Permalänk
Medlem

Har just fått tillbaka datorn från acers reparationscenter, skickade in den pga ett problem med wlan samt ljudproblemet.
Wlanet är numera fullt fungerande, men ljudet knastrar fortfarande en smula....
Det är ju inte mycket, men det finns där. Hur mycket hörs det hos er? Jag hör ett "sprak" /minut cirkus, ibland mer, ibland mindre.
Fruktansvärt irriterande, men vet inte riktigt om jag orkar häva köpet för att bli av med ett sprak/ minut...

Permalänk
Medlem

Låter sjukt jobbigt att du fått tillbaka datorn med problemet kvar...

Var har du köpt datorn ifrån? Jag skulle nog ha hävt köpet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasplund
Jag har länge kollar på Acer aspire 5739G (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499164)

Samt

HP Pavilion DV6-2070eo (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=508048).
Men har väldigt svårt att bestämma mig. Har inte så mycket erfarenhet av bärbara datorer. Mina behov avsedda för någon utav dom datorerna är att kunna spela WoW på så pass hög grafik som möljigt. Skulle vara till stor hjälp om ni kunde hjälpa mig lite på traven. För/nackdelar?

VAD du än gör så köp INTE en HP dator med AMD!
Anledningen är att den blir ruskigt varm. Det i samband med att fläktutblåset är under datorn gör att din prolle, vid spel, kommer att ligga på stadiga 80-90 grader!

Fläktarna var på fullt konstant...gjorde mig illamående och lipfärdig. Jag bytte in den mot en Asus X56...

Så mitt råd är inte HP!

Har inte någon erfarenhet av Acer så jag ska inte uttala mig om den.
Dock beställde jag en 1810TZ åt tjejen.....hoppas den inte har de problem med ljudet i alla fall!

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Medlem

Hallå.
Jag har en sån här dator och har en snabb fråga.

Jag ser att läsaren kan spela DL skivor, min fråga är; Kan den bränna DL?

Permalänk
Medlem

Ja det kan det, har själv bränt en DVD-DL med den.

Permalänk
Medlem

Köpte min dator från komplett.se... Någon som har erfarenheter av att häva köp hos dem, eller kanske till och med häva just denna dator?
Hävde du köpet på din dator megaman9?
Känns också lite som att man hoppas på förbättring med senare versioner av drivrutinerna, då ljudet fungerar perfekt inne i spel måste det ju nästan vara mjukvaruproblem...

Permalänk
Medlem

Installerade nyss drivrutin 195.62 till nvidia, och sedan dess inte ett enda knäpp i högtalarna! Ska testa mer, vågar inte riktigt ropa hej än... Någon som kommit på bra sätt att "provocera" fram det för att bli säker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eldtroll
Installerade nyss drivrutin 195.62 till nvidia, och sedan dess inte ett enda knäpp i högtalarna! Ska testa mer, vågar inte riktigt ropa hej än... Någon som kommit på bra sätt att "provocera" fram det för att bli säker?

Hoppas för din skull att det ordnar sej men hoppas inte för mycket. Trodde jag kunde provocera fram ljuden, gjorde allt som gick efter att vi fått det nya bios i datorn. Sen när ett dygn hade gått kom ljuden tillbaka. Ett slag i ansiktet.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Acer kommer släppa 5740g i dagarna, med Core i5 CPU (Arrandale) och ATI 5650m GPU. Kan ju tänkas att ljudproblemet inte uppstår på denna.

Så jag hade alla gånger väntat och köpt en sån istället om jag inte redan haft en 5739g.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
Hoppas för din skull att det ordnar sej men hoppas inte för mycket. Trodde jag kunde provocera fram ljuden, gjorde allt som gick efter att vi fått det nya bios i datorn. Sen när ett dygn hade gått kom ljuden tillbaka. Ett slag i ansiktet.

Har du testat senaste nvidia 195.62 också? Än jag inte hört något... *peppar peppar*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eldtroll
Köpte min dator från komplett.se... Någon som har erfarenheter av att häva köp hos dem, eller kanske till och med häva just denna dator?
Hävde du köpet på din dator megaman9?
Känns också lite som att man hoppas på förbättring med senare versioner av drivrutinerna, då ljudet fungerar perfekt inne i spel måste det ju nästan vara mjukvaruproblem...

Jag upplevde bara problemet när ljudkortet användes i delat läge, dvs när flera program (eller Windows + något program) använde det samtidigt. Det innebär att problemet uppstod när man sysslade med saker i Windows, men inte när man t ex körde ett spel (som ju i allmänhet "tar över" ljudkortet och använder det i exklusivt läge).

Permalänk

får tillbaka min 5739g imorn efter reparation av ljud problemet hoppas nu att det funkar ^^

Permalänk
Medlem

Hoppas inte för mycket på det... Min hade som sagt kvar ljudbuggen då jag fick tillbaka den, men nu har jag dock själv löst det med nvidia 195.62 drivrutinen, kanske kan funka för dig också...

Permalänk

japp det var kvar hmm den drivern måste jag testa annars helvete vad som ska få...

Permalänk

det funkade sitter med magiskt ljud ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fettsnygg
det funkade sitter med magiskt ljud ^^

du har testat i en och en halv timme och är redan totalt övertygad om att det funkar? värt att nämnas igen var att jag var övertygad i över ett dygn att det fungerade men sen kom det tillbaka.

Visa signatur

Ridå

Permalänk

glädjedödare -.- fan va less jag blir om det slutar funka igen -.- vad gjorde du då?

Permalänk
Medlem

ehe inte meningen att vara en glädjedödare. Jag fick hem datorn och körde massa egna tester, surfade runt, spelade, spelade musik samtidigt som jag gjorde massa annat och det lät hur bra som helst, testa i flera timmar säkert. Sen gav ja upp och konstaterade att problemet var löst. Nästa dag började det spraka igen, besvikelsen var ett faktum.

Visa signatur

Ridå

Permalänk

haha men den här drivrutinen känns säker

Permalänk

Jag har kört med den nya drivrutinen sedan den släpptes i princip och jag har inte märkt av spraket igen.

Dock "flyter" inte streamad video och den presterar inte alls i spel som jag tycker den borde. Så har det iofs varit ända sedan jag fick den.

Permalänk

vet ni vad? när jag nu börjar installera wow så står det : your computer fails to meet the minimum requirements haha xD står att cpu ska va för dålig det var det roligaste va?

Permalänk
Medlem

WOW är inte speciellt krävande nej..

Jag har Spelat Wow utan problem på följande burkar:

Den i Sign såklart inga problem =P

HTPC: AMD64 2.0Ghz//1GB Minne//Ati X200
Laptop1: Intel CeleronM 1.73Ghz (1mb)//1GB Minne//GMA950
LAptop2: Intel CentrinoM 1.86Ghz (2mb)//2GB minne//Ati X300

klart man får dra ner på Graphics och lull lull men det går...

Får ju min 5739G med p7450 och 240GT imorgon och ska då kolla vad den säger..

Har redan laddat hem 195.62 klart,, får hoppas den funkar.. har följt denna tråden sen jag beställde datorn 11/12-09 och får äntligen hem den.. efter många strul med posten och elgiganten..

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Irriterande att acers reparationscentrum inte verkar känna till lösningen med ny grafikdrivrutin... Konstigt när det är ett så vanligt problem.

Permalänk
Medlem

Skickat tillbaka den 3 ggr

Hej läst hela länken och jag kan ju säga att jag har haft samma problem som många andra här på forumet. Jag har skickat tillbaka datorn 3 ggr till acer och samma skit är kvar. Ett mullrande ljud i hörlurarna ungefär som det vore spänningsfel eller liknaden. Det infinner sig när man inte har något ljud igång. Har också problem med knaster och typ lagg i ljudet. Kan ju säga att jag är ganska less på datorn och vet inte vad jag ska ta mig till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eldtroll
Irriterande att acers reparationscentrum inte verkar känna till lösningen med ny grafikdrivrutin... Konstigt när det är ett så vanligt problem.

Drivrutin hjälpte inte för mig... + tror inte att du kan få bort 3,5 mm problemet med drivrutin.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasplund
Jag har länge kollar på Acer aspire 5739G (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499164)

Samt

HP Pavilion DV6-2070eo (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=508048).
Men har väldigt svårt att bestämma mig. Har inte så mycket erfarenhet av bärbara datorer. Mina behov avsedda för någon utav dom datorerna är att kunna spela WoW på så pass hög grafik som möljigt. Skulle vara till stor hjälp om ni kunde hjälpa mig lite på traven. För/nackdelar?

Kika på denna istället så spar du nån tusing..

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=573539

Permalänk
Medlem

läste någonstans att det har med grafikkortet som ändrar frekvens. Testade starta GPU-Z för att se om det var så och märkte då att ljudet alltid är bra om jag har GPU-Z startat. För mig fungerar ljudet i allt nu. Förut lät spotify och vissa spel som om högtalaren var spräckt men inte med GPU-Z igång. Konstigt men sant. Kör win7 64bit.

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att läsa det sista här, som om högtalarna var spräckta, så jävla klockren beskrivining av det jag fått erfara. Hur har folk gjort egentligen med att lämna tillbaka datorer som låter skit? Jag har som sagt skickat tillbaka min dator 3 ggr till acer och inget blir bättre med datorn. Har pratat med komplett och de har sagt till mig att vi får lösa det på något sätt, men vad ska lösas? Har någon något tips vad man ska göra?

Permalänk
Medlem

Hehe,, jag har inte läst sida6-13 men vad det verkar som så finns det lika många fel som det finns datorer men att det beskrivs olika på alla när de felanmäls och då blir det heller ingen åtgärd av Acer,,

Hade man (Acer) varit någorlunda smart så hade man återkallat alla datorer med felet och ersatt ägarna med en 5740G när de kommer,,

För inte vet jag,, Men det lär ju inte vara gratis med Alla som skickar in för service och sånt..

Plus att de skulle vinna på att ge Goodwill och få bättre rykte..

Som det verkar nu så skiter dom i dåligt rykte och bara rycker på axlarna å skicklar tillbaks datorn,, läs hoppas att alla blir less på att skicka in den igen,, å de får leva med att ha köpt en dator för 10000kr och inte vara nöjda..

Eller vad tror ni ??

BTW posten är lika seg som vanligt så Elgiganten lyckas inte få hem paketet från jönköping till Luleå !!!!! Skickat i Fredags!!

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

fast om inte jag har fel så är 5740 sämre än 5739 min sistnämnda flyter bra nu