MacBook Air - Världens tunnaste laptop

Permalänk
Medlem

Om du har vägarna förbi Usa eller någon bekant som skall dit kan du alltid köpa en där för drygt 13000kr, vilket den är mer värd än 16000kr här i Sverige tycker jag, själv så väntar jag tills man hör något om de ryktade MacBook Pro uppdateringen. Reser väldigt ofta själv så en Air skulle vara najs när man flyger titt som tätt men eftersom man gärna vill redigera film jobba i 3d program och kanske spela något spel ibland eller i alla fall ha möjligheten att göra det. Men håller med Air är grymt läcker, tycker att svarta tagentbordet kunde ha fått samma färg som övriga datorn men och andra sidan ju mer man man kollar på bilder på Airen så blir svart tagentbord mer och mer OK i alla fall

/Northrider

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Nej, den kommer aldrig någonsin sjunka i pris. Hårdvaran kommer bli bättre, men priset kommer inte sjunka. Det är så Apple gör.

Inte helt sant faktiskt, annars hade MacBook kostat 15.000 fortfarande. Jag kan tänka mig att den kan komma att justeras lite när det gäller Air. Speciellt om den inte säljer som Apple tänkt, jag tror inte de vill göra samma misstag som de gjorde med Cube.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Inte helt sant faktiskt, annars hade MacBook kostat 15.000 fortfarande. Jag kan tänka mig att den kan komma att justeras lite när det gäller Air. Speciellt om den inte säljer som Apple tänkt, jag tror inte de vill göra samma misstag som de gjorde med Cube.

Har MacBook kostat 15k kr? Kommer jag inte ihåg.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Har MacBook kostat 15k kr? Kommer jag inte ihåg.

Köpte en iBook för snart 7 år sedan, mellanmodellen med DVD-spelare, 600 MHz G3-prolle och 384 MB ram. Den datorn, som idag motsvaras av mellanmodellen av Macbook, kostade då cirkus 19 000 kr. Idag kommer du undan med 12000, så visst går priserna neråt.

iBooken är fortfarande med i leken och tuffar på som ett lok, ett mycket långsamt lok ska erkännas men jobbet blir gjort. Uptime på drygt 200 dagar nu…

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Har MacBook kostat 15k kr? Kommer jag inte ihåg.

Nu förklarade Peth redan mitt tankesätt. För mig är iBook/MacBook liksom samma koncept/dator som uppgraderats dit den är idag. iBook kostade väldigt mycket mer i början, men har gradvis sjunkit i pris. Detsamma gäller MacBook Pro/PowerBook och Mac Pro/Power Mac. Så att det inte skulle kunna hända med MacBook Air tycker jag vore konstigt. Fast jag betvivlar starkt att den kommer att sjunka så mycket så att exxoritas har råd med den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Tjaa det är väl tillåtet att vara kritisk till en produkt som andra höjer till skyarna? Skulle vi alla stryka varandra medhårs hela tiden skulle vi ändå leva i ett rätt tråkigt land.

absolut man får ju tycka va man vill, men lite kul äre att se att du ä inne i varenda apple tråd o kastar skit.

undrar om där inte ligger ett litet intresse för apples produkter ändå eftersom du verkar dras till de trådarna, även fast du uppenbarligen inte gillar dem eller så är det så att du gillar att älta hur mycket du ogillar dem

men vi ä väll olika, jag personligen går ju inte in i alla trådar, speciellt inte om det är en tråd om ett märke/produkt som jag är totalt ointresserad av o aldrig skulle kunna tänka mig köpa. går heller inte in i en "pc-tråd" o skriver hur mycket jag ogillar pc o ältar om hur mycket ja gillar apple (så som du går in i apple tråd o ältar hur mycket du ogillar apple, o hur mycket du gillar nån pc maskin)

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Det är väl tur att vi alla är olika.
Men det är stor skillnad på en dell, hp, lg, Sony och allt vad de heter och Apple. Apple säljer en helhetslösning med eget operativsystem och "innovativa" lösningar. Det gör inte de andra på samma vis. Problemet jag har är att jag blir irriterad på de människor som höjer Apples produkter till skyarna, mer eller mindre oavsett vad det är och hur handikappade de är (produkterna, inte människorna). Det finns brutala mängder brister hos Apples produkter som den mer extrema användarbasen får till att vara först med det nya och där med överlägsen andra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Det är väl tur att vi alla är olika.
Men det är stor skillnad på en dell, hp, lg, Sony och allt vad de heter och Apple. Apple säljer en helhetslösning med eget operativsystem och "innovativa" lösningar. Det gör inte de andra på samma vis. Problemet jag har är att jag blir irriterad på de människor som höjer Apples produkter till skyarna, mer eller mindre oavsett vad det är och hur handikappade de är (produkterna, inte människorna). Det finns brutala mängder brister hos Apples produkter som den mer extrema användarbasen får till att vara först med det nya och där med överlägsen andra.

Skillnaden mellan Sony och Apple som företag är att Apple är mjukvaruutvecklare också, i övrigt är det inte så stor skillnad (ja, produktbredd också, där ligger ju Sony på en helt annan nivå än Apple). Båda inriktar sig på produkter med god design och funktionalitet. Sony har förvisso budgetsegment på sina produkter men de är ju nu inte rädda för att ta betalt heller när man får extra godis.

Det enda handikappade i detta är för dig som som blir så irriterad på oss som tycker att Apples produkter är kanon. Vad tusan bryr du dig för? Ja, jag tycker att min MacBook Pro är den bästa 15,4-tummaren man kan köpa för pengar. Det finns ingenting handikappande med den (tycker ditt ordval är lite rubbat, men det är jag det) i min värld. Den är lätt, tunn, kraftfull och sjukt galet jävla snygg, och ja, för mig är det fyra viktiga aspekter när jag köper saker. Att sedan Mac OS X är betydligt mer behagligt att arbeta i än Windows för mig gör ju mitt val än lättare. Nu, vem är du att säga till mig att jag har fel? Och why oh why kommer du in i dessa trådar om de nu gör dig så irriterad? Är det inte bättre att du går in i trådar som gör dig glad? Eller var glad för vår skull att vi är nöjda med våra val, för tusan!

Permalänk
Medlem

Om det nu stör någon här, så har jag beställt min första Mac, en Macbook Pro. Har aldrig använt någon Mac, bara PC sedan 1995. Kommer bli mycket trevligt att pröva på en helt ny värld.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Det är väl tur att vi alla är olika.
Men det är stor skillnad på en dell, hp, lg, Sony och allt vad de heter och Apple. Apple säljer en helhetslösning med eget operativsystem och "innovativa" lösningar. Det gör inte de andra på samma vis. Problemet jag har är att jag blir irriterad på de människor som höjer Apples produkter till skyarna, mer eller mindre oavsett vad det är och hur handikappade de är (produkterna, inte människorna). Det finns brutala mängder brister hos Apples produkter som den mer extrema användarbasen får till att vara först med det nya och där med överlägsen andra.

det har aldrig slagit dig att alla inte tycker samma saker som dig?att du inte är världens centrum, att det du anser vara "handikappat", kanske inte är det för nån annan och att det är därför de höjer sakerna till "skyarna", på samma sätt som du dissar dessa produkter till helvetet.

det är en väldigt subjektiv fråga, absolut, det komiska är ju att du klankar ner på folk som du anser är trångsynta (så uppfattar jag dina inlägg om andra i alla fall), samtidigt som du själv inte är mycket bättre, ända skillnaden är att du är åt andra hållet, alltså grundar dina inlägg på väldigt personliga åsikter o tror den "smaken" är en generell "smak" som alla gillar.

ska man säga det kort, så säger jag det nog på samma sätt som Hakkenarsk, vem är du att komma o avgöra vad som är bra o dåligt för alla andra?

laaf: grattis till ett fint köp, tror säkert du kommer bli toknöjd.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

jens och hakeksanrk varför retar ni upp er om ni är så övertygade om att apple är bäst? eller får man inte tala illa om apple? eran gud.

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
jens och hakeksanrk varför retar ni upp er om ni är så övertygade om att apple är bäst? eller får man inte tala illa om apple? eran gud.

Men herregud, en till... Varför bryr du dig överhuvudtaget om hur jag och jens reagerar? Det som retar mig är precis det du skriver i ditt inlägg som avslutning. Vare sig jens eller jag är blinda fanatiker som du och en del andra försöker tillskriva oss. Jag och jens försöker bara få lite jävla respekt för att vi - faktiskt - är intelligenta nog att avgöra vad vi vill använda för datorer eller ej. Vi blir kallade för efterblivna, talibaner, självmordbombare, fanatiker, insnöade, idioter och det mer alldagliga fanboys, för att vi valt en speciell tillverkare av datorer och operativsystem. Antingen så fattar du vad jag försöker säga här eller så har du läsförståelse: noll.

Jag har använt Mac i 14 år, och jag har så fort jag börjat prata om datorer med en från "andra" lägret fått försvara mitt val. Jag har aldrig utsatt en PC-användare för samma spe som jag fått utstå, på grund av det val denne gör avseende datorvalet. Problemet är inte att vi rekommenderar Mac eller ens tycker att de är bra. Problemet är att det verkar som att många PC-användare verkar känna ett hot ifrån Mac-användare, varför? Ingen aning. Jag är bara jävligt less på att läsa samma kassa argument, år ut och år in, speciellt från kids som inte ens testat Mac ordentligt. Damodred är väl den här som ligger närmast till hands för att ha lite kött på benen i sina argument (även om jag inte håller med plus att jag tycker att han verkar anse att bara för att han tycker en sak så är det så), i övrigt är det hörsägen som är basen till argument.

Mitt problem är att jag gillar att hänga på forum, jag tycker det är kul att skriva och jag tycker det är kul att diskutera med andra människor. Det jag *inte* tycker är kul är när folk inte läser vad jag skriver och tillskriver mig saker jag inte är. Jag antar att du själv inte skulle tycka det vore så spännande.

Ska man tala illa om saker kan man vara saklig och faktiskt bemöta motargument med nya argument, istället för att göra det du gör, tillskriva folk saker och ting man inte har en aning om.

Till ämnet; Jag ska fasen springa in på Humac i Västermalmsgallerian imorgon och höra när de kan tänkas få in MacBook Air, lite sugen på att se hur liten man verkligen uppfattar den i verkligheten.

Permalänk
Avstängd

Jens, visst har jag tänkt tanken. Men för att återgå till sidorna 3-8 så kan väl inte ens du säga att det som i regel finns på andra bärbara datorer (mer eller mindre alla) som inte finns på t,ex Macbook Air gör att det är en handikappad dator (tänk trådat nätverk, en liten usb port t,ex) i jämförelse? Man har valt att strypa många funktioner för att ge den ett sobert utseende. Samma sak med iPhone och AppleTV, eller varför inte nämna iTunes som på många vis är navet i deras medielösning? Jag anser att min kunskap angående datorer och mjukvaror i allmänhet är högre än genomsnittet. Därför ser jag också väldigt mycket begränsningar i Apples datorer.

Frågar någon mig om råd så kan jag aldrig rekommendera en Mac, alla hittills har förstått varför. Argumenten jag har gett här är samma jag har gett dem. Jag går dock inte runt och säger att mina åsikter är defacto- åsikter som du vill få det till, däremot tänker jag inte gå och prata för andra och jag är inte heller rädd för att säga min åsikt, på forum eller ute i vanliga livet. Sanningen är, som jag uppfattar det bland de jag har gett råd till, att de inte har en generell smak eller synpunkt eller åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag anser att min kunskap angående datorer och mjukvaror i allmänhet är högre än genomsnittet. Därför ser jag också väldigt mycket begränsningar i Apples datorer.

Frågar någon mig om råd så kan jag aldrig rekommendera en Mac, alla hittills har förstått varför. Argumenten jag har gett här är samma jag har gett dem.

Så du menar att de av oss här på Swec har generellt sett en lägre kunskap om hård- och mjukvara och därför så tycker vi att Apples produkter är bättre? Jag tycker att det är ganska förmätet av dig att säga "Därför ser jag också mycket begränsningar i Apples datorer" baserat på den första meningen.

Men säg att du har en kompis som vill börja syssla med musik, han har ingen större erfarenhet av datorer överhuvudtaget, denne kamrat har däremot god ekonomi och är inte rädd för att betala extra för en lösningen som fungerar från start. Inte ens då kan du tänka dig rekommendera Mac? Jösses, the hate is strong within you. Jag har inga som helst problem att säga till någon att denne bör satsa på en PC istället för en Mac. Tycker du verkligen har lite konstig syn på vad som är rätt och fel, samt insikt om hur andra människor tänker/känner. Klart ingen av de som frågar dig aldrig köper en Mac, du säger ju ingenting om de positiva sidorna som du tycker finns (för det *finns* väl något som är positivt?).

Ju mer jag funderar på det du skriver/säger så förstår jag än mindre vad du gör i Apple/Mac-trådar, eller är du ute på ett korståg mot Apple? I så fall kanske IDG's kommentarsforum passar dig bättre?

MacBook Air är desto svårare att rekommendera, medges, det är verkligen en nischad produkt och jag kan förstå att du tycker att den saknar viktiga funktioner/attribut för att passa dig (å andra sidan passar ju ingenting Apple gör dig ). Uppenbarligen finns det folk som vill ha den, folk beställer den bevisligen, så, frågan är, tror du Apple gjort rätt och släppt en produkt som kommer att finnas kvar eller är det en flopp? Jag kan säga att jag inte har en aning. Jag *tror* att de bör få ner priset med 150-200 USD/1.000-1.500 SEK för att den ska hålla en stadig försäljning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Vi blir kallade för efterblivna, talibaner, självmordbombare, fanatiker, insnöade, idioter och det mer alldagliga fanboys, för att vi valt en speciell tillverkare av datorer och operativsystem.

Det är nog mer på grund av sättet du beter dig och hur argumenterar du blir kallad för det...

EDIT: Påstår inte med det att jag betett mig bra heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jens, visst har jag tänkt tanken. Men för att återgå till sidorna 3-8 så kan väl inte ens du säga att det som i regel finns på andra bärbara datorer (mer eller mindre alla) som inte finns på t,ex Macbook Air gör att det är en handikappad dator (tänk trådat nätverk, en liten usb port t,ex) i jämförelse? Man har valt att strypa många funktioner för att ge den ett sobert utseende. Samma sak med iPhone och AppleTV, eller varför inte nämna iTunes som på många vis är navet i deras medielösning? Jag anser att min kunskap angående datorer och mjukvaror i allmänhet är högre än genomsnittet. Därför ser jag också väldigt mycket begränsningar i Apples datorer.

Begränsningar för vem egentligen?

Du har kunskap om hårdvara och marknaden och kan räkna ut att du får låg beräkningshastighet och anslutningsportar per krona. Bra för dig! I grova drag värdelöst för mig!

Kan du sätta dig in i vad man värdesätter hos en dator i det läget att man reser mycket med den? Sobert utseende är en sak, något jag själv uppskattar, men jag hade köpt den om den var ljusblå med en Pikachu över äpplet för att få den kombinationen av portabilitet och användbarhet.

Målet är ju att datorn ska vara ur vägen tills jag behöver den och att den då ska klara av vad jag vill göra. Behöver jag råstyrka behöver jag det knappast på flyget, jag kan köra tunga grejer på en Mac Pro när jag är på mark. Varför klippa upp hänglåset med nagelsaxen liksom?

Som sen ältats fem hundra gånger i tråden, om man jämför prestanda på de enskilda delarna i en Mac och tekniskt schmack en genomsnittlig laptopanvändare aldrig använder med en likvärdig pc och kommer fram till att det är billigare att köpa pc:n, so fucking what. Kan du inte betala för upplevt mervärde, sluta kolla på Apples maskiner.

Din laptop t.ex., vad tog du i beaktande när du köpte den?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Det är nog mer på grund av sättet du beter dig och hur argumenterar du blir kallad för det...

EDIT: Påstår inte med det att jag betett mig bra heller.

Men snälla rara, börja inte nu igen. Du har ju inte svarat på några frågor överhuvudtaget eller kommit med egna argument. Det enda du gör är att trolla. Du kanske borde se över ditt beteende själv, det är inte jag som har en varning under mitt namn.

Allvarligt, antingen diskuterar du som folk eller så anmäler jag dig för trolleri, du kanske behöver lite semester från forumet.

Väl skrivet Jonasc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Men snälla rara, börja inte nu igen. Du har ju inte svarat på några frågor överhuvudtaget eller kommit med egna argument. Det enda du gör är att trolla. Du kanske borde se över ditt beteende själv, det är inte jag som har en varning under mitt namn.

Allvarligt, antingen diskuterar du som folk eller så anmäler jag dig för trolleri, du kanske behöver lite semester från forumet.

Väl skrivet Jonasc.

Läsproblem? Har iaf lite självinsikt och -distans så jag skrev att jag inte betett mig bra, vilket skulle vara i stil med någon ursäkta.

On topic: tillåt mig citera notebookreview.com: "While the Apple MacBook Air is an impressive design with some innovative features, the number of sacrifices that had to be made in order to create this ultra-thin notebook severely limits this laptop.

The lack of ports, low-capacity slow hard drive, and slow overall performance make the MacBook Air the weakest performing MacBook we've seen in the last few years. On the other hand, the MacBook Air is the sexiest looking MacBook we've ever seen."

Permalänk
Hedersmedlem

Ta och lugna ner er lite nu är ni snälla.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Läsproblem? Har iaf lite självinsikt och -distans så jag skrev att jag inte betett mig bra, vilket skulle vara i stil med någon ursäkta.

On topic: tillåt mig citera notebookreview.com: "While the Apple MacBook Air is an impressive design with some innovative features, the number of sacrifices that had to be made in order to create this ultra-thin notebook severely limits this laptop.

The lack of ports, low-capacity slow hard drive, and slow overall performance make the MacBook Air the weakest performing MacBook we've seen in the last few years. On the other hand, the MacBook Air is the sexiest looking MacBook we've ever seen."

Jag väntar fortfarande på dina vilda påståenden om en PC med samma specs som Macbook Pro för halva priset. Eller kan det va så att du i okunnighetens hast bara drog till med nått?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Hakkenarsk: Menade kanske inte allmänheten som de som sitter på ett datorforum Det finns faktiskt väldigt många där ute som inte förstår varför man ska lägga 10 000kr på en dator när det finns en annan för 5 000kr. Dual Core, speedstep, led, gigabit ethernet osv går dem förbi när de egentligen bara vill logga in på Facebook och bränna en skiva. En dator för 5 000kr kommer klara detta galant och samtidigt ge en 1280x800 upplösning och ganska mycket till.

jonasc: Intressanta synpukter faktiskt. Jag upplever inget mervärde i en dator. Jag förväntar mig att den ska fungera för ändamålet och varker mer eller mindre. Jag vill kunna logga in på alla nätverk, jag vill kunna använda usb-tillbehör osv.

En direkt fråga gällande mitt val av laptop. Jag ville ha ett komplement till mina andra stationära burkar. En liten laptop som går att få med överrallt. 12" var största tänkbara storlek, vikt rätt oväsentligt. Budgeten var lagd på 10 000kr ca men hittade denna Acer 6252 för 6 300kr och chansade. Tittade lite på hårdvaran och bestämde mig efter det. Jag har den som en Remote Desktop dator, surfande och har till min stora förvåning även bränt någon dvd- skiva. Ska dock sätta i 2gb minne på måndag, hälften mår inte Vista riktigt bra av har jag noterat. Kan inte vara mer än nöjd faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
jens och hakeksanrk varför retar ni upp er om ni är så övertygade om att apple är bäst? eller får man inte tala illa om apple? eran gud.

för att varenda tråd som handlar om en apple produkt förstörs av skitsnack som dels ofta grundar sig på felaktig fakta eller vad nån hört av en kompis kompis kompis bästa vän, om ens det. blir oxå irriterad av att man inte får gilla apple och deras produkter utan att bli anklagad för att vara mactaliban eller andra märkliga ord. samtidigt som det är helt okay att höjja t.ex. zepto till skyarna, utan att bli kallad glåpord eller anses religiös på det märket.

blir oxå irriterad på när det är så uppenbart att folk ä inne i apple trådarna inte för att de ä intresserad av produkten, utan för att de vill kasta skit på apple eller de på swec som gillar apple, eller allmänt förstöra tråden. det finns inte EN ända tråd på swec som handlar om apple som inte har blivit totalt förstörd med massa bullshit och skitsnack, som inte har nått alls att göra med produkten, utan där skiten grundar sig på åsikter om apple som företag. där man hatar apple oavsett vad de släpper.

det ironiska me att bli kallad mactaliban av vissa här, bara för att de anser att man är fanatisk över apples produkter, är att dessa personer visar minst lika stora, om inte större tecken på fanatism, eftersom de bara bums måste in o kasta skit på apple. kralt sett så skulle ja säga att dessa personer ä mer fanatiska, eftersom "mactalibanerna" oftast i alla fall håller sig inom apple trådarna, medans de som påstår sig vara SÅÅÅÅÅ icke fanatiska, sprider sin skit överallt.

ogillar dessutom ordet mactaliban i allmänhet, eller antydningar på att apple skulle vara ens gud. att man ens håller på med sånt skitsnack, tycker jag personligen är ett tecken på trångsynthet o oförståelse för att andra kan tycka annorlunda och att man inte måste kalla den för mactaliban eller andra antydningar. barsnlit helt enkelt

Damodred: vet inte om du inte förstod mig riktigt. men kan upprepa det. det som du anser är en handikappad dator, behöver inte en annan anse vara en handikappad dator. visst, jag tycker oxå att det är tråkigt med en usb, det är det ända riktigt stora avkallet som jag personligen ser det, jämfört med konkurrenterna alltså. då snackar vi ultraportabla datorer, inte 15-17" monster till bärbara. men jag anser det inte som ett lika stort problem dom du gör. bara för att jag inte anser som dig, så behöver det ju inte betyda att jag är mactaliban, korkad eller nått annat som man får höra här på swec om man gillar apples produkter. du får absolut tycka vad du vill, vad jag ifrågasätter är bara att du så systematiskt går in o kastar skit i i stort sett varenda apple tråd, oavsett vad det handlar om. känns inte som om allt du säger om apples produkter bygger på åsikter om produkterna isig, utan på åsikter om apple som företag. saker du retar dig på apples grejer är saker du kanske inte skulle reta dig lika mycket på om det stod sony, dell, zepto eller nått annat namn på locket på datorn.

för övrigt äre ju bra att du är nöjd med din dator du har nu, skitbra. är du nöjd så är jag nöjd. har inga som helst problem me att du gillar pc o windows bättre. det ända ja har svårt me är den lite bristande förståelsen för att andra inte tycker samma sak och värderar samma sak.
du säger att du inte tycker att är sådan, alltså tror att det du säger är lag. men jag upplever då dina inlägg som att du innerst inne tycker så, o jag verkar ju inte vara ensam om att uppfatta dina inlägg så.

Axy: skillnaden är att även om du beter dig likadant, men åt andra hållet, alltså höjjer andra märken till skyarna, så blir du inte kallad glåpord liknande t.ex. "mactaliban". tror du verkligen det bara beror på att det andra märket göra grymt mycket bättre datorer (enligt dig alltså)? o det där citatet, låt mig småle lite det är ju en högst personlig åsikt den som testat datorn har. bara för att jag gillar en film på bio, behöver den inte få bra kritik av kritiker i tidningar. ta ARN t.ex. skitbra film tycker jag, medioker tycker de flesta filmkritikerna, va säger då detta, jo att vi alla har olika smak o värderingar.

har för övrigt byggt datorer o kört windows i 8 år innan jag för två år sen, bytte till apple och osx. så nog vet jag va ja snackar om näre gäller hårdvara o mjukvara. har bara kommit till den personliga insikten att ja inte längre vill hålla på me hårdvara utan bara ha en funderande burk.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
On topic: tillåt mig citera notebookreview.com: "While the Apple MacBook Air is an impressive design with some innovative features, the number of sacrifices that had to be made in order to create this ultra-thin notebook severely limits this laptop.

The lack of ports, low-capacity slow hard drive, and slow overall performance make the MacBook Air the weakest performing MacBook we've seen in the last few years. On the other hand, the MacBook Air is the sexiest looking MacBook we've ever seen."

Jättefint citat, men vad tycker *du*? Du använder andras argument som dina, du slänger ur dig "argument" som du inte ens har uppbackning för eller så citerar du rätt av en text från en recension/artikel. Jag är så nyfiken på dina egna argument, för de har varit försvinnande få i hela tråden.

Självinsikt, jojo, du fortsätter ju på inslagna väg...

Damodred, hehe, nej, men det är lite "farligt" att utrycka dig som du gjorde. Jag vet en uppsjö människor som är duktiga som fan på allt vad MacOS X heter, precis som de har grym kompetens inom Microsofts Produkter och så vidare. Men de väljer att ha en Mac som sin första dator i alla fall. Nu när man dessutom kan boota i flera OS är det för många den mest kompletta datorn som finns. Vilket jag skiter i, jag vill inte ha Windows installerat på mina Macar, men jag vet att det finns det som uppskattar som fan att det går.

Självklart finns det de som inte vill betala det en Mac kostar, men jag förstår inte vad problemet är. Då köper man en billigare PC? Eller hur? Du vill inte betala 18K för en MacBook Pro, jag vill det. Jag förstår inte varför det gör mig till en efterbliven taliban (inte exakt dina ord, mer allmänt ), och när man efter år av trista troll börjar ledsna på folks svårigheter att inse att vi faktiskt HAR pengar att lägga och tycker att det är VÄRT det, vem är ni att döma oss? Snälla, svara på det en enda gång.

Permalänk
Avstängd

hakkensnark, det som gör dig till en mactaliban är att du desperat försöker försvara din gud (apple) hela tiden. inte för att du köpt din macbook förstår du inte det?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
hakkensnark, det som gör dig till en mactaliban är att du desperat försöker försvara din gud (apple) hela tiden. inte för att du köpt din macbook förstår du inte det?

Anmäld.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Anmäld.

patetiskt...

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
hakkensnark, det som gör dig till en mactaliban är att du desperat försöker försvara din gud (apple) hela tiden. inte för att du köpt din macbook förstår du inte det?

så du menar, att om man försvarar att man gillar apple, så är man mactaliban. om du då försvarar t.ex. zepto, är du zeptotaliban då?

om man nu nödvändigtvis ska kalla nån taliban, vilket ja egentligen tycker ä ruskigt löjligt, så borde ju ordet passa bättre på de som ska in o kasta skit i varenda tråd om apple, fast de helt uppenbarligen har nått emot företaget o inte produkten isig.

försvara det man tycker om, eller spy galla över det man inte tycker om men heller inte är tvingad att köpa. frågan ä vad som 'är mest "taliban" eller fanatiskt.

om jag snackar skit om en produkt du gillar och jag spyr ur mig felaktigheter baserade på hörsägen och rena lögner eller uttrycker mig som om mitt ord är lag, du ska inte få "försvara" dig då, utan att bli kallad glåpord så som mactaliban, "ber till din gud" eller nå annat löjligt?

läser man denna tråd, så ser man att den som ä minst desperat så är det ju Hakkenarsk. det är ju mer desperat att använda ord som mactaliban eller liknande påhopp när man inte har nå motargument. men det ä klart, det ä lättare att skriva "du är en mactaliban" än att komma med nått konstruktivt.

det finns vissa här på swec som inte kan acceptera att andra inte tycker lika. ni får gärna älska windows, pc eller vad som helst för min del, men låt mig säga att jag gillar apples produkter, utan att idiotförklara mig.

angående att du tycker det ä patetiskt att han anmäler, vad ä mest patetiskt, att anmäla eller att racka ner på folk när man inte kan argumentera sakligt, att använda glåpord eller insinuera saker som kan ses om påhopp.

o snälla, sluta förstöra varenda apple tråd med hur mycket ni hatar apple. hur skulle det se ut om jag förstörde varenda tråd som handlar om nån annan dator än apple, tänker inte sjunka till den nivån, men hur skulle det som sagt se ut? skulle det vara uppskattat? tror inte det, skulle vara en hatad person men det ä klart, det ä okay att se ner på apple folk, det är ju det allmänna intrycket av swec.

lämnar härmed denna tråd, så kan ni andra forsätta på eran sandlåde nivå, ni får gärna fortsätta tro att jorden ä platt o att alla andra gillar och prioriterar precis samma saker som er, bara jag slipper höra det

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

vänta nu flens jens vem har sagt att jag inte tycker om apple? men på er låter det som om apples datorprodukter är det bästa som hänt denna datorvärld..
och hakkensnark ville ju ha svar på sin fråga och då gav jag honom ett svar?
och hakkensnark "går och skvallrar till mamma" om hur dum jag varit mot honom i princip, vad är mer patetiskt inom en "diskution" än det?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
vänta nu flens jens vem har sagt att jag inte tycker om apple? men på er låter det som om apples datorprodukter är det bästa som hänt denna datorvärld..
och hakkensnark ville ju ha svar på sin fråga och då gav jag honom ett svar?
och hakkensnark "går och skvallrar till mamma" om hur dum jag varit mot honom i princip, vad är mer patetiskt inom en "diskution" än det?

Problemet är ju att du inte diskuterar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Problemet är ju att du inte diskuterar.

buhuu gå till mamma å gråt din i-fag
du ska inte snacka då du bara "går till mamma och skvallrar"

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3