Nu kan du låsa upp din iPhone för alla operatörer! Försäljning startad!

Permalänk
Medlem

Japp, jag fick göra så också.

Men är det ngn som vet om det går att filma med kameran eller inte? Verkar ju inte så.. Och det är ju ett stort minus.
Sen det med klockan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Går inte click and drag i iTunes som det går med vanliga iPods. Du måste typ skapa en spellista och sen synkronisera den med iPhone, eller något sådant. Ska just själv försöka fixa in musik nu...

Edit: Skoja med mappen, kunde inte dra över musik dit :/ Fick göra en spellista som jag drog över till sen synkroniserade med bara den listan. Jobbigt värre

Man lägger in all musik i biblioteket, sedan går du till din iPhone i itunes, sen under fliken musik kan du typ välja massa synkroniserins alternativ, där kan du välja att synkronisera hela biblioteket. Var något sånt jag gjorde iaf.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jo ja löste de men de är ett jävligt dumt sätt att överföra filer på.
Jag tömde sedan min spellista i itunes och la till 2 andra låtar ja ville lägga till, så när ja synkade med den spellistan igen så försvann alla mina andra låtar på ipoden också. Fy fan va dumt asså. Varför kunde dom inte bara låta en hantera sin media manuellt, så som på iPodarna?

Så jävla segt det är, tog mig 40min att få in 200 låtar, har usb 1.1 på denna skräpdatorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Jo ja löste de men de är ett jävligt dumt sätt att överföra filer på.
Jag tömde sedan min spellista i itunes och la till 2 andra låtar ja ville lägga till, så när ja synkade med den spellistan igen så försvann alla mina andra låtar på ipoden också. Fy fan va dumt asså. Varför kunde dom inte bara låta en hantera sin media manuellt, så som på iPodarna?

Så jävla segt det är, tog mig 40min att få in 200 låtar, har usb 1.1 på denna skräpdatorn.

Jag har aldrig hanterat låtarna manuellt på någon av mina iPods. Jag gjorde som jag alltid gjort, fyllt biblioteket, sen syncat. Smidigast och snabbast. Låter segt, jag vet inte vad jag har för usb, gammal hp dator, tog mig iaf runt 10-15 minuter att synca 4 gb musik.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Synca hela biblioteket kanske inte är så smart då man har några tiotal gig musik och på iPhone får det bara plats 7,3...
Så jag måste välja ut vissa album

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

kk. Har du kvar musiken på datorn då eller?
Och har du alltid samma musik i mappen som du syncar ifrån som på iPhonen/ipoden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
kk. Har du kvar musiken på datorn då eller?
Och har du alltid samma musik i mappen som du syncar ifrån som på iPhonen/ipoden?

Har en musikmapp, har inte lagt till exakt alla album, vissa lyssnar man ju aldrig på. Och ja jag har kvar musiken på datorn. När jag lägger in ny musik lägger jag den först i mappen med all annan music, sen in i biblioteket

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

kk. Hur överför man kontakter från simkortet så att de syns i telefonen? eller går det inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
kk. Hur överför man kontakter från simkortet så att de syns i telefonen? eller går det inte?

Inget vis jag har hittat, förutom att föra in dem i kontaktboken på datorn från gammla mobil och sen in i iPhonen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Iiih har fått min iPhone nu. Fyfan vad den är grym. Och de små problem som finns (kameran osv) blir nästan bara ännu mer irriterande när man ser hur perfekt den är i allt annat.
Jailbreak + unlock tog typ en kvart, sen var det bara att börja ösa in program. Vilket jag gjorde lite för mycket tyvärr, och nåt av dem gjorde att jag inte längre kunde komma åt min home screen... hehe. Men en snabb restore + appsnapp igen och telefonen var som ny, ska ta det lite lugnare nu bara

Visa signatur

hmm

Permalänk
Inaktiv

Kan man på ngt sätt göra så ens kontaktlista visas i bilder isället? Alltså sitället för att det är en lista med namn så ser man bilderna man har lagt till kontakterna. Typ som coverflow?

Vore ritkigt nice

Permalänk

kan ni inte lägga upp bilder på era iphones? = )

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Inaktiv

http://www.engadget.com/2007/11/04/iphone-v1-1-2-breaks-jailb...

Suck, here we go again. Att dom adlrig ger sig, hur dom än gör kommer dom få pisk av hackarna.

Permalänk
Medlem

störande moment..

Hej, har fått min iPhone och den är upplåste och allt sånt.
Lite små störande moment: jag har inte hittat något sätt att vidarbefodra ett sms utan att skriva om allt och skicka igen, finns mig veterligen inget sätt att markera och kopiera text och sen klistra in där man vill ha den. Och vet inte varför låtarna från de senaste musikalbumen lägger sig hipp som happ i iTunes.
Ngn som har synpunkter eller tips om det ovanstående ??

Mvh: A.m

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Medlem

Är det någon som har någon kontakt i USA som man kan köpa ifrån? eller är det någon som säljer i obruten förpackning?

/Jocke

Permalänk
Medlem

Re: störande moment..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basseman
Hej, har fått min iPhone och den är upplåste och allt sånt.
Lite små störande moment: jag har inte hittat något sätt att vidarbefodra ett sms utan att skriva om allt och skicka igen, finns mig veterligen inget sätt att markera och kopiera text och sen klistra in där man vill ha den. Och vet inte varför låtarna från de senaste musikalbumen lägger sig hipp som happ i iTunes.
Ngn som har synpunkter eller tips om det ovanstående ??

Mvh: A.m

Sms saken går typ inte. Men iTunes beror på att låtarna är dåligt rippade med dåliga tags.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Inaktiv

Okej, vilken guide ska jag följa för att updatera från en upplåst 1.0.2 med anysim till att kunna få en upplåst 1.1.1 ?

Permalänk
Medlem

Finns ett program för sms-grejen, aSMS tror jag det heter. Och sorteringen handlar om dina tags som sagt.

Nån annan som har problem med att helt svarta områden på skärmen blir typ mörkgröna och ljusare än mörkgrått? Jävligt irriterande.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Nu är min påväg från USA ! men ni som har en, funkar det som det ska med itunes och allt. Inga konstigheter med registrering osv?

Permalänk
Inaktiv

TIll er som inte gillar iphones egna lurar. Så rekomenderar jag adpatern från jays som (snart kommer börja säljas?) Funkar perfekt, väldigt bra kvalite och den har samma funktion som iphonelurarna, man kan alltså svara, byta låt, pausa

Permalänk
Medlem

Får min Iphone imorgon. Är det jailbreak/ifun-metoden som fungerar bäst? Sen så har jag hört om en 1.1.2 uppdatering. När släpps den? Vore ju tråkigt att pajja telen direkt när man får det

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Inaktiv

Teuby den släpps imorgon och vem har sagt att telen "pajjar" Ingen som tvingar dig att updatera precis, så låt bara bli änsålänge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Teuby den släpps imorgon och vem har sagt att telen "pajjar" Ingen som tvingar dig att uppdatera precis, så låt bara bli änsålänge.

Nej alltså jag har inte en aning om det är en 1.0.2 eller om det är en 1.1.1. Men så som jag har fattat det så om man har en 1.0.2 så måste man uppdatera till 1.1.1. Och jag är orolig för att om jag uppdaterar så blir det en 1.1.2 och den veritionen finns det väl ingen hack till?

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

Tanka 1.1.1 manuellt från apples sida och uppdatera med shift/alt-option-metoden.
Läs på och skaffa dig en förståelse för allt är mitt bästa tips. Hackint0sh-forumen är en bra resurs att utgå från.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Tyvärr blev mitt köp av iPhone försenat, syrran åkte inte till Los Angeles förrän den 16 september, och nu verkar det som hon förmodligen köpt en med 1.1.2 firmware - för vilken det inte finns någon unlock.

Verkar som att jag gått och köpt mig ett 2700 kronors bokstöd ;/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inewton
Tyvärr blev mitt köp av iPhone försenat, syrran åkte inte till Los Angeles förrän den 16 september, och nu verkar det som hon förmodligen köpt en med 1.1.2 firmware - för vilken det inte finns någon unlock.

Verkar som att jag gått och köpt mig ett 2700 kronors bokstöd ;/

Eller en iPod Touch för 2700 iaf, jailbreak och aktivering fungerar på 1.1.2 otb.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk

Har inte läst igenom hela tråden men jag tänkte bidra med denna url.

http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns&pli=1

Kanske redan är nämnd men iallfall håll till godo

Permalänk
Medlem

Ni som beställt från ebay, har ni några pålitligta användare man kan beställa ifrån eller chansade ni bara?

Åkte ni på tull när den kom hit?

För och Nackdelar att köpa den från usa?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

kan man få tag i nya lurar i sverige? tappade mina i helgen när jag var ute :S

EDIT: åkte på tull fast det kom någon vecka efter totalt 500kr för två stycken iphones.

största fördelen är ju priset betalade 2500kr för 4GB
just nu går dom ju loss på 7k utanabonemang i tyskland tror jag.

fast nackdelen o andra sidan är att man kanske inte alltid kan uppdatera

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk

2500 för en 4gb iphone? Betalade 2800 för min 8gb... Skriver för övrigt på den nu... Riktigt kul maskin!

Visa signatur