Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Negativa
AI - stoooooooooooooort minus
Stel värld
Repetitiva siduppdrag
Långa färdsträckor
Dåligt flyt i storyn
Hitboxes
Fienders aimbot-siktande
Ens överdrivna HP
Oslipat

Positiva
Bra optimerat (bättre än Crysis!)
Rätt schjyssta vapen - många också

2/5

/agree

Det dåliga med vapnena är däremot avsaknaden utav reglage för att ställa in auto-semi-single på givna vapen. Omöjligt att träffa någon från avstånd pga 2+ skott vid minsta lilla klickandet. Och respawnen är sjukt störig när det gäller guard posts.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Hur stora banor sa du att Crysis hade?

Och snälla, förklara vad du menar med "dålig grafik", jag är väldigt intresserad. Tycker du STALKER Clear Sky har "dålig" grafik? Battlefield Bad Company? Assassin's Creed? Unreal Tournament 3? Bioshock? Det kan du inte tycka för alla dom spelen har sämre grafik än Far Cry 2, du kan verkligen inte påstå något annat för då får jag magkramp. (:
Nu snackar vi alla spel på max möjliga grafik/upplösning.

Listan kan bli hur lång som helst. Faktum är att vissa är för okunniga för att avgöra om ett spel verkligen har bra grafik eller inte. Sanningen är att det du ser inte avgör till 100% om det är bra eller dålig grafik. Man måste tänka på omständigheterna (som jag skrivit säkert 10 gånger i denna tråden:)). Det går inte att ta ett spel med HELT öppen spelvärld, och sen jämföra det rakt av med ett annat som utspelar sig i "korridorer".

Ta F.E.A.R. till exempel. Jösses vad bra man tyckte grafiken var när det kom. Effekter hit och dit, väggar gick isönder osv. Samma år släpptes Battlefield 2, men inte gick folk och sa att det var "skitfullt" trots att det faktist hade sämre grafik än F.E.A.R. Varför? För att det är 2 helt olika spel! Visst, Crysis klassas väl också som ett "öppet" spel, men knappast i samma grad som FC2.

Tro vad du vill, men Far Cry 2 HAR bra grafik. Crysis är ju för tusan "skitsnyggt" med 'high' inställningar enligt många, där det är LÅNGT ifrån lika detaljerat som FC2 och det är fakta.

Jag menar, varför klagar ingen på WoW, eller Age of Conan för den delen? Hur kan dom kalla AoC ett "grymt snyggt spel" när det T.O.M. har sämre grafik än stackars Crysis? (överdrivet jag vet, försöker bara få min poäng tydlig;))

Jo jag vet, både Crysis spelen och Far Cry 2 är FPS-spel, men dom är LÅNGT ifrån samma sorts spel.

Aja, tack för en livad diskussion idag allesammans. Sånt gillar vi! (:

Peace out!

Har faktiskt inte kört Far Cry 2 ännu men jag kan säga att från det jag har sett har jag väldigt svårt att tro att det kan bli snyggare än Clear Sky. Clear Sky är i mitt tycke i de flesta avseenden mycket snyggare än Crysis. Ljuseffekterna, skuggeffekterna, rökeffekterna, texturerna, etc. är troligtvis de snyggaste som går att köpa för pengar. Det som Crysis stoltserar med är snygg natur och väldigt detaljerade vapen vilket lurar spelaren att helhetsintrycket är snyggare än många andra spel. Det är ett skitsnyggt spel och det ligger nog ändå först på grund av den snygga naturen, men när man kollar på detaljer så ligger det långt långt bakom Clear Sky, och jag har svårt att se framför mig hur Far Cry 2 skulle kunna slå grafiken i Clear Sky.

Angående FEAR så var det ändå mer krävande för datorn än BF2 just på samma sätt som folk ansåg det vara snyggt: dynamiskt ljus. BF2 saknade allt vad dynamiskt ljus och dynamiska skuggor heter och på så sätt fick inte in samma känsla för realism och därav inte samma snygga grafik vare sig det är öppet eller inte. För att driva grafik framåt så var ju FEAR något av det bästa som har hänt datorvärlden. Sedan så är Crysis banor riktigt riktigt stora så det känns inte riktigt rätt att kalla korridor shooter.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Happ. Jag tycker det är ganska roligt iaf. Fast AI'n är ju inte direkt felfri Och Neeeej, grafiken är inte dålig bara inte lika bra som Crysis. Men själv tycker jag att COD4 var bättre än crysis, och grafiken är inte heller "mega-super-häftig".

btw: Crysis var & är långt ifrån felfritt. vart ju nästan skittråkigt när alla ailens kom. så varför jämföra med crysis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Håller med FeeSpray och en del andra. Detta är kass konsolportning som kanske duger till 14-åringar med låga krav.

Grafiken är dålig och det flyter inte så bra med 9800GX2 med nyaste betadrivsar. Får faktiskt bättre flyt i Crysis med DX10 moddad grafik med mycket snyggare effekter.

Fördummat halvarkadspel utan bra känsla som levet på namnet som sagt. Läste nånstans att spelet fick 94% av engelska PCG. Hur fan gick det till? Snacka om att de måste få fina mutor för att sätta så bra betyg för så kass spel.

Nejfan gamla FarCry var ju bättre...

Vettekatten om man ska kalla grafiken dålig, men vissa konsollvibbar får man allt. Tycker i och för sig själv att spelet överlag känns rätt okej faktiskt, knappast några 94% men... Det jag verkligen gillar i FC2 är vädret och gräsbränderna.

Ligger runt 35-40+ FPS i alla lägen hitills med allt på Very high i 1680x1050 med ett 8800GT, så jag tycker ditt 9800GX2 borde prestera dugligt.

AIn är ju inte direkt den smartaste heller nej.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Offrade några timmars sömn inatt bara för att jag var så himla sugen på att testa spelet. Jag kan inte säga annat än att jag är mycket besviken. Först möts man av en ful meny med mycket tveksamma musrörelser, som tur var försvann detta i spelet.

Det första jag la märke till var grafiken. Känns som att allt är i en nyans av brunt. Inte ens växter ser riktigt gröna ut.. Kör spelet maxat med 2xAA och grafiken är inte på långa vägar vad jag väntat mig från ett spel anno 2008. Hade det kommit för 2 år sen hade jag inte kunnat säga nåt. Fan t.o.m CoD4 är ju snyggare.
Det enda positiva jag kan säga om grafiken är att det faktiskt flyter bra. Nu är det visserligen inte så konstigt iom att jag har ett bra system men ändock.

Spelkänslan tycker jag är mycket suspekt. Riktig sirapsfeeling, vapnen är kassa, ljudet är tamt och hitboxen är en katastrof. Det inledande intrycket var att det var ett b-spel jag installerat och intrycket kvarstod under de dryga 90 minuterna jag spelade.

Ska ÄNDÅ faktiskt ge spelet en liten chans till när jag kommer hem i eftermiddag. Hade ju inte skadat att ha nåt att lira bredvid Stalker Clear Sky.
En sak jag märkte som är mycket dålig är att när man ska leta diamanter så är man tvungen att ha kartan framme. Den tar ju upp så mycket av skärmen att man knappt ser vart man går. Rätt opraktiskt. Är vid piren nu hos min uppdragsgivare och har hittat platsen där diamanterna borde vara. Lampan i telefonen lyser konstant men jag ser inte nåt man kan plocka upp eller liknande. Är ett par trälådor där bara som inte går att göra sönder eller nåt. Hur f*n får man tag i diamanterna så man kan komma vidare genom uppdragen?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Say what?... Om du tittar under siktet så är där inget som håller det uppe när man zoomar in. (:

Kom igen, tror du verkligen själv på det där? Scheisse...

Aha, du har rätt, missförstod. La också märkte till det men trodde att han menade att det "hoppade" för mycket när man skjöt xD

Lirat de i nån timme nu och jag måste säga att jag gillar de

Fixar de hitboxen och lägger ner spawn funktionen kanske de blir riktigt bra till slut. (eller det kanske inte går att ändra sådant via Patcher?)

Edit; SLUTA jämföra med grafiken i COD4 och Crysis.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att nåns uppfattning av detta spel som inte gillade Crysis, som jag. Kanske man då skulle få en mer objektiv syn på spelet.
Skall handla spelet idag eller imorgon så skall jag ge ett uttalande!

jag tror inte heller att man jämföra Crysis och FC2!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Fan hoppas dem lägger till 'rate of fire' i nån kommande patch..

Jag förstår inte riktigt varför alla klagar på AI:n och hitboxen, jag har inte märkt några märkligheter alls på den fronten.

Permalänk

ja farcry2 var som jag hade förväntat mig. helt underbart. grafiken är det inget fel på. även som jag bara sitter på ett 8800gtx så presterar det utöver godkännt, kör det med spec i sign. fick hem det igår (onsdags) från cdon. 12% klart av spelet å nu känner jag att det rycker i speltarmen igen!

so long boys!

Visa signatur

Intel core i5 750 @4013mhz - Asus P7P55D - Corsair 1600 mhz ddr3 - GTX 480 - Corsair HX620 W - Seagate barracuda 250gb hdd - Lian Li Lancool

Permalänk

När jag försöker spela online så matar jag in mina ubi.com login details.. och sen frågar den om en 'online key', vad fan är det för nåt?
Det är inte CD-key, för det går inte att skriva in några nummer i fältet.
Varifrån kan jag få en 'online key'??

Permalänk

Hade varit trevligt om fordonen va något mer realistiska... Sedan så är jag övertygad om att fordonsmodelleraren aldrig sett ner i ett motorytrymme.

Kylaren är INTE high voltage.

Det här spelet känns verkligen inte som farcry 1, crysis skulle hellre burit titeln fc2, det här spelet känns mycket mer egen.

Spelet är underbart, jag lirar singelplayer-kapanjen just nu. Den coolaste grejen är elden som sprider sig..
Spelet känns förövrigt mer Just Cause än farcry.

Permalänk

Är det nån som ens spelat multiplayer än?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Har faktiskt inte kört Far Cry 2 ännu men jag kan säga att från det jag har sett har jag väldigt svårt att tro att det kan bli snyggare än Clear Sky. Clear Sky är i mitt tycke i de flesta avseenden mycket snyggare än Crysis. Ljuseffekterna, skuggeffekterna, rökeffekterna, texturerna, etc. är troligtvis de snyggaste som går att köpa för pengar. Det som Crysis stoltserar med är snygg natur och väldigt detaljerade vapen vilket lurar spelaren att helhetsintrycket är snyggare än många andra spel. Det är ett skitsnyggt spel och det ligger nog ändå först på grund av den snygga naturen, men när man kollar på detaljer så ligger det långt långt bakom Clear Sky, och jag har svårt att se framför mig hur Far Cry 2 skulle kunna slå grafiken i Clear Sky.

Angående FEAR så var det ändå mer krävande för datorn än BF2 just på samma sätt som folk ansåg det vara snyggt: dynamiskt ljus. BF2 saknade allt vad dynamiskt ljus och dynamiska skuggor heter och på så sätt fick inte in samma känsla för realism och därav inte samma snygga grafik vare sig det är öppet eller inte. För att driva grafik framåt så var ju FEAR något av det bästa som har hänt datorvärlden. Sedan så är Crysis banor riktigt riktigt stora så det känns inte riktigt rätt att kalla korridor shooter.

Så du menar alltså att naturen inte har någon betydelse för hur snyggt spelet är? Isåfall kunde man bara ha släppt spel med så in i hel*vetes snygga effekter, men helt platt natur. Eller?

Det är ju de jag har försökt få fram hela tiden, att spelet kanske inte har alla dom senaste effekterna (vilket det i princip har ><) utan fått dra ner lite på godiset och satsat mer på en trovärdig och detaljerad natur. Växter rör sig efter vinden och skakar/förstörs när du kastar en granat, dom kan brinna osv. Missförstå mig inte nu, jag tycker STALKER spelen är helt underbara, men att det är bättre grafiskt (läs: mer detaljerat) än Far Cry 2 är BS.

PS. Tro mig, hade du kört Crysis med lika öppen värld som Far Cry 2, haha, då hade vi snackat om DÅLIG grafik! Vissa verkar inte fatta att viewdistance är en del av grafiken!

Och varför drog någon in Call of Duty 4 nu? Det är ju ännu värre än att jämföra spelet med Crysis ><

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Några saker.

Att jämnföra spelet med Crysis är helt naturligt eftersom Crysis är Farcry 2 i allt utom namnet (som ubisoft inte ville släppa ifrån sig.) Båda har Hype:ats för grafik och öppenhet.
Så vi kan väl börja med grafiken.
Inget i Farcry2 är i närheten av Crysis (Warhead) förutom skuggor. Texturerna är ok men över lag sämre. Du har grymt mycket mer popin oavsett viewdistance. Ljusskillnaderna är för stora. Ofta ser du inte ett skit i ett skjul/garage etc när det är sol ute. HDR effekterna känns inte rätt och konstigt konfigurerade/släpar efter)
Blodet ser helt efterblivet ut. Sprutar såpass mycket att man tappar bort det man siktar på.
Dessutom har dom helt misslyckats med Widescreen upplösningarna. Bilden blir Crop:ad istället för riktig WS. Så jävla kasst och ger en smått klaustrofobisk känsla när man lirar. Verkar inte finnas några FOV kommandon som kan åtgärda det tillfälligt heller. Jag menar 2008 borde fan folk lärt sig hur widescreen fungerar...

Angående spelet i övrigt och dess "öppenhet" hu är ju för fan i princip lika inspärrad som i stalker. Stora områden men en mass ställen du inte kan ta dig till. Jag känner mig mer inspärrad i Farcry 2 än jag någonsin gjorde i Crysis.
Crysis simulerar öppenhet jävligt bra genom att motivera dig mot en särskild punkt, Men ändå ge flera olika vägar att gå.
Som folk säger så känns musen skum. Inte lika skum som i menyerna men fortfarande grymt skum. Hitboxxarna stämmer inte alls, headshots tar bra mycket mindre än i 90% av alla fps spel.
Du har LÖJLIGT mycket hälsa.
Bilkörningen känns som vanligt helkass i sånna här spel.
Känner ingen motivation att utforska (som man kände i Stalker).
Fienderna är dumma som spån.
Den kille jag räddade först blir omotiverat vänlig mot mig och vill mer eller mindre gifta sig med mig på stört, köpa ett litet hus och ha ett utopiskt gayförhållande.
Storyn hittils känns lite tattig. The Jackal låter mig helt omotiverat leva, jag gör allt alla säger till mig och alla verkar ha mitt mobilnr. (möjligt att det blir bättre längre fram)

Det som är bra är vapnen som känns hyfsade i form av ljud, rekyl etc.
Samt elden då som kan vara riktigt rolig.

Ska ge det ett tag till men är en dussinshooter hittils.

@helmesjoe:
Har du ens lirat Crysis? Vissa ställen, speciellt Tank sektionen har en sjukt stor yta och känns bra mycket mer grand än något jag stött på i FC2 hittils.
Utöver det så är ju fysiken i FC2 inte i närheten av Crysis...
Angående Stalker så har stalker faktiskt några av de bästa skugg/ljuseffekterna som funnits i ett spel. Natt är verkligen natt och ett åskoväder mitt i natten är nog det snyggaste i skuggväg jag sett.

Permalänk

Spelat fyra timmar hittils. Tycker storyn är helkass, och siduppdragen är enormt monotona likaså fighterna. Grafiken är inte heller något jag är imponerad över.

Funkar väll som tidsfördriv men inte mycket mer.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Några saker.

Att jämnföra spelet med Crysis är helt naturligt eftersom Crysis är Farcry 2 i allt utom namnet (som ubisoft inte ville släppa ifrån sig.) Båda har Hype:ats för grafik och öppenhet.
Så vi kan väl börja med grafiken.
Inget i Farcry2 är i närheten av Crysis (Warhead) förutom skuggor. Texturerna är ok men över lag sämre. Du har grymt mycket mer popin oavsett viewdistance. Ljusskillnaderna är för stora. Ofta ser du inte ett skit i ett skjul/garage etc när det är sol ute. HDR effekterna känns inte rätt och konstigt konfigurerade/släpar efter)
Blodet ser helt efterblivet ut. Sprutar såpass mycket att man tappar bort det man siktar på.
Dessutom har dom helt misslyckats med Widescreen upplösningarna. Bilden blir Crop:ad istället för riktig WS. Så jävla kasst och ger en smått klaustrofobisk känsla när man lirar. Verkar inte finnas några FOV kommandon som kan åtgärda det tillfälligt heller. Jag menar 2008 borde fan folk lärt sig hur widescreen fungerar...

Om vi håller oss till grafiken som jag pratade om atm. Du menar alltså att FC2 har mer "pop-ups" än Crysis? Jag fick nästan skrattkramp när jag läste det. Vad jag minns från Crysis var iaf att spelet hade grymt bra grafik (skarpa texturer mm.), men på väldigt begränsat avstånd. Har spelet liggande hemma så jag ska ta och köra en runda benches så jag får det bekräftat för mig själv. Sen vad som fångar mig i FC2 är den täta växtligheten, något som Crysis ligger långt ifrån.

Att det är överhypat är det ingen snack om, fast spelet är dock det ända av sin typ som är någerlunda modernt (Crysis/STALKER CS är inte öppna på samma skala) så det är väl inget konstigt med hypeen. Speltillverkarna skryter ju alltid om det som sticker ut med just deras spel.

Jag håller med, STALKER CS har grymt bra skuggeffekter och för att inte tala om dess "Screen Space Ambient Occlusion". Men läs igen vad jag pratar om mest, naturen.

Ang. storyn så har spelet en väldigt "dålig" start enligt många recensenter, men blir betydligt bättre längre fram. Aja, jag försöker inte tvinga någon att gilla spelet, men att klanka på grafik och detaljer som ÄR bra för ett sånt spel kan jag inte ta.

(:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Angående Stalker så har stalker faktiskt några av de bästa skugg/ljuseffekterna som funnits i ett spel. Natt är verkligen natt och ett åskoväder mitt i natten är nog det snyggaste i skuggväg jag sett.

Precis, håller med.
Glöm inte det också att allting blir blött när det regnar, man ser vattendropparna när dem faller i marken, vatten rinner från stenar, vapnena blir glansiga av regnet, karaktärernas kläder blir glansiga och blöta av regnet, osv.
Jag älskar verkligen grafiken i clear sky.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
"Sen vad som fångar mig i FC2 är den täta växtligheten, något som Crysis ligger långt ifrån."

>Eh, så du säger att Crysis inte har tät växtlighet? Det är väl nästan det enda som spelet har.

"(Crysis/STALKER CS är inte öppna på samma skala) så det är väl inget konstigt med hypeen."

>Eh, enligt mig är STALKER CS minst lika öppet som FC2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Så du menar alltså att naturen inte har någon betydelse för hur snyggt spelet är? Isåfall kunde man bara ha släppt spel med så in i hel*vetes snygga effekter, men helt platt natur. Eller?

Det är ju de jag har försökt få fram hela tiden, att spelet kanske inte har alla dom senaste effekterna (vilket det i princip har ><) utan fått dra ner lite på godiset och satsat mer på en trovärdig och detaljerad natur. Växter rör sig efter vinden och skakar/förstörs när du kastar en granat, dom kan brinna osv. Missförstå mig inte nu, jag tycker STALKER spelen är helt underbara, men att det är bättre grafiskt (läs: mer detaljerat) än Far Cry 2 är BS.

PS. Tro mig, hade du kört Crysis med lika öppen värld som Far Cry 2, haha, då hade vi snackat om DÅLIG grafik! Vissa verkar inte fatta att viewdistance är en del av grafiken!

Och varför drog någon in Call of Duty 4 nu? Det är ju ännu värre än att jämföra spelet med Crysis ><

Nej det sa jag inte. Clear Sky:s natur är rätt torr men å andra sidan har jag aldrig sett något liknande deras byggnader under ett regnigt åskväder. Det ser helt sanslöst snyggt ut och texturerna (till och med utan AF) får Crysis att verka relativt gammalt.

Naturen är viktig, vilket är det som Crysis och Far Cry 2 erbjuder: snygg natur. Men jag tycker dock inte det är så kul att ett spels grafik verkligen lever på just ett eller några få aspekt. Hade Clear Sky haft lite mer modern natur och lite roligare vapendesign hade det utan tvekan varit långt framför något annat spel i grafikväg. Missförstå mig inte nu, jag tycker att Crysis är skitsnyggt i de flesta avseenden men i just de flesta av dess avseenden så tycker jag att Clear Sky är snyggare. Som någon sa så är vissa banor (Harbor banan och Tank banan som kommer efter) i Crysis gigantiska.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Hmm, lustigt att folk verkar ha så totalt olika uppfattning om hur bra spelet och dess grafik är..
På de trailers jag sett verkar dock världen i FC2 vara den i särklass mest dynamiska som nånsin setts i ett spel.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
På de trailers jag sett verkar dock världen i FC2 vara den i särklass mest dynamiska som nånsin setts i ett spel.

Du har FEL.
Världen i STALKER Clear sky är mer dynamisk.

Har FC2 ens regn överhuvudtaget??

Permalänk
Medlem

Jag har inte letat någon stans än, men hur får jag fram FPS mätaren?

Permalänk

Ingen aning.
Jag använder fraps för att se min fps.

Permalänk
Medlem

/showfps 1 ger fps räknare.

Farcry 2:s stora grafiska problem tror jag har att göra med skuggorna. Allt är svart elelr vitt om man säger så, förlite gråtoner och förmycket skarpa skuggor imho

Permalänk

Nån som vet hur man kan uppgradera vapnena med kikarsikte osv?
Har varit hos olika vapenaffärer men inga säljer uppgraderingar..

EDIT: nvm, hittade var man hittar uppgraderingar, man gör det i vapenaffärerna..

Permalänk
Medlem

har et väldigt drygt problem med FarCary 2, helt plötsligt blir bergen blå/röda och gröna, skiftar lixom kameleontfärger. Mitt system funkar bra i övrigt i alla andra spel. Kör med catalyst 8.7, kanske dags att byta upp sig till nyare?

Nån annan som har samma problem?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

än sålänge är jag faktiskt grymt besviken, spelar i Ultra high, men det ser ju skit ut ändå... Iofs är inte det så farligt, men när folk hypar om hur snyggt och hur bra optimerat det är så blir man ju lätt besviken...

Det otroligt jobbiga är musen, den är som sirap. även om jag kör lägsta så e den ju seg som bara !#"%.

Permalänk
Medlem

Undrar om någon vet hur AI:n fungerar på +hard? Kommer ihåg att många tyckte att Halos AI var dålig i och med att de inte hade testat den på Legendery (eller normal)

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Du har FEL.
Världen i STALKER Clear sky är mer dynamisk.

Har FC2 ens regn överhuvudtaget??

Jaså är den mer dynamisk?:P Det vetti tusan. Hur menar du då igentligen? Och ja, det finns regn.

ulath666

Bra sagt. Lite förklaring istället för att bara skriva "Det suger" som många:P Det första jag fick göra var att höja ljuset så jag hade en rimlig chans att se gubbar inomhus (som även råka vara mörkhyade ><)

Gurgl Kolla så du inte har "Smooth mouse" aktiverat, det gjorde känslan väldigt äcklig för mig.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk

Nån som vet om det finns fusk? Vill leka omkring

Permalänk
Inaktiv

kul o läsa tråden och det har gjort så man sparar lite pengar skiter i FC2 och väntar in Mirror´s edge istället