Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Screen Protectors är relativt onödigt på HD2 eftersom det är glas = nästintill repfritt. Hade min iphone i fickan utan displayglasskydd i ett halvår och fick inte en enda repa.

Själv jobbar jag på en industri och här kan allt bli repigt. Tro mig.
Ok inte diabas plattorna på mätmaskinerna men om jag får ett mettalspån i fickan då är det adjö med repfritt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man stänger av pip-ljudet när man slår in ett nummer?

Har letat på internet och användarboken utan framgång.

Permalänk
Medlem

Settings/meny (nere till höger)/mer/privat/telefon/knappsats: långa toner, korta toner, av.

En dold meny så att säga.

Tog en evighet innan jag hittade den XD

EDIT: var lite för trött innan så det blev fel. ändrat till rätt nu

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Hoppas detta stämmer och att vi får Windows Phone 7 till hd2

http://pocketnow.com/rumor/htc-hd2-seen-running-windows-phone...

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Någon här som kan beskriva hur zagg invisibleSHIELD är på HD2?
Undrar i och med att man vill kunna dra fingret på skärmen utan att fastna pga klibbig yta.

en mini resention hade inte varit fel

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Visst ska det finnas timer och stopwatch vid klockan på HD2:an. jag har bara alarm och världklocka.

Har någon annan samma problem???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Settings/meny (nere till höger)/mer/privat/telefon/knappsats: långa toner, korta toner, av.

En dold meny så att säga.

Tog en evighet innan jag hittade den XD

EDIT: var lite för trött innan så det blev fel. ändrat till rätt nu

Aa det kan inte varit lätt att hitta.

Tackar å bockar för hjälpen iaf, är nu en gladare htc-användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roekan
Visst ska det finnas timer och stopwatch vid klockan på HD2:an. jag har bara alarm och världklocka.

Har någon annan samma problem???

Det ska inte finnas någon, vilket kan tyckas konstigt men så är det.
Jag löste detta genom ett program vid namnet SPB Time.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Jag har länge haft ett program till mina Palmpilots som heter Bigclock
Det använder jag fortfarande dagligen då jag har en Tungsten T som kökstimer
http://www.bigclock.de/
det är så enkelt att sätta en timer på pasta eller ägg så det är värt att behålla Palmpiloten endast till det.(laddar den ca 1 gång i månaden:D)

Liknande program har jag inte sett till ppc eller windows mobile - men till min PDA med PPC har jag kört med wolfclock - vet dock ej om det funkar på win mobile...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet dilemma, grymt sugen på att testa Windows Phone 7 när den kommer, och det florerar rykten på nätet att man ska kunna köra det utan problem med en HD2:a men är det någon som har "skarp" fakta??

Rent hårdvarumässigt borde det inte vara några problem....
Eller ska man satsa på en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=563575
HTC Desire? Någon imput?

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Det finns ingen skarp fakta ännu gällande win7mobile..

En desire verkar ju synnerligen intressant, det enda jag saknar är en större skärm.
Tycker inte den ser riktigt lika fin ut som HD2:an (vilket ger den otroligt många pluspoäng, blir fortfarande glad när jag tar upp den ur fickan trots att det gått 3 månader nu), men definitivt bättre än de flesta android-lurar (som brukar vara tämligen fula). Den största nackdelen med desire är väl 3.7" ist för 4.3" samt det lite fulare utseendet..

Om du inte är en app-sl*na så skulle jag lätt valt HD2. Den är otroligt vacker, snabb, ej osmidig trots stor skärm, otroligt skön att surfa på, och täcker alla behov man kan tänka sig fastän den kör winmo. De faktist användbara programen finns ju till winmo

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Hårdvaran i HD2 klarar av kraven - men jag skulle vänta tills HTC själva släpper nyheten - rykten kan alltid vara fel och källor bör ifrågasättas...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Det finns ingen skarp fakta ännu gällande win7mobile..

En desire verkar ju synnerligen intressant, det enda jag saknar är en större skärm.
Tycker inte den ser riktigt lika fin ut som HD2:an (vilket ger den otroligt många pluspoäng, blir fortfarande glad när jag tar upp den ur fickan trots att det gått 3 månader nu), men definitivt bättre än de flesta android-lurar (som brukar vara tämligen fula). Den största nackdelen med desire är väl 3.7" ist för 4.3" samt det lite fulare utseendet..

Om du inte är en app-sl*na så skulle jag lätt valt HD2. Den är otroligt vacker, snabb, ej osmidig trots stor skärm, otroligt skön att surfa på, och täcker alla behov man kan tänka sig fastän den kör winmo. De faktist användbara programen finns ju till winmo

jooo jag har trynat på skönheten länge nu, blir bara mer och mer irriterad på min sån där ip#one, och fastnade verkligen för hur win7mobile var uppbygt, verkar grymt smutt.

och även om HTC inte kommer att släppa ut en update lär det finnas en hel del roms på xda forumen. Men det verkar att dom som har en HD2 inte är missnöjda och det låter fina fisken i mina öron.

nee ingen appslyna här, dock viktigt att det finns ett bra program för XBMC, ska se ifall man hittar något sådant. För versonerna till iphone och android telefonerna funkar grymt bra.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Den är super kan jag intyga!
Sen önskar man ju alltid att man kunnat dualboota android med, men jag är definitivt nöjd med den så som den är just nu.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Den är super kan jag intyga!
Sen önskar man ju alltid att man kunnat dualboota android med, men jag är definitivt nöjd med den så som den är just nu.

aight låter bra, har du någon koll ang XBMC app?? hittar bara äldre sjukt fula och dåliga som passar till WM5 och 6.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

jag har en fråga

vet ni vilket abonnemang man ska teckna för att priset på htc hd2 blir lägst?

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norder
Aa det kan inte varit lätt att hitta.

Tackar å bockar för hjälpen iaf, är nu en gladare htc-användare.

Glad att kunna hjälpa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaceguy1
jag har en fråga

vet ni vilket abonnemang man ska teckna för att priset på htc hd2 blir lägst?

Jag fick ge 57xx på tre för 3 friends (69kr månaden) i 18 månader (la även till datapaket på 1gb i månaden 48kr månaden).
frågade om jag kunde få betala hela på en gång och det var inga problem.
1000kr billigare än kontantköp med deras billigaste abonemang i 18 månader.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Är det någon som har hittat några roliga apps eller spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkesnus
Är det någon som har hittat några roliga apps eller spel?

Morpgear

Clean Ram
duttys task manager for leo
Fler tabs i hem
Xtrakt spel
Experiment13
g-invaders, caver, g-alarm, g-watch, etc
byt ut operatörnamnet i mobilen
Bättre batteriindicator visar %
Registeredito (ett måste med en windows mobil)
BsB Tweak (rekommenderas)

Har en hel del på mitt minneskort (mest tweaks) så jag kan hålla på ett tag till men tyar inte fler XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Morpgear

Clean Ram
duttys task manager for leo
Fler tabs i hem
Xtrakt spel
Experiment13
g-invaders, caver, g-alarm, g-watch, etc
byt ut operatörnamnet i mobilen
Bättre batteriindicator visar %
Registeredito (ett måste med en windows mobil)

Har en hel del på mitt minneskort (mest tweaks) så jag kan hålla på ett tag till men tyar inte fler XD

Finns det något bra ställe som man kan tanka spelen på? och vad skall man söka? har testat att ladda ner pocketpc program men dom fungerar ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkesnus
Finns det något bra ställe som man kan tanka spelen på? och vad skall man söka? har testat att ladda ner pocketpc program men dom fungerar ej.

Experiment13
Xtrakt finns på sidan jag länkade till.

Vilka ppc funkar inte?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Experiment13
Xtrakt finns på sidan jag länkade till.

Vilka ppc funkar inte?

Jag får typ program som är till gammla telefoner som t.ex. tyny 2:an , touch diamond. ibland står det att det är inte ett giltligt ppc program.
nu när jag skall installera CHTEditor.cab och skall starta de sen så står de att ett oväntat fel har uppstått och att jag behöver udatera framework till en senare version.

Någon som har en bra länk där man kan tanka den? och hur man gör:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkesnus
Jag får typ program som är till gammla telefoner som t.ex. tyny 2:an , touch diamond. ibland står det att det är inte ett giltligt ppc program.

ah finns en fix till det
skall se om jag hittar den.
vänta 5min

EDIT:
http://www.wmskins.com/blog/37-tips-tricks-for-htc-hd2-leo-th...
Här finns lite matnyttigt

För det du vill just nu så sök på " Compact Net Framework 3.5 "

Lycka till

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
ah finns en fix till det
skall se om jag hittar den.
vänta 5min

EDIT:
http://www.wmskins.com/blog/37-tips-tricks-for-htc-hd2-leo-th...
Här finns lite matnyttigt

För det du vill just nu så sök på " Compact Net Framework 3.5 "

Lycka till

Tack så mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkesnus
Tack så mycket

Var så god.
rekomenderar detta till HD2 också lite tweaks i ett simpelt program
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=589305&

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Kostar coreplayer pengar eller kan man få tag i en gratisversion?
Funkar myplayer, GSPlayer eller PocketPlayer lika bra? Vilken är bäst?

Permalänk
Medlem

hittar inga bra abonnemang till denna mobil...

vill ha gratis sms, och fri surf minst 3-5GB och billig samtals kostnad

runt 300 kr imånaden

någon som vet?

Visa signatur

xrl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xrl
hittar inga bra abonnemang till denna mobil...

vill ha gratis sms, och fri surf minst 3-5GB och billig samtals kostnad

runt 300 kr imånaden

någon som vet?

3friends med extra abonnemang packet.
Borde klara dig under 300kr och typ 10gb data fria sms finns det packet för också. Annars kan du ringa tre så kanske dom kan customiza till dig ^^;
gjorde dom till min fru

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacDaddy
Kostar coreplayer pengar eller kan man få tag i en gratisversion?
Funkar myplayer, GSPlayer eller PocketPlayer lika bra? Vilken är bäst?

ingen som vet?

Permalänk
Medlem

Jag har använt GSPlayer tidigare så det är mitt val...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...