Permalänk
Medlem

Jaha, då får vi väl se då..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Vad är det för mening att tracka de som har beställt? Det är ju det enda som görs av "tvivlarna."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr0hike
Vad är det för mening att tracka de som har beställt? Det är ju det enda som görs av "tvivlarna."

Jag kan vara generalliserande också!

Vad är det för mening att tracka de som är "tvivlare"? Det är ju det enda som görs av de som beställt.

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Drop_ship

kan vara värt att läsa på lite mer om, eftersom det är _exakt_ detta Valdi sysslar med.

Till vår lilla engelska lingvist:

http://www.dictionary.net/shipped

Citat:

2. By extension, in commercial usage, to commit to any conveyance for transportation to a distance; as, to ship freight by railroad.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
http://en.wikipedia.org/wiki/Drop_ship

kan vara värt att läsa på lite mer om, eftersom det är _exakt_ detta Valdi sysslar med.

Till vår lilla engelska lingvist:

http://www.dictionary.net/shipped

Du har rätt, men det det första alternativet är båtfrakt:
"1. To put on board of a ship, or vessel of any kind, for transportation; to send by water."

Frågan är fortfarande vad 2CO menar med shipped.
Tror du att Medison tänkt sig flygfrakt för alla datorerna?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är en no-issue, eftersom jag inte tror att det kommer några datorer.

Om det verkligen skulle komma några så är jag säker på att de kommer med båt, men ordvalet i bekräftelse-mailet är som det är enbart för att det är brukligt att skriva på det viset.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Det är förövrigt en standardformulering i alla 2co's mail av den typen. Tror inte de förutsätter att alla deras säljare använder båtfrakt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
"Hello *********

This message is to inform you that the following order has been shipped.

Order Number: ********
Order Total: 1038.5 SEK"

Ja, det finns flyg men om du läser innantill så har datorn skeppats.
Shipped betyder nämligen att datorn har fraktats med båt.

Haha seriöst? Shipped byter inte båt när dom skriver det, utan att den är på G

sen om det blir flyg, båt, bananlåda det får du fråga dom

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Frågan är fortfarande vad 2CO menar med shipped.

Nej, frågan är snarare var man hittat ett blåbär (sorry, blue berry) som dig?

Om nu "shipped" enligt dig endast avser båtfrakt så blir man lite nyfiken på vad alternativen för flygfrakt och biltransport är i ditt lexicon.

Kom nu inte med alternativ som "sent" och "delivered" utan något som enligt dig är BRUKLIGT för att specifikt visa HUR det har skickats.

Airplaned....Trucked....? Let's hear it from the master!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine Väx upp snorungar! fy faan va trött man blir på allt tjafs, fick ni inte beställa en dator för mamma och därför hoppas på att ingen annan får någon eller vad handlar detta om? Alvarligt talat ....

Allvarligt talat, vad är det för signal man försöker skicka om man på ett forum kallar sig för "KillerMachine"?
Det kan väl inte vara många andra än nån finnig snorunge i 14-års åldern som kommer på ett så supertöntigt namn?

Men okay, din mamma har beställt en dator åt dig och du är jätteglad för det. Varför ägnar du då en massa tid till att läsa trådar som debatterar trovärdigheten hos din leverantör?
Jag kan förstår de som argumenterar för att det rör sig om en blåsning och jag kan även förstå de som argumenterar för att det troligen INTE är en blåsning.

Det jag INTE kan förstå är vad DU och andra som INTE vill att dessa frågor diskuteras gör här? Vill ni möjligen förneka andra rätten att sprida sina åsikter?

Permalänk

Sådär ja nu har man beställt en också! Skulle det va bluff nu iaf så gör det inte så mycket i ekonomin iaf... Sen är han svensk också med andra ord svenska släktingar som bor i sverige. Skulle man bli blåst tar jag min hagelbrakare och åker till närmsta släkting och be artigt att få pengarna tillbaka... problem solvd

Har gjort det innan åkt hem till närmsta släkting och stampat in och tagit tv och andra saker för att kompensera för de pengar jag lånade ut till killen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kammaflaje
Sådär ja nu har man beställt en också! Skulle det va bluff nu iaf så gör det inte så mycket i ekonomin iaf... Sen är han svensk också med andra ord svenska släktingar som bor i sverige. Skulle man bli blåst tar jag min hagelbrakare och åker till närmsta släkting och be artigt att få pengarna tillbaka... problem solvd

Har gjort det innan åkt hem till närmsta släkting och stampat in och tagit tv och andra saker för att kompensera för de pengar jag lånade ut till killen...

Jättebra idé! Verkligheten är ungefär samma sak som film och spel -man behöver säkert inte sitta i fängelset om man rånar folk med hagelbrakare

Visa signatur

Stationär: Athlon 64 3200+ @10*250=2,5GHz, 1gb PC3200 valueRAM, palit 7600gt. Bärbar: Dell precision m4300, c2d T7300, quadro fx 360m, 3gb RAM, 1680*1050 Truelife

Permalänk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av louche
Jättebra idé! Verkligheten är ungefär samma sak som film och spel -man behöver säkert inte sitta i fängelset om man rånar folk med hagelbrakare

ptja det är en annan sak men jag får tillbaka minna pengar iaf... sen var det väll en snutta irioni i det och en gnutta alvar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kammaflaje
Sådär ja nu har man beställt en också! Skulle det va bluff nu iaf så gör det inte så mycket i ekonomin iaf... Sen är han svensk också med andra ord svenska släktingar som bor i sverige. Skulle man bli blåst tar jag min hagelbrakare och åker till närmsta släkting och be artigt att få pengarna tillbaka... problem solvd

Har gjort det innan åkt hem till närmsta släkting och stampat in och tagit tv och andra saker för att kompensera för de pengar jag lånade ut till killen...

Smart idé, precis så jag ska göra om jag inte får mina 50 datorer..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kammaflaje
Sådär ja nu har man beställt en också! Skulle det va bluff nu iaf så gör det inte så mycket i ekonomin iaf... Sen är han svensk också med andra ord svenska släktingar som bor i sverige. Skulle man bli blåst tar jag min hagelbrakare och åker till närmsta släkting och be artigt att få pengarna tillbaka... problem solvd

Har gjort det innan åkt hem till närmsta släkting och stampat in och tagit tv och andra saker för att kompensera för de pengar jag lånade ut till killen...

Men gå och lägg dig...

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

shipping

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Tack för era initierade kommentarer. Prismas engelska
ordbok var uppenbarligen inte tillräcklig

Den största elektroniska ordboken i USA, Random House, ger mig dessutom rätt i frågan.

According to Lexin Swedish-English Dictionary

http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/swe-eng

the Swedish entry word SPEDITION matches accurately:

spedition [spedisj'o:n] speditionen speditioner noun
det att ta hand om varutransporter

English translation
forwarding, dispatch, shipping

And furthermore, according to
Dictionary.com. WordNet® 3.0. Princeton University. http://dictionary.reference.com/browse/shipping

SHIPPING
noun
1. the commercial enterprise of moving goods and materials [syn: transportation]

Permalänk
Medlem

Sandlåda

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lundapåg i Finland

Permalänk
Hedersmedlem

SneClocker

Softa med språket.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

ja orkade läsa till sidan 37 i den här tråden... utan att hitta något svar om detta är en bluff eller ej. Är det överhuvudtaget någon som fått sin dator?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
SneClocker

Softa med språket.

Okay!

Blue Berry: Du är säkert inget blå...bär och har säkert (som mig) jobbat med spedition i närmare 25 år.

killermachine: Du är säkert ingen snorunge utan hade bara "otur" när du hittade på ditt nick. Fortsätt gärna kalla oss andra för snorungar så att vi kan känna oss lite yngre än vad vi är.

Kammaflaje: Du borde inte spela så mycket BF2. Det kan påverka din verklighetsuppfattning.

LooPP: NÄR någon får en dator lär det bli en väldigt stor nyhet som du knappast lär kunna missa. För en bra översikt, besök någon av dessa länkar:

http://www.medisonscam.info/

http://www.2checkout.com/community/support/forum.php?id=3&pag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Okay!
LooPP: NÄR någon får en dator lär det bli en väldigt stor nyhet som du knappast lär kunna missa. För en bra översikt, besök någon av dessa länkar:

http://www.medisonscam.info/

http://www.2checkout.com/community/support/forum.php?id=3&pag...

Ja, men om jag skriver att jag läst till sidan 37 eller vad det var, är inte sannolikheten att jag missat den nyheten rätt stor då? det är ju en månad sedan det skrevs...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Okay!

Blue Berry: Du är säkert inget blå...bär och har säkert (som mig) jobbat med spedition i närmare 25 år.

killermachine: Du är säkert ingen snorunge utan hade bara "otur" när du hittade på ditt nick. Fortsätt gärna kalla oss andra för snorungar så att vi kan känna oss lite yngre än vad vi är.

Kammaflaje: Du borde inte spela så mycket BF2. Det kan påverka din verklighetsuppfattning.

LooPP: NÄR någon får en dator lär det bli en väldigt stor nyhet som du knappast lär kunna missa. För en bra översikt, besök någon av dessa länkar:

http://www.medisonscam.info/

http://www.2checkout.com/community/support/forum.php?id=3&pag...

Sneclocker, du är "flamekungen"! Klockrena poster där dom får smaka på sin egen medicin. Vi "tvivlare" kan bara lyfta på hatten och konstatera att du håller fanan högst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LooPP
Ja, men om jag skriver att jag läst till sidan 37 eller vad det var, är inte sannolikheten att jag missat den nyheten rätt stor då? det är ju en månad sedan det skrevs...

Jo, även om du läst ALLA inlägg i denna tråd så är sannolikheten att du missat nyheten om att datorn har levererats väldigt stor. Lite drygt 100% faktiskt.

Av den anledningen hänvisade jag till andra länkar med lite mer "filtrerad" information. Här pågår meningsutbyte (diskussioner) mellan två ståndpunkter och så finns det en kategori människor som inte gillar att vi skriver överhuvudtaget eftersom vi slösar upp internets utrymme och de orkar heller inte läsa allt tjafs påstår de. De kanske inte vet att det inte är obligatoriskt?

Permalänk

Någon som vet hur långa leveranstider som hävdas på dessa datorer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Jag kan vara generalliserande också!

Vad är det för mening att tracka de som är "tvivlare"? Det är ju det enda som görs av de som beställt.

Tycker du? Det är ju de som beställt som hela tiden framställs som korkade för att "vad var det jag sa"-effekten sedan ska bli större.

Permalänk

Nu får ni väl ge upp, vänta och se, äve om det inte kommer någon dator har ingen förlorat mer än "ingenting" även om vi får höra vad var det jag sa så överlevar jag det. "ingen dator inga pengar dragna" och livet går vidare ändå, i alla fall för mig. men kommer det en då kan vi börja diskutera!!

Skaffa ett liv, åtminstånne till någon (om det nu sker) får en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
"ingen dator inga pengar dragna"

Pengar har dragits. Ingen dator har levererats.

Permalänk
Avstängd

Sådär då har pengarna dragits för mig också, och datorerna ska vara på väg!

jag tror inte det är en bluff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Pengar har dragits. Ingen dator har levererats.

Kan tänka mig att de är reserverade, inte dragan!! men det är min tro. inte sagt att det är så, ska kolla mitt konto med för säkerhet skull, men jag har inte fått något mail om att det ska levereras ännu!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
Kan tänka mig att de är reserverade, inte dragan!! men det är min tro. inte sagt att det är så, ska kolla mitt konto med för säkerhet skull, men jag har inte fått något mail om att det ska levereras ännu!

Jepp resverade är dom..