Permalänk
Medlem

Beställde en G2400WD av Komplett nyss så jag återkommer väl med synpunkter under nästa vecka, skall ha den som sekundärskärm till HTPC'n så jag har inga enorma krav

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

nån som vet om någon butik har G2400W/G2400WD ute i butiken så att man kan testa innan man köper? Hos JME t.ex. är det bara beställningsvara

Jag har en annan fråga angående 24" och datorprestanda..man läser i vissa trådar om att man kanske inte har prestanda nog för att klara en 24" skärm..jag förstår inte alls hur skärmstorlek påverkar vad man behöver för prestanda på grafikkort, minne o.s.v. är det någon som kan förklara det?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexxander
nån som vet om någon butik har G2400W/G2400WD ute i butiken så att man kan testa innan man köper? Hos JME t.ex. är det bara beställningsvara

Jag har en annan fråga angående 24" och datorprestanda..man läser i vissa trådar om att man kanske inte har prestanda nog för att klara en 24" skärm..jag förstår inte alls hur skärmstorlek påverkar vad man behöver för prestanda på grafikkort, minne o.s.v. är det någon som kan förklara det?

Större skärm är ofta högre "native" upplösning.. i detta fall 1920x1200. för att få bästa bildkvalitén på en skärm ska man köra i dennas native upplösning. Och har du ett sämmre grafikkort så kan det vara tungt att köra tex Crysis i 1920x1200.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Större skärm är ofta högre "native" upplösning.. i detta fall 1920x1200. för att få bästa bildkvalitén på en skärm ska man köra i dennas native upplösning. Och har du ett sämmre grafikkort så kan det vara tungt att köra tex Crysis i 1920x1200.

Låt säga att man kör med ett 4850, då borde det väl inte vara några problem eller är jag fel ute?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Större skärm är ofta högre "native" upplösning.. i detta fall 1920x1200. för att få bästa bildkvalitén på en skärm ska man köra i dennas native upplösning. Och har du ett sämmre grafikkort så kan det vara tungt att köra tex Crysis i 1920x1200.

Ok då e jag me. Hur krävande är det för datorn att köra 1920x1200 vid vanlig användning som surf film internet? Kan man stöta på problem även då eller är det bara vid spel som det blir tungt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexxander
Ok då e jag me. Hur krävande är det för datorn att köra 1920x1200 vid vanlig användning som surf film internet? Kan man stöta på problem även då eller är det bara vid spel som det blir tungt?

bara spel.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

klarar ett 8800GT 512 DDR gfx kort av att köra 1920x1200 utan att skika högt?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett 4870 512mb borde väll hänga med bra i 1920x1200 ?

Permalänk
Medlem

Klarar motor X av att köra i 200 KM/H ?

Beror ju på hur många faktorer som helst. Kolla lite recensioner på 4870/8800GT så får ni se exempel på vilka spel som det fungerar bra i osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
klarar ett 8800GT 512 DDR gfx kort av att köra 1920x1200 utan att skika högt?

Jag kör på det, visst jag kan inte spela Crysis på max, men typ GRID maxxar jag allt utom AA och det flyter på fint, men visst, det skulle helt klart vara kul att ha ett snabbare grafikkort.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Jag köpte nu etn Samsung 245B och är riktigt nöjd men finns det några rekomenderade inställningar av den?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
klarar ett 8800GT 512 DDR gfx kort av att köra 1920x1200 utan att skika högt?

beror på spel.
mitt skriker som satan.
som en stucken gris.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

ang. Benq 2400WD... Jag mailade dustin och dom svarade att dom "inte kan få in den i sortimentet". Så det blir nog att köpa den på komplett istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Beställde en G2400WD av Komplett nyss så jag återkommer väl med synpunkter under nästa vecka, skall ha den som sekundärskärm till HTPC'n så jag har inga enorma krav

Kul att få höra vad du tycker om skärmen. Skall beställa denna har jag tänkt i aug. och ett ATI 4870 kort...om pengarna räcker...

Permalänk
Medlem

Fått hem min G2400WD för någon dag sen nu, betyget får väl bli godkänt tycker jag. TN-panel som sagt så betraktningsvinklarna är väl sådär. Rätt okej i sidled enligt min mening om man sitter någorlunda rakt framför, kanske inte lika kul om man kör dubbla. Annars blir det dock mörkare uppåt på skärmen för min del (från mitten och uppåt, mer eller mindre). Märks mest om man t ex. har en enfärgad bakgrund.

Kan dock bero på hur jag sitter kanske. Om man kollar längre/högre uppifrån blir det inte mörkt längre. Men om man har huvudet i mitten av skärmen på höjden som jag har, tycker man inte att det ska böhöva bli det, men joorå..... Aja.

Med orginalinställningar kändes färgerna något "bruna", ändrat lite i catalyst till något jag tyckte blev bättre i alla fall. Färgändringarna ändras dock tillbaka till orginal vid spelande och gäller endast i "Desktop", väl på skrivbordet ändras de till det man valt igen. Går att ändra "Full Screen 3D" (för spelande osv. antar jag) men där går det inte ändra de tre kanalerna utan endast de tillsammans. Störde mig inte lika mycket i spelen som skrivbordet, hur som haver.

Så var det till blödandet också, Ja - man ser att det lyser "blått" längst ned vid helsvart läge. Brukar väl i regel bli bättre om man sänker ljusstyrkan, men jag har alltid vara någon lampa tänd och om jag då drar ned blir det knappast "vitt" längre, borde visserligen gälla alla skärmar. Annars tycker jag att det är bra rätt bra svarta.

------------
Rätt kass på skärmar jag för övrigt, har nöjt mig med en LG L1950SQ under 2-3 år, säger väl en hel del. Det blev lite bättre i alla fall. Kostade lika mycket vid den tiden också, även den TN. Den blödde/blöder för övrigt mycket och rött där nere blir vinrött där uppe = crap.

Kan väl inte begära så mycket mer av denna prisklassen, kunde max lägga ~3500 Sek. Snabbt som vanligt från Komplett, tog väl 2-3 dagar (var något med streckkoden dessutom stod det på posten, var kvar i stockholm ett tag, tror att den var lite skadad). Norge > Stockholm så bor man i ~mitten~ av Sverige tycker jag är rätt kul annars, även om det nu funkar som så kan det lätt kännas som en liten omväg ^^

Har inte testat hur den är/skalar vid HDMI då jag inte har någon sådan apparat, men skönt att ha HDMI-port till (kanske) framtida PS3a.

Skulle ha lagt upp bilder om man hade haft en vettig kamera, lägger däremot till Catalyst-inställningarna jag kör på för stunden. Tar gärna emot förslag osv. på vad hur man kan fixa med de olika grejerna samt egna erfarenheter av skärmen av er andra som köpt den

EDIT: Märkte att det står "G2400W" i Catalyst, men kontrollerade och det stod mycket riktigt "G2400WD" på baksidan av skärmen.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade denna LG skärmen på Inet. Den var billig och hade bra kontrast (10 000:1). Så, är den något att ha?
EDIT, äh blir nog bättre med en G2400WD istället, den var fan riktigt billig på komplett!

Permalänk
Medlem

Hej hej.
Jag har kollat runt lite på en Hyundai W240D för att ha som kombinerad tv/datorskärm är den någonting att ha?
Har dessutom hittat lite olika specs och undrar vilka som stämmer...

Max upplösning: 1920 x 1080/1200
Responstid: 2ms - 5ms
Betraktningsvinkel: 160¤ - 170¤
ljusstyrka: 400 - 500 cd/m2
aspect ratio: 16:9/10

Här är hyundai's egna hemsida:
http://www.hyundaiq.com/Eng/product/GoodsView.asp?GoodsCode=8...

Jag kommer kanske få tag på ett demoex rätt billigt och undrar om det är värt det.

Tack på förhand
//Pedbor

Permalänk
Medlem

Någon som har en uppfattning om hur bra NEC 24" 24WMCX står sig mot främst G2400? Kan köpa den för lika 3600:- men den verkar inte vara särskilt stor i Sverige... De inbyggda högalarna kan jag leva med då de inte tar särsilt stor plats i ramen. Men någon som har en uppfattning om hur bra den presterar till genomsnitts behovet, dvs surf och non hardcore nöjesspelande

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan hitta Benq G2400W/WD i butik i Sthlm?

Permalänk
Medlem

Har fått min G2400WD och testat litegrann med film och desktopmiljö.

Rakt av så märker man att det är en skärm för 3k och inte 6k vilket är ganska logiskt. Stödet är lite plastigt och jag trodde jag skulle bryta sönder hela skiten när jag skulle vinkla till den för första gången

Det enda jag reagerat på hitils som är rent av negativt är väl just det som talats om tidigare, den rödaktiga tonen. Om jag jämför med min LG 24" ser det ju ut som skit, rent utsagt Jag ska dock bara ha den som sekundärskärm så för det lär den duga...men hade jag sett en annan skärm först, och sedan denna hade jag personligen aldrig valt att ha den som primär skärm.

Mina tankar helt enkelt, dom kanske ändras efter mer användande Fick inga döda pixlar heller förresten så jag är nöjd overall!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Har fått min G2400WD och testat litegrann med film och desktopmiljö.

Rakt av så märker man att det är en skärm för 3k och inte 6k vilket är ganska logiskt. Stödet är lite plastigt och jag trodde jag skulle bryta sönder hela skiten när jag skulle vinkla till den för första gången

Det enda jag reagerat på hitils som är rent av negativt är väl just det som talats om tidigare, den rödaktiga tonen. Om jag jämför med min LG 24" ser det ju ut som skit, rent utsagt Jag ska dock bara ha den som sekundärskärm så för det lär den duga...men hade jag sett en annan skärm först, och sedan denna hade jag personligen aldrig valt att ha den som primär skärm.

Mina tankar helt enkelt, dom kanske ändras efter mer användande Fick inga döda pixlar heller förresten så jag är nöjd overall!

Köpte en till för att ha hemma hos morsan också. Nästan som en annan skärm, vafan inge rött alls som den andra (har bägge brevid varann tills jag ska dit). Mycket bättre inställd från babrik, trotts samma inställningar i skärmen vad jag kan finna samt mitt Catalyst strulande (orkar inte dubbelkolla).

Hur som helst, gick in i menyn på den andra skärmen (den "sämre") och sänkte röda kanalen, vilket gav bättre bild direkt. Tror det var:

Bildläge: Standard
Färg: Anv. läge (tror det heter så)

Kolla bara vad du hade innan, ställ in de andra liknande men sänk röda. Blev bättre på min bruna - Den andra tror jag knappt att jag ens har rört annat än kollat. Kör numera utan Catalyst- inställningar.

Kan lägga till min förra att det är grymt jobbigt placerade knappar på skärmen btw, men visst ser det väl lite snyggare ut knappfritt ^^ - menyn är smått irriterande också.

Inga synliga pixelfel på någon av dem

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReQuaker
Köpte en till för att ha hemma hos morsan också. Nästan som en annan skärm, vafan inge rött alls som den andra (har bägge brevid varann tills jag ska dit). Mycket bättre inställd från babrik, trotts samma inställningar i skärmen vad jag kan finna samt mitt Catalyst strulande (orkar inte dubbelkolla).

Hur som helst, gick in i menyn på den andra skärmen (den "sämre") och sänkte röda kanalen, vilket gav bättre bild direkt. Tror det var:

Bildläge: Standard
Färg: Anv. läge (tror det heter så)

Kolla bara vad du hade innan, ställ in de andra liknande men sänk röda. Blev bättre på min bruna - Den andra tror jag knappt att jag ens har rört annat än kollat. Kör numera utan Catalyst- inställningar.

Kan lägga till min förra att det är grymt jobbigt placerade knappar på skärmen btw, men visst ser det väl lite snyggare ut knappfritt ^^ - menyn är smått irriterande också.

Inga synliga pixelfel på någon av dem

Jag har testat lite olika och har vant mig nu, så nu är den helt klart godkänd. I början var det dock rätt stor skilnad från min nuvarande skärm till den vad gäller färg.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Gah, det är så svårt att hitta en 24" som inte har TN-panel och har låg Input Lag, alltså tiden det tar för det du gör med musen att visas på skärmen.

tankar om detta? har kollat mkt på Dell´s men den lider tydligen fortfarande av hög Input Lag.

Visa signatur

all that is left is ashes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inzom
Gah, det är så svårt att hitta en 24" som inte har TN-panel och har låg Input Lag

En BenQ FP241W/WZ kanske? Jag har den som bubblare för mitt kommande val av skärm iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte denna 24":an idag på mediamarkt för 2500kr. Men hur långt ifrån en 24" ska man sitta ungefär? Just nu kör jag ca en meter.

EDIT: Måste man installera drivrutinen för skärmen om HDMI ska fungera? Har krabbat med detta ett tag nu men det är bara svart med HDMI kablen ikopplad. Funkar endast med VGA. =/ Försöker jag uppdatera drivrutinerna manuellt (Väljer mappen med .inf filen under installation.) Hittar den inga fungerande drivers. Går heller ej högerklicka på filen och välja installera. Börjar bli riktigt trött på detta nu, kanske är fel på HDMI kablen, tycker att jag borde få bild iaf.
Väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

Du ska sitta exakt 3cm ifrån en 24 skärm annars blir dina ögon fyrkantiga det förstår du väl själv haha!

Drivare till skärmen har INTE ett jäkla dugg att göra med vilken koppling du kör med!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHyde
Du ska sitta exakt 3cm ifrån en 24 skärm annars blir dina ögon fyrkantiga det förstår du väl själv haha!

Drivare till skärmen har INTE ett jäkla dugg att göra med vilken koppling du kör med!

Hepp, ska testa med en kompis HDMI sladd idag.

Permalänk
Medlem

Testa det men varför inte köra med DVI ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHyde
Testa det och du har länkat fel föresten

Har jag väll inte? Länkade till spec. på skärmen på en annan sida då mediamarkts hemsida är värdelös

Permalänk
Medlem

Jo ursäkta jag som var blind visst hehe!

Om det är denna du köpt ska den visst vara en av dom allra bästa på marknaden

http://www.digitalversus.com/article-357-2682-47.html

Fan va sugen jag blir, verkar som det t.o.m är överlägsen BenQ WD/VW Serie!