Permalänk
Medlem

Spänning från PWR-led på moderkortet?

Hur hög spänning pallar PWR-led eller HDD-led på moderkortet? Jag tänkte köpa en sånhär http://www1.elfa.se:80/elfa~se_sv/go.jsp?s=se-sv&i=35-072-66 (vandalsäker momentanknapp, blå) som går på ca 3,5V men misstänker att moderkortet inte pallar det utan kommer pajja rätt snabbt. Jag antar att mitt ända väl att koppla den till en molex med ett motstånd så jag kommer ner till 3,5V (från 7 eller 12)?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Jag tror dessa knappar även finns på kjell för en summa runt 60kr. dock kansek inte redigt samma kvalite men värt pengarna före iaf.

får inte fram någon sida men jag vet att folk kör på dessa och moderkortet brukar ha reglerade utgångar så det bör bara vara att koppla in. annars lyser bara knappen svagare.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tack! Kollade på de Kjell för bara några månader sedan men hittade inte knappen då, nu har de den för 110 kr och den går direkt på 12V så problemet är därmed löst.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams