Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Har för mig att jag i video-reviews sett att dom klagat på touchpaden och knapparna. Den ser ju väldigt liten ut :/ Plus att många klagat på EEE 701/900 som har samma lösning med knapparna.

Hmmm...
Jag har tidigare haft en MSI-burk, S260, och där var det delade knappar. Dock så var vänsterknappen lite dålig för tryckte man lite fel så tog inte klicket...

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Har för mig att jag i video-reviews sett att dom klagat på touchpaden och knapparna. Den ser ju väldigt liten ut :/ Plus att många klagat på EEE 701/900 som har samma lösning med knapparna.

Det är väl inte för intet som Asus gått över till separata knappar på övriga modeller i 900-serien.

Permalänk
Medlem

Efter mycket tänkande så kom jag fram till att jag tar en Wind med Linux och 6 cell, alltså den versionen som förmodligen kommer till Sverige någon gång i september. Aspire One har för dålig batteritid, EEE känns för plastig. Wind har en större skärm, större tangentbord och en bra skärm. Vad gäller musknappen så har ingen recensent klagat på den så jag tror att jag klara mig.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Efter mycket tänkande så kom jag fram till att jag tar en Wind med Linux och 6 cell, alltså den versionen som förmodligen kommer till Sverige någon gång i september. Aspire One har för dålig batteritid, EEE känns för plastig. Wind har en större skärm, större tangentbord och en bra skärm. Vad gäller musknappen så har ingen recensent klagat på den så jag tror att jag klara mig.

Ungefär vad jag också har kommit fram till...

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk

Svar från webhallen gällande Advent 4211:
"Hejsan.

Vi har en leverantör som eventuellt kommer att saluföra den, men i dagsläget är det inte bekräftat. "

Bara hoppas att det blir bekräftat snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Cookie Pants
Svar från webhallen gällande Advent 4211:
"Hejsan.

Vi har en leverantör som eventuellt kommer att saluföra den, men i dagsläget är det inte bekräftat. "

Bara hoppas att det blir bekräftat snart.

Låter ju grymt intressant nu när Eee PC 900 vart en besvikelse.
Hoppas den kommer till sverige i Augusti, den har ju sålts ett tag i England nu så det vore ju inte omöjligt. Gud vad jag vill ha en mini lappis!!! hur ska man orka vänta!

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Didonk
Är det 6-celliga batteriet lika stort som det 3-celliga?
Om svaret är ja: Var kan jag hitta bilder att jämföra dem?

Den grej som jag oroar mig mest för med Wind är vippknappen för musklick. Jag tycker att det är synd att den har en sån istället för separata knappar för höger- och vänsterklick.

Här har du jämförelse på HPs mini.

http://www.youtube.com/watch?v=K6m2b5qYYGs&feature=related

Permalänk
Medlem

Här har ni en ny recension med stora och bra bilder. http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4498

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Här har ni en ny recension med stora och bra bilder. http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4498

Güht, güht...
Ser ut som att det blir en Wind... så fort man kan få tag i en och få med ett 6-celligt batteri. ^_^

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem

Jag börjar titta på en Dell E, mest för att man kan få den utan Bluetooth och Webcam, för ca 2000 SEK. Men om tangentbordet har dem problemen du nämner så kanske jag får tänka om igen. I vilket fall som helst är jag inställd på att vänta tills Augusti...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Vart finns info om Dell E?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Här: http://www.liliputing.com/search/label/dell%20e

Och här: http://www.google.com/search?hl=sv&client=opera&rls=en&q=dell...

Det ska dock nämnas att någon i denna tråd nämnde att Dell skulle ha flyttat Å,Ä,Ö tangenterna då dessa inte fick plats. Jag har inte läst något sådant och jag kan varken bekräfta eller dementera det.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Här: http://www.liliputing.com/search/label/dell%20e

Och här: http://www.google.com/search?hl=sv&client=opera&rls=en&q=dell...

Det ska dock nämnas att någon i denna tråd nämnde att Dell skulle ha flyttat Å,Ä,Ö tangenterna då dessa inte fick plats. Jag har inte läst något sådant och jag kan varken bekräfta eller dementera det.

Titta runt ENTER-knappen.

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk

hmm.. undrar om den kommer vara lika seg på att skickas ut som m1330

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att Dell E ser otroligt intressant ut, riktigt snygg design, ser väldigt liten ut bredvid pennan. Helt klart ett stort hot mot Asus, Acer och dom andra om Dell kan hålla det pris som det ryktas om, nämligen 299 dollar, vilket motsvarar ca 1800 Sek, viserligen då utan webcam och med 512 mb ram och 4GB SSD, men endå, grymt bra pris.
Ser värkligen fram emot en lansering i Augusti, hoppas även vi svenskar kan beställa den från deras webshop då.

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem

Så, rätta mig om jag har fel nu grabbar men MSI har försenat lanseringen p.g.a att dom vill sätta dit ett bättre batteri än vad det var tänkt från början? m.a.o ett 6cells batteri.

Lanseringen kommer antaglien att bli under Augisti månad i Svenska butiker?

Tjänar man på att beställa den utomlands? och isf varifrån kan man köpa den?

Är väldigt sugen på denna, det är helt klart denna som övertygat mig mest.
Älskar att den har större hårddisk, bättre skärm och ett relativt normalt tangentbord om man jämför med konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

Ja, dock så kan det bli en brist på Intel's Atom processorer, alltså kan det försena Wind ännu mer.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicklaz
Så, rätta mig om jag har fel nu grabbar men MSI har försenat lanseringen p.g.a att dom vill sätta dit ett bättre batteri än vad det var tänkt från början? m.a.o ett 6cells batteri.

Nja, 6-cellsbatteri har varit planerat från början. Sen brann det i en stor batterifabrik och brist uppstod. Att först leverera med 3-cellsbatterier blev en nödlösning för att inte behöva skjuta upp lanseringen ännu mer.

Hur som helst så finns bara 3-cells-Wind att köpa nu.

Bästa utomlandsköp verkar vara att be en bekant i England köpa en Advent 4211 (en identisk Wind-klon) på plats.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Cookie Pants
Svar från webhallen gällande Advent 4211:
"Hejsan.

Vi har en leverantör som eventuellt kommer att saluföra den, men i dagsläget är det inte bekräftat. "

Bara hoppas att det blir bekräftat snart.

Var det med 6-cells batteri? Verkar inte troligt...

Visa signatur

Mattias - författare av: "Datorn i skolan - pryl eller verktyg?" - Om netbooks i skolan
http://skoldator.wordpress.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skoldator
Var det med 6-cells batteri? Verkar inte troligt...

Advent 4211 ärn en MSI Wind klon med ett 3 cells batteri. Datorn kommer inte heller att ha ett svenskttangentbord, utan vad det handlar om är att importera den Engelska-varianten rakt av. Vill ni få en MSI-Wind med 6-cells batteri i Sverige med svenskt tangentbord så får ni nog vänta iaf tills September.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Advent 4211 ärn en MSI Wind klon med ett 3 cells batteri. Datorn kommer inte heller att ha ett svenskttangentbord, utan vad det handlar om är att importera den Engelska-varianten rakt av. Vill ni få en MSI-Wind med 6-cells batteri i Sverige med svenskt tangentbord så får ni nog vänta iaf tills September.

Hm... Att vänta, eller inte vänta, det är frågan...

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem

Har du någon användning av den nu? Eller är det bara ett "vill ha" behov som bestämer? Jag har egentligen ingen nytta av den nu, jag skulle säkert leka med den i en vecka eller så och sen så skulle den ligga på skrivbordet i en månad och samla damm. Alltså kan jag lika gärna vänta och under tiden läsa på lite extra om Linux och försöka hitta en passande distribution.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Har du någon användning av den nu? Eller är det bara ett "vill ha" behov som bestämer? Jag har egentligen ingen nytta av den nu, jag skulle säkert leka med den i en vecka eller så och sen så skulle den ligga på skrivbordet i en månad och samla damm. Alltså kan jag lika gärna vänta och under tiden läsa på lite extra om Linux och försöka hitta en passande distribution.

Jag ska ha den i plugget som börjar i höst, men jag klarar mig nog tills september...

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem

Haha är man prylbög så är man! Jag orkade inte vänta på att den skulle komma till Sverige och i efterhand glad över det. Kan säga att det har varit otroligt kul att pilla på Eee i 1½ vecka och man kommer på sig själv sitta och småle över denna finurliga lilla pryl.
Jag har mest haft nöje med den, men även lite nytta. Som Toa-PC är den alldeles ypperlig. *host*
Jag har lagt ordrar, övervakat företaget och fjärrstyrt kontorets alla datorer från den.
Jag hinner få min Advent idag innan jag åker utomlands dessutom, fårse vilken jag tar med på resan.

Nu åter till topic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jouh
[...] Som Toa-PC är den alldeles ypperlig. *host* [...]

Vilken perfekt marknadsföring... XD

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem

Har själv länge velat ha en vanlig laptop men har ändrat mig nu när jag fått upp ögonen för Wind. Jag kommer mest använda den i soffan och lite på resor till att titta på film och slösurfa tror jag.
Tror ni jag väljer rätt i att köpa denna framför en vanlig laptop?
Kommer man kunna plugga in den till låt säga en vanlig plasma TV och streama
en DVD film från HD:n?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicklaz
Har själv länge velat ha en vanlig laptop men har ändrat mig nu när jag fått upp ögonen för Wind. Jag kommer mest använda den i soffan och lite på resor till att titta på film och slösurfa tror jag.
Tror ni jag väljer rätt i att köpa denna framför en vanlig laptop?
Kommer man kunna plugga in den till låt säga en vanlig plasma TV och streama
en DVD film från HD:n?

ja en dvd film klarar den lätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicklaz
Har själv länge velat ha en vanlig laptop men har ändrat mig nu när jag fått upp ögonen för Wind. Jag kommer mest använda den i soffan och lite på resor till att titta på film och slösurfa tror jag.
Tror ni jag väljer rätt i att köpa denna framför en vanlig laptop?
Kommer man kunna plugga in den till låt säga en vanlig plasma TV och streama
en DVD film från HD:n?

Jag har hört en del rykten om att den ska palla att spela upp HD på 720p. Dock kan jag inte verifiera det...

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem

Aha, riktigt nice. Kommer inte bli några problem att plugga in den till TV:n heller da?

Tack för snabba svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicklaz
Aha, riktigt nice. Kommer inte bli några problem att plugga in den till TV:n heller da?

Tack för snabba svar

Jag tvivlar på att det skulle vara det såvida att du spelar upp DVDs... HD-material dock vågar jag inte yttra mig om.

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.