Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Dell U2410 - kommande 24'' med IPS-panel

Permalänk

Men denna skärm har trots allt fått en så enormt bra recensioner.. speciellt från användare.

Nån som vet om Game preset är kalibrerad från fabrik? Eller är det bara sGRB och sGRB adobe nånting som är kalibrerade?
Eller kan nån förklara alla de där preset lägena..? Tror det finns fler än jag som vill ha lite klarhet i de där preset lägena..

Permalänk
Proffsmoddare

Post från en annan tråd jag skrev i:

Dellen (U2410) har ett game mode som säker dess inputlag med ungefär hälften. Den är snabbare än bra många 2ms skärmar. Det är väl 120hz'are som slår den på fingrarna.

Här är hela recensionen för den som är intresserad.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2410.htm

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Yup, denna skärm är väldigt bra för gaming också.

Problemet med denna skärm är att vissa exemplar har grönt/gult/blått i kanterna vid simpla färger, som t.ex. vitt och grått.
Och om man får ett sånt exemplar så kan man inte returnera produkten, så det är som ett lotteri om man får ett skitexemplar eller inte.

Fan nästan alla skärmar på marknaden har vissa problem, det verkar vara en svår konst att tillverka bildskärmar..

Permalänk

Har läst ännu mer om denna skärm.. och jag börjar gilla skärmen mindre och mindre.
Detta pga. problemen med skärmen, kallad tinting och dithering på engelska.
Om man pröjsar 5.000 kr för en skärm så är väl det minsta man kan begära att skärmen funkar ordentligt.

Jag undrar om mänskligheten kommer nånsin lyckas med att bygga en felfri skärm.

Det är denna tråd som har fått mig att ändra inställning om skärmen: http://hardforum.com/showthread.php?t=1441159&page=75
Nästan hela tråden handlar om problem med skärmen..

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Yup, denna skärm är väldigt bra för gaming också.

Problemet med denna skärm är att vissa exemplar har grönt/gult/blått i kanterna vid simpla färger, som t.ex. vitt och grått.
Och om man får ett sånt exemplar så kan man inte returnera produkten, så det är som ett lotteri om man får ett skitexemplar eller inte.

Fan nästan alla skärmar på marknaden har vissa problem, det verkar vara en svår konst att tillverka bildskärmar..

Dock så kan du ju klaga att den har dithering och få en ny :). Dessutom har du 2 veckors returrät tror jag. Det är ju bara att öppna försiktigt och inte slänga något. Och kolla hur det blir.

U2410 är dock en av de bästa som finns just nu på marknaden. Inget snack om saken. Den har liksom allt i ett paket. Låg inputlag gör den bra för spel. Och game läget gör den ännu bättre. Ingen direkt ghosting att snacka om heller. Sen är den en H-ips så man får bättre färger osv. Dock så är ju svart inte dess starka sida ^^

Och sålänge det bara kommer TN-paneler med 120hz i 24" klassen är det inte riktigt intressant. När man väl är van med betraktningsvinklarna går man aldrig tillbaka.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Har läst ännu mer om denna skärm.. och jag börjar gilla skärmen mindre och mindre.
Detta pga. problemen med skärmen, kallad tinting och dithering på engelska.
Om man pröjsar 5.000 kr för en skärm så är väl det minsta man kan begära att skärmen funkar ordentligt.

Jag undrar om mänskligheten kommer nånsin lyckas med att bygga en felfri skärm.

Det är denna tråd som har fått mig att ändra inställning om skärmen: http://hardforum.com/showthread.php?t=1441159&page=75
Nästan hela tråden handlar om problem med skärmen..

dithering problemen är mest i sRGB som jag fattat. Vanligtvis kör man väl via USER eller vad man ska säga. Dessutom kan du få en A01 om du skickar tillbaka den och klagar på att du har just dithering. Utan kostnad också.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
dithering problemen är mest i sRGB som jag fattat. Vanligtvis kör man väl via USER eller vad man ska säga. Dessutom kan du få en A01 om du skickar tillbaka den och klagar på att du har just dithering. Utan kostnad också.

Nja vad jag har läst så verkar det som att just sRGB är det "bästa" läget som de flesta gillar mest.
Rev A01 är väl inte släppt än? Så man kan inte skicka tillbaks den pga. det.
Men jag är hursomhelst mycket "räddare" för tinting problemet.

Hm jag vet inte angående ångerrätt.. har inte läst nånting om ångerrätt i [H] forumet, men de kanske inte har likadan ångerrätt i USA som vi har i sverige?
Ångerrätt/returrätt är det väl själva butiken som sköter och inte Dell..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Dock så kan du ju klaga att den har dithering och få en ny :). Dessutom har du 2 veckors returrät tror jag. Det är ju bara att öppna försiktigt och inte slänga något. Och kolla hur det blir.

U2410 är dock en av de bästa som finns just nu på marknaden. Inget snack om saken. Den har liksom allt i ett paket. Låg inputlag gör den bra för spel. Och game läget gör den ännu bättre. Ingen direkt ghosting att snacka om heller. Sen är den en e-ips så man får bättre färger osv. Dock så är ju svart inte dess starka sida ^^

Och sålänge det bara kommer TN-paneler med 120hz i 24" klassen är det inte riktigt intressant. När man väl är van med betraktningsvinklarna går man aldrig tillbaka.

U2410 har H-ips panel.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Nja vad jag har läst så verkar det som att just sRGB är det "bästa" läget som de flesta gillar mest.
Rev A01 är väl inte släppt än? Så man kan inte skicka tillbaks den pga. det.
Men jag är hursomhelst mycket "räddare" för tinting problemet.

Hm jag vet inte angående ångerrätt.. har inte läst nånting om ångerrätt i [H] forumet, men de kanske inte har likadan ångerrätt i USA som vi har i sverige?
Ångerrätt/returrätt är det väl själva butiken som sköter och inte Dell..

Läs den här tråden:
http://en.community.dell.com/forums/t/19307543.aspx

Har fått för mig att den finns tillgänglig. Bara de att de inte väljer att uppdatera deras stock de redan har? Utan bara de som skickas tillbaka?

Ta gärna och läs tråden du också. Kan ha fattat fel. Har läst den i omgångar...

Edit: tackar för rättningen ZereCool, Tänkte rätt men skrev fel

Jasså, hedemora ^^ dit bär det av imorgon!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Läs den här tråden:
http://en.community.dell.com/forums/t/19307543.aspx

Har fått för mig att den finns tillgänglig. Bara de att de inte väljer att uppdatera deras stock de redan har? Utan bara de som skickas tillbaka?

Ta gärna och läs tråden du också. Kan ha fattat fel. Har läst den i omgångar...

Edit: tackar för rättningen ZereCool, Tänkte rätt men skrev fel

Jasså, hedemora ^^ dit bär det av imorgon!

Nej A01 är inte ute än.

Mazchi: har du fått din skärm ännu?

Permalänk
Medlem

h-ips, e-ips, ips

vad är skillnaderna? hört att ips ska vara bäst och att de övriga är budgetvarianter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
h-ips, e-ips, ips

vad är skillnaderna? hört att ips ska vara bäst och att de övriga är budgetvarianter

Verkar inte vara någon direkt synlig skillnad mellan e-IPS och H-IPS, inte som jag förstått det i alla fall. Tyvärr lider båda av white glow.
Tidigare fanns det ett polarisationsfilter (A-TW-polariser) i några dyrare skärmar som minimerade glow-problematiken men det har LG slutat tillverka.
S-IPS är en äldre variant och finns fortfarande i produktion, men då endast som 20-tums 4:3-panel. Där börjar svart/annat mörkt istället glöda lila (purple glow) från vinkel om det nu inte sitter en A-TW-polariser framför.
Pixelstrukturen är även annorlunda mot e-IPS/H-IPS. Det kan göra att vissa tycker text är mer/mindre lättläslig på resp. paneltyp.

Slutsatsen blir alltså att det inte spelar någon roll om det står någon liten bokstav eller inte framför IPS. Allt som produceras idag är ändå eIPS/H-IPS och dessa uppfattas likvärdigt. S-IPS finns bara kvar i 20-tum och LG tillverkar "alla" IPS-paneler (som man kan stöta på i vanliga datorskärmar).
Däremot finns det ändå skillnader mellan olika modeller och olika exemplar, en och samma modell finns ju i flera år och det förekommer uppenbarligen skillnader i produktionskedjan.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Utifrån vad som sägs på DELLs egna supportforum, av en moderator från Dell, så finns A01 visst ute, men det är för närvarande oklart om de någonsin kommer att sälja nya skärmar med denna "fix". Anledning till detta verkar vara en kostnadsfråga, att det är för få användare som klagar på problemet och tillika tjänar de på att enbart byta ut problemskärmar mot fixade istället för att göra förändringar i produktionsledet (Kan ju dock tyckas att implentering av en ny firmware inte ska kosta så mycket att man hellre ignorerar problemet än fixar det ).

Som användare kan man alltså bara få en A01 om man via DELL byter ut sin "dithering"-lidande skärm mot en "refurbished" (renoverad, enligt tyda.se) variant från Dell.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matt76
Utifrån vad som sägs på DELLs egna supportforum, av en moderator från Dell, så finns A01 visst ute, men det är för närvarande oklart om de någonsin kommer att sälja nya skärmar med denna "fix". Anledning till detta verkar vara en kostnadsfråga, att det är för få användare som klagar på problemet och tillika tjänar de på att enbart byta ut problemskärmar mot fixade istället för att göra förändringar i produktionsledet (Kan ju dock tyckas att implentering av en ny firmware inte ska kosta så mycket att man hellre ignorerar problemet än fixar det ).

Som användare kan man alltså bara få en A01 om man via DELL byter ut sin "dithering"-lidande skärm mot en "refurbished" (renoverad, enligt tyda.se) variant från Dell.

Hm jag läste hela deras tråd och fick det intrycket att A01 inte är släppt än, men de pratade mycket om hur det KOMMER funka med A01 när det väl släpps.
Jag skrev i deras tråd alldeles nyss förresten: http://en.community.dell.com/forums/t/19302919.aspx?PageIndex...
Senaste inlägget är mitt.

Jag skulle uppmana alla att skriva där och klaga... fast det är klart.. av någon outgrundlig anledning så verkar det inte finnas någon i just denna tråd (den här swec tråden) som har någon av de där problemen? Har dock inte läst hela denna tråd..

Permalänk
Medlem

Kan bero på att jag läste tråden: http://en.community.dell.com/forums/t/19307543.aspx?PageIndex...

Med namn: U2410 Rev A01 eta?

Men även om så verkar det fortfarande gälla så som jag skrev, att de inte kommer sälja några nya med rev A01 utan det är enbart vid inbyte man kan få en (om man nu lider av "dithering")

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dentarg
Nu har även jag packat upp och kopplat in min U2410. Första intrycket är att allt är väldigt ljust, och färgerna lite bleka. Jag jämör med skärmen i min MacBook (glossy skärm), där allt ser väldigt skarpt och vackert ut. Börjar nästan funderar på om jag inte skulle haft en LED Cinema Display...
Har valt sRGB som preset, men jag tycker inte det skiljde inte så jättemycket mellan dom olika.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dentarg
Nu ändrade jag från sRGB till AdobeRGB, och valde i Mac OS X en "Display Profile" som heter "AdobeRGB (1998)". Det känns faktiskt bättre. Allt är inte lika ljust som med sRGB, lite "krispigare" kanske man skulle kunna säga. Inte lika krispigt som på MacBooken dock.
Vet inte om jag borde köra AdobeRGB dock... jag fotograferar en del, och kör med sRGB i kameran (det går ju att ändra till AdobeRGB), men jag tänker på alla bilder jag redan tagit...
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra... om jag ska behålla skärmen eller inte.

Det kallas glossy power ^^
Din Macbook har en glossy-yta som gör alla färger krispiga, klara och vackra.
Medan U2410 har en matt yta, vilket gör allt suddigare och sunkigare.
Min HP W2207H har glossy yta så U2410 kanske blir en nergradering för mig när det gäller färger och sånt..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0rk
Jag har haft den här skärmen ett par dagar men är inte riktigt nöjd. Iochförsig hade jag en TN innan, och denna är bra mycket bättre än den, men...

+ Mycket bra färger. Wide gamut (inget problem om man använder program som kan hantera det; PS, Firefox osv). Duglig sRGB också
+ Färgkalibrerad i fabrik (det medföljer en rapport)
+ Betraktningsvinklarna är bra (ingen A-TW-klass dock såklart)
+ Bra och smidigt menysystem
+ Inte farligt laggig. Mätte själv 0-30ms i standard läge (wide gamut) och 0-30ms i sRGB. Personligen känns det inte att det skulle släpa i spel men sådant är ju helt personligt
+ Obefintlig backlight bleed
+ Inga döda pixlar (på mitt ex)
+ Ljus, fast man kan sänka ganska mycket (på natten kör jag min på 10 brightness bara). Kommer med 50 på från början och det funkar ju på dagen men är det mörkt runt omkring är det som att stirra in i en halogenlampa.

- Irriterande dithering i sRGB som sagt. Inte helt på det klara med varför det blir så eller om det går att fixa...
- På mitt exemplar är skärmen något ljusare och rödare i övre högra hörnet, samt mörkare och blåare på vänstra kanten samt i nedre kanten. Syns väldigt tydligt på t.ex. Wikipedia, eller egentligen alla sidor med en grå-aktig bakgrund (även här på Sweclockers forum).
Det är möjligt, och jag hoppas, att det bara är mitt ex som lider av detta. Tyvärr gör det skärmen värdelös för bildhantering.

Texten är OK, jag har verkligen spanat men märker ingen pixel bleed eller röda pixlar jämte text och sådant. Har testat med och utan ClearType men ser inget ändån. För övrigt tycker jag texten blir svårläst med ClearType, den blir liksom suddig.

Är det någon annan ägare som märker att sin bild är ljusare/mörkare/fel färg på vissa ställen?

Min åker tillbaka.

Det är precis det där (och dithering) som är de stora problemen med denna skärm =/
Det är inte endast ditt ex som har det, de flesta ex har det (ALLA ex har det i större eller mindre utsträckning). Dessa 2 problem gör den här skärmen ganska sugig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Har läst ännu mer om denna skärm.. och jag börjar gilla skärmen mindre och mindre.
Detta pga. problemen med skärmen, kallad tinting och dithering på engelska.
Om man pröjsar 5.000 kr för en skärm så är väl det minsta man kan begära att skärmen funkar ordentligt.

Jag undrar om mänskligheten kommer nånsin lyckas med att bygga en felfri skärm.

Det är denna tråd som har fått mig att ändra inställning om skärmen: http://hardforum.com/showthread.php?t=1441159&page=75
Nästan hela tråden handlar om problem med skärmen..

Dithering-problematiken är det ju många som överhuvudtaget inte märker av... Skulle de ha alltför höga krav i kvalitetskontrollen och skrota alltför många paneler skulle skärmarna bli betydligt dyrare. Det är ingen handbyggd Phaeton eller Bentley det handlar om, utan en helt vanlig... bil...
Vill du köpa skärmar med bättre kvalitetskontroll får du satsa på Eizo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_

Hm jag vet inte angående ångerrätt.. har inte läst nånting om ångerrätt i [H] forumet, men de kanske inte har likadan ångerrätt i USA som vi har i sverige?
Ångerrätt/returrätt är det väl själva butiken som sköter och inte Dell..

Dell sköter allt, såvida du inte ångrar köpet helt och hållet och vill ha pengarna tillbaka av Dustin. Det är flera som skrivit i tråden om returer om jag inte har helt fel.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Tycker ni som är intresserade av den här skärmen ska kolla in NECs EA231 också, 1500kr billigare och den verkar inte lika problemdrabbad.
Standard gamut och även mindre aggresiv antiglare-coating är ju rätt stora fördelar.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Tycker ni som är intresserade av den här skärmen ska kolla in NECs EA231 också, 1500kr billigare och den verkar inte lika problemdrabbad.
Standard gamut och även mindre aggresiv antiglare-coating är ju rätt stora fördelar.

Tft central ska ju snart komma med en review på NEC'en. Frågan är ju hur den är när det kommer till inputlag och så. Känns inte som att den är någon panel man sitter och lirar fps på?

För mig är det ganska viktigt att den är bra i spel samt att den är trevlig att använda till att läsa, skriva, film osv.

Och just Dell U2410 känns som ett bra val bara om man kunde få den utbytt mot den nya A01. Eller om man har tur dvs.

Dellen har ju bara 15ms i inputlag i "game mode".

Visa signatur

Antec P182B | GA-P35-DS4 rev2.1 F11 E2180 | Thermalright Ultra-120 Extreme | Corsair PC6400 2048mb CL4 | Sparkle 8800GTS 640Mb |Samsung Spinpoint T166 500Gb | Corsair Powersupply 520W | Creative Sound blaster Audigy SE

Asus Crosshair | AMD X2 3600+ Brisbane

Permalänk

Både Prad.de och en eller två användare på Hardforum har gjort mätningar av input-lagget på NECen, jag är övertygad om att jag och nån mer skrivit ut det i tråden.
Den ligger även den på 14, 15, 16 millisekunder. Däremot är det vissa som märker av lite ghosting i FPS.
Beror ju på hur känslig och kräsen man är.

Prad hade till och med mätt input-lagget till allt mellan 4 och 12 ms, inte för att det spelar så stor roll då.
http://www.prad.de/new/monitore/test/2009/test-nec-ea231wmi-b...
Geeignet für Gelegenheitsspieler: ++
Geeignet für Hardcorespieler: +/-
++ sehr gut, + gut, +/- zufriedenstellend, - schlecht, -- sehr schlecht
från sid1.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Både Prad.de och en eller två användare på Hardforum har gjort mätningar av input-lagget på NECen, jag är övertygad om att jag och nån mer skrivit ut det i tråden.
Den ligger även den på 14, 15, 16 millisekunder. Däremot är det vissa som märker av lite ghosting i FPS.
Beror ju på hur känslig och kräsen man är.

Prad hade till och med mätt input-lagget till allt mellan 4 och 12 ms, inte för att det spelar så stor roll då.
http://www.prad.de/new/monitore/test/2009/test-nec-ea231wmi-b...
Geeignet für Gelegenheitsspieler: ++
Geeignet für Hardcorespieler: +/-
++ sehr gut, + gut, +/- zufriedenstellend, - schlecht, -- sehr schlecht
från sid1.

Är själv väldigt kräsen när det kommer till delay eller vad man ska säga. Hatar verkligen när musen släpar efter. Väntade väldigt länge innan jag bytte till TFT skärmar från CRT pga problemen med responstider.

Det är dock nästan omöjligt att hitta en skärm som har alla kriterier som jag vill ha.

Kort och gott så letar jag efter en 24-tumms spelskärm med bra betraktningsvinklar och "ok" färger.

Men det är nästan omöjligt. Det är mycket lättare när man går ner till 22". Där hittar man viewsonic och samsungs 120hzare samt Dell 2209WA.

Men vad finns det för alternativ för 24" skärmar om man inte vill ha TN och den ska vara bra för FPS?

Det är bara Dell U2410 som jag kommer att tänka på. Den har ju dock problem med dithering och de vanliga IPS problemen. Därför skulle en A01 vara guld verkligen.

Har själv beställt en från dustin nu medan de har riktigt bra pris på den. Tänkte att jag kan avbeställa den om det vore så att jag hittar något bättre. Då den ska vara i lager den 25e Januari på dustin så har jag gott om tid på mig att välja något annat om det vore så. Hoppas också att man får en A01 rev då. Eller att det i alla fall finns möjligheten att uppgradera till en A01.

Det finns ingen annan som kommer på ett bra alternativ till U2410 för en 24" spelskärm som inte är TN?!?

En Dell 2209WA fast 24" hade varit perfekt! Känns ju sådär om man skulle gå ner på 22" när man haft en 24"are. 22" känns så litet på något vis. Hade helst gått upp till något större än 24".

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Är själv väldigt kräsen när det kommer till delay eller vad man ska säga. Hatar verkligen när musen släpar efter. Väntade väldigt länge innan jag bytte till TFT skärmar från CRT pga problemen med responstider.

Det är dock nästan omöjligt att hitta en skärm som har alla kriterier som jag vill ha.

Kort och gott så letar jag efter en 24-tumms spelskärm med bra betraktningsvinklar och "ok" färger.

Men det är nästan omöjligt. Det är mycket lättare när man går ner till 22". Där hittar man viewsonic och samsungs 120hzare samt Dell 2209WA.

Men vad finns det för alternativ för 24" skärmar om man inte vill ha TN och den ska vara bra för FPS?

Det är bara Dell U2410 som jag kommer att tänka på. Den har ju dock problem med dithering och de vanliga IPS problemen. Därför skulle en A01 vara guld verkligen.

Har själv beställt en från dustin nu medan de har riktigt bra pris på den. Tänkte att jag kan avbeställa den om det vore så att jag hittar något bättre. Då den ska vara i lager den 25e Januari på dustin så har jag gott om tid på mig att välja något annat om det vore så. Hoppas också att man får en A01 rev då. Eller att det i alla fall finns möjligheten att uppgradera till en A01.

Men finns det ingen annan som kommer på ett annat bra alternativ till U2410 för en 24" spelskärm som inte är TN?!?

En Dell 2209WA fast 24" hade varit perfekt! Känns ju sådär om man skulle gå ner på 22" när man haft en 24"are. 22" känns så litet på något vis. Hade helst gått upp till något större än 24".

U2410s huvudkonkurrent är HP LP2475W, HP:n är också en riktigt bra skärm, typ lika bra som U2410 faktiskt, fast båda har ju fördelar och nackdelar..
Men problemet med HP:n är att den inte är kalibrerad ALLS från fabrik.. så färgerna och allt är helt käpprätt åt skogen från kartongen, så man måste kalibrera skärmen.
Alla säger dock att det är bara att gå in på http://www.tftcentral.co.uk/ och hämta inställningar därifrån.. men jag undrar var i deras sida som man hittar inställningarna?? Har säkert letat i en halvtimme men jag hittar inget...

Permalänk
Proffsmoddare

http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm

Dock så har ju dellen ett stort övertag tackvare game mode. När det gäller spelskärm.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm

Dock så har ju dellen ett stort övertag tackvare game mode. När det gäller spelskärm.

Tack, var hittade du det där..? Som sagt letade säkert runt i deras kassa sida i typ en halvtimme utan att hitta det där.

Ja men då blir ju färgerna helt fucked up, färgerna blir överdrivet starka etc.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Tack, var hittade du det där..? Som sagt letade säkert runt i deras kassa sida i typ en halvtimme utan att hitta det där.

Ja men då blir ju färgerna helt fucked up, färgerna blir överdrivet starka etc.

google + tft central settings

När man spelar så är ju dock inte färgerna så väldigt viktiga. Känns bättre att ha mindre lagg. Det som känns dåligt med att köpa HPn i dagsläget tycker jag är att dellen med A01 blir bättre än den. I dagsläget kanske HP'n dock är bättre. Den har mindre inputlag än Dellen utan game mode. 25ms mot dellens 30ms. Dock så har ju dellen 15ms i gamemode som är lika bra som tex samsungs 120hz. Dock så har ju samsungen mindre ghosting osv.

Valet står mellan att ta en U2410 eller en HP LP2475W. Någon som är mer insatt på båda skärmarna som kan ge + och -?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Förresten, glömde nämna det att HP:n har väl lite samma problem som Dellen tror jag, allafall tinting problemet, vet dock inte om det har dithering också.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Förresten, glömde nämna det att HP:n har väl lite samma problem som Dellen tror jag, allafall tinting problemet, vet dock inte om det har dithering också.

Jag har fått för mig att de använder samma panel?!? Eller har jag missat något?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Jag har fått för mig att de använder samma panel?!? Eller har jag missat något?

Tft central säger

Dell U2410 = LM240WU4-SLB1
LP2475W = LM240WU4-SLA1

Så det är förmodligen en väldigt liten skillnad skulle jag gissa.

Permalänk
Proffsmoddare

Nu är jag väldigt sugen på att beställa en. Dustin har de i lager igen. Frågan är hur mycket man kommer störas av felen. Hur lång tid har man på sig innan det är försent att byta skärmen igen? Annars är det ju bara att man byter och byter. Var ju någon som bytt 4 gånger!!!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Nu är jag väldigt sugen på att beställa en. Dustin har de i lager igen. Frågan är hur mycket man kommer störas av felen. Hur lång tid har man på sig innan det är försent att byta skärmen igen? Annars är det ju bara att man byter och byter. Var ju någon som bytt 4 gånger!!!

Kom ihåg att Dell inte accepterar byte av skärmen om halva skärmen är gul/grön/blå/grön whatever.
Så man får ljuga lite, det är bara att säga att man har en bright pixel.