Permalänk

tv som datorskärm?

Tja !
Behöver både en ny skärm till datorn och en tv.
Jag undrar då hur bilden blir om man köper en: Samsung 26" LCD
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...
Eller finns det någon annan ni rekomenderar ?

JAG HITTADE EN DATORSKÄRM SOM VERKADE HA TV TUNER:
http://www.tbh.se/index.asp?id=6&akat_id=866&kat_id=2110&prod...
Vad menas med tv-tuner elr stöd för full hd som de står?
Har den mottagning för tv ingyggt elr nått ?

mitt graffekort: Asus Geforce 8600gt 256 mb

skulle det funka bra att ha den som datorskärm??

Tack på förhand

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

blir as bra du kan köpa en dvi till hdmi splitter , så du kan koppla den in i tvn

den hadde även PC ingång stog det så då kanske det är vga ingång på den oxå

Visa signatur
Permalänk

okej ja det är nog vga ingång, är mest orolig över att upplösningen är för låg för en sån stor skärm. En bildskärm jag har som är 20" har en upplösning på 1650 x 1080.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

du får ju sitta en bra bit ifrån den, ungefär som du sitter framför tv:n kanske lite närmare.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

ää det blir bra min flickvän har en 27 hd lcd jag kan sitta en meter ifrån den och ser hur fint som helst även i 1024*768 genom min bärbara (vga) port

Visa signatur
Permalänk

jo det är ju så att jag ska ha den på skrivbordet också antagligen, (ca en meter ifrån) så då blir det kanske för nära med 26" . Kanske bättre att satsa på en 23"
`?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

768px i höjdled räcker knappt till sweclockers banners
Skämt åt sido, det är mycket låg upplösning och en stor skärm gör inte saken bättre.

Permalänk
Medlem

köp en 24' datorskärm istället med full HD?

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

okej, du menar en datorskärm med tv mottagare elr ngt ?
vill du länka en sådan Wilwarin? (=

Annars finns ju tv:n jag länka med samma upplösning i 23" istället, vad sägs om det ?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

En TV skulle väl funka som datorskärm om den har lite upplösning. 1366x768 är väldigt lite, tycker jag. Det går inte riktigt ihop med att du säger att du är väldigt kräsen på dator-bilden. Bättre är om du köper en renodlad skärm till datorn, och en vanlig TV. Alternativt så lägger du lite mer pengar på skärmen till datorn, och införskaffar ett TV-kort eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en tråd tidigare om liknande ämne, jag hittade då en skärm som verkade bra att använda som både TV och Skärm.
http://www.inet.se/?page=product&stockid=2202597&a=bildskaerm...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skumm
Jag gjorde en tråd tidigare om liknande ämne, jag hittade då en skärm som verkade bra att använda som både TV och Skärm.
http://www.inet.se/?page=product&stockid=2202597&a=bildskaerm...

okej Ja den verkar ganska bra, men jag har också sett andra med en "tv-tuner" vad menas med det?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av --(O.o)->
okej Ja den verkar ganska bra, men jag har också sett andra med en "tv-tuner" vad menas med det?

Att du kan koppla in antenn och så visar den tv-bild.
En TV som datorskärm är inte bra. En datorskärm som TV däremot funkar bra.
Köp en datorskärm med eller utan inbyggd tv-tuner. Köper du utan kan du köpa en separat tuner.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?