EU-utskott säger nej till avstängning

Permalänk
Melding Plague

EU-utskott säger nej till avstängning

Ett EU-utskott har röstat nej till delar av det så kallade telekompaketet som innebär att fildelare kan stängas av från nätet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja vi får väl se.... Det kommer inte finnas någon frihet på internet endå...

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Oho, undrar dock vilka dom 6 lagar som inte röstades bort är.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
Oho, undrar dock vilka dom 6 lagar som inte röstades bort är.

Läs människa, Läs!

Citat:

Hela 40 av 46 medlemmar i utskottet röstade emot det kontroversiella förslaget.

Så jag undrar, vilka röstade för?

Permalänk

Hade inte förvånat mig ett gram om de röstat för.
Alla verkar ju helt besudlade nu för tiden och att vara politisk korrekt är att hata internet.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Aaaaah, en liten tröst

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Läs människa, Läs!

Så jag undrar, vilka röstade för?

De från Frankrike + några till

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skönt att höra något positivt bland allt det negativa som hänt inom området den senaste tiden.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Det finns lite hopp om mänskligheten....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Det finns lite hopp om mänskligheten....

Tyvärr inte. Vi lär oss aldrig av historien. Absolut aldrig. Det kan och vill gå neråt när vi lyckas hitta en ny energi källa som kan förstöra ett helt land, eller när folk som har hållit monopol över nånting märker att det inte går längre.. tex skivindustrin... men vänta nu..

I denna värld är det pengar som pratar.

Permalänk
Medlem

Det är i alla fall ett steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem

Känns som att det har tagits lite för många kliv åt fel håll senaste tiden gällande personers integritet så detta mottas med glädje

Permalänk
Medlem

fuck yeah!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tessa
Tyvärr inte. Vi lär oss aldrig av historien. Absolut aldrig. Det kan och vill gå neråt när vi lyckas hitta en ny energi källa som kan förstöra ett helt land, eller när folk som har hållit monopol över nånting märker att det inte går längre.. tex skivindustrin... men vänta nu..

I denna värld är det pengar som pratar.

håller inte me där.
Den som kontrollerar informationsflödet i ett samhälle är den som styr. Pengar är inte den avgörande faktorn...
Missförstå mig inte nu, pengar är viktiga för att kunna styra, men informationskontrollen står högre upp i listan kan jag säga på rak arm.

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk

Härligt! Lite lugn och ro i dessa tider tackar man för. Vore intressant att veta hur de övriga 6 såg på beslutet.. ena riktiga girigburkar som inte tycks förstå vad som menas med integritet.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Härligt! Lite lugn och ro i dessa tider tackar man för. Vore intressant att veta hur de övriga 6 såg på beslutet.. ena riktiga girigburkar som inte tycks förstå vad som menas med integritet.

"Utskottets beslut togs med stor majoritet: 40 för, 4 nedlagda och 2 emot. I övrigt sade utskottet också ja till de överenskommelser om nya regler för konkurrens inom telefoni och internet som utgör lagförslagets huvuddel."

http://www.dn.se/kultur-noje/eu-nej-till-att-stanga-av-fildel...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ska vi se det här som 2 steg framåt och 1 steg bakåt?

Det vill säga dom har vunnit 2 segrar och nu vann vi 1 liten seger? Det ser inte bra ut i krigsstatistiken då och framtiden ser inte ljus ut fortfarande.

// Eran alldeles egna Optimistjolle

Permalänk
Medlem

Skönt att det finns lite folk i de högre kretsarna som faktiskt tänker till då och då. Undrar var man kan få tag på fler sådana ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

jag kan tänka mig att ganska många har mailat och gett politikerna stöd. Det gjorde jag i alla fall. Och många med mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen ett vettigt beslut från EU's sida.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

Jag är ärligt talat förvånad. Visst det är långt ifrån klart men att industriutskottet skulle rösta nej i den politiska katastrof EU är var en total överraskning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
Äntligen ett vettigt beslut från EU's sida.

Ännu?? Hmm. Vilka andra tänker du på då??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Ännu?? Hmm. Vilka andra tänker du på då??

Läs det du citerat människa!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Ännu?? Hmm. Vilka andra tänker du på då??

Inte knappa dator innan du vaknat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi
Skönt att höra något positivt bland allt det negativa som hänt inom området den senaste tiden.

Jag måste kalla dig för en idiot för du fattar inget av detta.
Man tar ett gäng lagar som man vet folk inte skulle gå me på, för att ta bort foucus från dom så hittar man på några ännu värre. Sen är det bara flytta foucus från sakfrågan igen tex till terrorismen,fildelarna,organiserade brottsligheten mm. Nu har folket glömt att dom första lagarna va integritets kränkande, så va man gör lite fint e att backa från dom värsta och dom andra går igenom obemärkt. Medelsvensson känner sig duktig och tror att det finns demoktati kvar, bordet e riggat tärningana e kastade men folket kommer inte slå en dubbel sexa.
http://www.youtube.com/watch?v=4PpMdTmVMpo

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Tycker att alla ska se detta som en spark i arslet o ta sig ut och rösta inför kommande EU-val !

PP ftw !

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Inaktiv

För mig känns det över huvud taget jädrans snedvridet att man ska införa ett övervakningssamhälle på initiativ av en tredje part... Vems idé var det?

Permalänk

Det som är lite skrämmande är att allt händer på en gång. Telekom, FRA, IPRED, ACTA....på över tio år så har vi inte haft en enda större reglering av internet, men på bara några månader så fullständigt exploderar det av lagstiftningar som inskränker nätet.

Fildelning är bara en droppe i havet. Jag tror inte på tillfälligheter och att dessa stora lagförändringar av en slump skulle råka komma vid samma tidpunkt, inte en chans. Nu känns det nästan som att man blir en av de där som vandrar omkring med en folie-hatt på huvudet, men ju mer jag läser om förändringarna desto mer verkar det likna ett hugg i ryggen från de styrandes sida.

Detta handlar inte om brott mot upphovsrätten längre. Att driva genom dessa lagar i samband med kriget mot piratkopiering var ganska smart, fokusen flyttas helt bort från våra rättigheter och landar istället på fildelar-skaran.

Det blir PiratPartiet i EU-valet för min del. Inte för att jag kan speciellt mycket om deras agenda (ska läsa på angående det dock) utan mer för att motsätta mig ett reglerat internet.

Permalänk
Medlem

problemet med massa lagar mot fildelare är att då kommer fildelarna använda sig av "Darknets", vilket människor som kommunicerar med varandra o inte vill bli avlyssnade redan gör, detta kommer leda till att den tekniken kommer utvecklas och bli bättre och lättare att använda, vilket kmr göra det svårare för staten att fånga in terrorister m.m som dessa lagar är "tänkta" att användas mot...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
håller inte me där.
Den som kontrollerar informationsflödet i ett samhälle är den som styr. Pengar är inte den avgörande faktorn...
Missförstå mig inte nu, pengar är viktiga för att kunna styra, men informationskontrollen står högre upp i listan kan jag säga på rak arm.

Kanske det.. men den som har pengar, i detta läge APB IFPI MPAA osv. kan stoppa informationsflödet. och det är det dem försöker göra nu och har lyckats till viss del..

Visa signatur