Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Får ut ~18500 i månaden efter skatt. Anställd i försvarsmakten.

Vad har du för tjänst?

[EDIT]
Jag tjänar inget alls, jag får 1050 + 1272 av stat och försäkringskassa.
Student på gymnasialnivå och skilda föräldrar.

Permalänk
Medlem

Får ut mellan 11-14k cirka, butiksbiträde.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Jag har mellan 11 - 13 000 brutto beroende på vilken månad det är, jobbar ca 3 - 4 timmar/natt, 6 dagar i veckan.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
Jobbar som målare och tjänar beroende på hur mycket jag jobbar men oftast runt 24-25 000 och har skatt på 28% förutom juni och nov då det inte än nån skatt, detta är självklart i norge och har skrivit i svenska kr.

Tja, alla andra i Norge betalar skatt både i juni och november. Men i juni får man "feriepengar", och du har redan betalat skatt på dom pengarna. I nov är det dessutom vanligt att man 'bara' betalar 'halv' skatt. Men, du har redan betalat full skatt

Själv har jag ungefär 30 000 norska i månaden + övertid.
Ska upp några 1000-lappar snart hoppas jag.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd

Är nyanställd och har 20.000 brutto. Hoppas väll på lite förhöjning när provanställningen är slut och hoppas väll ännu mer på att jag får behålla jobbet

Permalänk
Medlem

Får ut så man nästan överlever.
Bytar kanske jobb i miten av Maj.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Är nyanställd IT-ansvarig på ett mindre företag. Får lite drygt 25k:- före skatt.

Permalänk
Medlem

Har en riktigt skruttig lön när det går dåligt på jobbet.
Allt från 10000kr till 15000kr ut efter skatt.
Jobbar inom telemarketing.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Har en riktigt skruttig lön när det går dåligt på jobbet.
Allt från 10000kr till 15000kr ut efter skatt.
Jobbar inom telemarketing.

Klaga lagom, får jag ut hälften är jag glad!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Jobbar normalt sett som elmontör och får ut ca 11 500 i månaden. (17500 innan skatt)

Just nu är jag pappaledig och får ut ca 7500kr efter skatt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Lever och arbetar även jag i norge:

Föreskatt 36 500sekr, efter skatt ca 29 000sekr (betalar 22% skatt). Detta är min garanterande grundlön, tillkommer diverse bonus och övertid, förra månaden hamnade jag på 46 000sekr före skatt med 11timmars övertid.

Jobbar vid en större webbyrå med uppgiften webutveckling, 7.5timme/dag, har 6 slitsamma år inom digitala medier och interaktion vid universitetet bakom mig.

Inte allt för länge sedan och sex år tillbaka har jag haft csn plus ica (7000sekr + 2500sekr/mån). Det är sådan enorm skillnad att det tar tid att förstå den.

Så packa väskorna och kom hit. Det är bra mycket mer än pengar som lockar här.

Permalänk
Medlem

Lever och arbetar i sverige:

Bruttolön 45 045kr/månad grundlön + att företaget betalar in för tjänstepension ca. 5000kr/månad . Tillkommer gör bonus ca. 150 000kr/år.

Jobbar inom it/web.

Klagar inte

Ingen idé att flytta till norge och jobba

Permalänk
Medlem

har ~25000 i månaden, men jobbar kommunalt så det är nog ganska skapligt.. Är socialsekreterare..

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Medlem

Är industrislav inom livsmedel och pendlar mellan 170000-21000kr netto beroende på ifall jag jobbar natt eller dag.

Visa signatur

DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 Venice 3000+ 2700mhz 1.536v 24/7 | Twinmos BH-5 2x512mb 2-2-2-5 225mhz | Gainward 7800GT 450/1180 | 410gb HDD | Hiper Type-R 580W |
Super pi max: 29.765 3dmark 01: 31961 03: 17176 05: 8012

Permalänk

Just nu får jag 18 innan skatt, tidigare 26400 men det är en lång historia. Jag kommer förmodligen att höja till 26400 igen inom loppet av 4 månader.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Tja, alla andra i Norge betalar skatt både i juni och november. Men i juni får man "feriepengar", och du har redan betalat skatt på dom pengarna. I nov är det dessutom vanligt att man 'bara' betalar 'halv' skatt. Men, du har redan betalat full skatt

Själv har jag ungefär 30 000 norska i månaden + övertid.
Ska upp några 1000-lappar snart hoppas jag.

aha, så är det nog. har inte varit här så lägen utan bara hört av en en norrman jag träffade i vietnam hur det va. men tack för att du redde ut dig för mig.

har föresten jobbat hårt så har fått mig en liten löne förhöjning, ganska bra gjort att ha jobbat upp 7kr timmen på bara 4månader.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Service Tekniker på Toyota Center

12500:- grundlön + upparbetning

Absolut inte värt de pengarna med tanke på slitaget på kropp & hälsa.

Ynglingar; bli inte bilmekaniker om ni vill bli äldre än 25.

En cigarett förkortar livet med 1 timme.

En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jöggas
Service Tekniker på Toyota Center

12500:- grundlön + upparbetning

Absolut inte värt de pengarna med tanke på slitaget på kropp & hälsa.

Ynglingar; bli inte bilmekaniker om ni vill bli äldre än 25.

En cigarett förkortar livet med 1 timme.

En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar.

eh, du kan väl fan inte mena 12500:- brutto?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
eh, du kan väl fan inte mena 12500:- brutto?

Netto, efter skatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jöggas
Netto, efter skatt.

Ännu en gång.

Skriv BRUTTO!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Ännu en gång.

Skriv BRUTTO!

Varför ska man dra upp en siffra som man får en bråkdel av. Tycker att brutto lönen är helt ointressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jöggas
Varför ska man dra upp en siffra som man får en bråkdel av. Tycker att brutto lönen är helt ointressant.

För att det är en norm!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Självklart är det normen man skall titta på eftersom man skattar olika, bara dumt att skriva netto eftersom jag nästan varje år får ut ungefär 10.000kr eftersom jag har valt att betala mer skatt.

Sedan är skatteprocenten olika dessutom så jag håller med ovan talare till 100%.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Runt 1100 euro brutto. Sen efter skatt och hyra har jag runt 700 euro kvar. Det jag behöver betala är mat. Så jag är hyffsat nöjd. Kan såklart varit bättre, men jag får jobba på ett jobb jag trivs, och i en trevlig stad.

Permalänk

Lärling som elektriker på lkab till sommaren får ca 20-25k i handen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
För att det är en norm!

Sen finns det en del av oss som tjänar nettopengar...
Det blir fel om jag ska sitta och hitta på skattesatser för att få fram något som skulle likna en bruttolön.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
Sen finns det en del av oss som tjänar nettopengar...
Det blir fel om jag ska sitta och hitta på skattesatser för att få fram något som skulle likna en bruttolön.

Nej det är ju självklart att du inte ska göra.
Men du faller ju utanför normen

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

17000-21000kr efter skatt beroende på hur mycket jag jobbar traktamente inräknat , sysslar ungefär med det här http://www.youtube.com/watch?v=zA-RAr5sw94

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Runt 1100 euro brutto. Sen efter skatt och hyra har jag runt 700 euro kvar. Det jag behöver betala är mat. Så jag är hyffsat nöjd. Kan såklart varit bättre, men jag får jobba på ett jobb jag trivs, och i en trevlig stad.

Euro har vi inte i sverige då vi inte vill ha sån skit. Vart bor du?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
aha, så är det nog. har inte varit här så lägen utan bara hört av en en norrman jag träffade i vietnam hur det va. men tack för att du redde ut dig för mig.

har föresten jobbat hårt så har fått mig en liten löne förhöjning, ganska bra gjort att ha jobbat upp 7kr timmen på bara 4månader.

Vet faktiskt inte 100 hur det egentligen är då det är olika bud beroende på vem man frågar, vilket inkluderar norska skattetaten, och jag har bara bott här sedan hösten.

Men jag vet iallafall följande:

December har reducerad skatt, hälften av vad du betalat övriga månader. För oss svenskar innebär det ca 10% skatt. Anledningen till det är att sätta fart på julhandeln (kanske en av anledningarna att norrmännen spenderar mest pengar på julklappar i hela europa).

Feriepengarna (semesterersättningen), är skattefri, och baserar på förra årets totala intäckt (inklusive övertid, bonus osv). Vilket innebär att de flesta har riktigt bra utbetalt under semesterveckorna.

Däremot vilken skattetabell man som svensk får verkar snarare vara ett lotteri. Då det händer att man får olika skattetabeller trots samma inkomst, och ekonomiska situation, och arbete. Finns säkert en logik i det, men totalt utan min vetskap.