Nu kan du låsa upp din iPhone för alla operatörer! Försäljning startad!

Permalänk
Medlem

Syrran kom hem från LA idag, och jag slänger genast upp min iPhone ur lådan för att kolla firmware. Döm om min förvåning när jag läser 04.01.13_G under version. Jag är förvirrad... innebär inte det här att den är version 1.1.1? Hackint0sh verkar vara nere så jag kan inte dubbelkolla =/

Permalänk
Medlem

gå in på General->about->version och läs vad som står där?, men ja min telefon har oxå 04.01.13_g och jag har 1.1.1

Permalänk
Medlem

Jag använde mig av jailbreakme.com och det verkar onekligen som det funkar, det mesta har har gått precis som tutorialen beskrivit hittills. Jag känner mig dock inte helt lättad än - när jag satt i mitt SIM-kort från Telia och knappat in PIN-koden får jag meddelandet "incorrect SIM, the iphone must be used with an approved SIM", och jag verkar inte kunna ringa heller. Svårt att säga i och för sig eftersom alla nummer är i skumt amerikanskt format.

Fan...

Edit:
Hoooooray! Fixat! Vad jag gjorde var att jag följde den här guiden: http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=13004 från det att den börjar prata om hur man låser upp en 1.1.1

Det var definitivt lite krångligare än att börja följa videon, med DOS och sånt inblandat, men särskilt krångligt var det ändå inte. Nu kan jag både surfa youtube och ringa folk.

Förresten, jag har läst om att det ska gå att fixa så att siffrorna visas på det europeiska sättet istället, vet någon hur man gör? Och hur fixar man bokstäver som å, ä, och ö?

Permalänk
Medlem

lite småsaker till iphone http://www.kn3pp.se/iphone/page1/page1.html

här ståre en hel del matnyttigt http://www.ifun.se/

står om swephone där, vilket är ett tillägg som gör att man får svenska tecken

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
lite småsaker till iphone http://www.kn3pp.se/iphone/page1/page1.html

här ståre en hel del matnyttigt http://www.ifun.se/

står om swephone där, vilket är ett tillägg som gör att man får svenska tecken

Nja, svenska tecken kan man få ändå, mycket enkelt.
SwePhone gör så menyer och sånt är på svenska.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem

aha, oki, hehee, märks att jag inte äger en iphone

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Inaktiv

0rre hur får man enkalst in åäö på iphonen? Vill inte ha svenska menyer.

Permalänk

sitter här och är extremt sugen på en egen iphone men dom verkar inte vara så himla lätta att få tag i , så min fråga är hur fick ni tag i eran och vart då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
0rre hur får man enkalst in åäö på iphonen? Vill inte ha svenska menyer.

Ifun.se där kan du ladda ner svenska menyer och ordlistor och tangentbort. Du väljer ifall du vill använda alla eller om du bara vill ha svenskt t-bord.
(du håller in "a" och "o" för att få fram åäö)

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Inaktiv

Vill nu upgradera från 1.0.2 till 1.1.1 Har sökt och det finns massvis med guider, för många helt enkelt.

Så vilken är den enklaste och "bästa" guiden för att gå ifrån upplåst 1.0.2 till upplåst 1.1.1

Jag vill hemskt gärna ha kvar mina sms, kontakter och musik, försvinner ngt av detta vill jag indra upgradera utan att på gnt sätt göra en backup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Vill nu upgradera från 1.0.2 till 1.1.1 Har sökt och det finns massvis med guider, för många helt enkelt.

Så vilken är den enklaste och "bästa" guiden för att gå ifrån upplåst 1.0.2 till upplåst 1.1.1

Jag vill hemskt gärna ha kvar mina sms, kontakter och musik, försvinner ngt av detta vill jag indra upgradera utan att på gnt sätt göra en backup.

iTunes gör kontinuerligt backup på din telefon när du synkar den. Det du måste göra är att välja "Återställ som säkerhetskopia: Ditt telefonnamn" om iTunes skulle fråga dig någon gång.

Den bästa guiden är http://iphone.unlock.no/ (läs allt noga, och uppgradera inte till 1.1.2 i itunes, utan ta 1.1.1)

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Inaktiv

0rre det är alltså detta jag ska börja med att göra?

How to "Virginize" an unlocked phone before update to 1.1.1

Ignore all long and complex tutorials - I have set up a fully automatic script that will repair the phone so that you can upgrade it.

1. Set Settings → General → Auto Lock → Never
2. Make sure Modem firmware is 03.14.08_G. Check this in Settings → General → About.
3. Start Installer and update it if it asks. Tap on Sources, Edit, and Add http://i.unlock.no/ as a repository.
4. Make sure you have BSD Subsystem installed, if not, go to System category and install it.
5. Now, install The Virginizer found in the Unlocking Tools category. This will take about 10 minutes to complete.

Så efter det kanjag instalera 1.1.1 via itunes? Hur låser jag sedan upp 1.1.1 och gör så telefunktionen fuinkar osv?

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från ebay? Åkte ni på tull eller liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
0rre det är alltså detta jag ska börja med att göra?

How to "Virginize" an unlocked phone before update to 1.1.1

Ignore all long and complex tutorials - I have set up a fully automatic script that will repair the phone so that you can upgrade it.

1. Set Settings → General → Auto Lock → Never
2. Make sure Modem firmware is 03.14.08_G. Check this in Settings → General → About.
3. Start Installer and update it if it asks. Tap on Sources, Edit, and Add http://i.unlock.no/ as a repository.
4. Make sure you have BSD Subsystem installed, if not, go to System category and install it.
5. Now, install The Virginizer found in the Unlocking Tools category. This will take about 10 minutes to complete.

Så efter det kanjag instalera 1.1.1 via itunes? Hur låser jag sedan upp 1.1.1 och gör så telefunktionen fuinkar osv?

Revirginize berhöver du bara göra om du låste upp din iPhone med AnySim 1.0.2. Använde du AnySim 1.1.X behöver du inte gå igenom det.
Då räcker det om du uppgraderara/restore till 1.1.1 via iTunes (http://iphone.unlock.no/#recovery-restore-mode). Följ sedan det som står under rubriken "Bypass activation and prepare phone for software installation" (näst översta rubriken på sidan) på iphone.unlock.no och sedan Unlock (avsnittet direkt nedanför).

Glöm inte att välja att återställa telefonen från en säkerhetskopia av din "gamla telefon" om iTunes frågar dig om du vill skapa en ny eller återställa en gammal. Glömmer du detta försvinner dina kontakter, sms och allt annat.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Inaktiv

0rre hmm okej, minns inte vilken version av anysim jag använde dessvärre, går det att ta reda på på ngt sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
0rre hmm okej, minns inte vilken version av anysim jag använde dessvärre, går det att ta reda på på ngt sätt?

Nej, inte vad jag vet iaf.
Jag skulle gjort en revirginize om jag var du, men jag kan inte garantera att det fungerar efter det. Det borde funka då den bara återställer vissa bits.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk

Om det är någon som upplever att inställningarna för EDGE (under Settings->General->Network->Edge) inte sparas efter att telefonen startas om så kan jag rekommendera att ladda ner ett program från http://i.unlock.no/ (som nämndes innan) under tweaks eller liknande kan man hitta en fix för edge buggen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur gör man med garantiärenden om mobilen går sönder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Hur gör man med garantiärenden om mobilen går sönder?

Som jag fattat det har man inte så mycket garanti, dels är det bara garanti i USA osv, sen är den upplåst (går att ta bort innan), men sedan så brukar de vilja att de e ansluten till AT&T när du kör garantiärenden.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

...Summa sumarum: den existerar inte!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
...Summa sumarum: den existerar inte!

Det GÅR ibland att få garanti om man går in i en affär i USA

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Går det köpa iphone rätt ut från applestore tex usa/england utan att binda upp sig till något abbonemang? Hur gjorde ni som har köpt från usa?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Ja det ska gå vad jag har hört.

Permalänk
Inaktiv

RoleX man går in på applestore, säger goddag, betalar för sin iphone, och går ut. Eller beställer från apple store.

Permalänk

Har hört att man ska vara försiktig med att köpa dem i AT&T stores, men jag vet inte hur mkt sanning det ligger i det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo, jag har hört att de gärna ser att man skriver på kontrakt i AT&T affärerna.

Permalänk
Hedersmedlem

jag funderar på o köpa och testa iphonen nu för skojjs skull =D
är det någon som känner till någon bra o pålitlig säljare som säljer en färdig hackad iphone i sverige?

Permalänk

iFun.se är dyra, men det är väl säkrast, annars kanske nån bra tradera försäljare?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

måste man använda sig av itunes för att föra över låtar till iphone? eller kan man bara föra över låtarna via bluetooth.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
RoleX man går in på applestore, säger goddag, betalar för sin iphone, och går ut. Eller beställer från apple store.

tackar för bägge svaren, nu gäller det bara att lära farsan att försöka hitta en version gjord innan vecka 40, men soim jag har förstått så finns det bara v 1.1.2 i england eller har jag fel?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.