Intressekoll för eventuell ölkväll i stockholm under hösten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag känner hittills igen 90% av postarna här. Inte IRL men via forumet. Så det kommer säkert bli en trevlig kväll!
Jag bangar nästan aldrig på en ölkväll!

Jag röstar för ett ställe med halvbillig öl, ganska låg volym på musiken och helst många ölsorter

Sådant ställe lär ju inte finnas men det skulle vara trevligt

Håller med dig, fast har ingen koll på barer inne i stan som har dessa saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Ingen aning. Har precis flyttat ner hit till hufvudstaden. Så jag kan INGA ställen

Nivå22, treat och söderhov är tre ställen som har billig öl(25kr för 50cl norrlands) och låg musik.

Nivå, långa bord, ofräscht och mycket babbar.
Treat, mindre bord bredvid varandra, ungt folk, trevlig personal
Söderhov har jag inte varit på

Jag glider nog förbi bara för att titta på hur datornördar ser ut på krogen

Permalänk
Medlem

Haha, nivå22 är soft en varm sommarkväll när man kan sitta där uppe. Studio 08 är väl också ett alternativ om nivå22 är det.

Permalänk

studio08 är för litet + dyrare öl

Permalänk
Medlem

goddamnit, nog för att vi har haft vår beskärda del av ölkvällar som börjat på nivå 22, men jag är fan inte 18-19 längre det där håller fan inte. och som enväldig diktator i planerandet så säger jag fuck no!

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Nivå22, treat och söderhov är tre ställen som har billig öl(25kr för 50cl norrlands) och låg musik.

Nivå, långa bord, ofräscht och mycket babbar.
Treat, mindre bord bredvid varandra, ungt folk, trevlig personal
Söderhov har jag inte varit på

Jag glider nog förbi bara för att titta på hur datornördar ser ut på krogen

Nej usch, Treat är ju också vidrigt. Ett typiskt förkröksställe med billig öl, men knappast nånstans där man spenderar en utekväll.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Count me in

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag är lätt på!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Hedersmedlem

Boka in skräpet efter 17/8 så skall jag nog lyckas dyka upp. Börjar väl bli dags nu.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Hittade bilderna från dom förra ölkvällarna http://www.mp3s.pl/dzienpo

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Som sagt, en najs pub med god öl och trevligt sällskap? Billig öl är inget krav för mig...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Jag kanske kan hänka på men drar nog med sista tåget mot nynäshamn isåfall. Fast dom flesta vet väl inte vem jag är längre då det var många år sen jag var som aktivast här på sweclockers.

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Blir det något?

Permalänk
Medlem

Mjo det blir det med största sannolikhet, ska bara få tummen ur och lyckas bestämma ett datum då mer eller mindre hela september är uppbokat av diverse jävla födelsedagar och skit så jag jobbar på det

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Säg gärna till lite i förväg så man hinner planera lite

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jodå brukar vara minst 30 dagars förvarning så folk hinner trolla fram stålar och tid

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

För övrigt tål att sägas att ett gäng av oss gamla veteraner (3 pers iaf) mer eller mindre kan ses som inredning på Rocks för er som gillar metal-hak, har ni vägarna förbi så hojta till så kan vi sänka en bira eller två
då självklart bara på lördagarna då 18 årskvällarna på fredagar är en free for all med idioter som inte kan dricka sprit ordentligt (byggarbetare, snorungar i gymnasiet och allsköns annat patrask).

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Jag är alltid med på lite öl Så ifall det är någon som ska dit på lördag så kan jag troligtvis dyka upp

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag är nog på, om det visar sig att nidas väljer ett ställe som även 19åringar kommer in på, vilket han förmodligen inte gör, vilket säkert gör att ni missar massa trevligt folk

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Jag är nog på, om det visar sig att nidas väljer ett ställe som även 19åringar kommer in på, vilket han förmodligen inte gör, vilket säkert gör att ni missar massa trevligt folk

Sitter och hoppas på samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Sitter och hoppas på samma sak.

Jasså? står ju 1891 på din avatar, trodde du kom in överallt ju

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Med bombarjacka och rullad mössa kommer man ju inte långt

Permalänk
Medlem

Blir det något eller? I takt med att mörkret sänker sig över Sverige känner jag en allt starkare dragning till flaskan!

Permalänk
Medlem

hmm, nu är det ju snart vinter Hur blir det?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Whoa, space monkeys!

Det är mörkt och kallt, jag behöver bli full.

Söderhov? Pelikan? Fucking... Kvarnen? Vad säger envåldshärskaren?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Du får gärna ta över planerandet, verkligheten kom ikapp mig och jag inser fan att tid är något av en bristvara för mig atm. dock lär jag väl dimpa ner och ta en öl med er dock

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Kan vi inte vara dra till gröne jägaren nu på lördag dom som kan kommer????

Sen kan vi dra vidare.till ???

Dom har billig öl före 20.00= bra start

http://www.gronejagaren.com/dryck.aspx

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Neh, fyfan!

Permalänk
Medlem

Damn, jag kan inte denna lördag :/

Nästa lördag efter högskoleprovet kanske?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Hur går det med detta? Är själv riktigt sugen på att styra upp något liknande! Bor inte i huvudstaden personligen men är folk på något liknande är jag alla gånger med, oavsett om det blir uppåt landet eller mer söderut!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"