Jobbigt slö uppkoppling - nytt modem?

Permalänk
Medlem

Jobbigt slö uppkoppling - nytt modem?

På senare tid har min internetanslutning blivit riktigt seg. Har köpt ny router men problemet uppstod redan innan dess.

Får ut kanske 10kbps upload och 150kbps ner, på en 8mbit Telia-anslutning. Fick iaf ut 6mbit innan. Och fullt ut uppåt...

Så, misstänker att det är modemet som spökar? Det har aldrig varit särskilt bra...
Zyxel 660H TriplePlay har jag nu iaf.

Om man ska köpa ett nytt, vad bör man kolla efter då? Behöver bara vara modem och inget extra. Ska bara fungera för min anslutning.

Tack på förhand.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk

Hej xeefus,

Om du kopplar datorn direkt till modemet, avvaktar 20 minuter (pga mac-lås) och sedan besöker www.bredbandskollen.se , vad får du för hastigheter då?

Är det så att du fortfarande har mycket låg hastighet när datorn är kopplad direkt till modemet så kan du PM:a mig dina kontaktuppgifter (telefonnummer, personnummer eller kundnummer) så tar jag och kikar på din anslutning.

Mvh,
Simon Brännström
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Hej Simon, kul att du kunde svara du som t.o.m jobbar på Telia.
Jag hade ingen aning om att man var tvungen att vänta på ett MAC-lås. Men det verkar ha löst sig nu i alla fall, har resetat modem och router och ställt in allting från grund och botten igen.

Tackar

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk

Kul att du gillar att vi är här xeefus!
Vi är 3 stycken som jobbar på Telia och svarar här på forumet där vi känner att vi kan hjälpa till på något sätt.

Vet du om att du kan uppgradera firmwaren i både routern och modemet?
Kolla tillverkarnas hemsidor och leta reda på produkterna du har och uppdatera firmwaren så får du säkert inte tillbaks problemen igen heller.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.