Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk

Far Cry 2 - Officiella Tråden

Här tänkte jag att vi som har fått tag på ett exemplar av Far Cry 2 kan disskutera spelets innehåll och allt vad det innehåller.

Enligt min mening så är det mycket länge sedan jag såg ett såpass bra FPS med sådan grym kvalité !

Samt Editorn är den bästa jag sett..

Aldrig varit så enkelt att göra banor förr !

5 / 5

Permalänk
Medlem

Lägg gärna upp lite skärmdumpar!
Skulle även vara kul att höra lite för- och nackdelar med spelet.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

samt vad du har för dator och vad du kör för inställningar.

Permalänk
Medlem

Kör på en p2a i 800x640 med stadiga 28fps

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfasd
Kör på en p2a i 800x640 med stadiga 28fps

Hahaha njaaa.. Det är ju inte MS-Röj direkt...

Permalänk

Du har laddat ner det pirat förstår jag..

Jag beställde mitt spel igår från spelbutiken.se, och dem skickade det samma kväll, hmm.. då lär jag få spelet innan torsdag?? Alltså innan release

Permalänk

Några som kanske har några coola banor och dela med sig av?
Dom är ju dock inte så stora å hämta/skicka heller

Går att göra precis vad-som-helst typ..

(köpt original på Elgiganten i Uddevalla igår...)

Permalänk

Ehh, brukar butiker alltid bryta mot release datumet?? Blir dem typ inte stämda av speltillverkarna? Liksom börja sälja nåt 4 dagar innan officiella releaset..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ehh, brukar butiker alltid bryta mot release datumet?? Blir dem typ inte stämda av speltillverkarna? Liksom börja sälja nåt 4 dagar innan officiella releaset..

Japp... ringde dom nu och frågade då dom ändrat datumet på sidan.
och dom ville inte veta av att ja köpte det från deras butik igår..

Hade tur att de va en praktikant i butiken som tog fram spelet hahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboInFERnO
Japp... ringde dom nu och frågade då dom ändrat datumet på sidan.
och dom ville inte veta av att ja köpte det från deras butik igår..

Hade tur att de va en praktikant i butiken som tog fram spelet hahaha

bara att tacka o ta emot

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Någon annan som fått "tag" på spelet??

Som kan ge sin mening om spelet!

Det är lite dumt att man inte kan spränga hus i luften som i Crysis dock..
Det saknar jag.

Annars är grafiken enligt mig mycket bättre och snyggare än Crysis.

Kör på 1920*1080 på min 50" och allt på ultra high och 8xAA 16xA och ligger på 45-65 fps i strider.

Underbart spel och Väl optimerat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboInFERnO

Det är lite dumt att man inte kan spränga hur i luften som i Crysis dock..
Det saknar jag.

antar att du menar "hus"?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Absolut Rättade till det

Permalänk
Medlem

Hoppas det är bättre optimerat än Crysis iallafall.. Synd att man ska ha ett kasst grafikkort,

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffeh
Hoppas det är bättre optimerat än Crysis iallafall.. Synd att man ska ha ett kasst grafikkort,

Det är MYCKET bättre optimerad motor !

Permalänk
Medlem

kanske man kan köra det riktigt fint då
ska man bara få tillbaks 22" från dom lata tyskarna som reparerar den..

Permalänk

Tänk vad kul det vore att dra ihop ett gäng och spela online på en riktigt stor karta där det är täkt av hyddor och djungel där man inte ser varandra typ om man smyger i buskar och högt gräs uppe i bergen

Underbart..:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboInFERnO
Någon annan som fått "tag" på spelet??

Som kan ge sin mening om spelet!

Det är lite dumt att man inte kan spränga hus i luften som i Crysis dock..
Det saknar jag.

Annars är grafiken enligt mig mycket bättre och snyggare än Crysis.

Kör på 1920*1080 på min 50" och allt på ultra high och 8xAA 16xA och ligger på 45-65 fps i strider.

Underbart spel och Väl optimerat!

System som fixar den fps??

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk

Q9550 @ 3,6GHz

OCZ 4GB DDR2 @ 940MHz 5-5-5-12

HD 4870X2 @ 820 / 1080 (CCC 8.10 med hotfix)

GA-x48-DS6

Vista x64

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta har blivit postat ännu men här finns CPU och GPU Benchmarks.

http://www.pcgameshardware.com/aid,663817/Reviews/Far_Cry_2_G...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyphris
Vet inte om detta har blivit postat ännu men här finns CPU och GPU Benchmarks.

http://www.pcgameshardware.com/aid,663817/Reviews/Far_Cry_2_G...

Jo finns redan en tråd om detta.

Någon annan som fått tag på ett exemplar av FC2 än??

Permalänk

En bild från den där benchmark artikeln:
http://www.pcgameshardware.com/&menu=browser&image_id=922673&...

Vad fan säger jag bara! Det ser ju ut som skit! Alltså.. det ser ju nästan ut som super mario.. typ alla spel ser bättre ut än far cry 2 om det ser ut sådär. STALKER clear sky t.ex. ser 50 gånger bättre ut.
Jag tappade hakan när jag såg den där bilden..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
En bild från den där benchmark artikeln:
http://www.pcgameshardware.com/&menu=browser&image_id=922673&...

Vad fan säger jag bara! Det ser ju ut som skit! Alltså.. det ser ju nästan ut som super mario.. typ alla spel ser bättre ut än far cry 2 om det ser ut sådär. STALKER clear sky t.ex. ser 50 gånger bättre ut.
Jag tappade hakan när jag såg den där bilden..

Nej du..jag kan inte riktigt hålla med dig om det.

Kolla ingame istället..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
En bild från den där benchmark artikeln:
http://www.pcgameshardware.com/&menu=browser&image_id=922673&...

Vad fan säger jag bara! Det ser ju ut som skit! Alltså.. det ser ju nästan ut som super mario.. typ alla spel ser bättre ut än far cry 2 om det ser ut sådär. STALKER clear sky t.ex. ser 50 gånger bättre ut.
Jag tappade hakan när jag såg den där bilden..

Du kan inte kommentera grafiken när du bara sett en bild. Det måste ses live! Sluta larva dig!

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk

Jaja men faktum är att det ser förjävligt ut på bild..

Permalänk

Jämfört med Crysis så klarar Far Cry 2 av att visa MYCKET mer på skärmen samtidigt, till priset av lägre upplösta texturer kanske, men det gör fortfarande enorm skillnad. Sätt er i editorn och gör en tät djungel och jämför en likadan i Crysis. Jag tror inte ens jag behöver säga mer... Allt känns så levande. Kan inte ens tänka mig hur kul det kommer bli att lira mot 15st andra som alla kör på Ultra-high med maxxad viewdistance. Inget mer "jag gömmer mig i en buske som ingen annan ser" som i Crysis.

Och Editorn, vilken dröm!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Jämfört med Crysis så klarar Far Cry 2 av att visa MYCKET mer på skärmen samtidigt, till priset av lägre upplösta texturer kanske, men det gör fortfarande enorm skillnad. Sätt er i editorn och gör en tät djungel och jämför en likadan i Crysis. Jag tror inte ens jag behöver säga mer... Allt känns så levande. Kan inte ens tänka mig hur kul det kommer bli att lira mot 15st andra som alla kör på Ultra-high med maxxad viewdistance. Inget mer "jag gömmer mig i en buske som ingen annan ser" som i Crysis.

Och Editorn, vilken dröm!

Ja menart!!

Helt underbart!.
Ligga och gömma sig på en enorm bana uppe i bergen och smyga sig på sina polare:P

Man syns ju inte så bra om man säger så med allt på max
Gräs och buskar och massa bröte överallt hahahaha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnetic
Du kan inte kommentera grafiken när du bara sett en bild. Det måste ses live! Sluta larva dig!

Crysis ser både bra ut i stillbilder och i rörelse, det gör inte far cry 2.
Grafiskt sett har inte far cry 2 en suck emot crysis, alla texturer i crysis ser ut att ha mycket högre texturstorlek än alla andra spel, och det är väl det som märks genom att det är rätt tungdrivet.
Men jag ser ändå fram emot att testa far cry 2. Det är ju spel vi snackar om och inte teknikdemos.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Crysis ser både bra ut i stillbilder och i rörelse, det gör inte far cry 2.
Grafiskt sett har inte far cry 2 en suck emot crysis, alla texturer i crysis ser ut att ha mycket högre texturstorlek än alla andra spel, och det är väl det som märks genom att det är rätt tungdrivet.
Men jag ser ändå fram emot att testa far cry 2. Det är ju spel vi snackar om och inte teknikdemos.

Men sen har dom fått sänka viewdistance i Crysis löjligt lågt för att ens få det spelbart. För mig är Far Cry 2 grafiken en mycket skönare upplevelse än Crysis. Vräk på med AA så blir det finfint (:

BTW, ni som också haft turen att få det tidigt. Hur får man förstörbar miljö i editorn?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Men sen har dom fått sänka viewdistance i Crysis löjligt lågt för att ens få det spelbart. För mig är Far Cry 2 grafiken en mycket skönare upplevelse än Crysis. Vräk på med AA så blir det finfint (:

BTW, ni som också haft turen att få det tidigt. Hur får man förstörbar miljö i editorn?

Vad menar du med förstörbar miljö?

Att hus ska kunna sprängas i bitar??
Det går inte i Far Cry 2 så vitt jag vet??

Rätta mig om jag har fel.