Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LincoN
Får man fråga vart du har fått uppgifterna om att Alan Wake och Rainbow Six : Vegas 2 kommer q1 ?

Är intresserad av båda och vart jag än kollar så är det TBA... Har även hört att Alan Wake kommer runt sommaren.

Några killar på Gametrailers som jag känner. Det står nog även där om man kollar tror jag. Hm, så var det visst inte. Kanske har de fel men de brukar oftast pricka ganska bra. De får ju informationen av utgivaren antar jag. Det är möjligt A.W lanseras mot sommaren. Detta är dock från GT jag hört.

Rainbow Six Vegas 2 stod som 2008-02-01 bara för några dagar sedan på sidan och enligt GT så skulle Alan Wake lanseras i slutet på Mars.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Några killar på Gametrailers som jag känner. Det står nog även där om man kollar tror jag. Hm, så var det visst inte. Kanske har de fel men de brukar oftast pricka ganska bra. De får ju informationen av utgivaren antar jag.

Rainbow Six Vegas 2 stod som 2008-02-01 bara för några dagar sedan på sidan. Nu är det TBA, skumt. Kanske är att de har flyttats fram i alla fall.

Ok ok , blev helt till mig när du skrev q1

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LincoN
Ok ok , blev helt till mig när du skrev q1

Hehe, ledsen om jag satte dig i exstas.

Jag blev med glad som f*n när GT berättade, framförallt när Far Cry 2 två skulle lanseras i Maj men blev snabbt flyttat till Q4.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Hehe, ledsen om jag satte dig i exstas.

Jag blev med glad som f*n när GT berättade, framförallt när Far Cry 2 två skulle lanseras i Maj men blev snabbt flyttat till Q4.

Far cry 2 ser ruskigt snyggt ut... vattnas i munnen men vill inte veta req system för det spelet. Det använder väl inte sig av cryengine 2 utan av en ännu mera avancerad motor?

Efter en snabb google så upptäckte jag att dem använder DUNIA motorn:

"The Dunia Engine was built specifically for Far Cry® 2 by the award-winning Ubisoft Montréal development team. It delivers the most realistic destructible environments, amazing special effects such as dynamic fire propagation and storm effects, real-time night-and-day cycle, dynamic music system, non-scripted enemy A.I. and so much more…"

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LincoN
Far cry 2 ser ruskigt snyggt ut... vattnas i munnen men vill inte veta req system för det spelet. Det använder väl inte sig av cryengine 2 utan av en ännu mera avancerad motor?

Efter en snabb google så upptäckte jag att dem använder DUNIA motorn:

"The Dunia Engine was built specifically for Far Cry® 2 by the award-winning Ubisoft Montréal development team. It delivers the most realistic destructible environments, amazing special effects such as dynamic fire propagation and storm effects, real-time night-and-day cycle, dynamic music system, non-scripted enemy A.I. and so much more…"

Helt rätt. Dunia är fruktansvärt avancerad motor jämfört med CryENGINE 2.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

är den shit pommes fritt då kan jag glömma det spelet hehehe

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Alan wake lär inte komma på ett bra tag, dom killar du känner vet nog shit då inte ens utvecklaren själva har sagt nåt till nån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Alan wake lär inte komma på ett bra tag, dom killar du känner vet nog shit då inte ens utvecklaren själva har sagt nåt till nån.

Nja GT har mycket nära relation med de flesta utgivarna men det är möjligt någon från de som ger ut Alan wake har sagt något och sedan tagit tillbaka det. Som jag sa tidigare så prickar GT oftast rätt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Frågan är då om man kan spela dessa spel med 1gb minne i 1920x1080 och full graffe Hoppas ATi ger nVidia något att kämpa imot.... annars blir det ju inget intressant i framtiden.. vem vill bara see nVidia kort?

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yuong
Frågan är då om man kan spela dessa spel med 1gb minne i 1920x1080 och full graffe Hoppas ATi ger nVidia något att kämpa imot.... annars blir det ju inget intressant i framtiden.. vem vill bara see nVidia kort?

Precis. Därför jag lackar på AMD ibland, inte som företag utan på att Nvidia är bättre, men det går tyvärr ut över företaget då det är de som styr.

Ett kort som R700 som jag har en vision om 4 kärnor under kiselplatta som till 100% är effektiva och inte behöver sli eller quad stöd utan bara som ett grafikkort som _totalt_ manglar sönder allt var Nvidia har att komma med. Hur jäkla nice hade inte det vart?? Då blir det peperoni i rumpan på nvidia till att utveckla en bättre arkitektur och sedan håller det på sådär och vi lägger en smiley på ansiktet och köper och spelar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Nu är det så att inom datorvärlden har medelvärdet på en 100% prestandaökning tagit 3år. DÅ är 30% en ganska normal ökning.

Sist jag kollade så gick det mycket snabbare än så med grafikkort. Jämför GeForce 8 med 7, Geforce 7 med 6 osv. Det är stora skillnader. 30% efter ett och ett halvt år är inte mycket.

Permalänk

Håller med boris, skillnaden mellan 6, 7 samt 8 serien var grov, framförallt mellan 7 och 8 serien där det skiljer mer än 120% och ibland ännu mer beroende på hur nytt spelet är.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Aja... om man inte skall vara negativ mot nVidia så har dom gjort en "förbättring" om man kan kalla det i alla fall så är kortet bättre (9800GX2) mot ett Ultra (nu räknar jag inte med SLi, även om GX2 bygger på det...)

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

Geforce 9800 GX2 will have a massive cooler in-between two PCBs. The cooler itself will have a two copper parts that will fit on the GPUs and it will be placed in the middle.

The board needs two power connectors one 3x2 and one 4x2 and it will need about 200W. It will run very hot but we are sure it will be stable.

At the end the performance matters and this will be fastest thing around.

detta har jag tagit från Fudzilla.

HD3870X2 loosar mot 9800 GX2 men är betydligt svalare men som sagt 9800 Gx2 klubbar ner allt

men fan den måste ju gå i säg en 80Grader idle minst men att de fått den stabil är ett under

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
Geforce 9800 GX2 will have a massive cooler in-between two PCBs. The cooler itself will have a two copper parts that will fit on the GPUs and it will be placed in the middle.

The board needs two power connectors one 3x2 and one 4x2 and it will need about 200W. It will run very hot but we are sure it will be stable.

At the end the performance matters and this will be fastest thing around.

detta har jag tagit från Fudzilla.

HD3870X2 loosar mot 9800 GX2 men är betydligt svalare men som sagt 9800 Gx2 klubbar ner allt

men fan den måste ju gå i säg en 80Grader idle minst men att de fått den stabil är ett under

Jag reagerade på en sak:

Citat:

It will run very hot but we are sure it will be stable.

Vi? Vilka vi? Har Nvidia gått ut med detta själv? Har du källa?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

klippt från fudzilla om de då har testat det eller ej vete tusan

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
klippt från fudzilla om de då har testat det eller ej vete tusan

Ah ok.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
Geforce 9800 GX2 will have a massive cooler in-between two PCBs. The cooler itself will have a two copper parts that will fit on the GPUs and it will be placed in the middle.

The board needs two power connectors one 3x2 and one 4x2 and it will need about 200W. It will run very hot but we are sure it will be stable.

At the end the performance matters and this will be fastest thing around.

detta har jag tagit från Fudzilla.

HD3870X2 loosar mot 9800 GX2 men är betydligt svalare men som sagt 9800 Gx2 klubbar ner allt

men fan den måste ju gå i säg en 80Grader idle minst men att de fått den stabil är ett under

Det lär ju ta hd3870x2, helt klart. Får se vad priserna hamnar på... något utav
dessa 2 lär det bli iaf:D När väntas 8900x2 släppas(orkar inte läsa igenom hela tråden):P

Permalänk

Gefroce 9800X2 release 19 Februari enligt playful news

http://www.playfuls.com/news_12020_GeForce_9800X2_to_arrive_o...

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

Gametrailers är inte alls bra på datum, som dom flesta andra.
Alan Wake kommer i slutet av 08.

Permalänk
Medlem

Tror jag skall vara modig och köpa detta missfoster när det kommer ut.

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

Sexy ett sånt kort måste jag ha! Längtar till Far Cry 2 kommer ut.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Sexy ett sånt kort måste jag ha! Längtar till Far Cry 2 kommer ut.

Då kommer du inte vilja ha det kortet längre... när FC2 släpps.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Alan Wake har ingen typ av datum än men antagligen nån gång sent 08 eller början/slutet 09.

Blir nog nåt av dessa kort för min del, borde bli minst en fördubbling av prestandan mot mitt kort idag i alla fall.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
Gefroce 9800X2 release 19 Februari enligt playful news

http://www.playfuls.com/news_12020_GeForce_9800X2_to_arrive_o...

"03:56 PM, December 25th 2007"

Senaste nytt eller ??

Permalänk
Medlem

Varför tillverkar Nvidia ett till kort enligt 7950 modellen (två vanliga kort över varandra) ... ser ju ut så på bilderna , istället för att göra som ati och sätta gpu kärnorna bredvid varandra på samma kort (ett kort)

Tycker man borde kunna fixa en maffigare kylning till en enkelkorts lösning? ?+ att den ser jäkligt klumpig ut ?.... skulle inte tekniken gå framåt och bli mindre inte enligt grafiktillverkarna tydligen.... nu får hälften inte plats med sådana kort utan blir tvugna att köpa fulltower mm.

Känns som garfiktillverkarna blivit lata ! istället för att tillverka en ny processor arkitektur som är grymt bra och bättre än föregående så lägger man bara till en gpu och vips så har men ett nytt kort att kränga som det är nu så skulle tom. jag kunna bli anställd på nvidia eller ati .... fan gubbar ... lägg till .. låt os säga .... fyra gpu på samma kort .... då borde det bli snabbara eller ? =).....(detta kommer bli nästa steg ... någon som sätter emot )

Känns inte som om någon kommer egentligen med något nytt .... bara vidare utveckling av gammalt....ja ....jag vet att en del skiljer men dx 10.1 och hdmi mm. men ni förstår kanske mitt tänk !.... detta gäller ju dessutom cpu tillverkarna !

Mvh. Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Då kommer du inte vilja ha det kortet längre... när FC2 släpps.

Ne kanske inte, men jag vill ha ett nu till Crysis

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

men framförallt vill vi se tester coh ha release datum det borde väl kunna ordnas eller orkar de inte med det?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Vill ju bara se prestandan nu då:P Med hur många procent är det sagt/tror ni att det är bättre än 8800gtx/ultra/gt/nya gts?

EDIT: Whattafuck tänkte jag när jag så sli:n! Hur mkt kommer två sånna där att dra då? 300w var?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

vet ej en ett av dessa ska vara 30% snabbare än ett Ultra det är ok men 30% kom igen ge oss 50% då jädrar

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|