AMD: Fermi är en pappersdrake

Permalänk

Trist att ATI ska sänka sig till Nvidia-nivå...

Men så är det ju ett företag med PR-folk som alla andra.

Iofs är det ju sant att Fermi är en pappersdrake i dagsläget, men när Fermi blir släppt kan ATI få äta upp sina ord.

Men jag är ganska säker på att priset på den kommer vara nånstans mellan jupiter och mars...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Och som vanligt med massa påståenden utan belägg så förklara hur jag har misstolkat någons inlägg.

Du tolkar andras inlägg som ren fakta för att sedan snacka massa skit/"kasta-paj", även om du kan argumentera bra så är det ganska vinklat.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Visst är det väl dålig stil av AMD, men skulle det vara så att Nvidia dragit en papperslansering så drar dom ju onödig uppmärksamhet ifrån AMD's produkter.
d.v.s att folk som istället kanske skulle köpt ett AMD kort nu om dom visste att Fermi inte lanseras i tid. Möjligen vinner AMD några kunder på att anklaga dom för en papperslansering, så jag förstår självklart varför dom pajkastar varann.

Sorry för grammatiken, har sovit extremt dåligt och har 40 graders feber..

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenRotlöse
Trist att ATI ska sänka sig till Nvidia-nivå...

Men så är det ju ett företag med PR-folk som alla andra.

Iofs är det ju sant att Fermi är en pappersdrake i dagsläget, men när Fermi blir släppt kan ATI få äta upp sina ord.

Men jag är ganska säker på att priset på den kommer vara nånstans mellan jupiter och mars...

Finns ingenting som tyder på att AMD skulle behöva oroa sig för Fermi. HD5000-serien (de modeller som idag finns i handeln) säljer OK trots ett relativt högt introduktionspris. Och även HD4000-serien stod sig extremt bra mot G200-serien, trots att den senare i allmänhet presterade något bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStalker
Verkar mest som att AMD är oroliga över Fermi och vill se till att kränga så mycket kort som möjligt innan Fermi blir produktionsfärdigt och får visa upp sina förmågor, som på pappret är av episka proportioner. Konstigare än så är det inte. Konkurrenter kommer alltid försöka nerkreditera varandra för att lyfta fram sina egna produkter: Microsoft, Apple, Intel, nVidia, AMD, alla gör det.

Finns inga data som skulle tyda på att Fermi skulle bli "episk", varken rykten eller ännu mindre faktiskt bekräftade data.

AMD kan ju vara hur kaxiga dem vill just nu. Nvidia har inte ens kunnat visa upp ett faktiskt, äkta, Fermikort (nu drar jag upp det igen) och de har en ganska ordentlig stund kvar innan deras kort börjar säljas. Så just nu kan AMD säga precis vad som helst, speciellt med tanke på att "Fermi" tycks bli nästa GT200, en allmänt malplacerad krets som i grunden går emot allting som gjorde HD4000-serien så framgångsrik.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
OM presentationen "läckt" ut med mening så tror jag inte det har med rädsla att göra, förmodligen handlar det väl bara om att få folk att köpa 5800-seriekort NU och inte vänta på Nvidia, helt enkelt genom att försöka visa Nvidias kommande kort i dålig dager.

Fult och lågt, men om det nu är så det är, så räknar de nog med att det kommer fungera; att det kommer locka över de som tvekar, så långt det är möjligt.

Partiskt tillägg: personligen anser jag att AMD/ATI har rätt i allt de säger, men förmedlingsmetoden är under all kritik. Är man bra så behöver man inte skryta, och absolut inte klanka ned på andra. Klapp på AMD/ATI:s axel för 5800-serien, men samtidigt en knytnäve i näsan för detta fula tilltag.

Medan jag vanligen håller med att om man är bra behöver man inte skryta det är för mycket folk som köper komponenter baserat på ren skit till information. Att då låta Nvidia spy ur sig vad som helst och snällt sitta vid sidan är bara korkat. De av oss som kan vårat skit struntar i PR så länge det är någorlunda korrekt (fejk kort och liknande går lite under det här då man kan knappast säga att AMD ljuger i sin presentation) och resten får en annan sida.

Med tanke på att ATI bär upp AMD kan det knappast vara dåligt att de går bra och dessutom behöver nvidia komma ner på jorden och börja satsa på att tillfredsställa sina användares behov och inte gå runt och spy dynga (de börjar ju likna EA mer och mer).

Permalänk
Medlem

Sitter här med ett 5870 men skulle bara bli glad om Fermi kom snart och vore 1000x bättre, vad har jag att förlora på det? Snarare så att jag förlorar om dom inte lyckas. Tänk på det ni, fanbois... (sorry för att jag försöker döda fanboikriget).

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Det är ett företag. Dom vill öka intäkterna.
Punkt.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

AMD har ju verkligen skaffat sig ett riktigt guldläge här. De kan leva på prestandatronen fram till det att Fermi släpps. Och även om fermi presterar bättre så kommer HD5000 att finnas i betydligt större kvantitet och det kommer att dröjja ett bra tag för Nvidia att hämta sig för att nå samma tillgänglighet som AMD. När detta händer så kan AMD sänka priset på sina kort ytterligare och därmed fortfarande ha de mest atraktiva korten. AMD har redan vunnit denna generations race tror jag.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Du tolkar andras inlägg som ren fakta för att sedan snacka massa skit/"kasta-paj", även om du kan argumentera bra så är det ganska vinklat.

Vad snackar du om? Vilket inlägg? Fakta är fakta. Vart vill du komma?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Egentligen är det rätt intressant att se AMD mopsa upp sig lite. Både Nvidia och Intel har profilerat sig i media, medan AMD arbetat i det tysta. Kanske känner sig AMD äntligen tillräckligt säkra på sin produkt för att våga ta för sig lite, eller så är det väldigt pressade av Fermi, vilket jag tvivlar på.

Jag gissar på att AMD märkte den negativa publicitet Nvidia drog på sig i samband med sin patetiska Fermi-"presentation" och bestämde sig för att ge Nvidia en knuff i fel riktning nu när läget gavs.

Absolut samt att det handlar en hel del om att påverka OEM-marknaden. Kul att dom använder Jen-Hsuns egna ord. Men i övrigt så är det rätt lågt att hålla på med det här samtidigt som jag kan förstå att deras tålamod är litet med tanke på all skit just Jen-Hsun kastar omkring sig. Men som AMD själva skriver. Dom har produkten ute nu och det ger det hela lite mer relevans trots allt.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Ser ut som jag ska fortsätta min mångåriga bojkott av allt vad AMD/ATI produkter heter.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Vad snackar du om? Vilket inlägg? Fakta är fakta. Vart vill du komma?

Han vill gnälla på att du argumenterar för bra. Själv orkar han knappt bemöda sig förklara varför han gnällde.

Jag håller med dig. Fakta är fakta och kan backas upp. Tro, hopp och gissnignar är något helt annat men vissa argumenterar som att det vore några sanningar och blir helt tokiga om man påpekar detta.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Det roliga i den här diskussionen är de som försvarar Amd:s utspel skulle skrika,gråta o peka finger om det hade varit Nvidia som gjort samma sak!

Men seriöst är det någon som bryr sej om sådana här uttalanden oavsett tillverkare..sandlåda...

Bullshit. Jag har inte kommenterat när nVidia vräkt ur sig betydligt värre saker, enda andledningen att jag "försvarar" AMD är att artikeln (Sweclockers) använder sig av överdrivna ord som inte motsvarar vad AMD verkligen skrivit.

Det börjar bli lite av Aftonbladet över den här siten.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Ser ut som jag ska fortsätta min mångåriga bojkott av allt vad AMD/ATI produkter heter.

Ja, för så lågt har ju Nvidia aldrig sjunkigt.

Antar att du tuffar vidare på ditt voodoo 2 kort tillverkat av det enda fläckfria företaget hittills?

You sir, are stupid.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Ser ut som jag ska fortsätta min mångåriga bojkott av allt vad AMD/ATI produkter heter.

Varför då? Jag förstår inte varför man ens bryr sig om vad det är för företag som tillverkat kortet. Det enda som jag bryr mig om är att jag får ett bra kort till ett bra pris.

Du får ju gärna förklara lite hur din tankagång går, det är annars ganska meningslöst att häva ur sig en mening bara för att de ska synas här.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Dagens skratt xD

Dags för Nvidia att smaka på sin egna affärmodell.

"Paper Dragon" Hamnar direkt i signaturen.

Så kul var det inte.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Det fina är att det verkar finnas internmail mellan Amd och Nvidia som visar en vilja att tillsammans krama ut så mycket blod och svett (pengar) som möjligt ur sina konsumenter... Och externt finner vi konsumenter en ganska tråkig pajkastning att beskåda.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

AMD gör allt för att stärka sina "trupper", inget konstigt, men som tidigare sagts så är det ingen större poäng i att pajkasta Fermi innan vi sett vad den presterar irl och till vilket pris. Vad som är mycket mer tråkigt i det hela är att det bara finns två företag som driver utvecklingen framåt inom konsumentgrafik, det är bara att hoppas att Fermi blir en hit så att det inte blir ännu färre ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Har din syrra inte släppt till på senare eller vad är problemet? Ekonomiska ställningstagande är väl helt klart högst personliga och behövs så vitt jag vet inte motiveras för random snubbe på teh internetz.

Nu får du väl ändå lov att hoppa av din ovanligt höga häst och komma ner på planeten igen, som en kommentar på en nyhet så anser jag att det är helt okej att vädra mina åsikter i frågan, sen om det rör sig en mening eller som i ditt fall en mindre bibel är väl ganska irrelevant?

Heh jo det är väl sant men samtidigt är det väl sant att AMD är den billigaste tillverkaren så jag förstår inte riktigt din logik, du bojkottar inte bara AMD utan all hårdvara eller vad försöker du säga?

Vad min syster som aldrig existerat har med detta o göra vet jag inte heller. Men samtidigt kan man väl tycka att intelligensnivån på det uttalandet är lika högt som ditt första inlägg.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fermi släpps, ati kollar benchmarks..
Skapar ati 5890 som är 5 fps snabbare en fermi..

det skulle vara en underbar dag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tivook
Heh jo det är väl sant men samtidigt är det väl sant att AMD är den billigaste tillverkaren så jag förstår inte riktigt din logik, du bojkottar inte bara AMD utan all hårdvara eller vad försöker du säga?

Vad min syster som aldrig existerat har med detta o göra vet jag inte heller. Men samtidigt kan man väl tycka att intelligensnivån på det uttalandet är lika högt som ditt första inlägg.

Tiv

Stämmer bra i fallet AMD att de inte har någon som helst hårdvara som intresserar mig, haft åtskilliga AMD proppar i mina dagar men företaget har inte lanserat något av värde för mig sen opteron 165, och den sket jag i och väntade in Core 2.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Naw så söt du är lilla gubben, kul att du försöker igen.

Stämmer bra i fallet AMD att de inte har någon som helst hårdvara som intresserar mig, haft åtskilliga AMD proppar i mina dagar men företaget har inte lanserat något av värde för mig sen opteron 165, och den sket jag i och väntade in Core 2.

Lilla gubben? seriöst, hur gammal är du egentligen?

Jag kan tyvärr inte ta folk på allvar som använder den typen av nedlåtanden.

Otippat att du är från sthlm faktiskt. /ironi off.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om nu presentationen var så hemlig, vad gör den ute på nätet isåfall...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
HD5000-serien (de modeller som idag finns i handeln) säljer OK trots ett relativt högt introduktionspris.

Så dyra är dom inte. Rätt prisvärda med tanke på hur bra dom presterar för det lagomhöga/låga priset. Dx11 är bara som grädde på toppen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tivook
Otippat att du är från fjollträsk faktiskt. /ironi off.

Fixat

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag blir häpen varje gång jag ser att en diskussion om grafikkort kan göra människor så upprörda. Har ni ett kärleksförhållande med er hårdvara eller? Vi pratar om grafikkort här, GRAFIKKORT! Inte barnporr, massmord, krig, svält och elände. För i h-vete, om någon gillar nvidia eller ATI behöver man väl inte ta det personligt bara för att man föredrar det andra märket.

Och där exponerade jag mig för attacker från båda "lagen". Smart.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jag blir häpen varje gång jag ser att en diskussion om grafikkort kan göra människor så upprörda. Har ni ett kärleksförhållande med er hårdvara eller? Vi pratar om grafikkort här, GRAFIKKORT! Inte barnporr, massmord, krig, svält och elände. För i h-vete, om någon gillar nvidia eller ATI behöver man väl inte ta det personligt bara för att man föredrar det andra märket.

Och där exponerade jag mig för attacker från båda "lagen". Smart.

Haha, det är nog ingen fara att dom hittar dig. Dom har fullt upp att hyckla ner varandra. Det roliga är när argumenten tar slut i sakfrågan och de måste börja med personangrepp. Vi har ju sett några gulliga exempel på det redan. Men så är det ju när man inte kan argumentera.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tivook
Lilla gubben? seriöst, hur gammal är du egentligen?

Jag kan tyvärr inte ta folk på allvar som använder den typen av nedlåtanden.

Otippat att du är från sthlm faktiskt. /ironi off.

Säkert en inflyttat tomte. Det brukar mest vara dryga bönder som flyttar till Sthlm som håller på så.... Du har ju alla förutsättningar att bli likadan med den Sthlmskommentaren.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jag blir häpen varje gång jag ser att en diskussion om grafikkort kan göra människor så upprörda. Har ni ett kärleksförhållande med er hårdvara eller? Vi pratar om grafikkort här, GRAFIKKORT! Inte barnporr, massmord, krig, svält och elände. För i h-vete, om någon gillar nvidia eller ATI behöver man väl inte ta det personligt bara för att man föredrar det andra märket.

Och där exponerade jag mig för attacker från båda "lagen". Smart.

Så sant så Jag har faktiskt slutat läsa serierna i tidningen sen grafikkorts debatten började. Startar hellre datorn och sätter mig i en tråd för morgonunderhållning xD

Börja tlm gå så långt att jag går in och läser mellan projekten xD Lägg ner med humorn killar! Jag kommer bli av med jobbet snart ;P
edit : dålig svenska xD

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jag blir häpen varje gång jag ser att en diskussion om grafikkort kan göra människor så upprörda. Har ni ett kärleksförhållande med er hårdvara eller? Vi pratar om grafikkort här, GRAFIKKORT! Inte barnporr, massmord, krig, svält och elände. För i h-vete, om någon gillar nvidia eller ATI behöver man väl inte ta det personligt bara för att man föredrar det andra märket.

Och där exponerade jag mig för attacker från båda "lagen". Smart.

Jag blir inte häpen, det är en diskussion precis som allt annat.

Det som är absurt för vissa är väldigt intressant för andra.

Bara för att vi på vår fritid helre intresserar oss av sånt som är kul i vår mening istället för att intressera oss om barnporr, massmord, krig, svält gör ju inte saken irrelevant?

Att sitta o vara arg för att jorden inte är perfekt låter ju minst lika dumt, för det kommer den aldrig o vara.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jag blir häpen varje gång jag ser att en diskussion om grafikkort kan göra människor så upprörda. Har ni ett kärleksförhållande med er hårdvara eller? Vi pratar om grafikkort här, GRAFIKKORT! Inte barnporr, massmord, krig, svält och elände. För i h-vete, om någon gillar nvidia eller ATI behöver man väl inte ta det personligt bara för att man föredrar det andra märket.

Och där exponerade jag mig för attacker från båda "lagen". Smart.

Varför blir du så upprörd över att andra blir upprörda över grafikkort? Det är ju inte precis som om du blir upprörd över barnporr, massmord, krig, svält eller elände. För i h-vete, om någon krigar om hårdvara så behöver man väl inte lägga sig i och klaga bara för att någon klagar på grafikkort och tillverkare.

och där exponerade jag mig för attacker från alla som klagar på folk från båda "lagen". Smartast

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken