Valdi som kryssar i och "bekräftar" att varan är på väg, samt kryssar i att mail skall skickas. Såvitt framgår av 2COs egna instruktioner så har de noll koll fram tills att folk börjar klaga och vill ha pengarna tillbaka.

Så det är 2CO som håller pengarna nu?

Permalänk
Medlem

Nej, tror inte det.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Då är ju 2CO sämst och det finns inget de kan göra för att förhindra att Valdi får sina pengar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD
Jaha nu börjar det röra på sig. Så inom 2 veckor borde vi ialla fall veta lite mer om folk fått datorer eller inte.

the squonk: DATORN KOMMER LEVERERAS! JAG HAR BESTÄLLT 50ST IGÅR

SneClocker: Haha

?

Har du beställt 50st luftdatorer? är du galen?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Har sammanfattat läget på bloggen som vanligt: http://www.medisonscam.info/2007/08/shipping-started-accordin...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
Väx upp snorungar! fy faan va trött man blir på allt tjafs, fick ni inte beställa en dator för mamma och därför hoppas på att ingen annan får någon eller vad handlar detta om?

Alvarligt talat vore det inte toppen om det nu skulle kunna genomföras? jag gör det alla fall, sedan ger väl jag faan i ve,m som levererar och varför eller hur de gör det!

Nej, det har ingen större betydelse om det kommer några datorer eller inte på grund av hur ap-dåligt den här historien har skötts av Medison. Det bästa för alla är troligen att det inte kommer några datorer och att 2co markulerar alla ordrar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
Väx upp snorungar! fy faan va trött man blir på allt tjafs, fick ni inte beställa en dator för mamma och därför hoppas på att ingen annan får någon eller vad handlar detta om?

Alvarligt talat vore det inte toppen om det nu skulle kunna genomföras? jag gör det alla fall, sedan ger väl jag faan i ve,m som levererar och varför eller hur de gör det!

Nja, snarare så att våra föräldrar lärde oss vett ganska tidigt, inte ta emot godis från okända farbröder m.m

Men skicka gärna din tegelsten med graverad namn och en tia får cement till oss så vi kan bygga huset som nämdes tidigare.

Man behöver inte högre IQ än medelsvensson för att fatta att detta är inte genomförbart.. men det är medel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Finns det bekräftat att dom går med båt hela vägen?
Flyg finns ju faktist.

"Hello *********

This message is to inform you that the following order has been shipped.

Order Number: ********
Order Total: 1038.5 SEK"

Ja, det finns flyg men om du läser innantill så har datorn skeppats.
Shipped betyder nämligen att datorn har fraktats med båt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Shipped betyder nämligen att datorn har fraktats med båt.

Ordagrannt, ja. Men i mer vardaglig engelska betyder det inte mer än att något är "på väg".

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
"Hello *********

This message is to inform you that the following order has been shipped.

Order Number: ********
Order Total: 1038.5 SEK"

Ja, det finns flyg men om du läser innantill så har datorn skeppats.
Shipped betyder nämligen att datorn har fraktats med båt.

Inte alls. Shipped betyder att föremålet har blivit skickad; inte nödvändigtvis med båt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Inte alls. Shipped betyder att föremålet har blivit skickad; inte nödvändigtvis med båt.

Tack för era initierade kommentarer. Prismas engelska
ordbok var uppenbarligen inte tillräcklig

Den största elektroniska ordboken i USA, Random House, ger mig dessutom rätt i frågan.