Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aent
Edit: Verkar som 12-09 är standard på alla sidor nu. En hel månad till..

128bit.se sa 10/12 till mig om du undrar. Jag tog dem mest för att de har en fysisk butik ganska nära mig. De ringde faktiskt och sa att "det var visst ganska lång leveranstid på den, vill du avebställa?". Snubben sa också att han trodde att det borde vara samma leveranstid på de flesta ställen, som inte hade den i lager eller på ingång redan, då de flesta beställer direkt från IBM.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Jag slog just av "SmartAudio" och frågan är hur smart den är, nu låter de inte längre som en trasig mono-radio från 70-talet utan snarare som en stereo radio från mitten av 80-talet vilket är ett stort framsteg men fortfarande dramatiskt mycket sämre än T61:an.

Jag tror att en sådan ljudkvalitet ska duga för mig. Jag är inte så kräsen när jag inte lyssnar på musik. Tack för tipset att slå av SmartAudio.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Citat:

[b]Ursprungligen inskrivet av Zzzandman Kapten Kanalje: enligt

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndoci...

Så ska inte 7469 vara berättigad till IWS men jag vet att de ibland står fel på websidan, verkar ju skumt att ingen x200s har IWS. Ring till Lenovo och fråga, vet inte vad workhorse och global innebär. För övrigt tycker jag nästan du ska satsa på en x200 tablet, priset är mycket bra (11700 kr) vilket gör de svårt att motivera prisskillnaden upp till en x200s om du frågar mig. Visst väger den lite mer och har sämre batteritid men prishoppet är ganska stort. Orsaken till att tableten är så billig är nog att HPs 2530p ligger precis där och dom missar ju en massa kunder om de inte har något i närheten. Många specar på tableten är ju sämre som kostar 20kkr. Ska du köra den i skolan måste de ju vara guld att köra noteringar direkt i onenote med pennan mot skärmen också. Med onenote kan du också spela in ljudet från läraren eller tom spela in han på video med den inbyggda kameran :). [/B]

Jag grävde upp ett telefonnummer på lenovo sveriges hemsida som jag ska ringa imorgon. Förhoppningsvis vet de hur jag ska gå till väga. Om det nu, mot förmodan, skulle gå att köpa en internationell garanti är jag nästan beredd att göra det så länge det inte handlar om fantasisummor.

Ja, 12 papp för en x200t är inte fel. Det som ändå talar för x200s är vikten (9 cells, 1,39kg mot 8 cells, 1,95kg) och batteritiden (10+h mot 6h). Jag vet egentligen inte hur ofta jag skulle använda tablet-funktionen. Visst, vi har en och annan lab på programet, men det känns inte som om jag vill ha min dator liggande i närheten av proverna med gud-vet-vad i. På föreläsningarna får vi alltid handouts så där behövs det inte heller. Nä, x200s är fortfarande huvudspåret. Jag dissade x61s för att skrämen var för dålig och nu "dissar" jag x200s för att skrämen inte är nog bra. Fan att man ska vara så kräsen. Jag börjar nästan, men bara nästan släppa kravet på WXGA+ LED. Men bara nästan...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aent
X200s med led, 5300 och 9-cell är väl det jag mest skulle vilja ha, men verkar inte gå att få så smidigt eller billigt. Intressanta för mig är då tableten eller x200 med studentrabatt från misco ( läser på komvux). Jag har aldrig ägt en bärbar, men jag tänker mig att det vore trevligt att ha en liten lätt och smäcker pryl att ha med i väskan, med bra batteri.

X200 var vad jag ursprungligen kollade på, men sen sprang det ju iväg.. ju mer man lär sig desto mer vill man ha! Jag tror iofs att jag skulle bli nöjd med denna, men den är inte helt exakt rätt.

Roligt att fler förstått att x200s med LED och 9 cells är den optimala pluggdatorn. Jag var först inne på en x61s, men skrämen var helt enkelt för dålig så jag väntade. Nu sitter jag här och grämer mig över att det ska vara så svårt att få till en x200s med LED utan att råna en bank först.

Jag tror inte att x200 är en så pjåkig maskin (tvärtom) men om man kan få något ännu bättre för inte så mycket mer vill man ju ha det. Jag ska ha min i minst fyra år och då börjar jag gärna med så många batteritimmar jag kan få ur ett batteri.

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk

Ni som har tableten (jag kollar på dig Zzzandman ). Är djupet 257 mm med batteriet medräknat?

Funderar på på att köpa en liten väska (typ skin) till så jag kan plocka med den i olika väskor. Lite svårt att hitta någon väska som borde pass eftersom X200t är så djup för en 12" (295 x 257 mm). Den enda jag hittat som verkar passa ganska bra är denna.
http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TSS055EU

Edit: Tack för svaret!

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Ni som har tableten (jag kollar på dig Zzzandman ). Är djupet 257 mm med batteriet medräknat?

Funderar på på att köpa en liten väska (typ skin) till så jag kan plocka med den i olika väskor. Lite svårt att hitta någon väska som borde pass eftersom X200t är så djup för en 12" (295 x 257 mm). Den enda jag hittat som verkar passa ganska bra är denna.
http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TSS055EU

Har just mätt min med tumstock och får den till 256 mm med batteriet (8-cell) men du får tänka på att 3g-antennen sitter på vänstersidan på utsidan och tar ytterligare 5 mm så den behöver nog 261 mm om man ska vara exakt. Nu tror jag iofs neopren är ganska töjbart så de ska nog inte vara några problem. Den där skalet såg bra ut, hade en innan utan skydd för blixtlåset och de blev med tiden "skavsår" överst på skärmen, något du förhoppningsvis slipper med den där då den hade en söm för de.

Permalänk

Jag pratade med Lenovos tekniska support för någon timme sedan och enligt han jag pratade med hade alla Thinkpad x200s 7466-XXX internationell garanti vilket innebär att de har 36 månaders inskicksgaranti/hämtningsgaranti i Sverige. Han sa att Lenovos amerikanska sida har fel, där står det att 7466 inte har internationell garanti vilket den alltså har. Happy times!

Docka eller inte docka, det är frågan. 2800:- till skulle det kosta att välja modellen med docka och DVD/RW-enhet samt Vista. Det skulle i och för sig vara riktigt smidigt att kunna ladda två batterier samtidigt, och digital bildutgång är aldrig fel. Men jag vet inte riktigt om jag verkligen behöver den. 13,4k eller 16,2k är ändå en skaplig skillnad.

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kanalje
Jag pratade med Lenovos tekniska support för någon timme sedan och enligt han jag pratade med hade alla Thinkpad x200s 7466-XXX internationell garanti vilket innebär att de har 36 månaders inskicksgaranti/hämtningsgaranti i Sverige. Han sa att Lenovos amerikanska sida har fel, där står det att 7466 inte har internationell garanti vilket den alltså har. Happy times!

Docka eller inte docka, det är frågan. 2800:- till skulle det kosta att välja modellen med docka och DVD/RW-enhet samt Vista. Det skulle i och för sig vara riktigt smidigt att kunna ladda två batterier samtidigt, och digital bildutgång är aldrig fel. Men jag vet inte riktigt om jag verkligen behöver den. 13,4k eller 16,2k är ändå en skaplig skillnad.

Det låter ju bra att det trots allt är internationell garanti på dom. 13 lök för en x200s är ju kalas

2800 kr för docka med DVD lät ju rätt dyrt. Du får ju docka + dvd för ca 3300 kr i sverige, så det skulle ju inte kosta så mycket mer om du vill köpa till den senare. Men att ladda ett extra batteri är väldigt smidigt, och slippa koppla i och ur sladdar är ju skönt det med. Hänger det mest på att kunna ladda ett extra batteri borde det finnas andra lösningar. Nån som vet? Tycker att dockan inte borde kosta mer än en tusenlapp, den känns rätt plastig. :/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kanalje
Jag pratade med Lenovos tekniska support för någon timme sedan och enligt han jag pratade med hade alla Thinkpad x200s 7466-XXX internationell garanti vilket innebär att de har 36 månaders inskicksgaranti/hämtningsgaranti i Sverige. Han sa att Lenovos amerikanska sida har fel, där står det att 7466 inte har internationell garanti vilket den alltså har. Happy times!

Docka eller inte docka, det är frågan. 2800:- till skulle det kosta att välja modellen med docka och DVD/RW-enhet samt Vista. Det skulle i och för sig vara riktigt smidigt att kunna ladda två batterier samtidigt, och digital bildutgång är aldrig fel. Men jag vet inte riktigt om jag verkligen behöver den. 13,4k eller 16,2k är ändå en skaplig skillnad.

Skoj att de var IWS, som sagt de har hänt förut att de stått fel på Lenovos hemsida!

Ang docka så kör jag utan docka till min x200 (har dock en till min t61p) men de där beror på hur ofta du tänkt köra med extern skärm/mus/tbord/skrivare. Är de ofta tycker jag allt de är värt 2800 kr, är de bara ibland så skippa den (eller köp till den senare om du får behovet). En ganska snygg pryl med dockan är att den kan driva 2 skärmar (en via dvi och den andra vga) om du vill köra som börsmäklarna eller pyssla i PS. Behovet av optisk enhet är i alla fall i mitt fall mycket begränsad förutom kanske när man ska installera operativet. Musiken och filmerna har man ju digitala och all annan installation går över nätet. Ang laddare av flera batterier så hade jag en sån här till min t42:a men har inte sett nån som passar till den nya serien:

http://www.dustin.se/pd_5010068650.aspx

Svindyr, docka känns plötsligt prisvärd :-).

Måste säga att när jag kört växelvis med WUXGA på min T61p och min x200t så känns x200:ans skärm aningen skarpare och ljusstarkare, hoppas de kommer en WUXGA med IPS och LED till W500 så kan jag pensionera min T61p om något år också

Permalänk

Ja, och för en gångs skull är det ett bra fel!

Jag kommer nog att koppla den till min 22" skärm någon gång då och då, typ om jag har en film på x200s som jag inte har på min stationära. Så "ibland/sällan" är nog det som passar bäst på mig, och då känns 2800:- lite väl häftigt. En extren läsare kan ju inte kosta mer än några hundringar när/om man ska byta operativsystem. När jag väl köper ny TV kommer jag nog använda mig av en Popcorn Hour istället.

Då verkar det som om 7466-3HU ligger bäst till. Nu ska jag bara lösa det praktiska.

Provantage sa att de bara tar emot betalningar via AE eller Bank Wire. Hur funkar Bank Wire? Är det som när man betalar räkningar/fakturor?

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kanalje

Provantage sa att de bara tar emot betalningar via AE eller Bank Wire. Hur funkar Bank Wire? Är det som när man betalar räkningar/fakturor?

Jag har handelsbanken och där kan man välja betalning till utlandet, bank wire är vanlig överföring till konto. Vet dock inte vilka avgifter som banken lägger på för detta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Jag har handelsbanken och där kan man välja betalning till utlandet, bank wire är vanlig överföring till konto. Vet dock inte vilka avgifter som banken lägger på för detta.

Ok. Såg nu att jag också har en sådan flik (Swedbank). Får kolla upp vad det skulle kosta att använda den, om det nu kostar något. I vilket fall som helst kommer jag spara X antal tusenlappar om detta nu går vägen

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem

Har gett upp att köpa en x200t. Verkar inte som om den kommer i lager igen förrns om ca en månad, så är bara att snällt vänta och kolla upp allting igen då. Tråkigt när man väl bestämt sig, men men. Riktigt avundsjuk på dig Zzzandman!

Permalänk
Medlem

Fick min x200 (NR3X5MS) idag från Misco. Det tog ett tag dock, beställde 3e oktober. Ska blåsa om den och testa lite nu

Permalänk
Inaktiv

scharnhorst, Hansemannen, Peksa2 och ni andra med x200, vad får ni för "äkta" batteritid på era x200? Har iofs bara tömt batteriet 3 ggr sen jag fick den men ligger på nästan 5 timmar med 3 "ljuspinnar" och wifi eller 3g aktivt vilket jag är grymt nöjd med, även om det är långt till uppgivna 10 timmar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
scharnhorst, Hansemannen, Peksa2 och ni andra med x200, vad får ni för "äkta" batteritid på era x200? Har iofs bara tömt batteriet 3 ggr sen jag fick den men ligger på nästan 5 timmar med 3 "ljuspinnar" och wifi eller 3g aktivt vilket jag är grymt nöjd med, även om det är långt till uppgivna 10 timmar.

Kul att du är nöjd med datorn. Kör du med alla anteckningar i burken nu?

Jag får knappa 4 timmar med 6-cellaren (56Wh), då brukar jag aldrig tömma batteriet under 10%.

Med 9-cellaren på 85Wh kommer jag upp i 6 timmar. Kanske något mindre, men det beror lite på vad jag gör med datorn. 5+ timmar med ~hälften i ljusstyrka o surfande, matlab, python etc. Jag har inte köpt 3G modul än, men WLAN är alltid igång.

Hade det varit så att jag inte köpt ett till batteri så hade jag nog varit lite missnöjd, men det känns mycket smidigare att ha med ett extra batteri än laddaren. Sen räknar man ju med att batteritiden är dryga hälften av den specade. Jag antar att man skulle klara sig gott på ett 9-cells batteri med X200s.

Edit: Kan ju tillägga att jag också har en 7200 varvare i min burk även om det syns i signaturen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
scharnhorst, Hansemannen, Peksa2 och ni andra med x200, vad får ni för "äkta" batteritid på era x200? Har iofs bara tömt batteriet 3 ggr sen jag fick den men ligger på nästan 5 timmar med 3 "ljuspinnar" och wifi eller 3g aktivt vilket jag är grymt nöjd med, även om det är långt till uppgivna 10 timmar.

Jag har bara ägt datorn i ett par timmar, och då bara installerat OS, så jag avvaktar och återkommer när jag fått prova

Permalänk
Inaktiv

hansemannen ok, låter ungefär aningen bättre siffror som jag men de är ju förståligt då jag kör touchskärmen aktiv också (man kan slå av den men osäker på vad de gör på batteritiden. Jag kör alla anteckningar direkt i onenote (varierat med penna eller tbord) och gillar de skarpt. Såg en film streamat igår på den också, ganska smidigt att köra den i tabletmode då också då blir de som en vanlig mediaspelare istället för en laptop.

Peksa2 hehe förstår, rapportera gärna in när du kört några dagar. Ska också ominstallera min med x64 i helgen, kräks åt alla applikationer som ligger på den ur kartong. Känns som Lenovo närmar sig Sony på bloatware-fronten :-). Min favorit är programmet "Lenovo camera manager" som vid varje inloggning visar en ballong och berättar att man kan göra mer med kameran. Klickar man där öppnas en länk där man kan ladda ner Skype, världsklass :-).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
hansemannen ok, låter ungefär aningen bättre siffror som jag men de är ju förståligt då jag kör touchskärmen aktiv också (man kan slå av den men osäker på vad de gör på batteritiden. Jag kör alla anteckningar direkt i onenote (varierat med penna eller tbord) och gillar de skarpt. Såg en film streamat igår på den också, ganska smidigt att köra den i tabletmode då också då blir de som en vanlig mediaspelare istället för en laptop.

Peksa2 hehe förstår, rapportera gärna in när du kört några dagar. Ska också ominstallera min med x64 i helgen, kräks åt alla applikationer som ligger på den ur kartong. Känns som Lenovo närmar sig Sony på bloatware-fronten :-). Min favorit är programmet "Lenovo camera manager" som vid varje inloggning visar en ballong och berättar att man kan göra mer med kameran. Klickar man där öppnas en länk där man kan ladda ner Skype, världsklass :-).

Lenovos nya bloatwares är hemska. Nyare versionern av energispararen bjuder på en trevlig ikon vid batterimätaren som tycker att man ska byta ut sitt slitna batteri mot ett nytt o tjäna 30min extra batteritid!
Klickar man på den hamnar man självklart i deras underbara webshop..

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
hansemannen ok, låter ungefär aningen bättre siffror som jag men de är ju förståligt då jag kör touchskärmen aktiv också (man kan slå av den men osäker på vad de gör på batteritiden. Jag kör alla anteckningar direkt i onenote (varierat med penna eller tbord) och gillar de skarpt. Såg en film streamat igår på den också, ganska smidigt att köra den i tabletmode då också då blir de som en vanlig mediaspelare istället för en laptop.

Peksa2 hehe förstår, rapportera gärna in när du kört några dagar. Ska också ominstallera min med x64 i helgen, kräks åt alla applikationer som ligger på den ur kartong. Känns som Lenovo närmar sig Sony på bloatware-fronten :-). Min favorit är programmet "Lenovo camera manager" som vid varje inloggning visar en ballong och berättar att man kan göra mer med kameran. Klickar man där öppnas en länk där man kan ladda ner Skype, världsklass :-).

Haha, japp. Jag insåg rätt snart att det inte var nåt vidare att ha.
Nu har jag installerat windows 7 på burken, försöker få in linux också, men det är lite meckigt att skapa en bootbar usb-sticka i windows

Skoj att pilla dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrimaq
Nu har det lanserats nya studenterbjudanden på thinkpads! Synd bara att X200s inte erbjuds. En sådan med WXGA+ för 13k hade jag slagit till på direkten.

Samma här. Illa att X200s inte finns med. Har man suttit och väntat förgäves då.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Alltså. När man ska ta hem datorn från USA är det väl bäst att ta den i handbagaget, eller vad tycker ni? Känns det inte lite väl riskfyllt att packa ner den i en resväska och checka in den? Batterier, kablar och manualer kan man ju lugnt låta ligga i resväskan, men själva datorn är ju lite ömtåligare... Det gäller även ThinkPads

Hur gjorde scharn?

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kanalje
Alltså. När man ska ta hem datorn från USA är det väl bäst att ta den i handbagaget, eller vad tycker ni? Känns det inte lite väl riskfyllt att packa ner den i en resväska och checka in den? Batterier, kablar och manualer kan man ju lugnt låta ligga i resväskan, men själva datorn är ju lite ömtåligare... Det gäller även ThinkPads

Hur gjorde scharn?

Jag hade tveklöst tagit den som handbagage, rätt emballerad hade de nog funkat som incheckat också men de slänger väskan lite väl mycket tycker jag så de är nog en onödig risk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Jag hade tveklöst tagit den som handbagage, rätt emballerad hade de nog funkat som incheckat också men de slänger väskan lite väl mycket tycker jag så de är nog en onödig risk.

Då tänker du precis som jag alltså Det sega var att den kanske inte skulle få plats iom att det är en lång flygning och de ska ha en del andra saker som handbagage. Fast utan batteri vägen den ju bara 900g och är stor som ett kollegieblock där den ligger i sitt neoprencase. Får försöka övertala henne...

Alltså. Vad kan egentligen gå fel? Laddaren funkar bara man byter kabeln mellan dosan o väggen, garantin gäller i 36 månader över HELA världen och tangentbordet är busenkelt att byta och kostar bara några hundringar. Har jag missat något?

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk

Ang. batteritid - jag har fått min burk att tugga på i uppemot sex timmar (aldrig klockat den) med 5/15 pinnar på skärmen, skrivandes i OneNote och med lite grejor igång i bakgrunden (Firefox, 10 tabbar?) och lite sporadiskt surfande över WLAN. Fullt tillräckligt för en heldag i skolan. Notera att även jag har en 7200-varvare.

Vill tillägga en liten brasklapp angående skärmen på x200 - den har ganska usla betraktningsvinklar och även dålig kontrast. Det är omöjligt att använda den för arbete i Photoshop då färgrymden är taskig. (Har förvisso inte försökt kalibrera med färgsticka, men den medföljande profilen är iaf horribel.)

Angående frakt från USA så åkte min burk som handbagage. Tänk på att boota datorn innan den får ut och flyga - om tullarna ber att få titta på datorn och det är första booten kommer den att hojta "Hej och välkommen" och sen blir det svårt att bortförklara att man behöver klicka sig igenom 10 frågerutor om ens nya dator...

Visa signatur

Lenovo ThinkPad X200 - 2.4 GHz - 4 GB - 200-7200 FDE - Vista BEx64 - 9 cell

Permalänk
Inaktiv

Förra helgen fick jag äntligen tummen ur och formatterade om min x200 tablet med Vista x64 och la bara på de jag tyckte jag behövde. Allt funkar bra förutom att GPSen blådumpar när jag startar programmet men de kommer jag säkert inte använda så mycket. Ett större problem är att när jag återvänder från sleep så är datorn obrukbar i säkert 30-40 sekunder då den bara står och tokläser från hårddisken och är mycket seg. Jag hade samma problem med fabriksinstallation av Vista 32....

Kör samma appar och konfig som på min x61 och T61p där jag inte har detta problem.

Ska kolla med Lenovo supporten i veckan men vad säger ni andra, om ni bootar upp vista, loggar in, låter den ladda profilen och kör igång tex firefox och word och sedan sätter den i sleep-läge och sedan startar upp den igen, när är den "brukbar"?

Min T61p svarar blixtsnabbt och är uppe och snurrar (tom på nätet med wifi) på under 5 sekunder medan de minst tar 30 sek på x200 (mycket diskläsning+timglaset)....

Permalänk

Zzzandman >> Jag vet inte hur snabbt det ska gå att komma igång efter vänteläge, men jag upplever att det tar ett litet tag för datorn när jag väckt den att ladda in inloggningsmenyn (jag kör med fingeravtrycksläsaren), säg 10-15 sekunder. (längre ibland, uppåt 20-30 s) När jag väl loggat in är det som om datorn inte varit i viloläge alls. Kanske är skillnad mellan x200 och x200 tablet..

Permalänk
Medlem

En x300 för 16,3k. Lite lockande. Sämre prestanda, bättre skärm, brännare och SSD. Plus att den kan skickas direkt. Blir lite sugen men känns ändå som att det är en äldre modell. http://www.dustinhome.se/pd_5010133145.aspx

Permalänk

X300 med 1,2 Ghz-processor känns inte så lockande när man kan köpa en snabbare X200 med bättre batteritid och tabletfunktionalitet för mindre pengar. Det är dock segt att vänta på tableten.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Inaktiv

X300 har alltid varit min favoritpadda men utanför min budget men med den denna sänkning ser den ju smakligare ut.

Fördelar och nackdelar jämfört med x200

+högupplöst skärm (mycket viktigt om du frågar mig finns iofs till x200s men de blir den dyrare än x300)
+optisk enhet (använder jag dock sällan)
+SSD

- slöare propp och FSB (prestanda behövs om man kör Vista!)
-dyrare även efter sänkningen, x200 tablet kostar 11700kr vilket är ett fynd om du frågar mig.
-ej dockningsbar (ett krav från min sida)

Men sen finns ju x301 också men den är tokdyr

Kör min x200t mest i tablet mode när man surfar och gillar de skarpt, har också börjat uppskatta skärmen mer och mer när man växlar mellan t61p och x200t, ljusstyrkan imponerar verkligen tillsammans med batteritiden.

Surfade runt efter tighta väskor idag (ska bara rymma datorn + AC-adaptern) men de verkar svårt, den verkar ju inte rymmas i "vanliga" 12-tums väskor. Lägger jag min x61:a (12 tum) på min x200t (12.1 tum) så skiljer de flera cm....

Permalänk
Medlem

det ända som stör mig är grafik kortet i den

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Gick det bra att beställa datorn från Lenovo i USA? Det är Black friday nu så det är 15% rabatt på deras datorer, dock väger väl uppgången av dollarn upp det antar jag :/

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd