Microsoft rear ut Windows 7 till studenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phant0m
Menar du att du har MSDNAA i gymnasiet? Trodde det bara gällde högskoleelever?

Off Topic: När företag (tex Dustin) har studentrabatt, menar de då högskoleelever och inte gymnasieelever oxå? Känns lite förvirrande, man borde ju vara "student" under gymnasietiden tycker jag, räknas man inte som det då?

Man måste ta studenten först :P.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Gymnasier kan skaffa ett MSDNAA avtal, fast detta är inte samma högskolorna/universiteterna har.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Finns ju en anledning till varför M$ låter studenter få Win gratis och det är inte för att dom är snälla....

Varför skulle de enbart vara snälla utan att tjäna på det?
MS prövar att sänka priset rejält vilket gynnar studenterna och det är viktigast. Sedan finns det inget företag som inte ska eller vill gå med vinst, det är ett måste med ökade omkostnader som även ger företaget möjlighet att växa och kunna anställa nytt folk och skapa nya produkter. Kapitalismen är inte genomond.

Fjortistankar på detta forum finns det gott om. Synd att sossarnas felaktiga propaganda så lätt formar och styr de som ännu inte vet men det är inte så konstigt då de använder sig av jantelagen och den svenska avundsjukan och hat inkl. avundsjuka är en av människans starkaste drivkrafter.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
sossarnas felaktiga propaganda så lätt formar och styr de...[etc]

oh herregud.. ja, för Sverige har verkligen andra partier som är så himla ärliga i sin propaga..nej, förlåt, jag menar information.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Varför skulle de enbart vara snälla utan att tjäna på det?
MS prövar att sänka priset rejält vilket gynnar studenterna och det är viktigast. Sedan finns det inget företag som inte ska eller vill gå med vinst, det är ett måste med ökade omkostnader som även ger företaget möjlighet att växa och kunna anställa nytt folk och skapa nya produkter. Kapitalismen är inte genomond.

Fjortistankar på detta forum finns det gott om. Synd att sossarnas felaktiga propaganda så lätt formar och styr de som ännu inte vet men det är inte så konstigt då de använder sig av jantelagen och den svenska avundsjukan och hat inkl. avundsjuka är en av människans starkaste drivkrafter.

varför skulle han vara fjortis? och varför i helvete drar du in sossarna? är du sjuk människa..?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Finns ju en anledning till varför M$ låter studenter få Win gratis och det är inte för att dom är snälla....

Precis. Och det är riktigt vidrigt om man tänker efter. Elever skolas in till att bli beroende av Windows och bakom Winows håvar Microsoft in pengar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HarmlessWarrior
Precis. Och det är riktigt vidrigt om man tänker efter. Elever skolas in till att bli beroende av Windows och bakom Winows håvar Microsoft in pengar.

Det är ju det dom gör. På sikt tjänar dom på det helt klart. Men jag tycker endå det är bra att studenter får ett sånt bra erbjudande.

Permalänk

det gäller att investera i framtiden.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Synd att sossarnas felaktiga propaganda ....

Hur gammal är du? Lägg ner alltså.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
oh herregud.. ja, för Sverige har verkligen andra partier som är så himla ärliga i sin propaga..nej, förlåt, jag menar information.

Nej, det påstår jag inte men nu utmärker sig inte de andra på samma sätt.

Övriga som inte kan relatera eller se sambandet förklarar er omedvetenhet.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Kollade deras FAQ; vad menast med detta?

Q: Does the license (or "key") permanently unlock the software?
A: No - the key allows you to install the software once. If you need to re-install the software, you will need to contact the PA (Program Administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. To view this information, please click on the Support button above.

Att man inte kan ominstallera sitt operativsystem som laddats hem från MSDN? Någon som har erfarenhet av att göra det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Kollade deras FAQ; vad menast med detta?

Q: Does the license (or "key") permanently unlock the software?
A: No - the key allows you to install the software once. If you need to re-install the software, you will need to contact the PA (Program Administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. To view this information, please click on the Support button above.

Att man inte kan ominstallera sitt operativsystem som laddats hem från MSDN? Någon som har erfarenhet av att göra det?

Nu vet jag inte om nyckelns "hållbarhet" är annorlunda i Win7 på MSDNAA, men jag vet att jag har återanvänt mina 2 Vista-nycklar från MSDNAA ett par gånger iaf.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
riktigt sjysst deal. jag skulle definitivt köpa.

Samma här men jag går estet och på gymnasiet då blir vi inte sådär bortskämda med datorprylar

Vi kör gissa intervall på p3:or

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilka andra högskolor som har ilknande avtal, men alla studenter på Chalmers kan i alla fall få de flesta MS produkter, tex Windows 7, helt gratis. Så det är ju bättre än billigt

Permalänk

Utöver att de vill få folk beroende av windows, så finns det mer skäl att ge ut det gratis till studenter. De har ju knappt någon förlust av att ge ut det gratis, eftersom upplagekostnaden är obefintlig och de flesta bara skulle ladda ner det om det inte var gratis.

Förresten, någon som vet hur det ser ut på luleå tekniska?

Permalänk
Medlem

Jag har två MSDNAA konton ett från MDH och ett från uppsala universitet :D:D

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Det är inte alls alla högskole/universitets-studenter som kan få MSDNAA, då det krävs att man är utvecklare för att få det. Hur man går tillväga för att få det? Prata med någon av dina lärare i en programmeringskurs, så bör det gå att fixa, men du får det bara under en begränsad tid.

Jag har under mina 3år på högskola haft det vid två olika tillfällen, men jag tröttnade på att göra ansökningar och få vänta osv.

Jag gjorde så att jag istället skaffade ett konto på www.pellesoft.se, där du antingen kan göra värdefulla inlägg på forumet för att få tillgång till MSDNAA eller så kan du betala en avgift på 100kr för ett år eller 50kr för 6 månader. (förutsatt att du har ett giltligt studentkort med kod och namn som överrensstämmer).

Blir för mej att betala ytterliggare 100kr då jag gärna vill ha en riktig version av Windows7 (har Beta just nu). Sen kommer de väl även släppa en riktig version av Visual studio 2010 snart också antar jag.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

åh fan Laserdome på onsdag. Nice.

Permalänk
Medlem

Så kan studenter "köpa ut" windows 7?
Jag själv går fortfarande på gymnasiet men båda mina systrar studerar på Stockholms universitet.
Så i praktiken kan de köpa Windows 7 för en mindre slant och "råka" tappa den bakom en buske och jag "råkar" hitta den?

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Njure
Så kan studenter "köpa ut" windows 7?
Jag själv går fortfarande på gymnasiet men båda mina systrar studerar på Stockholms universitet.
Så i praktiken kan de köpa Windows 7 för en mindre slant och "råka" tappa den bakom en buske och jag "råkar" hitta den?

Som jag förstått det så kan man hämta ut hur många nycklar som helst därifrån.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Vill bara upplysa om att samtliga studenter i Lund, både LU samt LTH (de som har STIL-konto), även kan logga in med sina STIL-uppgifter på MSDNAA.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Njure
Så kan studenter "köpa ut" windows 7?
Jag själv går fortfarande på gymnasiet men båda mina systrar studerar på Stockholms universitet.
Så i praktiken kan de köpa Windows 7 för en mindre slant och "råka" tappa den bakom en buske och jag "råkar" hitta den?

Såvida de inte studerar något datorrelaterat får de inte MSDNAA från skolan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Som jag förstått det så kan man hämta ut hur många nycklar som helst därifrån.

En nyckel per konto är nog betydligt vanligare (för vista kunde man dock hämta både en cd- och en dvd-version med olika nycklar).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Nej, det påstår jag inte men nu utmärker sig inte de andra på samma sätt.

Övriga som inte kan relatera eller se sambandet förklarar er omedvetenhet.

MSDNAA handlar detta om. DU propagerar politik. DINA åsikter dessutom, ingen fakta över huvudtaget. Du är den som har fjortistankarr om nån här inne så det så.

Permalänk
Medlem

Du får en nyckel, sen nästa gång du ska hämta den så kommer det stå samma nyckel som sist. Har även för mig att man måste höra av sig till MS för att få tillgång till att ladda hem samma programvara ytterliggare en gång, så håll koll på det ni laddar ner.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Nej, det påstår jag inte men nu utmärker sig inte de andra på samma sätt.

Övriga som inte kan relatera eller se sambandet förklarar er omedvetenhet.

Jag gillar att du verkar tro att du kommit på något nytt och måste berätta det i en tråd som inte har något med saken att göra. Tummen upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
En nyckel per konto är nog betydligt vanligare (för vista kunde man dock hämta både en cd- och en dvd-version med olika nycklar).

Men i mitt fall så är det ett MSDN avtal som skolan har. Läraren sa att man då kunde hämta ut nycklar till alla elever. Som man sedan får behålla och gäller hur länge som helst.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headphone.ninja
åh fan Laserdome på onsdag. Nice.

SM 25-27

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo EVOLV Nätagg Corsair HX750i 750W CPU i7 8700k 3,7GHz CPU Kylning NZXT Kraken X62 Moderkort ASUS ROG Strix Z390-E Ram Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3k MHz Speldisk Samsung 860 EVO 500GB Systemdisk Samsung 970 EVO 250GB Lagring WD Blue 1TB GPU ASUS RTX 2060 ROG Strix OS Win10 64bit Mus Steelseries Rival 700 Tangentbord Corsair K70 RGB Brown Hörlurar Astro A40 Skärm ASUS PB238Q 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Såvida de inte studerar något datorrelaterat får de inte MSDNAA från skolan.

Pluggar Teknisk Fysik på KTH.

Har tillgång till MSDN-AA.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Ja, men då var det väl fan om inte Professional kommer få stöd för svenska då det släpps på riktigt!