Tips kring första lägenheten.

Permalänk

Tips kring första lägenheten.

Hallå, jag är ganska sugen på att flytta hemifrån om inte allt för lång tid. Jag är 18 och tar studenten nu till sommaren, efter det ska jag börja plugga på Chalmers. Jag har redan ställt mig i några bostadsköer för några månader sedan, ska fixa mer med det i kväll. Jag har dock inte så mycket koll på vad man ska tänka på. Jag undrar hur mycket ni som bor i en lägenhet lägger på allt nödvändigt som hyra, mat osv (datordelar ej inräknade)? Vad bör jag tänka på nu när jag börjar leta? Hoppas ni kan hjälpa mig.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Alltid sjyst att säga till familj och vänner att man behöver "flytta hemifrån" saker. På så sätt sparar du en hel del pengar. Så kan du köpa nytt sen när du har råd.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Sen är nästan hyran det billiga när det kommer till utgifter.

4000:- Hyra
5000:- Mat, annat skit.

Blir mkt pengar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Sen är nästan hyran det billiga när det kommer till utgifter.

4000:- Hyra
5000:- Mat, annat skit.

Blir mkt pengar!

Fem tusen spänn på mat och annan skit!? Jag och min polare/sambo lägger ca 1500 på mat exklusive det man käkar ute per månad. Avrunda till en tusing på mat per skalle... Köper du hårvårdsprodukter för 4000 eller?

Permalänk
Medlem

Swedbank har ju lite kalkyler, http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,116181,00.ht.... Vet dock inte hur bra den egentligen stämmer, har nämligen inte flyttat hemifrån än.