Vilket Lian-Li för max 1800 skulle ni ta?

Permalänk
Medlem

Vilket Lian-Li för max 1800 skulle ni ta?

Somsagt ska bygga en ny dator snart så jag har kollat runt lite på olika chassin om mina kriterier är att det ska vara:

* Tyst
* Välbyggt
* Hyffsad kylning

Så vad jag har kunnat hitta som uppfyller dessa krav är
Antech P182, men efter som alla har det typ så skulle jag vilja testa ngt annat och då kunde jag endast se Lian-Li som en värdig motståndare. Finns det fler så kom gärna med de förslagen isf!
De Lian-Li chassit jag har fastnat för mest är A10 vilket på många sätt liknar P182.
Men villket är det bästa Lian-Li eller förslagsvis annat Chassi du kan få för max 1800 som uppfyller mina krav?

mvh Oskar

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Okej okej, jo har kollat på de, dock verkar inte V1100 så intressant för gillar inte riktigt planlösningen på den med så sjukt många hårddiskrack m.m. men jag kanske har fel om de chassit, bevisa att jag har fel och kome med änn fler förslag! Andra tillverkare är INTE uteslutna!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

V1100 har den smarta inverterade layouten. Moderkortet monteras upp-och-ner vilket gör att alla korten kommer upptill och inte blockerar lådan som vanlig layout gör.
Hur kan många hårddisk-platser vara av ondo? Stort plus och stort plus att diskarna har sin egen del i lådan.

A10 är dock snäppet snyggare.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

v1100 kostar "bara" 1500 kr, så då får du råd med schyssta fläktar till det chassiet.

Man får aldrig för många platser för hårddiskar

Permalänk
Medlem

Intressanta tankar ni har! tackar jag för!

Men om man bortser från priset, vilket chassi av A10 och V1100 skulle ni ta, sätt ifrån smartas lösningar och ljuddämpning.
Vilket är mest ljuddämpat?

Har tänkt att köpatill Nexusfläktar fläktar sedan hur som.

Sedan hårddiskplatset, visst det är ju aldrig fel att ha många platset men som det ser ut nu så kommer jag köpa två 500 gb och sedan taöver min raptor från mitt nuvarande system så det blir ju 3 st kanske 4 ngt senare.

Tycker ni det några värdiga kombattanter till dessa chassin från Lian-Li eller ngn annan tillverkare?

mvh!!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk

Står att v1100 ska vara ljuddämpat, men jag tror skillnaden mellan A10 och v1100 är minimal.

Men annars är det antec's olika chassin som kan vara bra. Fast sen är ju A10 så jävla läckert chassi.(bortsett från prislappen:D)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil-Bosse
Står att v1100 ska vara ljuddämpat, men jag tror skillnaden mellan A10 och v1100 är minimal.

Men annars är det antec's olika chassin som kan vara bra. Fast sen är ju A10 så jävla läckert chassi.(bortsett från prislappen:D)

Ja prislappen är ju den mindre roliga biten (;

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

a17 verkar nice..

och om man får töjja gränser dvs vill du ha ett större chassi så kan jag varmt rekommendera

A-77 hoppa in på www.clunk.org.uk och läs review'en eller dra i väg ett PM till mig om du har några frågor..

vill man ha riktigt tyst så är väl ovanstående lådor ngt bättre men a-77 är tyst om man har bra/tysta komponenter..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moreempty
a17 verkar nice..

och om man får töjja gränser dvs vill du ha ett större chassi så kan jag varmt rekommendera

A-77 hoppa in på www.clunk.org.uk och läs review'en eller dra i väg ett PM till mig om du har några frågor..

vill man ha riktigt tyst så är väl ovanstående lådor ngt bättre men a-77 är tyst om man har bra/tysta komponenter..

Verkar vara ett jättetrevligt chassi, bara att det är lite utanför min budget dock =/

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |