Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Keeper of Traditions

va sjutton... först en pilbåge, och nu svärd och sköld.... medans resten av världen rör sig framåt i utveckligen så gör valve tvärtom....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
va sjutton... först en pilbåge, och nu svärd och sköld.... medans resten av världen rör sig framåt i utveckligen så gör valve tvärtom....

och item drops, och crafting... snart blir TF2 ett MMORPG.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
va sjutton... först en pilbåge, och nu svärd och sköld.... medans resten av världen rör sig framåt i utveckligen så gör valve tvärtom....

Haha, ja! Vad blir det härnäst? pinnar och stenar som vapen?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Haha, ja! Vad blir det härnäst? pinnar och stenar som vapen?

En railgun till sniper bara för att väga upp det hela lite? *hoppas*

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
En railgun till sniper bara för att väga upp det hela lite? *hoppas*

Haha, precis vad jag tänkte efter att jag lirat Quake Live igår.

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2 är gratis från och med imorgon, torsdag, till söndagen i samband med den nya patchen. Tänkte bara påpeka det ifall nån här inte har spelet än o vill testa det. Man ska ju snart även kunna skapa egna saker också, precis som i en verkstad i verkligheten.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Ett av soldatens nya vapen!

http://www.teamfortress.com/soldierupdate/index.htm#item_1

railgun indeed?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Ett av soldatens nya vapen!

http://www.teamfortress.com/soldierupdate/index.htm#item_1

railgun indeed?

Ser så ut.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Ett av soldatens nya vapen!

http://www.teamfortress.com/soldierupdate/index.htm#item_1

railgun indeed?

Inte vad jag tänkt mig, men det får väl duga Den ska bli väldigt intressant att testa

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Mer nya vapen, updaten kommer inatt nångång...blir väl dock först på fredag afton man får lira :/

http://www.onlinegamer.se/2009/12/17/the-war-update-the-end-i...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Mer nya vapen, updaten kommer inatt nångång...blir väl dock först på fredag afton man får lira :/

http://www.onlinegamer.se/2009/12/17/the-war-update-the-end-i...

Solider har också nya vapen som demoman! Får man dessa vapen som man får andra vapen? Genom achivments eller drop menar jag!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Updaten är igång nu!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixoon
Updaten är igång nu!

mm, och soldiers nya vapen är hur overpowered som helst....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Mjo, "The direct hit" är onekligen ett av de bästa vapnen i spelet.
Dock har den ju ändå vissa nackdelar jämfört med den vanliga rocket launchern. Splashdamagen är obetydlig och rakethoppandet är svårare och vissa hopp omöjliga.
Att hoppa rakt upp går lika högt som förut, men de längre hoppen där man förlitat sig mycket på stor splashdamage mot väggar och mark sabbas rätt ordentligt.

Tycker det är bra att soldaten fått sig lite godsaker så att den kan närma sig att bli den massförstörelsemaskin som demon är.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Ett av soldatens nya vapen!

http://www.teamfortress.com/soldierupdate/index.htm#item_1

railgun indeed?

railgun? :S mer som en riktig rocket launcher ala quake i hastigheten

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Hedersmedlem

För varje uppdatering som kommer blir spelet än mer ointressant...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv

Hur är det här spelet att komma in i, om man nu inte varit med 'från början'? Såg ett bra pris på Steam häromdagen och slog till! Något man ska tänka på ang. klasser och dylikt?

P&K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Hur är det här spelet att komma in i, om man nu inte varit med 'från början'? Såg ett bra pris på Steam häromdagen och slog till! Något man ska tänka på ang. klasser och dylikt?

P&K

Inga problem.
Bara att börja panga motståndare som aldrig förr.

Items är random drop på.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Pallar inte alla dessa noobs, någon som vill teama upp och spela lite senare/ikväll? Ventrilo och lite kul. PM din msn/mail, eller vent kanal :).

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
För varje uppdatering som kommer blir spelet än mer ointressant...

Nej.

Permalänk
Medlem

kör på bara pelipurkki.net servar, så där hittar du mig och Najk iallafall

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
kör på bara pelipurkki.net servar, så där hittar du mig och Najk iallafall

De är ju jämnt fulla... kommer nästan aldrig in på dom :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
De är ju jämnt fulla... kommer nästan aldrig in på dom :S

Bara å sätta autojoin på, fixa lite kaffe å chilla.
Brukar ta 5-10 min så är man inne sen.

sen när man kommit in på ena, tar man bort joinen på andra så är saken biff

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Bara å sätta autojoin på, fixa lite kaffe å chilla.
Brukar ta 5-10 min så är man inne sen.

sen när man kommit in på ena, tar man bort joinen på andra så är saken biff

Jo, det skulle man väl kunna göra dock brukar jag vara alltför otålig för det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har börjat spela TF2 nu igen men stött på problem. Hela datorn fryser sig ibland när jag spelar TF2. Det kommer också helt random, ibland efter 15 minuter, ibland efter 1 timme, ibland efter 5 timmar.
TF2 fryser, ljudet loopas, och sedan blir det helt svart. Måste sedan starta om datorn.

Vad kan detta bero på? Riktigt störigt. Har testat att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet, senaste catalyst 9.11. Det hjälpte kanske lite... men det finns fortfarande där.

Fan ska man göra? :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Keeper of Traditions

hur orkar du spela 5 timmar i sträck...?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
hur orkar du spela 5 timmar i sträck...?

ffs...

Var uttråkad den dagen plus att jag smekte sönder med spy, timmarna flög förbi helt enkelt.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

5 timmar i sträck är Ingenting.