Microsoft rear ut Windows 7 till studenter

Permalänk

Softa priser på oem. Blir nog att skaffa win 7 pro x64

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Det ser ut att vara Naver skin, som jag använder....

Här är en länk... http://t.lab.naver.com/firefox/

språket är skrivet av en annan art...så du kan nog gissa vilken knapp du ska trycka på för att installera det....sedan kan di avinstallera plugin'et som läggs i tillägg...inget att ha ändå...

Här är en bild på min firefox med netbook

http://www.shastar.se/files/swec/naver.png

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dannie
Rätt säker på att det är Chrome-temat till Firefox. Testa att söka på Chrome på Firefox-tilläggssidan.

Det är mycket riktigt Naver.. Min screenshot.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Sweet, om denna deal kommer för gymnasie-elever i Sverige kommer jag utan tvekan köpa det, 300 spänn för ett operativ som lär hålla 4-5 år får ses som en prisvärd investering

Kan tänka mig att fattiga studenter är den målgrupp som piratar/crackar mest och genom att göra så här får MS iaf lite pröjs för jobbet ;P

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
MS gör detta eftersom typ 75% av alla studenter nuförtiden hellre väljer Mac...

Mmm och 52.5% av dessa käkar äpple till frukost varav 78% av dessa gör det med vänsterhanden.

Did you see what i just did here?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Däremot får jag minitab (statestikprogram) under studietiden som är värt $1500 men inte lika skoj som att få windows eller office ändå...

Office ingår dock inte.

Permalänk
Medlem

Skolan har MSDNAA så jag drog precis ner win7 x64 helt gratis

Permalänk

Jag kan ju ladda ner win 7 pro gratis från ett erbjudande från min högskola.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bounter
Vad står OEM för?

http://en.wikipedia.org/wiki/Oem

Permalänk
Medlem

Alla kan få MSDN-AA tillgång via pellesoft

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

tack för tema länken, ohh va fint det sitter med Windows 7
jag är faktiskt helt nöjd med W7 gemfört med Vista är det katastrofalt förändring i både känsla och snabbhet:d tycker jag då
kör med W7från msdnaa funkar najs för man kan ju ladda ner svenska språket genom windows update

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

hah sökte runt like och kom fram till att Chalmers också erbjuder Win 7 gratis till oss studenter!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
MS gör detta eftersom typ 75% av alla studenter nuförtiden hellre väljer Mac...

HAHA! Källa?

Permalänk
Medlem

kontaktade microsoft i sverige och de har tydligen inte hört något om att erbjudandet ska till sverige. det är riktigt tråkigt och pga politiska orsaker så hoppas jag att företaget kommer känna av detta negativt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Jag kan ju ladda ner win 7 pro gratis från ett erbjudande från min högskola.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
hah sökte runt like och kom fram till att Chalmers också erbjuder Win 7 gratis till oss studenter!

Lite offtopicfråga här, men jag har problem med att få ner W7 från chalmers.

Det är inga problem att hämta filen från ms academy. Problemet är när programmet kollar hashen efter att ha leddat ned. under verifieringen står det "checking file crc" och stapeln rör sig inte vidare. Varför kommer jag inte vidare här? Ja, något har gått fel i nedladdningen förmodligen eftersom att checksum inte går ihop så att jag kan komma vidare, men jag har testat att hämta den satans stora filen för W7 några gånger nu. Både med wlan och på fast lina. Har ni någon lösning på det? Vad göra?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Nästan sugen att pröjsa för att få det permanent och få DVD-skiva. Men kommer nog studera tills nästa operativsystem från Windows kommer så klarar mig nog med MSDNAA. (Går i gymnasiet och planerar gå ingenjörs utbildning när jag går ut gymnasiet 2011, så lär inte behöva hosta upp pengar fören runt 2016 eller nått sånt så länge MSDNAA fortsätter ha sina underbara "erbjudanden" )

Menar du att du har MSDNAA i gymnasiet? Trodde det bara gällde högskoleelever?

Off Topic: När företag (tex Dustin) har studentrabatt, menar de då högskoleelever och inte gymnasieelever oxå? Känns lite förvirrande, man borde ju vara "student" under gymnasietiden tycker jag, räknas man inte som det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Alla kan få MSDN-AA tillgång via pellesoft

Man måste ha ett sådant där "studie-kort" eller vad det kallas. Alltså vara på något universitet antar jag?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phant0m
Känns lite förvirrande, man borde ju vara "student" under gymnasietiden tycker jag, räknas man inte som det då?

Vanligtvis räknas man inte som sådan då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phant0m
Menar du att du har MSDNAA i gymnasiet? Trodde det bara gällde högskoleelever?

Off Topic: När företag (tex Dustin) har studentrabatt, menar de då högskoleelever och inte gymnasieelever oxå? Känns lite förvirrande, man borde ju vara "student" under gymnasietiden tycker jag, räknas man inte som det då?

Beror på om du är berättigad till CSN när du går i gymnasiet.

Jodå du är student men oftast kan du inte utnyttja studentrabatter om du inte själv sätter dig i klorna på CSN, eller om skolan du går på har studentleg.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Vill tacka för tipset om MSDNAA, hade missat det, även om det var nån som upplyste om det för nån vecka sen här, så hade nog hittat förr eller senare, men ändå! Loggade bara in med mina vanliga skolanvändaruppgifter.
Win7 pro på väg (51%).

Kan för information meddela att det verkar som hela LTU har tillgång till det oavsett vilken institution eller program man läser vid (som department som har msdnaa abbonemanget står det "Whole university" (och några till)).
Så läser du i Luleå, Pite, Skellefteå eller Kiruna (dvs LTU) så är det lungt!

Oooldnews Nä men MSDNAA är ett trevligt ställe. Kan verkligen rekomendera Onenote som även finns där. kör det och win7pro på min dator och antecknar alla mina föreläsningar där

Permalänk

Kanske har nämnts någon annanstans men går det köra ett upgraderingspaket från XP SP3 -> Win 7.

Permalänk
Medlem

Malmö högskola då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
jag läser dataprogram (statestik och dataanalys) Däremot ej datorprogram.

Varför ska jag ha oturen och gå på enda (ok kanske finns fler...) universitetet i sverige som inte har MSDNAA?!

Verkar konstigt att så många skolor ger ut det till sådana som inte går datorlinjer tycker jag.

Ugh, du borde lära dig hur statistik stavas om du hade tänkt arbeta med det.

Permalänk
Medlem

När vi nu pratar om att få saker gratis..

Många studenter kan få produkter från AutoDesk gratis också, dvs. inventor, autocad osv.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Lite offtopicfråga här, men jag har problem med att få ner W7 från chalmers.

Det är inga problem att hämta filen från ms academy. Problemet är när programmet kollar hashen efter att ha leddat ned. under verifieringen står det "checking file crc" och stapeln rör sig inte vidare. Varför kommer jag inte vidare här? Ja, något har gått fel i nedladdningen förmodligen eftersom att checksum inte går ihop så att jag kan komma vidare, men jag har testat att hämta den satans stora filen för W7 några gånger nu. Både med wlan och på fast lina. Har ni någon lösning på det? Vad göra?

Det var ju skumt, ladda ner den hos en kompis, på annan dator och annan uppkoppling kanske.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phant0m
Menar du att du har MSDNAA i gymnasiet? Trodde det bara gällde högskoleelever?

Jag går också i gymnasiet och alla i min skola får MSDNAA konton. Dock är min skola teknisk inriktad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
"Svenska studenter kan dock inte dra nytta av låga priset eftersom det bland annat krävs en e-post-adress som slutar på .edu."

När jag gick i skolan så hade vi en mail adress som slutade med edu.com...
Men GB o USA slutar med "edu" utan "com"?

det var konstigt...kanske något strul med att få tillstånd med att bara använda ".edu"

.edu = education
.gov = government
.mil = military

läste någonstans för länge sedan på ett forum om namngivningarna på domäner, och där läste jag bla., att ex. Polen hade problem med att komersiella sidor inte fick ha .com på slutet, så de fick lägga till .pl ..... sedan om det faktiskt var så är jag inte riktigt säker på...har inte letat heller för den delen...

Storbrittanien har väl något liknande på vissa sajter med både com och uk . de sidorna brukar dock inte innehålla www...

ja...ja..det var lite off-topic det..

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
MS gör detta eftersom typ 75% av alla studenter nuförtiden hellre väljer Mac...

Det beror ju på var du går och vad du läser. Jag läser teknisk fysik på teknis och de allra flesta har windows, runt 50%. Sen är det väl ungefär hälften av resten som kör någon linuxdist eller OS X.

Men det är klart, går du en designinriktning så är du efterbliven om du inte kör OS X...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperKossan
Jag själv har redan RTM gratis eftersom jag studerar på KTH

Jag går som sagt också på teknis, får man RTM genom MSDNAA?

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Det var ju skumt, ladda ner den hos en kompis, på annan dator och annan uppkoppling kanske.

Har tyvärr testat det också. Crap. Aja, får väl gå till dataenheten på måndag

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Jag läser teknisk fysik på teknis och de allra flesta har windows, runt 50%. Sen är det väl ungefär hälften av resten som kör någon linuxdist eller OS X.

Om man inte tänker spela spel är det inte så viktigt om man kör windows, os x eller linux; matlab, gcc och latex fungerar ungefär lika bra på alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Om skolan man pluggar på har ett avtal med MSDN:AA kan man ladda ner olika MS-produkter därifrån utan kostnad.
Tyvärr har långt ifrån alla lärosäten i Sverige sådana avtal, mycket beroende på att det kostar en hel del. Till exempel har endast delar av LiTH avtal, närmare bestämt institutionen IDA.

Den skola jag går i, NTI gymnasiet Stockholm, har tackvare en lärare nu skaffat ett sådant avtal så det är bara att hämta ut nycklar när man så vill. Det tackar man ju inte nej till

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB