Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Asus vill utmana Apple

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Jaha och detta är en nyhet om Mac

Är det inte delvis det? Eller är du helt enkelt inte läskunnig?

Jaja, du är ju som du är så det är väl lika bra att låta dig sjunka tillbaks till den botten du kom ifrån.

Permalänk
Medlem

Ja, de har ju tillverkat Macbooks så.

De är lika kapabla tillverkare som alla andra taiwaneser.

Vet inte varför ni whinar om mjukvara (OS) här dock. ASUS kan inte göra något annat än att licensiera Windows från Microsoft. De är inget mjukvaruföretag. Att slå in sig på Business-segmentet vore nog mer gynnsamt än att hålla på med flashiga konsumentprylar. Business notebooks är ganska annorlunda mot vanliga konsument/budget versioner. De verkar inte riktigt vara där än heller även om de har ett par modeller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Ja och nej, mycket av kritiken kommer ju från att Macen är så hårt nischad, trots att den försöker säljas som en Svensson- dator. OS X är ett okay operativsystem, men den enda potentiella Macen för mig är Mac Pro eftersom jag sitter på 30" plus 20" i hemmet och tänker inte byta ut dem mot någon trött Mini eller en dator med in/påbyggd skärm. Samtidigt har jag noll intresse av vare sig Xeon eller ECC.

Sedan så kan jag bli lite irriterad på de som tycker att man ska leta jämförelser datorerna emellan och sedan kommer de med något argument om att den är en halv centimeter tjockare i högra hörnet. Allvarligt liksom, vad spelar det för roll? Eller när det ska jämföras utseende och form och då ska Apple också vara den som ställer kriterierna. Jag hade alla dagar i veckan tagit denna framför en Macbook, om prisklassen är 10 000kr

http://www.dustinhome.se/pd_5010315306.aspx
http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook...

Som sagt: ”Tycker dock helt klart själv att Apple borde ha ett lite bredare utbud i alla fall på desktop-maskiner.”

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Kan ju vara ett bra initiativ med tanke på att det är helt omöjligt att få tag på ASUS när man behöver hjälp med något.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Om man tittar till moderkorten tycker jag att dem snarare blivit bättre än för ett par år sedan, men det är min upplevelse.

Jo jag håller med det gör bättre än för ett par år sedan

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Asus EEEEEEEEEEEEE

Själv är jag mest trött på Asus. Känns som de släpper en en ny EEEPC varje månad. Acer däremot gör fina uppdateringar med tydliga förbättringar som Timeline modellen.

Permalänk
Medlem

Kan de tillverka en vettig bärbar som är 10-14", har bra batteritid (4h+), okej grafik (geforce 9200+) och en processor som kan prestera (ingen jäkla celeron eller atom) så köper jag den på en gång.

Som det ser ut nu så är Apple billigast på den fronten med MacBook White. Även nya MacBook Pro 13" är billigare än de windowsmaskiner jag hittat. Synd bara att man måste köpa till windows för att slippa använda OS X, ett måste när man jobbar som systemutvecklare.