"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk

okej:) tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av apan12:

Ska sätta ihop en dator åt min kusin. Endast till skolarbete och något enklare spel som Sims ska den användas till. Tycker att något av de rekommenderade paketen för 5000 borde funka bra.

Ska man ta intel-paketet eller AMD? Paketen är några månader gamla, något man bör ändra till som är mer prisvärt idag?

Intel
Produktlista - Intel 5k

AMD
Produktlista - AMD 5k

AMD brukar vara bra. Intel med men är mycket dyrare och man får inte mycket mer prestanda i spel. Så när de gäller processorn är de en smaksak vilken du ska ha. Men kan säga att den AMD processorn presterar bättre än intels. Du får gå upp till intel i5 men då får du lägga ut mycket mer.

Ett rätt nytt test(från sweclockers):
http://www.sweclockers.com/recension/12680-amd-phenom-ii-x4-9...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rexxx:

har inte varit aktiv på forumet på ett par år och kan nu när jag besöker denna tråd igen bara konstatera vilket kaos det blivit av alla frågor. (Kan iofs ha och göra med att fler och fler drar sig hit av förståliga skäl..)

hur som helst:
vore det inte en bra idé att updatera "Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!" så att inte alla behöver fråga så mycket. frågor är jättebra och allt, men många skulle nog nöja sig med de rekommenderade 5-10k-paketen istället vilket skulle underlätta mycket. tråden är lite överbelastad kan jag tycka..!

Hej!

Sitter och uppdaterar paketen på förstasidan samtidigt som jag skriver det här. Jag har noterat vad som har hänt i denna tråd ända sedan jag startade den och självklart hänger en viss del av "trycket i tråden" ihop med att jag inte riktigt hinner hålla uppdateringarna på månadsbasis (ensam i alla fall). Av erfarenhet vet jag dock att många, säkerligen en majoritet, är ute efter att få sina paket helt skräddarsydda, och där hjälper tyvärr inte uppdateringarna på förstasidan till särskilt mycket.

Detta är hursomhelst något jag inte kan styrka stämmer till 100% och det är anledningen till att jag skulle vilja ha bättre koll på vad folk egentligen efterfrågar. Det vore super om ni som har lust och tid kunde ge ett kort svar på nedanstående frågor:

  • Är du som besöker denna tråd ute efter råd till att få ditt paket skräddarsytt eller är du ute efter rekommendationspaketen på förstasidan?

  • Tror du det finns en bättre lösning för att ge tips till de som behöver än att ha färdiga och ihopsatta paket i olika prisklasser? Skulle exempelvis en guide om hur jag går tillväga när jag sätter ihop ett paket göra det lättare?

  • (Andra förslag på vad som skulle kunna göra strukturen mer effektiv)

Även om det kanske inte framgår allt för tydligt så är paketen på förstasidan riktlinjer, hittar du en komponent med liknande specs till billigare pris går det självklart bra att byta ut motsvarande komponent i paketet.

Mvh

Permalänk

Bästa spel datorn för 7-8k är vilken ?
Fick tips om denna fast den gick upp till 9k istället :/
Dessutom så är inte en kylning inräknad i det priset som kostade runt 500.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/----------Dator.jpg

Hoppas ni kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem

Hej, jag har kollat runt rätt mycket, men jag kan i princip ingenting om vad en bra dator är. Jag letar efter någonting runt 8000 - 9000 kronor. En dator som är tänkt att kunna klara av spel bra som t.ex. CoD: Black Ops och BFBC2. Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av kebs:

Hej, jag har kollat runt rätt mycket, men jag kan i princip ingenting om vad en bra dator är. Jag letar efter någonting runt 8000 - 9000 kronor. En dator som är tänkt att kunna klara av spel bra som t.ex. CoD: Black Ops och BFBC2. Tack på förhand.

Den jag har länkat precis + en kylning grej skulle vara väldigt bra iaf de dem tipsat om

Permalänk
Medlem
Skrivet av goasmurfen:

Den jag har länkat precis + en kylning grej skulle vara väldigt bra iaf de dem tipsat om

kan säga att du får ner priset om du väljer en AMd de skiljer inte mycket mellan dom om man ska spela eller surfa och titta på film.

Foto och video redigering funkar också på en AMD men de tar några minuter längre (om man gör avancerad video och foto redigering) . Annars så tycker jag att man slänger nästan pengarna i sjön att välja en intel och deras socklar är inte särskilt komparativa. AMD håller sig med en sockel medan intel kör med flera.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av goasmurfen:

Bästa spel datorn för 7-8k är vilken ?
Fick tips om denna fast den gick upp till 9k istället :/
Dessutom så är inte en kylning inräknad i det priset som kostade runt 500.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/----------Dator.jpg

Hoppas ni kan hjälpa mig

Ser helt okej ut, men köp:
Corsair CMPSU-550VX 550W för 600kr istället för det där jättedyra, det räcker och blir över.
Cooler Master Hyper 212 Plus för runt 250kr, väldigt prisvärt.

Sen kanske en roligare låda, nog för att det där duger, dock lite rädd för att det där fungerar som en gigantisk dammsugare och lär säkert låta som en också. Kanske köpa ett Fractal design R3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CatchMe:

Sitter och uppdaterar paketen på förstasidan samtidigt som jag skriver det här.

När kommer de nya paketen upp?

Permalänk
Skrivet av apan12:

När kommer de nya paketen upp?

Tänkte just fråga detsamma

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk

hej hej tänkt bara fråga om någon skulle vilja kolla över mitt paket och rekommendera vilket av grafikkorten jag ska välja och byta ut delar som kanske skulle vara mer prisvärda och andra eventuella råd.Vill inte gå upp mer i pris!

tacksam för allt

Permalänk
Medlem

Dator till lillebror

Nu är det så att min lillebror vill ha ny speldator och han har ungefär 6 000 kr att lägga på en sådan. Jag känner mig inte helt bekväm med att sätta ihop den själv så jag skulle gärna se att den sätts ihop innan den skickas. Vilka är det som gäller då, Komplett och Inet? Jag bor i Malmö om det finns någon fysisk butik som fixar. Vilket företag ska man välja, vilka är mest prisvärda och så?

Jag gillar hur Komplett har standardpaket som man fixar och donar med, de verkar inte riktigt ha det på Inet? Jag vill ju i alla fall att brorsan ska få en så skön burk som möjligt för de stackars pengarna han har. Han har en 1280x1024-bildskärm redan så det är bara burk som ska införskaffas. Jag har även tillgång till alla Windows-OS via skolan så om man kan välja bort att få det installerat och tjäna en tusenlapp så vore det guld värt.

Är det Komplett som gäller? Deras billigaste gamerburk ligger dock på 7 500 kr, vilket blir 6 500 kr utan Windows 7, men sedan tillkommer väl ett trådlöst nätverkskort på 500 kr och då är vi redan uppe i 7 000 kr. Fast då är väl byggnadskostnaden inkluderad?

Edit: Det kan ju tilläggas att han är elva och att det mest är lite häftiga RPG som ska spelas. Han sitter nu mest och suktar efter Vampire: The Masquerade – Bloodlines som inte lär gå igång på hans numera BSoD-döda dator på 1,33 GHz från cirka 2001. Han är även ganska intresserad av de flesta Blizzard-liren förutom StarCraft och skulle således bli väldigt glad om han kan spela Diablo III, men då jag varken är insatt i datorspelande eller just Diablo har jag ingen aning om hur krävande det kan tänkas bli. Han behöver väl inte maxa Crysis i alla fall då det inte är hans kopp av te.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

hej hej tänkt bara fråga om någon skulle vilja kolla över mitt paket och rekommendera vilket av grafikkorten jag ska välja och byta ut delar som kanske skulle vara mer prisvärda och andra eventuella råd.Vill inte gå upp mer i pris!

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-a.png

tacksam för allt

Kände mej snäll idag:

Mer prisvärt paket får du verkligen leta efter.
Grymma överklockningmöjligheter pga krafiga nätagget och ny grym kylare. Tar allt som finns på högsta utan minsta jädra problem!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Tjabba tjena! Tänkte beställa dator nu i veckan så att jag har den innan fredag.. tror jag. Jag behöver i vart fall lite hjälp med att plocka ihop ett paket (har velat fram och tillbaka under halva sommaren fram till nu, har redan fem förslag på datorer men vill börja om från scratch och se vad ni har att säga).

Jag använder datorer i första hand för det underbara internet och all kultur som görs tillgänglig därigenom. Jag kollar alltså på film, ser serier, lyssnar vansinnigt mycket på musik (men jag har redan ett ljudkort som jag är nöjd med, så jag behöver inget nytt) och vill egentligen spela men kan inte riktigt göra det i dagsläget (min nuvarande dator är närmare 6 år gammal). Jag är ett stort Blizzard-fan, med det menar jag inte att jag spelar WoW, men skulle däremot gärna köra SC2 och Diablo III. GTA IV är också ett fint spel, och så lite sånadär vanliga FPS som CoD:MW och Bioshock. Inga jättekrävande grejer alltså. Jag har egentligen ett intresse för grafisk design också, men eftersom jag inte på något sätt jobbar med det professionellt behöver jag inte mer än sådär 4GB ram.

Jag tror jag har varit rätt tydlig:
* Spela relativt nya spel i 1920x1200 (1920x1080 sedan när jag köper ny skärm, eftersom x1200 tyvärr har fått ge vika för x1080-standarden).
* Se på film.
* Tanka en hel del onödiga saker (men jag har redan hårddiskar så bry er inte om det, mer än en bootdisk då).
* Bildredigering/grafisk design (egentligen inte heller att ta hänsyn till).

Jag är övertygad om att jag kommer bli nöjd oavsett vilken dator jag köper, ungefär. Få saker lär ju försämras gentemot min nuvarande situation menar jag. Som student har jag en ganska stram budget så ungefär 7000 kr känns rimligt, 8000 om det verkligen gör skillnad (får väl leva på vatten och bröd i en månad).

Jag har lite önskemål att utgå ifrån:
* Helst ser jag gärna att vi kör på en i5 760, om det inte är så att den överpresterar gentemot det övriga paketet.
* Gärna möjlighet till SLi i framtiden (för att förlänga livstiden genom att köpa till ett extra grafikkort om 1-2 år) - detta gäller alltså både moderkort och PSU.
* Tyst chassi, jag är nog rätt övertygad om Fractal Design R3.
* Jag sätter ihop datorn själv, ser gärna att komponenterna finns på lager så att jag förhoppningsvis får allt innan fredag och kan ha en trevlig helg såhär efter tentaveckan.
* Om SSD får plats i budgeten så kan det vara att föredra då jag vet få saker som är mer störande än sega bootdiskar, dock ingen nödvändighet.
* Jag kommer förmodligen inte att överklocka, så det känns rätt onödigt att lägga extra krut på att få klockvänliga grejer.
* Ju billigare - desto bättre.

Ha det fint och tack på förhand!

Edit: Jag har förresten egentligen inget principiellt emot AMD, så om det är motiverat att köra på en AMD-CPU istället så låt gå. Jag har bara inpräntat någonstans i huvudet att Intel är grejen så jag är lite mer skeptisk till AMD.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har inte gjort något!

Permalänk
Medlem

@CatchMe: Efterfrågar personligen nya generella tips på startsidan snarare än individuell tweakning.

Är också mycket mycket mycket intresserad av uppdaterade paket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nortum:

@CatchMe: Efterfrågar personligen nya generella tips på startsidan snarare än individuell tweakning.

Är också mycket mycket mycket intresserad av uppdaterade paket!

Skrivet av apan12:

När kommer de nya paketen upp?

Skrivet av tuffejalle:

Tänkte just fråga detsamma

Har varit bortrest i helgen, men imorn är jag förhoppningsvis klar med alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CatchMe:

Har varit bortrest i helgen, men imorn är jag förhoppningsvis klar med alla!

Låter bra, uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CatchMe:
  • Är du som besöker denna tråd ute efter råd till att få ditt paket skräddarsytt eller är du ute efter rekommendationspaketen på förstasidan?

  • Tror du det finns en bättre lösning för att ge tips till de som behöver än att ha färdiga och ihopsatta paket i olika prisklasser? Skulle exempelvis en guide om hur jag går tillväga när jag sätter ihop ett paket göra det lättare?

  • (Andra förslag på vad som skulle kunna göra strukturen mer effektiv)

Jag är mest ute efter paket på förstasidan, i första hand för att hänga med lite och se vilken prestanda man får för vilket pris i dagsläget.

Det vore nog bra med en guide för hur paketen görs, dock tror jag det svåra är att veta vilka delar som är prisvärda för tillfället, att välja rätt socket osv klarar nog de flesta.

Permalänk
Medlem

Sådär, då är alla paket på förstasidan uppdaterade! Funderar vidare på hur hela konceptet kan bli bättre. Ha det bra!

Permalänk
Medlem

Kanske jag som ser fel, men moderkortet i intel 8k-paketet ser inte ut att stämma?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Skrivet av CatchMe:

Sådär, då är alla paket på förstasidan uppdaterade! Funderar vidare på hur hela konceptet kan bli bättre. Ha det bra!

Som svaret ovan; Lite fel med en AM3 sockel till Intel 8k paketet?

Kommer det inga paket för över 8k? Tråden heter ju trots allt "Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"
Skulle uppskatta ett med en i7

Permalänk

Hej!

Jag har följande:

Intel duo E8200
2gb ram corsair ddr2
8800gts 512
Gigabyte socket 775 ds3

Sett från dagsläget är det värt att uppgradera mitt nuvarande system, mer ram kanske ny prolle. Eller borde jag byta alltihop? Kan tillägga att jag endast spelar tf2 och world of warcraft, men datorn laggar ganska rejält (sitter på en 22tums skärm så 1680x1050)

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Inaktiv

Hallå där:)

Permalänk

Sådär, intel 7/8k verkar passa mig utmärkt, det som skiljer dem åt är chassi (och psu), ram och moderkort. Moderkortet på 8k är som redan konstaterat ett AMD-kort, skillnaden i ram är 4 mot 6 GB och gällande chassit gör jag bedömningen att det är bättre att köra på ett Fractal Design R3 + Corsair 550W (kampanj på Inet dessutom).

Det jag undrar då är, jag vill göra något slags mellanting av dessa två:
* 4 eller 6 gb ram. Är prisskillnaden på 400 kr motiverad (ram är billigt nu, kommer vara ännu billigare i framtiden)? 3x2GB-bundles är ju avsedda för 1366-arkitektur, det förhindrar ju inte att man kör det på ett 1156-moderkort, men är prestandaskillnaden värd det?
* Vad bör jag köra på för moderkort med 1156 socket? Är det bästa alternativet runt 1000 kr det som föreslås i 7k-paketet? Finns det något billigt SLi-kort?

Snabba svar uppskattas, vill gärna beställa runt midnatt!

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har inte gjort något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av madman99:

Kanske jag som ser fel, men moderkortet i intel 8k-paketet ser inte ut att stämma?

My bad! Ska självklart vara ett Gigabyte GA-P55A-UD3 och inget annat.

Skrivet av DanneWalle:

Som svaret ovan; Lite fel med en AM3 sockel till Intel 8k paketet?

Kommer det inga paket för över 8k? Tråden heter ju trots allt "Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"
Skulle uppskatta ett med en i7

Vi har tidigare haft paket runt 10k, men eftersom jag i dagsläget är ensam med att sätta ihop och uppdatera alla paket är 8 st redan lite på gränsen. "Problemet" med dyrare paket är att man ofta börjar lägga till kylare och andra saker som gör att jämförelsen med de billigare paketen blir stapplande.

2 st 10k-paket skulle hursomhelst inte vara en omöjlighet att sätta ihop till nästa uppdatering, om det finns ett brett intresse.

Skrivet av Toffelskater:

Sådär, intel 7/8k verkar passa mig utmärkt, det som skiljer dem åt är chassi (och psu), ram och moderkort. Moderkortet på 8k är som redan konstaterat ett AMD-kort, skillnaden i ram är 4 mot 6 GB och gällande chassit gör jag bedömningen att det är bättre att köra på ett Fractal Design R3 + Corsair 550W (kampanj på Inet dessutom).

Det jag undrar då är, jag vill göra något slags mellanting av dessa två:
* 4 eller 6 gb ram. Är prisskillnaden på 400 kr motiverad (ram är billigt nu, kommer vara ännu billigare i framtiden)? 3x2GB-bundles är ju avsedda för 1366-arkitektur, det förhindrar ju inte att man kör det på ett 1156-moderkort, men är prestandaskillnaden värd det?
* Vad bör jag köra på för moderkort med 1156 socket? Är det bästa alternativet runt 1000 kr det som föreslås i 7k-paketet? Finns det något billigt SLi-kort?

Snabba svar uppskattas, vill gärna beställa runt midnatt!

Moderkortet är fixat. Jag tycker att de 1000:- som skiljer mellan 7k och 8k är de 1000:- som ger mest uppgraderingar för pengarna mellan alla paket. Själva prestandan blir inte enormt mycket bättre men du får bättre kvalitet på nästan alla delar, samtidigt som moderkortet, internminnet och chassiet gör paketet mer framtidssäkert. Kan inte hitta den kampanj med R3 du nämner, men självklart bör du ta den kombinationen om priset ligger i närheten.

Behovet av RAM växer hela tiden och en vanligt förekommande åsikt är att "man aldrig kan få för mycket av det". RAM har blivit billigare på sistone, och historiskt sett ligger priserna förhållandevis lågt. 6GB ger helt enkelt en extra edge till ditt paket.

Moderkortet i paketet är det i min mening bästa all-roundkortet, men vill du ha SLI kan du titta på det här: MSI P55A-G55 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Permalänk
Skrivet av CatchMe:

Moderkortet är fixat. Jag tycker att de 1000:- som skiljer mellan 7k och 8k är de 1000:- som ger mest uppgraderingar för pengarna mellan alla paket. Själva prestandan blir inte enormt mycket bättre men du får bättre kvalitet på nästan alla delar, samtidigt som moderkortet, internminnet och chassiet gör paketet mer framtidssäkert. Kan inte hitta den kampanj med R3 du nämner, men självklart bör du ta den kombinationen om priset ligger i närheten.

Behovet av RAM växer hela tiden och en vanligt förekommande åsikt är att "man aldrig kan få för mycket av det". RAM har blivit billigare på sistone, och historiskt sett ligger priserna förhållandevis lågt. 6GB ger helt enkelt en extra edge till ditt paket.

Moderkortet i paketet är det i min mening bästa all-roundkortet, men vill du ha SLI kan du titta på det här: MSI P55A-G55 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Okej, tack! Har kommit fram till följande (men ska nog byta till Fractal Design R2/R3 då de finns på lager i butik i Malmö):

Nu är ju moderkortet Dual Channel och jag är inte allt för insatt, men prestandavinsten av ytterligare 2GB minne är väl inte lika stor som om det vore ett Triple Channel? Är det fortfarande värt 400 kr?

SLi har jag nog övergett tanken på, det känns inte superhett att SLi:a ett nytt kort med detta kort som då kommer vara 1-2 år gammalt. Eller har jag fel? Känns som att om det moderkort du föreslår är ett generellt sett bättre kort så finns det ingen anledning att kräva SLi bara för sakens skull. Att SLia två helt olika kort kan väl inte vara jättelyckat eller?

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har inte gjort något!

Permalänk
Medlem

Vad sägs om detta?
Pristaket ligger runt 6000kr som ni kanske gissar
Den ska användas till spel (surf och kontorsarbete också).

Grafikkortet verkar ligga bäst pris/prestanda om man kollar vad som finns där ute.
Ska man spara in 80kr och köpa ett 400W-nätagg? Corsair CX 400W 80+ - Inet.se
Hur är Rasurbo-lådan jämfört med Antec? Inte så bra fläktplatser såg jag vid en snabb-koll.

Tacksam för input.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Till att börja med vill jag tacka för uppdateringen. Datorer är en djungel för mig och därför känns det väldigt bra med denna tråden. Dock undrar jag en sak som förmodligen är en noob-fråga...

Intel 8k paket vs AMD 8k? Vad är skillnaden och vad innebär det för mig?

Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Ja, men ta det billigaste 460 med 768 MB istället.
Du lägger ett par hundra extra på ett sli-nätagg vilket är bra men det nätagg har bara 2pci-e och för att köra sli behövs 4, möjligtvis klarar man sig på adapters men tveksam.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av goasmurfen:

Bästa spel datorn för 7-8k är vilken ?
Fick tips om denna fast den gick upp till 9k istället :/
Dessutom så är inte en kylning inräknad i det priset som kostade runt 500.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/----------Dator.jpg

Hoppas ni kan hjälpa mig

Nej, Nej, Nej

Asus M4N75TDAMD - Inet.se
AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition - Inet.se
Corsair TX 850W 80+ - Inet.se
Lian Li Lancool PC-K56, Svart, utan nätdel - Inet.se
1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA-II, 32MB KAMPANJ! - Inet.se

Minnen välj mellan billigast eller ganska bra
A-Data 2048MB DDR3 PC10600 240-pin, 1333Mhz - Inet.se
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se

slutligen grafikkort,
Sparkle GeForce GTX 460 768MB - Inet.se 2st 460 eller ett 470
Sparkle GeForce GTX 470 1280MB inkl. Mafia2 - Inet.se
__________________

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]