D-Link kapar internetuppkopplingen

Permalänk
Medlem

är ju bara att ladda ner den som inte har det? är folk så dumma så de inte kan läsa och välja den andra får de fan skylla sig själv imo...

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Jag har denna router och inte fått dessa popups, sten nöjd asbra latency i spel osv=) värt varenda krona

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
är ju bara att ladda ner den som inte har det? är folk så dumma så de inte kan läsa och välja den andra får de fan skylla sig själv imo...

Och om man använde "Check for update" funktionen då! Får man skylla sig själv då med?

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Inte nog med att deras support kostar pengar för att få hjälp med vad deras router har ställt till med nu ställer den till med ännu mer "features" :D.

Nä Dyng-Link håller jag mig ifrån även om det var nära att jag köpte ett adslmodem på tradera för 100:- men nån gav 101:- så jag fick den inte men jag är inte ledsen för det.

Permalänk
Medlem

Märkligt att dom bara implementerat det i 655:an?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_eriksson
Hmm är inte den uppdateringen bara för USA produkter?
http://www.dlink.com/products/support.asp?pid=530&sec=0#firmw...

Den uppdateringen finns ju inte med på svenska D-Link?

Ser så ut. Har inte sett någon 1.21EU firmware iaf, bara 1.20EU.

Och på USA sidan står:

Citat:

This firmware is engineered for North American products only.
Using this firmware on a device outside of North America will void your warranty and may render the device unusable.

Så den är helt på egen risk att installera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
jahapp, så dyng-link har återgått till att kränga opålitlig skit igen.. då var väl världsordningen återställd antar jag

Synd bara att de flesta andra routertillverkare är så dåliga då dom inte kan komma ut med en routrar som klarar 100/100Mbit-linor Har förövrigt en DIR655 själv och är hur nöjd som helst

Permalänk
Medlem

haha så dumma, tror att folk ska gilla de där? ..

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Fy fan. Jag som precis hade börjat tycka att D-link var bra.

Blir ingen uppdatering av firmware iaf.

(Det spelar ingen roll att man kan stänga av)

Man kan ju undra vad det kommer för ny "funktioner" i kommande uppdateringar ...

En funktion som underhåller vännerna på Facebook vore något.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Haha sjukt

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Så djä..a lamt !

Hammare + router = löst !

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Haha ja håller med D-Frag =P

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Inte lika konstig situation som drabbade mig. efter 20h pc-ps3-360 lan hos mig med några polare så startade vi GTA3 och Fable2 via trådlöst/tråd så valde 655 att sätta in "NO internet accses policy" som samtidigt efter några försök gjorde så jag fick ominstalera båda routern(komplett omställning) och intslera om vista :/.

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Detta är bland det värsta jag hört helt ärligt... Vad tänker dom med?

Permalänk

Kan någon berätta var i routerinställningarna jag finner denna secure spot ting? Kör nämligen 1.21 och vill gärna stänga av smörjan

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Funktionen ligger under advanced/securespot. Skiten var visst aktiverad hos mig men jag har inte märkt av nåt. Avaktiverade det nu iallafall..

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Detta är bland det värsta jag hört helt ärligt... Vad tänker dom med?

Det är därför jag hatar D-Link. Imperialistiska svin. Företag skall trimmas ned och krigas mot - etablerade företag kan hantera misslyckanden på misslyckanden på misslyckanden med hjälp av sin storlek.

Se bara på EA Games... De köper licenser alla känner till, våldtar dem och trimmar ned dem, säljer dem med fantastiskt dåligt innehåll och korkad PR till överpris - men ändå skadar det dem inte.

Permalänk
Medlem

Fattar ingenting..
Jag körde firmware update på min (den via routerns config) så att den uppdaterades till 1.20EU

Har inte märkt av något problem över huvud taget, alltid kommit in på dom sidorna jag har surfat till.

Kollade runt lite i configen för routern men det fanns då ingen secure spot där.

Var i routerns inställningar finner man denna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Fattar ingenting..
Jag körde firmware update på min (den via routerns config) så att den uppdaterades till 1.20EU

Har inte märkt av något problem över huvud taget, alltid kommit in på dom sidorna jag har surfat till.

Kollade runt lite i configen för routern men det fanns då ingen secure spot där.

Var i routerns inställningar finner man denna?

Du har fel firmware. Läs längre upp..

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Har läst igenom alltihop (samt nyheten 3 gånger), men såg nu på slashdot att denna funktion kommer med 1.21.

Dock så hittar inte min router några nya uppdateringar, alltså måste den än så länge bara finnas som 1.21US?

Edit: såg ditt meddelande nu, det måste ha postats samtidigt som jag skrev min fråga, var ju bara 1 minut mellan och satt å bläddrade i min config på routern under tiden...

Men varför installerar ni amerikansk firmware på era DIR-655?
Det skulle jag aldrig göra, kul om den brickade?

Om nu amerikanska firmwaren är fullt kompatibel med EU routrar, varför släpper då D-Link 2st firmwares där båda är på engelska (kan tänka mig att EU firmwaren innehåller fler språk)?

Vore det inte smartare att ha en firmware som har engelska, och en med övriga språk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Har läst igenom alltihop (samt nyheten 3 gånger), men såg nu på slashdot att denna funktion kommer med 1.21.

Dock så hittar inte min router några nya uppdateringar, alltså måste den än så länge bara finnas som 1.21US?

Japp

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Avstängd

F-link, har helt bojkottat deras produkter efter många produkter som har fungerat sjukt dåligt, och här visar d-link det en gång till att dom inte ska hålla på med nätverks-prylar...

Cisco FTW!

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem

Vilket jäkla gnäll på D-Link.. jag är riktigt nöjd med min 655 FW1.20EU!

Kan visserligen hålla med om att det är illa att implementera en sådan funktion i FW och lämna den enabled som default.
Men som sagt, det är ju bara att skita i att dra ner senaste US versionen.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Jag avråder verkligen d-link...har varit allt från omstarter, tappande av ip nummer till röklukt med denna firma. Har nu en linksys draft N router och jag är så nöjd med den...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

Bästa hemma router jag haft. Pallar trycket för mycket download och upload. Dessutom någorlunda hygglig trådlös speed.

EU firmware för denna "feature" finns inte ännu. Dåligt att de lägger in sådan här saker men uppdaterar men firmware själv så slipper man tydligen det här.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Det är inte många routers under 1000:- som ger samma prestanda som DIR-655 när man kör den på 100 / 100 lina, många av D-Links produkter är klart mediokra .. men är helnöjd med denna.

Visa signatur

--------------------------------
"All your base belong to us!"
"They set us up the bomb!"

Permalänk

D-Link DIR-655 Router, SharePort

D-Link DIR-655 Router får funktionen SharePort, US-versionen av firmware 1.21 Beta 04 samt 1.21 Final ger stöd för extrerna USB-prylar ( Skrivare, Disk) samt USB 3G modem över den USB-port som tidgare endast använts för att föra över nätverksinställningar etc med USB-minne.

http://www.techgremlin.com/2008/10/02/d-link-dir-655-sharepoi...

Permalänk

Re: D-Link DIR-655 Router, SharePort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Tur att det finns open source firmwares typ dd-wrt utan fuffens och som e helt stabilt...

Finns det open firmwares till D-link 655 värkligen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zodiakonline
D-Link DIR-655 Router får funktionen SharePort, US-versionen av firmware 1.21 Beta 04 samt 1.21 Final ger stöd för extrerna USB-prylar ( Skrivare, Disk) samt USB 3G modem över den USB-port som tidgare endast använts för att föra över nätverksinställningar etc med USB-minne.

http://www.techgremlin.com/2008/10/02/d-link-dir-655-sharepoi...

Extärn usb pryl direkt i linken vore jävligt soft. Hoppas det blir värklighet

Är det ingen som har märkt av buggen i 1.20EU, Att så fort du skriver in ett värde och trycker på spara så startas routern om automatiskt, i den tidigare firmwaren jag hade så kunde man spara allt man behövde sen starta om..
Hoppas det är fixat i nästa firmware

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem

Lustigt.. Jag har börjat få liknande popups som beskrivs här med min gamla d-link 516 (tror ja den heter.. eller ngt) och jag har inte gjort någon uppdatering.. jag har scannat för virus med NOD32 updaterad.. och scannat warez med Adaware updated.. Samt även gjort ett flertal scans med trends onlinescanner "Housecall".. Felen uppkommer i både FF och IE.. fattar verkligen inte vad det kan vara..

Är säkerligen inte routern men det är lustigt att det var så liknande. Windows XP med SP2.. Har även sygate mjukvarubrandvägg.

skumt skumt

för övrigt tycker jag faktiskt min dlink funkat bra, det är nog helt otroligt med tanke på vad alla andra användare varit med om

Permalänk
Medlem

Re: Re: D-Link DIR-655 Router, SharePort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Nation
Är det ingen som har märkt av buggen i 1.20EU, Att så fort du skriver in ett värde och trycker på spara så startas routern om automatiskt, i den tidigare firmwaren jag hade så kunde man spara allt man behövde sen starta om..
Hoppas det är fixat i nästa firmware

Nej, min router gör inte så (kör 1.20EU)
T.ex när jag går in på port-forwarding och ändrar något och sedan trycker på save så frågar den om jag vill reboota eller inte.