Svenska fildelningssajter stänger ned

Permalänk
Medlem

Moderaterna/EU suger.

Rösta på Piratpartiet!!

Permalänk
Medlem

Jag vill inte änns ha Microsoft produkter även om jag skulle få dem gratis.
Vista är jue dessutom segt som sirap. De enda Microsoft faktiskt gör riktigt bra är Excel.
Openoffice calc ligger inte i närheten av Excel.

Visst är man en gamer bör man fortfarande ha windows men hallå resten som inte spelar behöver inte windows.

Valfrit linuxdistro och Openoffice räcker nog för de flesta egentligen och vips så sparar de dessutom 1000:- som de slipper betala till microsoft för licensen av windows och vips sparar ytterligare 2000:- för Microsoft Office.

Sen vad de gäller Torrentssidorna som stänger ner så förstår jag dem till fullo.

Jag känner mig inte snål just pågrund av att jag kör linux ibland till vissa projekt har jag tom donerat lite pengar ja inte mycket mellan 20-100kr. Om det är ett projekt eller ett program / spel som jag tycker är bra.

Mycket av Opensource programmen / spelen är jue gratis men vissa tar jue en liten slant för sina saker också och jag ser absolut inget fel i det.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Hehe, det är ju så tröttsamt att se folk upprepa sina väl inövade, men dåligt genomtänkta, argument.

Hear hear! Tycka vad man vill om rättegången och så vidare, men att häva ur sig samma argument om att "om en skiva kostade 100 kronor skulle jag minsann..." blir jobbigt till slut. Om skivor följde samma KPI som till exempel biobiljetter skulle de kosta 250 kronor. Allt har blivit dyrare, men själv tycker jag skivor blivit billigare. Skivorna på topplistan på CD WOW ligger ju för runt hundringen! Men argumenten om feta direktörer fortsätter att hagla som ursäkt för att folk är snåla. Här hittade jag en intressant uppsats om prisutveckling, där de som skrivit åtminstone kollat upp sina uttalanden istället för att bara haspla ur sig dumheter.

http://epubl.luth.se/1404-5508/2002/121/LTU-SHU-EX-02121-SE.p...

Permalänk
Medlem

Well det är sant att Musik/Film bara är ute efter sina pengar. Dem kärnar redan för MYCKET och dem ska fan INTE klaga på att det går så dåligt för dem.

De behöver fan INTe mer pengar½!

Det är inte svenska folket som har röstat fram dessa nya lagar och jag tror att 90% av oss hatar dem också så varför har vi dom????

Permalänk

Tur att man har några terabyte filmer kvar på datorn... Men en eloge till Sverige i allmänhet, som en än gång bevisat att skrämselpropaganda uppenbarligen fungerar.

Permalänk
Medlem

JO men...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Dessa sidor har/hade ju tillsammans flera hundra tusen användare så du borde nog inte kalla dem väldigt små.

Många bäckar små, 100 000 röster till till piratpartiet!

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
De behöver fan INTe mer pengar½!

Precis.
De borde bara fortsätta göra film och musik tills kassan sinar. Sen är det bara att lägga ner hela verksamheten.

Permalänk
Medlem

ursh, jag mår fan dåligt av detta... låt mig betala 500kr i "kriminell" avgift, så jag kan tanka fritt från alla ställen. alla trackers funkar ju 100ggr bättre än andra lagliga alternativ!

pinsamt.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Well det är sant att Musik/Film bara är ute efter sina pengar. Dem kärnar redan för MYCKET och dem ska fan INTE klaga på att det går så dåligt för dem.

De behöver fan INTe mer pengar½!

Ser man på, där kom avundsjukan igen. Det är klart att de är ute efter pengar; menar du att till exempel du och jag inte är det? Och hur kan man egentligen tjäna för mycket (förutsatt att man inte gör något olagligt); är det inte bara ett tecken på att man lyckas tillfredsställa sina kunder exemplariskt?

Permalänk

Torrentleech finns fortfarande kvar:=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
kan erkänna att förut så var nedladdning lite av en drog för mig, kände ett tvång att alltid tanka ner något, nödvändigt eller ej...

Nu tänker man efter en eller 2 gånger innan man beslutar sig. Behöver jag verkligen den?

Jag kan känna likadant men jag har knappast börja tänka efter.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxWarp
"The site will live on! We are more determined than ever that what we do is right. Millions of users are a good proof of that."

Underbar logik. Det finns miljoner biltjuvar i världen också...

En fildelare stjäl inte en bil, utan kopierar bilen istället

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxWarp
"The site will live on! We are more determined than ever that what we do is right. Millions of users are a good proof of that."

Underbar logik. Det finns miljoner biltjuvar i världen också...

Om det skulle finnas lika mycket biltjuvar som nätpirater så tror jag inte att någon skulle orka äga en bil längre hahaha alla jag känner tankar och ingen av dem snor bilar. Gissar att de flesta andra har det på samma sätt. Nätpirater handlar snarare om hundra miljontals om inte mer.

VI ÄR MÅNGA!

Piratparitet har min röst iaf. Finns inget annat parti jag litar det minsta på.

Permalänk
Medlem

Ska definitivt rösta på pirat partiet. Ingen tvekan. Det börjar gå för långt detta nu.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Well det är sant att Musik/Film bara är ute efter sina pengar. Dem kärnar redan för MYCKET och dem ska fan INTE klaga på att det går så dåligt för dem.

De behöver fan INTe mer pengar½!

Det är inte svenska folket som har röstat fram dessa nya lagar och jag tror att 90% av oss hatar dem också så varför har vi dom????

Du har då postat det mest löjliga inlägg jag sett på ett bra tag.
Det är en sådan vedervärdig smörja så man blir alldeles generad.

Inte konstigt att saker och ting inte ligger på vettiga pris nivåer med snåljåpar som vill ha allt gratis. Bara dom får allt gratis så är dom nöjda.
Att du inte skäms.

Film och musik producenter och artister med mera ska också ha mat på bordet.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk

Men jag förstår inte, är det verkligen så svårt/dyrt att flytta hostingen av t.ex. powerbits och swebits till ett "säkrare" land som ryssland eller liknande ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Ja just ja, vart är demokratin? röstade vi om IPRED/FRA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Torrentleech finns fortfarande kvar:=)

Ja och det älskar man!
Har seedat i 50gig senaste veckan där enbart pga av det som hänt.
(Dock tänker jag inte avslöja om det är upphosrättskyddade filer jag seedat)
Nu kämpar vi för att hålla igång fildelningen. Vi får inte ge upp så lätt, till er som slutat ladda ner, fortsätt för fan!

Permalänk

Sitter och väntar ut min uppsägningstid (mindre än en månad kvar). Då kommer jag byta till T3 (samma policy som Bahnhof) och se till att konstant seeda i minst 10MB/s .

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Leve Oneswarm! Visst är det en försämring, både i hastighet och bekvämlighet, men det är enda alternativet jag ser idag om man vill fortsätta fildela. Det är vårat enda alternativ nu, jag har inte egna pengar att riskera på att fortsätta tanka torrents, åker man fast får föräldrarna betala och det är jag inte villig att riskera.

Det är upp till media-industrin att leverera en bättre tjänst nu, enda sättet jag ser att bekämpa Oneswarm är med FRA-liknande avlyssning och det har ju våra goda politiker sagt att FRA inte ska användas till....

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Leve Oneswarm! Visst är det en försämring, både i hastighet och bekvämlighet, men det är enda alternativet jag ser idag om man vill fortsätta fildela. Det är vårat enda alternativ nu, jag har inte egna pengar att riskera på att fortsätta tanka torrents, åker man fast får föräldrarna betala och det är jag inte villig att riskera.

Eller så byter du bara bredbandsleverantör ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Eller så byter du bara bredbandsleverantör ?

Eller så läser du om Oneswarm

Permalänk
Medlem

Om swedvdr lägger ner blir jag ledsen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scorp1o
Eller så läser du om Oneswarm

Uppenbarligen tycker ju tifus att Oneswarm är funktionellt sämre än torrents.: "Leve Oneswarm! Visst är det en försämring, både i hastighet och bekvämlighet". Det överenstämmer med intrycket jag har fått när jag läst om det. Men visst, när datalagringsdirektivet blivit till har vi nog inget val än att sluta använda torrents. Till dess är det bara välja rätt leverantör och tanka på, med torrents, DC++ eller vad man nu tycker är smidigast...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Det finns tusentals andra trackers. 4-5 mer eller mindre..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Det finns tusentals andra trackers. 4-5 mer eller mindre..

Visst är det så. Fördelen med dessa var att de samlade mycket svenskt material och många svenska användare varav många med 100/100...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Någon viskade på en "stängd" sida att de bara flyttar servrarna... Något säger mig att om en månad är alla de "stängda" sidorna uppe igen

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ejziponken
Alla som kan borde rösta på piratpartiet när det är dags. Det gäller även de som inte fildelar. Tänker nu citera ett inlägg jag snappade upp på nätet, jag tyckte det var väldigt väl skrivet av en medelålders man som aldrig fildelat.

"Piratpartiet har nu bortåt 30000 medlemmar, visserligen gratismedlemmar och via internet, men i alla fall. Det är ungefär en fördubbling före domen mot Pirate Bay. Och får nog tas som en liten varning till alla etablerade svenska partier. Man ska nog inte försöka bortförklara ilskan eller underskatta den.
På en mailinglista jag är med på gjorde en av deltagarna följande inlägg i dag: ....... *Mycket Text*

Mycket bra citat, kunde inte sagt det bättre själv!

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limo
Någon viskade på en "stängd" sida att de bara flyttar servrarna... Något säger mig att om en månad är alla de "stängda" sidorna uppe igen

.. jo så lär det bli
och det är inte första gången det händer
Vi kan titta bakåt och se ett flertal liknande episoder.

När du är så Glad och tror du lyckats täppa till ett hål,
så börjar det komma vatten ur ett annat
.. eller 2 ....
eller 4

Vända kappan efter vinden kan man ju göra.
Ingen konst
Men vänder Vinden och stoppar Tidvattnet
det gör ingen

Den som försöker det praktiskt omöjliga visar brist på insikt, förståelse.
Ja, jag skulle tiill och med säga avslöjar Stor Dumhet

/halo

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Inte kunde jag tro att TPB domen skulle skapa detta, fascinerande, om än oönskat.