Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

Är det random drop på soldatens nya puffra?

Eller när klirrar den in i kassan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Är det random drop på soldatens nya puffra?

Eller när klirrar den in i kassan.

Systemet är väldigt buggat nu, den kommer väl när man klarat alla milestones (17) achievements eller på random drop.

Jag har klarat 17 achivements men har ändå inte fått den så det är lite halvbuggigt

Demon har jag fått alla grejjer med

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Är det random drop på soldatens nya puffra?

Eller när klirrar den in i kassan.

Man får den när man har fått 11 achievements.
Har den själv

Permalänk
Medlem

va fasen, har inte ens tagit någon ach med soldat.
Tröttsamt och behöva nöta sådana för att få skiten med. suck.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
va fasen, har inte ens tagit någon ach med soldat.
Tröttsamt och behöva nöta sådana för att få skiten med. suck.

Ja men nu kan man väl "crafta" de vapen man saknar. Det är bara att bygga om alla dubbletter av andra vapen man har. Så har jag förstått det iaf.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Bara å sätta autojoin på, fixa lite kaffe å chilla.
Brukar ta 5-10 min så är man inne sen.

sen när man kommit in på ena, tar man bort joinen på andra så är saken biff

Exakt. Går ganska fort trots allt. Ibland kan det vara mycket lång väntan, men då kan man ju "värma upp" på en annan valfri server så länge!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Började lira spelet igen efter pausen men vafan vad är detta med alla vapen och hattar? Svärd och sköld? Crafting? Det är verkligen inte samma spel som jag spelade sista gången innan pausen.

Nivån i chatten har också minskat rejält såg jag, "haha owned noob" "fucking cheater" "stop camping in base you fucking chicken" (när man skulle försvara intelligence rummet) och vet inte hur många gånger jag fick höra att dom har knullat min morsa, har tappat räkning.

Jag uninstallade spelet efter några timmar. Jag vet inte om man ska någonsin installera om och testa igen men jag har tappat lusten totalt tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Började lira spelet igen efter pausen men vafan vad är detta med alla vapen och hattar? Svärd och sköld? Crafting? Det är verkligen inte samma spel som jag spelade sista gången innan pausen.

Nivån i chatten har också minskat rejält såg jag, "haha owned noob" "fucking cheater" "stop camping in base you fucking chicken" (när man skulle försvara intelligence rummet) och vet inte hur många gånger jag fick höra att dom har knullat min morsa, har tappat räkning.

Jag uninstallade spelet efter några timmar. Jag vet inte om man ska någonsin installera om och testa igen men jag har tappat lusten totalt tyvärr.

haha vad var du inne på för tomteserver då? och seriöst nämn ett spel där det inte finns idioter? När började man bry sig om chatten?

Hattar, crafting, nya vapen kan jag förstå att du inte gillar, men det är troligtvis för att du inte spelat på länge och allting känns för nytt....men är ju tråkigt för dig att du inte gillar spelet.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Började lira spelet igen efter pausen men vafan vad är detta med alla vapen och hattar? Svärd och sköld? Crafting? Det är verkligen inte samma spel som jag spelade sista gången innan pausen.

Nivån i chatten har också minskat rejält såg jag, "haha owned noob" "fucking cheater" "stop camping in base you fucking chicken" (när man skulle försvara intelligence rummet) och vet inte hur många gånger jag fick höra att dom har knullat min morsa, har tappat räkning.

Meh, du får ju köra på seriösa servrar... sånt där finns ju i alla multiplayer spel, även i vissa single player spel också för den delen.

Kör på de finska servrarna som det frekvent pratas om i denna tråden så får du se att det blir roligare!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Jag uninstallade spelet efter några timmar. Jag vet inte om man ska någonsin installera om och testa igen men jag har tappat lusten totalt tyvärr.

Och du behöver inte låta så dramatisk, det är bara ett spel

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vilka servrar brukar ni köra på? Själv kör jag på Lokalen, men det är just nu lite dött där. Kan ni rekommendera andra bra SVENSKA (viktigt) servrar?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag är stammis på 101 dock inte svensk (dansk) men "skill" nivån är bra för min smak.
Brukar sitta på Lokaen och vänta när den är fullt på 101

Edit: Det är ganska många svenska som spelar på 101 men mycket annat mysko folk också.

Permalänk
Medlem

Finns det ens några bra servar förutom pelipurkki? =P

Btw, vem fasen spelade jag med häromdagen nickade sys....något.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Lokalen, hampsire heavies och danish tf2 center är bra också.

Nivån i chatten beror nog mer på vilken server man är på an spelet i sig... man får nog också vänta lite på att update-rushen lägger sig och folk återgår till att spela mer normalt (inte jagar achivements).

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk

Jag brukar väldigt ofta spela på Saigns (varje dag) på deras "Saigns.De //BADLANDS ONLY!" server,

Älskar stämningen och spelarna där, Dock för att varna folk, det finns folk där som har premium (ink mig själv),

vilket ger en små saker som conc jumping (tfc spelare vet vad det är ), springer lite snabbare, 50+ hp varje kill, unlimited ammo.

Alltså inget som ger en ett "godmode", Bara ett litet övertag, men inte massivt.

Jag nickar "Chobicz" där ;p, ifall någon undrar. (Btw, Chattens nivå är helt klart bland dom bästa, ser knappast några "hacker omg", det ser man bara när en ny spelare kommer in på servern och ser någon conc jumpa. Bara trevligt folk där ;p)

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
haha vad var du inne på för tomteserver då? och seriöst nämn ett spel där det inte finns idioter? När började man bry sig om chatten?

Hattar, crafting, nya vapen kan jag förstå att du inte gillar, men det är troligtvis för att du inte spelat på länge och allting känns för nytt....men är ju tråkigt för dig att du inte gillar spelet.

Det har du nog rätt i, Det finns alltid idioter. Egentligen jag brukar inte läsa chatten men man märker snart när folk kallar dig noob varje gång du blir dödad. Förr i den gamla goda tiden i quake2/hl1/cod1/cs1.3 folk brukade säga "nice shoot" "good game" "you're playing good" "good job" men nu det är "cheater" "my team are noobs" och sådana nuförtiden i alla spel. Angående förändringen i TF2 jag tycker de tog för mycket med förändringar i TF2 så det blev helt annat spel enligt mig, Dock många delar inte min åsikt det verkar som.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Meh, du får ju köra på seriösa servrar... sånt där finns ju i alla multiplayer spel, även i vissa single player spel också för den delen.

Kör på de finska servrarna som det frekvent pratas om i denna tråden så får du se att det blir roligare!

Och du behöver inte låta så dramatisk, det är bara ett spel

Jag vet, Jag är en liten dramaqueen av mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Det har du nog rätt i, Det finns alltid idioter. Egentligen jag brukar inte läsa chatten men man märker snart när folk kallar dig noob varje gång du blir dödad.

Jag tycker det verkar vara uteslutande när man själv äger någon som man blir kallad noob av denne. Har aldrig blivit kallad noob av nån som dödat mig vad jag kommer ihåg..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag blir aldrig kallad noob och när jag dör brukar jag gratulera eller slänga iväg en komplimang till killen/tjejen som lyckades. Beror väll helt enkelt på vilket community man spelar på.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skrattar mest när jag spelar spelet. Åt andra som jag dödar, och åt mig själv när jag dör. Ibland blir jag arg, men det yttrar jag aldrig offentligt
Få spel som har sådan kul humor som TF2!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hampshire heavies, meatfactory och apprillon dynasti har bra folk, väldigt sällan man stöter på nån dryg spelare där. Sen trigger happy gamers, min favorit server med massa roliga skottar på.

Permalänk
Medlem

Själv spelar jag nästan bara på Horhuset (min server) och Lokalen nuförtiden, ytterst sällan jag spelar på något annat.

Permalänk
Medlem

Jag lirar på lokalen och nån dansk server. Trelle servrarna går också.

Notorious P.I.G at your service.

Permalänk
Relik 📜

Jag kör på 101-servrarna en hel del, tycker det är bra folk där. Visst dyker det upp nåt ägg då och då, adminsen är dock vakna och villiga med kick-fingret.

Gillar TF2, tycker det är lagom underhållning på kvällarna. Har aldrig varit och lär aldrig bli direkt skitbra, fattar dock spelmekaniken tillräckligt för att det ska bli kul.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Jag brukar väldigt ofta spela på Saigns (varje dag) på deras "Saigns.De //BADLANDS ONLY!" server,

Älskar stämningen och spelarna där, Dock för att varna folk, det finns folk där som har premium (ink mig själv),

vilket ger en små saker som conc jumping (tfc spelare vet vad det är ), springer lite snabbare, 50+ hp varje kill, unlimited ammo.

Alltså inget som ger en ett "godmode", Bara ett litet övertag, men inte massivt.

Jag nickar "Chobicz" där ;p, ifall någon undrar. (Btw, Chattens nivå är helt klart bland dom bästa, ser knappast några "hacker omg", det ser man bara när en ny spelare kommer in på servern och ser någon conc jumpa. Bara trevligt folk där ;p)

Har spelat en hel del därinne också.
Kan dock verkligen inte hålla med om att premium skulle ge ett litet övertag.
Det är mer jämförbart med godmode (soldaterna kan typ flyga nästan obebränsat, skjuta snabbare, springa snabbare, oändligt med ammunition mycket mer hälsa. Engisarna kan bygga arme'r av sentries, dispensers med målsökande missiler, conc hoppa osv. Scoutsen kan hålla sig flygande/hoppande hur länge som helst och har oänligt med ammo).
Med premium kan en nära nog nybörjare på spelat lätt få ett övertag motvilket pro som helst..
Oftast så verkar dessutom alla som använder premium joina samma lag med flit där så att de ska kunna förbättra sin ranking lättare.

Dock kan servern ändå vara nice. Kan vara bra träning att utan premium försöka ta sig an ett lag av premiumanvändare..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Jag kör en del på lokalen-servrarna men ibland kan det bli lite väl larvigt när alla håller på och byter till det bästa laget hela tiden.

Om det går dåligt någon gång kan man alltid byta till någon rysk eller polsk server med 32+ pers och leka gud. Det där med spy check verkar de inte ha fattat t.ex.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som försöker undvika public så mycket som möjligt? Helt kaosartat efter Solly/Demo uppdateringen. Det kan dock varar rätt roligt att leka Scout och hoppa runt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Någon mer än jag som försöker undvika public så mycket som möjligt? Helt kaosartat efter Solly/Demo uppdateringen. Det kan dock varar rätt roligt att leka Scout och hoppa runt

Såklart! Matcher är ju roligast! Gott Nytt År TF2 och alla andra såklart!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Desamma, desamma !
Gott nytt 2010 och man får hoppas på många trevliga TF2 timmar.

Själv kör jag rätt mycket public. Föredrar absolut matcher, men bara då man är ett samspelt gäng som tränat mycket och lagt upp och diskuterat mycket taktik tillsammans.
Random mixar känns dock inte mycket mer meningsfullt än public. Då kan man lika gärna köra public där allt är kaotiskt istället för att låtsas att det inte är det i nån random mix, tycker jag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Sötast

Man fick ju till TF2 när man köpte Orangebox för något/några? år sen men har inte provat förräns nu förra veckan.

Vad kan man säga? Jag är FAST!
Lirar på lokalens servrar och det är ju helt underbart

Permalänk
Medlem

Lokalen är bra. De har trevligt folk där, samt en trevlig ping

Permalänk
Medlem

Som gammal Team fortress classic räv köpte jag Orange box främst för TF2.
Har varit fast i över två år nu.
Gillar verkligen den tidlösa designen med tecknade figurer. Hade man försökt göra grafiken "realistisk" hade det synts att det blivit föråldrat efter ett tag, men tecknat kan leva för evigt..

Saknar en del saker från Team fortress classic, som tex att kunna smitta folk som medic så att de sakta dog. Var hur kul som helst när man kände för att jävlas lite med folk, smög upp mot nån sniper och tryckte sitt smittpaket mot honom och sprang.
Sen kunde det bli rena epidemierna när folk förde smittan vidare..
Efter ett tag hade man ett halvt lag av uppretade spelare som bara jagade en själv..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.