Intel X25-M G2 80GB (FAQ=första posten)

Permalänk

Hej
Är det någon som vet om denna disk fungerar med en gammal Dell D620 laptop???

Mvh
/Stefan

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PontiacMan
Hej
Är det någon som vet om denna disk fungerar med en gammal Dell D620 laptop???

Mvh
/Stefan

Jag kan inte bekräfta det, men jag ser ingen anledning till att det inte skulle fungera. Det enda som kan vara värt att tänka på är att laptopen sannolikt inte har SATA 3,0 Gbit/s utan den lite äldre 1,5 Gbit/s. Detta begränsar din överföringshastighet till runt 150MB/s, men det är inget man märker direkt i dagligt bruk. Det märks framför allt när man läser/skriver stora filer eller kör benchmarks.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pete_79
Jag har letat och sökt en del sen jag satt i min Intel SSD, det jag letar efter är "seg uppstart" allting inne i windows 7 ser bra ut, men när den startar och win loggan kommer fram står den "still" ett bra tag, typ 20-30 sek, har en kompis som oxå har denna disken och hans gör inte så
....

Jag antar att du hade detta fenomen även då du använde gamla hårddisken eftersom detta inte har med SSD'n att göra.
En disktest visade att skillnaden i uppstartstid inte gjorde mer än 3-5 sekunder mellan SSD och HDD,
på grund av att uppstarten inte är så disk beroende som man gärna vill tro.

Du har säkert sett att under uppstarten så är disklampan ibland helt släckt under längre tider.
Troligen så väntar några drivrutiner på att hårdvaran skall svara.

EDIT:
Min egen disk (fortfarande HDD) är helt inaktiv två perioder under "Windows Startar..." ( 11 sek + 6 sek).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Jag kan inte bekräfta det, men jag ser ingen anledning till att det inte skulle fungera. Det enda som kan vara värt att tänka på är att laptopen sannolikt inte har SATA 3,0 Gbit/s utan den lite äldre 1,5 Gbit/s. Detta begränsar din överföringshastighet till runt 150MB/s, men det är inget man märker direkt i dagligt bruk. Det märks framför allt när man läser/skriver stora filer eller kör benchmarks.

Ok, trevligt om den gör det.
Jag tänkte lite på att hastigheten kanske ökar lite, men värmen blir betydligt mindre.
Jag tänkte köpa en sån disk till min stationära burk och tänkte att jag kunde prova den i min laptop först...

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk
Medlem

passa på webhallen har fått i lager några retail versioner http://www.webhallen.com/prod.php?id=102728

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VlaXioZ
passa på webhallen har fått i lager några retail versioner http://www.webhallen.com/prod.php?id=102728

retail versioner??
vad är skillnaden?

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PontiacMan
retail versioner??
vad är skillnaden?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=948...

Permalänk
Citat:

tack

va en dyr adapter det...

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk

Finns i retail på jme: http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:2538829

Har gått upp i pris (200 bucks) sedan jag beställde den för 7 timmar sedan...

Fel bild men artikelnr: SSDSA2MH080G2R5

Edit: Ska tillägga att den redan är registrerad på posten! Snabba bud...

Edit igen: 2495:- lite dyrare men jag orkade inte vänta längre, gaaah!

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PontiacMan
tack

va en dyr adapter det...

Och en fin kartong :). Samt att man slipper vänta på den andra versionen?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv

HeHe
Beställt två till på Inet.
En till min AsRock Ion 330 och en till min ordinarie dator.
Hämtar i Sisjönbutiken
bara att vänta nu då...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Och en fin kartong :). Samt att man slipper vänta på den andra versionen?

Är nog kartongen som som kostar, eftersom adaptern inte är så dyr

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk
Medlem

borde inte G2orna komma in i lager snart?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

det undrar jag med. blir väl till runt jul eller nåt efter alla förbeställningar gått ut

Permalänk
Medlem

Fått mina tre diskar nu. Mycket bättre lagerhållning nere i centrala europa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

JAg behöver en G2a om två tre veckor senast.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
JAg behöver en G2a om två tre veckor senast.

Köp en då, fanns ett par kvar på webbhallen igår iallafall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
JAg behöver en G2a om två tre veckor senast.

Jag köpte retail på jme för 2495:- har gått upp 200 just nu men det finns 27 st i lager. Jag beställde igår klockan 11 ungefär och hämtade ut den idag klockan fyra.

Så om du behöver en g2 så finns det att tillgå.

Edit: Det finns fortfarande 4 på webhallen

Edit igen: netonnet har bulk för 2290

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem

men 600 spänn extra för en ful kartong? Hmmm

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
men 600 spänn extra för en ful kartong? Hmmm

netonnet har bulk för 2290

Edit: Och tillgången sätter priset, du ska nog se att (lägsta) priset kommer rasa minst 200 när alla butiker har tillgång till den...

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
men 600 spänn extra för en ful kartong? Hmmm

Du får nog definiera "behöver" isåfall..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Nån som hört något om när ny firmware kommer inför w7 releasen?

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nME
Du får nog definiera "behöver" isåfall..

Då väntar mitt i7 system på en systemdisk.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Då väntar mitt i7 system på en systemdisk.

ok, och sen kan du ju definiera "senast". Vad händer om du inte har en disk innan dess? Hur mycket är det värt för dig att betala för att ha en disk senast då? Det lät först på dig som att det var väldigt viktigt, och då borde ju 600kr extra inte vara ett omöjligt hinder.

Permalänk
Medlem

Så jäkla kluven till köp nu, priset kommer nog sjunka som en sten framöver när marknaden börjar bli mättad och dom slutat slöa på fabriken?

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Ja, vad sjutton beror dröjsmålen på nu ?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbo
Så jäkla kluven till köp nu, priset kommer nog sjunka som en sten framöver när marknaden börjar bli mättad och dom slutat slöa på fabriken?

Det är svårt att sia om hur priset kommer utvecklas, som du säger när tillgången möter efterfrågan kan priset sjunka, priset kan oxå höjas om Samsungs problem fortsätter och Intel känner att de kan höja priset och ändå kunna erbjuda bästa pris/prestanda (Samsung är den största konkurrenten, och de har ännu inte kommit ned i 3x nm)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VlaXioZ
det verkat att webhalen bluffar att de har X25 G2 80GB ssd diskar i lager, beställde igår och tills nu disken är inte skickat ....

DET ÄR SISTA GÅNGEN JAG KÖPER NÅGONTING I WEBHALEN .... DE FÅR DRA ÅT ......

Webhallen är seg, tar alltid någon dag extra när jag handlar från de iaf. Segare butik får man f-n leta efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ministerkrister
netonnet har bulk för 2290

Du menar retail? enligt uppgifter på deras sida så är artikelnummret SSDSA2MH080G2R5 detsamma som för retail versionen.

Visa signatur

Core i5 750 @ 3,01 GHz, Asus P7P55D, 2x2 GB Corsair XMS 1333MHz, Asus GTX 260 896 MB, Intel X25-M 80 GB, WD Black 640 GB, Corsair HX520W, Lian Li PC-7FW

Permalänk
Medlem

Går det att lita på netonnets lagerstatus då?