Butiker/Banken kan dra åt helvete!

Permalänk
Medlem

Butiker/Banken kan dra åt helvete!

Blir så lack, jag använder HandelsBanken och deras överblick hur man ska kunna se vilka & vad som drar pengar från ens kort är fan helt sjuk.

2008-12-28 MAXI ICA STORM -59,00 -23,05 2008-12-29 299000061818 -463,00 35,95 2008-12-23 M/S AURORA -179,00 498,95 2008-12-22 GALLERIX 27 -449,00 677,95 2008-12-22 MAXI -71,00 1126,95 2008-12-21 KJELL & COMPAN -299,00 1 197,95 2008-12-28 MIN 17.23 123 -4 500,00 1 496,95 2008-12-28 Överf Internet 4 500,00 5 996,95 2008-12-23 Överf Internet -15 000,00 1 496,95 2008-12-23 GOD JUL 15 454,80 16 496,95

Hur fan ska man få en vettig överblick när alla jävla butiker drar olika? Hela jävla ideén med kort försvinner när pengar bara dras kors & tvärs. Detta är ett urdrag och ja, datumen ser ut exakt så.

Helt sjukt. Får en peng den 23, då kommer Kjell och drar 21 men som då visas efter? Helt omöjligt att hålla koll på hur fan dom räknar och hur pengarna dras.

Nej fan, ut med kort och kör kontant på allt istället verkar vara det enda vettiga.

Permalänk
Hedersmedlem

Tittade först och tyckte det verkade helt OK.. det var innan jag såg datumen

Om man betalar med kort på en helg så överförs ju inte pengarna på direkten. På swedbanks internetbank så ser man ändå att de reserverats som betalning. Vet inte om Handelsbanken har det? Men då står både dagen det bokfördes och transaktionsdatum

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att ordningen på datumen placeras i rätt ordning efter ett tag.

I övrigt så ser det ju helt okej ut. OK ibland kan man behöva fundera lite, men det är rätt överkomligt.

Något som är praktiskt med dessa kontoutdrag är att kopiera över det i excel och sedan göra några macron/knappar så kan du få ut fin statistik/information osv... om man nu tycker sånt är roligt

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Pengarna dras i kronologisk ordning, datumen visar när köpet gjordes. Har du aldrig åkt taxi?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

råkade ut för liknande grej, men dock på det sättet att pegnar hade reserverats för överföring, och det dröjde fasen en vecka innan de pengarna drogs. Olyckligvis behövde jag få ut kontanter en dag i väntan, men kunde inte då kontot skulle bli övertraserat ifall jag gjorde det. Brukar ju gå annars inom hundringen men precis då var det en hundring för lite pga denna reservation.
Butikens fel visserligen, men jag kan förstå.

Man borde ha möjlighet få se sina överföringar i någon databas-format, ex Excell. Möjlighet hämta hem de uppgifter man vill ha för att hantera själv, i datorn.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

jag förstår inte problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Pengarna dras i kronologisk ordning, datumen visar när köpet gjordes. Har du aldrig åkt taxi?

Förstår inte, kronologisk?

T ex mitt Kjell köp. Jag visste om att jag hade exakt 754:- på kortet vid det tillfället eftersom jag kollade mitt saldo innan jag gjorde mitt köp.
Sen väljer dom att dra det _efter_ jag fört över mer pengar och drar på det beloppet? 4500 vid detta tillfälle. Känns som man blir dubbeldragen på nåt vänster..

Permalänk
Medlem

Va?

Om du kikar på datumen så ser du ju att betalningen är den 21:a och du skickar över pengar den 28:e. Du blir inte "dubbeldragen" eller nå.

Strunta I ordningen som det står, och kika på datumen istället.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jo det är jobbigt att vissa affärer drar ut nå jävulskt på att dra pengarna.. dom flesta drar ju direkt.. men en speciell mack här i piteå så dras det typ efter en vecka.. så jag hade ju glömt bort det.. skulle in och köpa lite fika.. "Köp nekas" .. kollar saldot.. minus 100kr .. .. sånt är jobbigt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jo det är jobbigt att vissa affärer drar ut nå jävulskt på att dra pengarna.. dom flesta drar ju direkt.. men en speciell mack här i piteå så dras det typ efter en vecka.. så jag hade ju glömt bort det.. skulle in och köpa lite fika.. "Köp nekas" .. kollar saldot.. minus 100kr .. .. sånt är jobbigt

Inget mot Europcar, ibland tar det en månad efter det att jag har hyrt bil till det att dom drar pengarna... Svårt att ha riktig koll då..

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Va?

Om du kikar på datumen så ser du ju att betalningen är den 21:a och du skickar över pengar den 28:e. Du blir inte "dubbeldragen" eller nå.

Strunta I ordningen som det står, och kika på datumen istället.

Jag tycker det är knepigt iallafall med datumen hoppar fram och tillbaka, det är svårt att få en ordentlig överblick.

Permalänk

Håller med, sjukt störande. Ännu mer störande är affärer som har helt idiotiska namn på kontoutdragen så man får gissa sig till vad man har spenderat pengarna på.

Minns en gång när jag var liten och mina föräldrar såg något i stil med "Hamnens Pub" på mitt kontoutdrag - vilket egentligen var en tidning men deras förlag hette "Hamnens Publikation" som klipptes av fint.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
jag förstår inte problemet?

dom blandar datumen så man blir förvirrad.

har hänt mig att jag har kollat saldot en dag. typ ok har 100kr typ bra då kan jag köpa lite dricka i morgon. försöker nehep funkar ej kollar kontot -50kr. då känns de lite pinsamt undertiden på affären xd

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]